Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...
Geplaatst:

Op zich niet verkeerd, maar in die prijsklasse zie ik dan wel de wit uitgeslagen tellerpartij (vermoedelijk door zonnig Spaans klimaat), geen stoelverwarming, vermoeden van ooit tikje RV gehad te hebben (uitlijning koplamp). 

Zeer mooie kleurencombo uiteraard!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Goede 500 sl's met weinig kilometers en historiek gaan toch richting 30k tegenwoordig. 

Geplaatst:
Geplaatst:

als ik mij niet vergis werd de tacho van die grijze wel vernieuwd (normaal analoog in 1992 dacht ik). Best vragen of dit gedocumenteerd is. 

Geplaatst:
27 minuten geleden, saabi zei:

als ik mij niet vergis werd de tacho van die grijze wel vernieuwd (normaal analoog in 1992 dacht ik). Best vragen of dit gedocumenteerd is. 

you read my mind, ik wou het hier net typen met die vraag?

ben je daar 100% zeker van? 

misschien @Avantus nog eens lastig vallen..  

Geplaatst:

bijna zeker, mijn 300sl-24 van 93 is nog analoog

maar je hebt inderdaad Avantus nodig voor dit  

Geplaatst:

Klopt inderdaad. Gingen wel eens stuk, en dan werd er door MB een digitale gestoken. 

Niets verkeerd mee, maar de km-stand moet liefst wel aantoonbaar zijn uiteraard. 

Geplaatst:
18 minuten geleden, Avantus zei:

Klopt inderdaad. Gingen wel eens stuk, en dan werd er door MB een digitale gestoken. 

Niets verkeerd mee, maar de km-stand moet liefst wel aantoonbaar zijn uiteraard. 

Jij bent een encyclopedie, fantastisch. Ik ga uw diensten zeker nog nodig hebben. Bedankt.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 26/6/2024 om 07:49, SpeedExceed zei:

Voor die prijs mag je ook eens in Gent langs komen :D 

• 3 maanden later...
Geplaatst:

ik zoek een radiator voor mijn SL 320 uit 1996, motornr 104991 12 021529. Iemand een idee waar ik die kan vinden?

Geplaatst:

Ik las vandaag dat de designer van dit meesterwerk is overleden. 

R129 blijft, samen met de W126 en C126 echt wel zijn mooiste creatie.

Geplaatst:

Heel wat iconische Mercedes-modellen zijn van Bruno Sacco zijn hand

Geplaatst:
9 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Heel wat iconische Mercedes-modellen zijn van Bruno Sacco zijn hand

Hij was ook bij MB vanaf 1955 tot 1999.

Naar ik las was de W126 de eerste die echte onder zijn leiding werd gemaakt. Dus alle “golden era” Benzen zijn van zijn hand. W201, W124, C124, C126, W140, R129,…

Spijtig genoeg ook de eerste modellen van de teloorgang. Al zit hij voor niks in het gebrek aan kwaliteit.

Geplaatst:

klopt.  Heeft echt wel voor mijn beeld van 'een Mercedes' gezorgd.

Geplaatst:
21 uren geleden, Mbman zei:

ik zoek een radiator voor mijn SL 320 uit 1996, motornr 104991 12 021529. Iemand een idee waar ik die kan vinden?

@Avantus kan u hier zeker mee helpen 😉 

Geplaatst:

Bij Mercedes nog wel te krijgen vermoedelijk? En anders ongetwijfeld 'in de handel'?

Geplaatst:
22 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Bruno Sacco

Die kerel is blijkbaar pas gestorven. 🙁

Geplaatst:
1 uur terug, Maaher zei:

Die kerel is blijkbaar pas gestorven. 🙁

Wel,

dat staat hierboven in een post van de Zweed, 

Geplaatst:
12 uren geleden, ex-Mooseman zei:

post van de Zweed

Wie leest dat? :D

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Heren, bij BMW-gewielte herken ik zelfs op halfslachtige foto's al de namaak van het echte spul ... maar dat is niet bij alle Benz-gewielte het geval.

Mijn vraag: hoe herken ik (1) op foto en (2) in het echt, bij bezichtiging van een auto, zónder de wielen van de auto te halen, een set échte AMG Aero III velgen?

image.png.dc2f4e3d4d13e5f69ff4b27c85b3eda7.png

Er zijn best wel wat velgenmerken (van alle slag en soort) die die dingen namaken, de één al méér met "fake it till you make it" bedoelingen dan de andere.

RH Alurad had z'n eigen versie ervan (voldoende afwijkend van o.m. grootte van de 5 gaten) en zonder AMG-schrift in de velgster.

2024-12-1715_25_03-17_RHZW2ToplineREVIDIERTAMGAEROBMWM3R129W124W126W201inNiedersachse.jpg.4f7878d4d26994c37791033441bd4caf.jpg

Andere merken kopiëren zonder te faken:

image.png.12ea5a8bfeee4d6adca8887a81028ec7.png

Maar er zit dus ook fake "echt" spul tussen:

2024-12-1715_23_29-Mercedes17ZollAMGAero3OptikAlufelgenRderR129W124W126inSachsen-Anha.jpg.b709a785ed1e980123cc5d3828fd9092.jpg

De originele zijn gemaakt door OZ en hun merknaam, alsook het MB-serienummer etc staan mooi in de achterzijde van de velgspaken gestanst, dus als de wielen er af zijn is er niet echt een probleem.

Maar wat als ze gemonteerd zijn: enig idee? Tips naar spacing van de gaten tav de bouten, vorm van de velgrand, etc?
Ik ga er deze avond eens een grondige studie van maken maar dacht hier al even te polsen.

p.s.: bitte geen meningen/oordeel over het al dan niet gewenst zijn van deze velgen op een R129, daar gaat het nu niet om; ik heb grondige redenen om dit even uit te pluizen, en yep: "mijn" R129 komt op originele (Fuchs-gesmede) Gulli's, geen zorgen.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid