Ga naar inhoud

Overgangswagen voor 1 jaar


Redfive

Aanbevolen berichten

Forummers,

Door een ongeval is de tweede wagen weggevallen, waarschijnlijk perte-totale...
We tasten hier eens een denkpiste af.
Nieuwe bestellen = wachttijd van ± 1 jaar. Zo lang kunnen we niet wachten en daarom zou een wagen voor die wachttijd nodig zijn. 
Bedoeling is een goedkope auto te vinden, max 10K euro (liefst minder) om die na een jaar met zo weinig mogelijk verlies terug te verkopen.
Max 8-tal jaar oud, liefst < 100.000km, benzine, automaat, airco.
Huren dachten we ook aan, maar een jaar huren wordt kostelijk..
Een model dat nog wat in de markt ligt om nadien nog vanaf te geraken is ook wel een vereiste.
Max aantal km's per jaar is 8.000km (vrouw rijdt niet veel)
(Of wie er ergens een auto heeft staan die we mogen gebruiken voor een jaar? 😊)

Suggesties welkom;

alvast bedankt

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Redfive zei:


Nieuwe bestellen = wachttijd van ± 1 jaar. 

Stock? Waar moet je zo lang op wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe 4 reeks? Das dik balen, die had je nog maar net...

Is een directiewagen geen optie? Jonge tweedehands? Overgangswagen is zoiezo beetje verloren kost denk ik? Tenzij je een echte liefhebbersauto kan vinden, daar ga je wellicht minder op verliezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ze heeft liefst krak dezelfde kwa uitvoering.. en dat stock vinden ...
momenteel staan er 4 op stock, benzines. Kleur niet ok of te duur...
 

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een snelle mobile.de search gedaan: daar word je toch ook niet echt blij van wat er dan nog overschiet.
Een Mitsu Lancer was nog het spannendste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Redfive zei:

Kleur niet ok of te duur...

Hij mag wat duurder zijn he, want je hebt geen extra kosten om een andere auto in te schrijven, waardeverlies om hem weer te verkopen,... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, tijdelijke wagen drijft de kosten op. Maar eens de droomconfiguratie in het hoofd zit, is het lastig om toegevingen te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes w212 is waardevast. 8-tal jaar oud en liefst < 100.000km is dan wel wat moeilijk 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar een Lync&Co 01 in private lease aan 600 euro per maand? Geef je nadien gewoon terug...
Formule lijkt me erg succesvol. Wie voorbij Volvo Celis te SInt-Truiden rijdt moet de parking maar eens bekijken.
Daar staan meer Lync&Co's om af te leveren dan Volvo's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, SB-01 zei:

Een jaar een Lync&Co 01 in private lease aan 600 euro per maand? Geef je nadien gewoon terug...
Formule lijkt me erg succesvol. Wie voorbij Volvo Celis te SInt-Truiden rijdt moet de parking maar eens bekijken.
Daar staan meer Lync&Co's om af te leveren dan Volvo's...

7200 euro waardeverlies, daar kan je al eens iets van kopen / verkopen / inschrijven

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Polygoon zei:

7200 euro waardeverlies, daar kan je al eens iets van kopen / verkopen / inschrijven

Vergeet van die 7200 euro wel niet verzekering, wegentaks, BIV, onderhoud, banden, etc... af te trekken. Anders is het ook appels met peren vergelijken.

Is echt nog niet zo'n slecht idee hoor... Je bent zeker en na één maand ben je er terug vanaf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, SB-01 zei:

Een jaar een Lync&Co 01 in private lease aan 600 euro per maand? Geef je nadien gewoon terug...
Formule lijkt me erg succesvol. Wie voorbij Volvo Celis te SInt-Truiden rijdt moet de parking maar eens bekijken.
Daar staan meer Lync&Co's om af te leveren dan Volvo's...

Die staan misschien allemaal in panne, miseriebakken 😁

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn best wel ok, is onderhuids een XC40 1.5t PHEV maar dan met grotere batterij 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Parsifal zei:

Vergeet van die 7200 euro wel niet verzekering, wegentaks, BIV, onderhoud, banden, etc... af te trekken. Anders is het ook appels met peren vergelijken.

Is echt nog niet zo'n slecht idee hoor... Je bent zeker en na één maand ben je er terug vanaf...

Veel banden en onderhoud ga je niet hebben op 8000km / 1 jaar hé ...
Inschrijven heb ik bewust vermeld 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Polygoon zei:

Veel banden en onderhoud ga je niet hebben op 8000km / 1 jaar hé ...
Inschrijven heb ik bewust vermeld 😉

Luxe kost altijd geld natuurlijk. Gedurende dat jaar rijdt ze met een (nieuwe) luxewagen rond en niet met een oud hok om het even cru te zeggen.
Verzekering / rijtaks zit er uiteraard ook in. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Heb een snelle mobile.de search gedaan: daar word je toch ook niet echt blij van wat er dan nog overschiet.
Een Mitsu Lancer was nog het spannendste.

Evo als overgangswagen voor zijn vrouw? Ben niet zeker of Redfive van zijn vrouw vanaf wil :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Redfive zei:

(Of wie er ergens een auto heeft staan die we mogen gebruiken voor een jaar? 😊)

Suggesties welkom;

alvast bedankt

Ik heb wel nog een W124 staan. Als 'em niet verkocht raakt, kunt ge die voor een jaarke gebruiken. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Redfive zei:

Vorige was een X1, G11

U11 :D Tenzij Natia stiekem een 7 Reeks reed!

Mijn insteek weet je al in elk geval. Maar goed om te vraag ook eens hier te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  

4 uren geleden, Polygoon zei:

7200 euro waardeverlies, daar kan je al eens iets van kopen / verkopen / inschrijven

 

Inderdaad.

In afwachting van de firmawagen destijds zocht ik ook iets tijdelijk. Garage zei ook huur op lange termijn. Crazy. Puur verlies. Heb onze 460 gekocht (en aan mijn vrouw gegeven in ruil voor haar V70 waar ik dan mee reed :D ) voor 2250 eur ofzoiets, en na 4j (3j langer mee gereden dan gedacht) verkocht voor 1250 eur of iets in die grootteorde. Dikke deal vond ik dat. En zo een oud bakje was niet te min voor ons.

Taks en verzekering waren peanuts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huren gaan we niet doen. Ik zoek wel een vergelijkbaar scenario Bompa.
Welke merken zouden het na een jaar nog goed doen kwa herverkoop dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toyota raak je altijd kwijt. Uiteraard weinig spannends in. Maar 't is tijdelijk he.

En hoe jonger, hoe meer verlies. Op een auto van 3 000 eur kan je max 3 000 eur verliezen he :D 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid