Bjorno 629 Geplaatst: 12 februari Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 6 minuten geleden, BelgianRally zei: Succes Bjorn, ik had het nieuws op instagram al gezien, maar wist niet het hoe en wat. Zal het reizen nu moeten minderen? Merci Koen, ah tof dat jij hier ook zit. Ja het reizen zal idd wat anders gaan verlopen de volgende jaren. Nu vorig jaar was ook wel een top jaar dus hopelijk kan ik er even tegen . De week dat ik bezig was kreeg ik een voorstel of ik een mobilhome van Texas naar Washington (state) wil terug rijden op 6 weken ....ja dat gaat dus niet he 6 weken in Mei weg zijn....dammed. Maar goed dit is ook wel iets dat ik altijd heb willen doen dus kijk we zien wel hoe we de balans in het leven houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart We zijn nu een maand echt bezig en het best al goed verlopen. Genoeg werk tot hiertoe binnen gekregen maar doordat ik ook de verkoop moet doen niet genoeg uren in de garage kunnen spenderen. Gelukkig savonds nog kunnen verder doen omdat ze mij dan meer met rust laten. De verkoop is ergens een hoop miserie. Constant vragen van mensen die eigenlijk niet geïntereseerd zijn. Gelukkig is niet al mijn tijd nutteloos geweest. De Karmann Ghia gaat naar Frankrijk, de Indian Chief naar Polen en de BMW R90S blijft in ergens in België. In de workshop zijn er een hoop verschillende wagens door gegaan: - Mercedes R107 560SL die soms geen vermogen had. - Citroën Mehari: Alles van remmen vooraan vervangen - Citroën HY: Onderhoud, elektrische gremlings en verwarming inetrieur en kachel van woon ruimte (camper) die niet meer werkte. Deze staat nog binnen voor de laatste werken. - MGB: Nieuw stuurhuis en benzine vlotter - MGB: Onderhoud - Austin Healey: Onderhoud, alles van remmen vernieuwd en nu moeten de carburators ook nog volledig gereviseerd worden, alles inwendig is versleten en staat dus veel te rijk. - Porsche 964: Nieuwe remleidingen achteraan, nieuwe stabi's vooraan,stofhoes steekas achteraan, pakking kleppen deksels vervangen en een nieuwe batterij. - Opel Olympia: Elektrische gremlins oplossen, nakijken voor keuring, remmen nakijken. Hier zijn we aan het wachten op 4 nieuwe rem pompen van de trommels. - Porsche 944 S2 Cabrio: Instalatie van nieuwe radio en DAB antenne. - BMW X F15: Pakking kleppen deksel - BMW E24 M635csi: Start niet meer, terug in gang gekregen nu maar nu volgt nog een bestek om de wagen terug veilig op de baan te krijgen. - Riley RMA: Afgekeurd op keuring op niet werkende remlichten, deuren die klemmen en gaten in uitlaat. - Corvette C1: Claxon die soms afgaat met naar rechts sturen (onderdelen besteld), benzine lek aan carburators opgelost,... - En nog wat kleine dingen. Opel Olympia: Porsche 964: Achterste stofkap van linkse steekas gescheurd: Pakking kleppen deksels: Riley RMA: Trotse klant die na meer dan 2 jaar eindelijk zijn wagen door de keuring heeft gekregen. Uiteindelijk via Nederland moeten gaan. Corvette C1: Carburator gedemonteerd voor kleine revisie: Bovenste lager van stuurstang was versleten waardoor er speling op zat en dus contact maakte met claxon. MGB binnen voor nieuw stuurhuis: Mijn vriendin die even wilde mee helpen met ontluchten van de remmen: En ook wat M-power binnen: 1 van de reden dat de wagen niet in gang gaat: 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 20 maart Auteur Delen Geplaatst: 20 maart Aan E24 geen gebrek hier tegenwoordig: E24 635csi met 67.000 kms: E24 635csi met M-pakket en 198.000 km. E24 M635csi met 278.00 km op de teller. En de Cadillac van in de showroom nog eens buiten gereden maar geraakt niet meer naar 2de versnelling. Past gelukkig nog net op de brug : 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 439 Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Blijft cool om volgen, ook op Instagram Zo als multimerk-hersteller van oldtimers, geraak je dan gemakkelijk aan de nodige onderdelen? Sommige stukken worden toch al wat zeldzamer voor sommige modellen... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 20 maart Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 1 minuut geleden, Jef zei: Blijft cool om volgen, ook op Instagram Zo als multimerk-hersteller van oldtimers, geraak je dan gemakkelijk aan de nodige onderdelen? Sommige stukken worden toch al wat zeldzamer voor sommige modellen... Merci, en ja het is niet altijd makkelijk om achter onderdelen te zoeken. Nu veel weten klanten beter waar ze de onderdelen moeten zoeken en vraag ik ook aan hen om te zoeken. Want als ik er mijn tijd in moet steken moet ik dat ook aanrekenen. Nu meestal is het wel ergens nog te vinden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart Volgend op bovenstaande opmerking... elke merk, wagen, type heeft zijn eigen bijzonderheden, probleempjes of zwakke plekken. Sommige wagens hebben ook een speciaal staaltje van techniek (zeker bij oudere wagens omdat er veel geexperimenteerd werd op dat vlak) Hoe hou je dat allemaal uit mekaar? Hoe weet je die specifieke punten allemaal aan te pakken zonder veel tijd te verliezen en dingen uit te zoeken? Het is al moeilijk genoeg voor een merkenspecialist om alles te weten.... hoe doe jij dat? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Bjorno 629 Geplaatst: 20 maart Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 20 maart 26 minuten geleden, Mich zei: Volgend op bovenstaande opmerking... elke merk, wagen, type heeft zijn eigen bijzonderheden, probleempjes of zwakke plekken. Sommige wagens hebben ook een speciaal staaltje van techniek (zeker bij oudere wagens omdat er veel geexperimenteerd werd op dat vlak) Hoe hou je dat allemaal uit mekaar? Hoe weet je die specifieke punten allemaal aan te pakken zonder veel tijd te verliezen en dingen uit te zoeken? Het is al moeilijk genoeg voor een merkenspecialist om alles te weten.... hoe doe jij dat? Ja in die tijd waren er veel eigenwijze mensen met een speciale gedachte die soms goed was....soms heel slecht, en dat zorgt voor zoekwerk en soms wel eens frustraties. Het internet zorgt al voor vele oplossingen maar ook daar zit veel rommel tussen of verkeerder informatie. Vragen aan vrienden of kenissen of andere bedrijven waar ik de onderdelen koop zorgt soms ook al voor oplossingen. En ook kiezen wat je aanpakt. Als ik er niet van overtuigt ben dat het mij gaat lukken dan pak ik het niet aan. De Opel Olympia die hier binnen stond bijvoorbeeld. Achterste trommels moesten er af, deze zitten nog op een as met spiebaan en dat over een lengte van 10cm....je weet dus al wat er (niet) gaat gebeuren als die er al jaren niet meer zijn af geweest. En normaal heb je hiervoor ook speciaal gereedschap. Dus zoeken naar een oplossing en dan uren bezig geweest om deze los te krijgen. Ik hou de klant dan op de hoogte. Maar de uren die ik er in steek die reken ik ook door. Of het moest zijn dat ik een flater heb begaan dan is het anders. De meeste snappen dat ook wel dat het niet zomaar er af en er op is en dat er tijd verloren gaat gaan in onderzoek. Ze zijn blij genoeg dat er iemand aan hun wagen wil werken. 80% van alle techniekers die in een merken garage werken die kunnen dit niet want ze zijn zo gewoon om de handleiding af te gaan. Eerlijk als je in een merken garage werkt wordt je er alleen maar dommer op omdat je niet leert nadenken (Electronica niet inbegrepen), je bent gewoon een handige harry en that's it. Ik heb op de 2 jaar bij LMB (Vooroorlogse voertuigen) 10 keer meer geleerd als de 6 jaar ervoor bij BMW. 11 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef 439 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Ik sta in mateloze bewondering voor de toewijding en het geduld van mensen zoals jij die gepassioneerd aan oldtimers willen/kunnen werken. Ik merk ook dat als je - zoals ik - niet zelf de kwaliteiten hebt om aan een oldie te sleutelen het een heel groot voordeel is om een goede gespecialiseerde oldtimer werkplaats te kennen. Toen ik besloten had om de Citroën CX te kopen, wist ik dat ik een mooie som opzij moest zetten om te komen tot het resultaat dat ik voor ogen heb. En ik had me op voorhand ook goed geïnformeerd om te weten te komen of er in de regio Vlaams-Brabant een specialist ter zake is. Ik zit op 20 minuutjes rijden het atelier van CQS Classics die al het één en ander bewezen hebben op het vlak van Citroën oldtimers. Maar vooral DS, SM, 2pk en Mehari en iets minder CX ervaring. Dus zelfs dan is het niet altijd evident en moet je als klant geluk hebben dat ze er daar plezier in hebben om samen naar oplossingen te zoeken. Voorbeeld: lichte maar storende schokken in de motor bij rustig rijden aan 2000 t/min. Schijnt een euvel te zijn waar alle 2.5 injectie motoren van de CX last van hebben op een bepaald moment en de oorzaak is niet altijd eenvoudig te vinden. Bougies, bougiekabels, kleppen, injectoren, benzinetoevoer... allemaal gecontroleerd en OK bevonden. Na opzoekwerk op Citroën fora was ik al te weten gekomen dat de kans groot was dat de bobines moesten vervangen worden. Maar die bestaan niet meer voor de CX turbo. Bij CQS zijn ze dan verder op zoek gegaan en uiteindelijk te weten gekomen dat ze die van een... Renault Mégane kunnen gebruiken . Klant en atelier zoeken zo samen naar een oplossing. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 21 maart Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 3 uren geleden, Jef zei: Ik sta in mateloze bewondering voor de toewijding en het geduld van mensen zoals jij die gepassioneerd aan oldtimers willen/kunnen werken. Ik merk ook dat als je - zoals ik - niet zelf de kwaliteiten hebt om aan een oldie te sleutelen het een heel groot voordeel is om een goede gespecialiseerde oldtimer werkplaats te kennen. Toen ik besloten had om de Citroën CX te kopen, wist ik dat ik een mooie som opzij moest zetten om te komen tot het resultaat dat ik voor ogen heb. En ik had me op voorhand ook goed geïnformeerd om te weten te komen of er in de regio Vlaams-Brabant een specialist ter zake is. Ik zit op 20 minuutjes rijden het atelier van CQS Classics die al het één en ander bewezen hebben op het vlak van Citroën oldtimers. Maar vooral DS, SM, 2pk en Mehari en iets minder CX ervaring. Dus zelfs dan is het niet altijd evident en moet je als klant geluk hebben dat ze er daar plezier in hebben om samen naar oplossingen te zoeken. Voorbeeld: lichte maar storende schokken in de motor bij rustig rijden aan 2000 t/min. Schijnt een euvel te zijn waar alle 2.5 injectie motoren van de CX last van hebben op een bepaald moment en de oorzaak is niet altijd eenvoudig te vinden. Bougies, bougiekabels, kleppen, injectoren, benzinetoevoer... allemaal gecontroleerd en OK bevonden. Na opzoekwerk op Citroën fora was ik al te weten gekomen dat de kans groot was dat de bobines moesten vervangen worden. Maar die bestaan niet meer voor de CX turbo. Bij CQS zijn ze dan verder op zoek gegaan en uiteindelijk te weten gekomen dat ze die van een... Renault Mégane kunnen gebruiken . Klant en atelier zoeken zo samen naar een oplossing. Ja van die zoektochten komen veel voor. Ik had hier ook een Mercedes 560SL R107 die heel soms plots geen vermogen had. En als je contact af zet en dan weer op zet is het terug weg...begin maar. Uiteindelijk bij 1 rit net na ik vertrok kreeg de wagen het, zonder vermogen terug gereden en dan motor nagekeken en wat met bedrading gespeeld om te zien of er ergens slecht contact is van een sensor maar niets te vinden. Stil gelegd en terug gestart en probleem opgelost . Dag erna terug een rit gedaan zonder problemen, een half uur later wil ik de wagen starten maar wil niet in gang gaan. Ik hoor wel de brandstof pomp draaien maar maakt een raar geluid. Leiding los gemaakt en spuit wel brandstof door. Druk gemeten en idd lage druk. Beide brandstof pompen, filter en druk regelaar vervangen en nu heb ik het niet meer gehad. Maar of ik 100% zeker ben dat ik het probleem heb gevonden? Kan nog veel anders zijn. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fastflupke 5 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Super jouw verhalen en avonturen te lezen Bjorno … ze boeide ons al op S14 zo lang geleden! in ieder geval heel veel succes en keep sharing the adventures 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.464 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Ik heb hier ook al met veel bewondering en interesse gelezen, Instagram volg ik nu ook. Topwerk! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 21 maart Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 1 uur terug, Fastflupke zei: Super jouw verhalen en avonturen te lezen Bjorno … ze boeide ons al op S14 zo lang geleden! in ieder geval heel veel succes en keep sharing the adventures Merci en ja S14, was ook een leuke tijd ja. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjoxx 60 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Wat een prachtig werk, heel fijn om te lezen wat je allemaal doet. Ik hou van zulke topics ook al ken ik niks van techniek. Veel succes met je zaak en alvast een volger bij op IG 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 8 april Auteur Delen Geplaatst: 8 april Dit weekend dus op de Flanders Classic Collection gestaan in de Expo in Antwerpen. Dit om hopelijk wat auto's te verkopen en ook reclame te maken voor de garage. Donderdag avond al 3 auto's gezet (Mercedes 560SL, BMW Z1 en de Fiat Nettunia). en vrijdag nog 2 naar daar gebracht (Porsche 914 en de Fiat 500 op de remork. Het was wel een grappig zicht mits het een extra lange remork was: We stonden net naast iemand dat een BMW Z8 had staan dus leek me de beste plek om daar naast mijn BMW Z1 te zetten: Mijn buur Antwerp Cabrio Center had ook een plek bij mij mee gehuurd. Vrijdag namidag was het best al druk maar na 17u viel het helemaal stil. Zaterdag smorgen even druk maar dankzij het mooie werk niet veel volk in de namidag. Gelukkig was zondag nog wel een top dag. Heel de dag door best veel volk en veel vragen gehad. En ook wat mensen terug gezien en wat bezoekers gehad van hier dus dat was ook leuk. Voor de Mercedes was een serieus geïntereseerde, hij komt morgen langs en ook de Fiat Nettunia was iemand met veel interesse die nog gaat langskomen. Zondag avond dan al 5 auto's terug gereden maar het werd al laat en dus de Fiat 500 laten staan voor vandaag. Uiteindelijk wel blij dat ik ben gegaan, vooral omdat mensen niet goed wisten hoe het zat met Retro City en op deze manier dus ook ook wat duidelijkheid kunnen brengen. Maar het is wel een heel gedoe. Deze week niet veel in de garage kunnen staan wegens voor bereidingen (filmpjes, powerpoints,alles inladen,.....komt echt veel bij kijken). 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.443 Geplaatst: 8 april Delen Geplaatst: 8 april Ge had de zondag inderdaad veel bekijks op de stand. Er heerste een gezellige sfeer op de beurs dan. Ni te druk, ni te flauw… net goed. En die 560 is idd een ferme mooie wagen. Wit met blauw . Ook die 914 is een net karretje in een toffe kleur. Die raak je eveneens snel kwijt. Nice dat we effe konden bijpraten. Ik kon jammer genoeg ni heel lang blijven, wij moesten op de middag nog naar een etentje. Ben ook blij geweest te zijn op de beurs, paar interessante contacten gehad en mensen van vroeger terug gezien. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 8 april Auteur Delen Geplaatst: 8 april 5 minuten geleden, Mich zei: Ge had de zondag inderdaad veel bekijks op de stand. Er heerste een gezellige sfeer op de beurs dan. Ni te druk, ni te flauw… net goed. En die 560 is idd een ferme mooie wagen. Wit met blauw . Ook die 914 is een net karretje in een toffe kleur. Die raak je eveneens snel kwijt. Nice dat we effe konden bijpraten. Ik kon jammer genoeg ni heel lang blijven, wij moesten op de middag nog naar een etentje. Ben ook blij geweest te zijn op de beurs, paar interessante contacten gehad en mensen van vroeger terug gezien. Ja de BMW Z1 trok enorm veel aandacht maar ik moest die ook in het oog houden want je hebt toch van die mensen die aan die deur liggen trekken of er zelfs durven inkruipen . De Fiat 500D trok dan de aandacht van de vrouwen en kinderen. De 560SL en Porsche moet idd wel weg te krijgen zijn. De Fiat 500D is wat moeilijker, blijft een speciaal model met zijn hardtop en suïcide deurtjes maar blijft veel geld voor een een Fiat 500. Was idd tof om weer wat bij te praten Mich!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.104 Geplaatst: 14 april Delen Geplaatst: 14 april Is er nog volk? Ik kan nu vertrekken in Zottegem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 14 april Auteur Delen Geplaatst: 14 april 5 uren geleden, gTa zei: Is er nog volk? Ik kan nu vertrekken in Zottegem. Er was nog volk ja Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.478 Geplaatst: 15 april Delen Geplaatst: 15 april 11 uren geleden, Bjorno zei: Er was nog volk ja De man is er geraakt ook. 't was tof Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.104 Geplaatst: 15 april Delen Geplaatst: 15 april 15 uren geleden, Bjorno zei: Er was nog volk ja Merci om ons te hosten, leuk initiatief! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 15 april Auteur Delen Geplaatst: 15 april Graag gedaan! Blij dat je toch nog afgekomen zijt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.104 Geplaatst: 15 april Delen Geplaatst: 15 april 2 uren geleden, Bjorno zei: Graag gedaan! Blij dat je toch nog afgekomen zijt! 't Was een beetje moeilijk, heb de post-rondrit-"party" moeten skippen, maar ik had me geëngageerd om te komen dus dan doe ik dat. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.152 Geplaatst: 16 april Delen Geplaatst: 16 april Op 14/4/2024 om 15:41, gTa zei: Is er nog volk? Ik kan nu vertrekken in Zottegem. Vertrokken tegen 17u Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bjorno 629 Geplaatst: 16 april Auteur Delen Geplaatst: 16 april Maandag trouwens het contract getekend met de nieuwe eigenaars van het gebouw. Ik zit er nu dus al officieel 3 jaar aan vast Dus gisteren en vandaag nog wat gevierd met het vat Blonde stoot van Cabardouche dat nog op moest . Nog nooit gebeurd in mijn leven dat ik mij ergens voor 3 jaar vast zet....ik ben benieuwd . Gelukkige gaat de tijd sneller hoe ouder je wordt. Maar nee ik zie het nog steeds zitten en tot hiertoe bevalt het niet werken voor een werkgever mij wel. Al zal ik wel blij zijn dat ik de grootste kosten achter de rug heb en dat er eindelijk meet winst uit komt uit de omzet. De eerste maanden blijven toch spannend, elke keer je denkt van "ja we zijn vertrokken" komen er nog wat kosten bij en hop die rekening wordt weer stevig naar beneden getrokken. Ondertussen al goed verder kunnen doen aan de E24 BMW's: Achterste steekassen: zo ziet er vet uit dat er al 40 jaar lang in zit: het druipt er gewoon uit = niet goed. Helemaal opgekuist en klaar om terug gemonteerd te worden op de steekassen: En de M635csi zijn nieuwe tank zit er ook onder: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.