gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 2 minuten geleden, Avantus zei: @gTa hoe groot ben je? R129 heeft z'n limiet qua zitruimte. Ik ben 1m90 en ik moet elke mm verstelling die rug en zit bieden benutten om OK te zitten. Idealiter ging de stoel nog een cm meer naar achter, maar dan kantelt de rug al automatisch tikje naar voor (knappe functie wel). Daaraan gekoppeld heeft een 300 een 300-24 de (elektrisch) verstelbare stuurkolom als optie, daar waar 500 en 600 dit standaard hadden. Het giga airbagloze stuur zoals in Ugeken z'n advertentie (veelal de '89ers en early 90) is dan geen hulp voor dat zitcomfort. Het sport-390mm stuur helpt dan al. 1m88 maar ik heb een (zo melden velen mij) "korte zit". Ik zit graag rallye-stijl: zitting wel wat hellend, maar rugleuning goed rechtop, armen etwa 90° geplooid. Heb er alle vertrouwen in dat ik daar wel in pas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_s 3,053 Posted January 6 Share Posted January 6 6 minuten geleden, Avantus zei: @gTa hoe groot ben je? R129 heeft z'n limiet qua zitruimte. Ik ben 1m90 en ik moet elke mm verstelling die rug en zit bieden benutten om OK te zitten. Idealiter ging de stoel nog een cm meer naar achter, maar dan kantelt de rug al automatisch tikje naar voor (knappe functie wel). Daaraan gekoppeld heeft een 300 een 300-24 de (elektrisch) verstelbare stuurkolom als optie, daar waar 500 en 600 dit standaard hadden. Het giga airbagloze stuur zoals in Ugeken z'n advertentie (veelal de '89ers en early 90) is dan geen hulp voor dat zitcomfort. Het sport-390mm stuur is aangenamer. Ik ben ook 1,90m en heb daar nu niet echt last van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 1 uur geleden, Avantus zei: Dat kon ab-werk gevraagd worden, As in: op de optielijst? Ik herinner me dat niet. Dus 't is geen zekerheid dat meegespoten bumpers betekenen dat die 'achteraf' gespoten zijn? Was dat van in het begin, of pas vanaf een bepaalde productiedatum? 1 uur geleden, Avantus zei: en veel dealers boden het ook zelf aan indien alsnog gewenst door de klant. Dus inhouse in de eigen carrosserie-afdeling nog overspoten? 1 uur geleden, Avantus zei: Ik ben ook sterk contrast-fan! Ik soms wel, maar soms ook niet. Sommige kleuren worden teniet gedaan door de accompagnerende contrastkleur, zoals dat Nautikblau (waar dat Andorblau het gewoon helemaal verkloot), imo. 1 uur geleden, Avantus zei: M'n 6.0 AMG had af fabriek de bretters in koetskleur wat een pak minder knap was imo. Is die al weg, dacht het wel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 3 minuten geleden, gTa zei: As in: op de optielijst? Ik herinner me dat niet. Dus 't is geen zekerheid dat meegespoten bumpers betekenen dat die 'achteraf' gespoten zijn? Was dat van in het begin, of pas vanaf een bepaalde productiedatum? Dus inhouse in de eigen carrosserie-afdeling nog overspoten? Ik soms wel, maar soms ook niet. Sommige kleuren worden teniet gedaan door de accompagnerende contrastkleur, zoals dat Nautikblau (waar dat Andorblau het gewoon helemaal verkloot), imo. Is die al weg, dacht het wel? Stond niet op de optielijst, maar kon wel op aanvraag. En idd bij de dealers hun eigen carrosserie. En helaas, weggedaan. Was eigelijk nooit zot van het beige interieur icm bornit buiten. Zou nooit nog een SL willen met beige vanbinnen. Moest die een droomcombo qua kleur geweest zijn had ik het moeilijker gehad en stond hij hier mss nog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 6 Author Share Posted January 6 43 minuten geleden, Avantus zei: Zou nooit nog een SL willen met beige vanbinnen. Zuiver qua smaak, of zijn er nog andere redenen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 6 Share Posted January 6 Zuiver qua smaak, vind dat minder geslaagd in een R129. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3000 997 Posted January 7 Share Posted January 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simoni 5,610 Posted January 8 Share Posted January 8 Op 5/1/2024 om 22:51, Simoni zei: Mocht iemand willen; ik heb een klant die binnenkort een Burgundy rode sl500 van de hand zal doen. Ik probeer wat meer info te bekomen. 100.000km Zeer proper. Vorige eigenaar had hem lang in bezit; huidige eigenaar verkoopt omdat ie liever Porsche rijdt Zou wel +30.000 willen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
d_s 3,053 Posted January 8 Share Posted January 8 6 minuten geleden, Simoni zei: 100.000km Zeer proper. Vorige eigenaar had hem lang in bezit; huidige eigenaar verkoopt omdat ie liever Porsche rijdt Zou wel +30.000 willen. Is dat realistisch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simoni 5,610 Posted January 8 Share Posted January 8 Geen idee; ik ken daar niets van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dane 1,829 Posted January 8 Share Posted January 8 @gTa Wat kijk materiaal: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 8 Share Posted January 8 2 uren geleden, d_s zei: Is dat realistisch? Als die echt Top top is, is dat realistisch ja. Vragen echt veel tegenwoordig 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 8 Author Share Posted January 8 9 uren geleden, Simoni zei: 100.000km Zeer proper. Vorige eigenaar had hem lang in bezit; huidige eigenaar verkoopt omdat ie liever Porsche rijdt Zou wel +30.000 willen. Da's een US import? Of heeft-ie de US indicators nagerust? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 17 Author Share Posted January 17 Op 8/1/2024 om 21:01, gTa zei: Da's een US import? Of heeft-ie de US indicators nagerust? Somebody? + bijkomende vraag: zijn de US-spec koplampen anders dan de EU-spec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 7,033 Posted January 17 Share Posted January 17 die koplampen zijn normaal toch van die sealed beams toch? En die hebben een ander lichtbeeld waarmee je niet door de keuring raakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorno 768 Posted January 17 Share Posted January 17 De foto is niet duidelijk genoeg maar ik denk het wel. De koplampen bij US bestaat uit 2 delen, de koplamp is kleiner en dat zit daar zo nog een rand rond. (moeilijk uit te leggen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorno 768 Posted January 17 Share Posted January 17 6 minuten geleden, gewoon ik zei: die koplampen zijn normaal toch van die sealed beams toch? En die hebben een ander lichtbeeld waarmee je niet door de keuring raakt. Bij Oldtimers (Mustang,MGB,...) geraak je er wel mee door de keuring, nu weet ik niet of er ergens een jaartal op staat dat dat niet meer mag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 7,033 Posted January 17 Share Posted January 17 1 minuut geleden, Bjorno zei: Bij Oldtimers (Mustang,MGB,...) geraak je er wel mee door de keuring, nu weet ik niet of er ergens een jaartal op staat dat dat niet meer mag. indertijd met de w123 (ik niet) waren er veel die dat hadden en was altijd nope bij dagelijkse platen. in nederland geen probleem, maar daar zijn slechte lichten ook geen probleem (ik had niet genoeg lichtopbrengst voor de belgische keuring en 1 licht te hoog, ander te laag;maar voor de rdw geen probleem) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorno 768 Posted January 17 Share Posted January 17 4 minuten geleden, gewoon ik zei: indertijd met de w123 (ik niet) waren er veel die dat hadden en was altijd nope bij dagelijkse platen. in nederland geen probleem, maar daar zijn slechte lichten ook geen probleem (ik had niet genoeg lichtopbrengst voor de belgische keuring en 1 licht te hoog, ander te laag;maar voor de rdw geen probleem) Mja ik ben meestal blij dat er nog sealed beams koplampen in zitten die keuren ze sneller goed als de europese. Maar kan goed zijn dat ze verbannen zijn vanaf een bepaald jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 17 Author Share Posted January 17 4 uren geleden, gewoon ik zei: die koplampen zijn normaal toch van die sealed beams toch? En die hebben een ander lichtbeeld waarmee je niet door de keuring raakt. Is dat effectief nog zo? Of was dat al niet meer het geval bij de early 90's modellen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Hopelijk van iemand die het weet en niet de vraag mij retourneert Ik zag al enkele US imports, maar daarom niet noodzakelijk met US spec headlights (maar dat kan natuurlijk al geswapt zijn om ze hier ingeschreven te krijgen). Expert advice needed! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 7,033 Posted January 17 Share Posted January 17 Ergens in de jaren 80 mochten ook vierkante lichten naast de ronde. Ik weet van w124 en w126 met zulke (gigantisch) lelijke lampen, maar geem idee van een r129. Even gevraagd aan een amerikaan die een heeft in de usa. Ook voor foto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorno 768 Posted January 17 Share Posted January 17 56 minuten geleden, gTa zei: Is dat effectief nog zo? Of was dat al niet meer het geval bij de early 90's modellen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Hopelijk van iemand die het weet en niet de vraag mij retourneert Ik zag al enkele US imports, maar daarom niet noodzakelijk met US spec headlights (maar dat kan natuurlijk al geswapt zijn om ze hier ingeschreven te krijgen). Expert advice needed! Het bedrijf naast me Antwerp Cabrio Center heeft er 3 staan nu van klanten. 2 zijn van dezelfde klant, kerel in ik dacht Herentals dat enkel in de R129 doet, heeft er een paar 100 staan blijkbaar. Komen van over heel de wereld naar hem. De 3 dat er binnen stonden waren Amerikaanse versies. Dus ik zou denken dat die hier ook zo gekeurd geraken. Kan wel eens horen bij hem. Ah wacht website gevonden: https://gg-sl-cars.be/zoek/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 24,452 Posted January 20 Author Share Posted January 20 Bon, heren met veel concrete R129-ervaring terzake: 600SL vs 500SL. Ik denk al 'verzameld' te hebben (maar corrigeer me gerust of vooral: vul aan): de V8 is de leuker rijdende, maar de verschillen zijn niet gigantisch: in beide motorisaties blijft het vandaag een leuk sturende classic roadster de V8 is veel couranter en ook toch wel wat goedkoper in aankoop de V12 is een pak lastiger om (kleine én grote) werken aan te doen, omdat de motorruimte zo tjokvol zit Klopt dat wat? Is de M120 qua bouw- en langeduurkwaliteit vergelijkbaar met de M119? Zijn er gegronde redenen om een 600 niet te nemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gewoon ik 7,033 Posted January 20 Share Posted January 20 @Avantus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
benzfreak 309 Posted January 20 Share Posted January 20 Betrouwbaarheid lijkt me ook wel een dingetje. Ik zou een goeie 500 kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.