Ga naar inhoud

Mercedes-Benz R129


gTa

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Avantus zei:

@gTa hoe groot ben je? 

R129 heeft z'n limiet qua zitruimte. Ik ben 1m90 en ik moet elke mm verstelling die rug en zit bieden benutten om OK te zitten. Idealiter ging de stoel nog een cm meer naar achter, maar dan kantelt de rug al automatisch tikje naar voor (knappe functie wel). 

Daaraan gekoppeld heeft een 300 een 300-24 de (elektrisch) verstelbare stuurkolom als optie, daar waar 500 en 600 dit standaard hadden. Het giga airbagloze stuur zoals in Ugeken z'n advertentie (veelal de '89ers en early 90) is dan geen hulp voor dat zitcomfort. Het sport-390mm stuur helpt dan al. 

1m88 maar ik heb een (zo melden velen mij) "korte zit". Ik zit graag rallye-stijl: zitting wel wat hellend, maar rugleuning goed rechtop, armen etwa 90° geplooid. Heb er alle vertrouwen in dat ik daar wel in pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Avantus zei:

@gTa hoe groot ben je? 

R129 heeft z'n limiet qua zitruimte. Ik ben 1m90 en ik moet elke mm verstelling die rug en zit bieden benutten om OK te zitten. Idealiter ging de stoel nog een cm meer naar achter, maar dan kantelt de rug al automatisch tikje naar voor (knappe functie wel). 

Daaraan gekoppeld heeft een 300 een 300-24 de (elektrisch) verstelbare stuurkolom als optie, daar waar 500 en 600 dit standaard hadden. Het giga airbagloze stuur zoals in Ugeken z'n advertentie (veelal de '89ers en early 90) is dan geen hulp voor dat zitcomfort. Het sport-390mm stuur is aangenamer.

Ik ben ook 1,90m en heb daar nu niet echt last van

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Avantus zei:

Dat kon ab-werk gevraagd worden,

As in: op de optielijst? Ik herinner me dat niet.
Dus 't is geen zekerheid dat meegespoten bumpers betekenen dat die 'achteraf' gespoten zijn?
Was dat van in het begin, of pas vanaf een bepaalde productiedatum?

1 uur geleden, Avantus zei:

en veel dealers boden het ook zelf aan indien alsnog gewenst door de klant. 

Dus inhouse in de eigen carrosserie-afdeling nog overspoten?

1 uur geleden, Avantus zei:

Ik ben ook sterk contrast-fan!

Ik soms wel, maar soms ook niet. Sommige kleuren worden teniet gedaan door de accompagnerende contrastkleur, zoals dat Nautikblau (waar dat Andorblau het gewoon helemaal verkloot), imo.

1 uur geleden, Avantus zei:

M'n 6.0 AMG had af fabriek de bretters in koetskleur wat een pak minder knap was imo.

Is die al weg, dacht het wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

As in: op de optielijst? Ik herinner me dat niet.
Dus 't is geen zekerheid dat meegespoten bumpers betekenen dat die 'achteraf' gespoten zijn?
Was dat van in het begin, of pas vanaf een bepaalde productiedatum?

Dus inhouse in de eigen carrosserie-afdeling nog overspoten?

Ik soms wel, maar soms ook niet. Sommige kleuren worden teniet gedaan door de accompagnerende contrastkleur, zoals dat Nautikblau (waar dat Andorblau het gewoon helemaal verkloot), imo.

Is die al weg, dacht het wel? 

Stond niet op de optielijst, maar kon wel op aanvraag.

En idd bij de dealers hun eigen carrosserie.

En helaas, weggedaan. Was eigelijk nooit zot van het beige interieur icm bornit buiten. Zou nooit nog een SL willen met beige vanbinnen. Moest die een droomcombo qua kleur geweest zijn had ik het moeilijker gehad en stond hij hier mss nog.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Avantus zei:

Zou nooit nog een SL willen met beige vanbinnen.

Zuiver qua smaak, of zijn er nog andere redenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/1/2024 om 22:51, Simoni zei:

Mocht iemand willen; ik heb een klant die binnenkort een Burgundy rode sl500 van de hand zal doen. Ik probeer wat meer info te bekomen. 

IMG_20230329_143052.jpeg.2fea9c4b90706ed9f7cd9e0a465af3ab.jpegIMG_20230329_143040.jpeg.6922e2c22ba952aa96e39539e9807cee.jpeg

 

 

100.000km

Zeer proper. Vorige eigenaar had hem lang in bezit; huidige eigenaar verkoopt omdat ie liever Porsche rijdt 🫣

Zou wel +30.000 willen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Simoni zei:

IMG_20230329_143052.jpeg.2fea9c4b90706ed9f7cd9e0a465af3ab.jpegIMG_20230329_143040.jpeg.6922e2c22ba952aa96e39539e9807cee.jpeg

 

 

100.000km

Zeer proper. Vorige eigenaar had hem lang in bezit; huidige eigenaar verkoopt omdat ie liever Porsche rijdt 🫣

Zou wel +30.000 willen. 

Is dat realistisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, d_s zei:

Is dat realistisch?

Als die echt Top top is, is dat realistisch ja. Vragen echt veel tegenwoordig 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Simoni zei:

IMG_20230329_143052.jpeg.2fea9c4b90706ed9f7cd9e0a465af3ab.jpegIMG_20230329_143040.jpeg.6922e2c22ba952aa96e39539e9807cee.jpeg

 

 

100.000km

Zeer proper. Vorige eigenaar had hem lang in bezit; huidige eigenaar verkoopt omdat ie liever Porsche rijdt 🫣

Zou wel +30.000 willen. 

Da's een US import? Of heeft-ie de US indicators nagerust?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8/1/2024 om 21:01, gTa zei:

Da's een US import? Of heeft-ie de US indicators nagerust?

Somebody?

+ bijkomende vraag: zijn de US-spec koplampen anders dan de EU-spec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die koplampen zijn normaal toch van die sealed beams toch?

En die hebben een ander lichtbeeld waarmee je niet door de keuring raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto is niet duidelijk genoeg maar ik denk het wel. 

De koplampen bij US bestaat uit 2 delen, de koplamp is kleiner en dat zit daar zo nog een rand rond. (moeilijk uit te leggen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gewoon ik zei:

die koplampen zijn normaal toch van die sealed beams toch?

En die hebben een ander lichtbeeld waarmee je niet door de keuring raakt.

Bij Oldtimers (Mustang,MGB,...) geraak je er wel mee door de keuring, nu weet ik niet of er ergens een jaartal op staat dat dat niet meer mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Bjorno zei:

Bij Oldtimers (Mustang,MGB,...) geraak je er wel mee door de keuring, nu weet ik niet of er ergens een jaartal op staat dat dat niet meer mag.

indertijd met de w123 (ik niet) waren er veel die dat hadden en was altijd nope bij dagelijkse platen. 

in nederland geen probleem, maar daar zijn slechte lichten ook geen probleem (ik had niet genoeg lichtopbrengst voor de belgische keuring en 1 licht te hoog, ander te laag;maar voor de rdw geen probleem) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gewoon ik zei:

indertijd met de w123 (ik niet) waren er veel die dat hadden en was altijd nope bij dagelijkse platen. 

in nederland geen probleem, maar daar zijn slechte lichten ook geen probleem (ik had niet genoeg lichtopbrengst voor de belgische keuring en 1 licht te hoog, ander te laag;maar voor de rdw geen probleem) 

Mja ik ben meestal blij dat er nog sealed beams koplampen in zitten die keuren ze sneller goed als de europese. Maar kan goed zijn dat ze verbannen zijn vanaf een bepaald jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gewoon ik zei:

die koplampen zijn normaal toch van die sealed beams toch?

En die hebben een ander lichtbeeld waarmee je niet door de keuring raakt.

Is dat effectief nog zo? Of was dat al niet meer het geval bij de early 90's modellen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Hopelijk van iemand die het weet en niet de vraag mij retourneert :D

Ik zag al enkele US imports, maar daarom niet noodzakelijk met US spec headlights (maar dat kan natuurlijk al geswapt zijn om ze hier ingeschreven te krijgen).

Expert advice needed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens in de jaren 80 mochten ook vierkante lichten naast de ronde. 

Ik weet van w124 en w126 met zulke (gigantisch) lelijke lampen, maar geem idee van een r129.

 

Even gevraagd aan een amerikaan die een heeft in de usa. Ook voor foto's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, gTa zei:

Is dat effectief nog zo? Of was dat al niet meer het geval bij de early 90's modellen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Hopelijk van iemand die het weet en niet de vraag mij retourneert :D

Ik zag al enkele US imports, maar daarom niet noodzakelijk met US spec headlights (maar dat kan natuurlijk al geswapt zijn om ze hier ingeschreven te krijgen).

Expert advice needed!

Het bedrijf naast me Antwerp Cabrio Center heeft er 3 staan nu van klanten. 2 zijn van dezelfde klant, kerel in ik dacht Herentals dat enkel in de R129 doet, heeft er een paar 100 staan blijkbaar. 
Komen van over heel de wereld naar hem.  De 3 dat er binnen stonden waren Amerikaanse versies. Dus ik zou denken dat die hier ook zo gekeurd geraken. Kan wel eens horen bij hem. 

Ah wacht website gevonden:

https://gg-sl-cars.be/zoek/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, heren met veel concrete R129-ervaring terzake: 600SL vs 500SL.

Ik denk al 'verzameld' te hebben (maar corrigeer me gerust of vooral: vul aan):

  • de V8 is de leuker rijdende, maar de verschillen zijn niet gigantisch: in beide motorisaties blijft het vandaag een leuk sturende classic roadster
  • de V8 is veel couranter en ook toch wel wat goedkoper in aankoop
  • de V12 is een pak lastiger om (kleine én grote) werken aan te doen, omdat de motorruimte zo tjokvol zit

Klopt dat wat?

Is de M120 qua bouw- en langeduurkwaliteit vergelijkbaar met de M119?

Zijn er gegronde redenen om een 600 niet te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid