Ga naar inhoud

Overgangswagen voor 1 jaar


Redfive

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jij beweert dat de vooruitgang in veiligheid van wagens niks te maken heeft met het dalend aantal verkeersdoden, of meer nog, dat er amper een daling is als je enkel naar de ongevallen met auto's zou kijken.

Ik zeg u dat dat zever is.

Ik beweer dat nergens.

Volgens mij heb jij aan de flakka of 3MMC gezeten vanmorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tommie zei:

Nee, dat is het niet.

Jij zegt dat 'als men in het verleden heeft gezegd dat iets goed is, het nog altijd goed zal zijn'. Dat klopt voor geen meter.

Ja, want we gaan 'feiten' uit commerciële advertenties gaan vergelijken met die van homologatie-instanties.

Appelen, peren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Fr79 said:

Ik beweer dat nergens.

Volgens mij heb jij aan de flakka of 3MMC gezeten vanmorgen.

En jij hebt geheugenverlies:

12 hours ago, Fr79 said:

Er  waren toen toch niet massaal meer verkeersdoden dan nu denk ik

Wel dus

12 hours ago, Fr79 said:

De vraag is hoeveel daarvan er aan de (on)veiligheid van de wagens te wijten zijn.

Hier stel je het dus in vraag, om te eindigen met:

12 hours ago, Fr79 said:

Een auto is op zichzelf zelden onveilig, anders werd die nooit gehomologeerd om op de weg te komen, ook 25j geleden niet. Het is maar hoe je er mee omgaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Fr79 zei:

Ja, want we gaan 'feiten' uit commerciële advertenties gaan vergelijken met die van homologatie-instanties.

Appelen, peren.

de maatstaven en wetten voor de homologatie is toch niet hetzelfde als 25jaar geleden?

Kijk even naar de eisen van remafstand toen en nu? En naar de elandtest (die nog maar 25j ofzo bestaat). Wat ze verwachten van zijwaartse inpacttesten. 

Bekijk eens wat filmpjes hoe goed oude auto's scoren indien een gedeeltelijke frontale botsing in vergelijking met een auto van 5 jaar oud.

 

Los van alles rond airbags, esp, abs, ... en dat soort systemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel dus

Nominale cijfers zeggen heel weinig indien deze niet afgezet worden tegen de toegenomen mobiliteit/verkeersdrukte over dezelfde periode. 

Je kunt het veiligheidsaspect van auto's in deze nooit meetbaar gaan isoleren als aparte factor. Zo kun je even goed gaan zeggen dat de 'betere' (snelheidsremmende)  infrastructuur op veel plaatsen met het lagere dodencijfer te maken heeft (dat gaan VIAS en co dan zeggen).

My point being al van in het begin: heb geen schrik van een oudere auto enkel en alleen omwille van het vermeende onveiligheidsaspect ervan.

Al de rest zijn zinloze achterhoedediscussies. I rest my case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gewoon ik zei:

de maatstaven en wetten voor de homologatie is toch niet hetzelfde als 25jaar geleden?

Kijk even naar de eisen van remafstand toen en nu? En naar de elandtest (die nog maar 25j ofzo bestaat). Wat ze verwachten van zijwaartse inpacttesten. 

Bekijk eens wat filmpjes hoe goed oude auto's scoren indien een gedeeltelijke frontale botsing in vergelijking met een auto van 5 jaar oud.

 

Los van alles rond airbags, esp, abs, ... en dat soort systemen.

Ik heb het over een commerciële reclame voor sigaretten uit het jaar kruik versus een van overheidswege toegekende goedkeuring van een bepaalde auto.  

Ik zeg toch helemaal niet dat vroeger en nu hetzelfde zijn qua homologaties...🫣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Fr79 zei:

Nominale cijfers zeggen heel weinig indien deze niet afgezet worden tegen de toegenomen mobiliteit/verkeersdrukte over dezelfde periode. 

Je kunt het veiligheidsaspect van auto's in deze nooit meetbaar gaan isoleren als aparte factor. Zo kun je even goed gaan zeggen dat de 'betere' (snelheidsremmende)  infrastructuur op veel plaatsen met het lagere dodencijfer te maken heeft (dat gaan VIAS en co dan zeggen).

My point being al van in het begin: heb geen schrik van een oudere auto enkel en alleen omwille van het vermeende onveiligheidsaspect ervan.

Al de rest zijn zinloze achterhoedediscussies. I rest my case.

de verkeersdodencijfers zijn absolute cijfers.

Als je ze wil hebben in vergelijking met het aantal auto's en het aantal gereden kilometers wordt het verschil alleen maar groter.

 

je kan er nog de dode voetgangers en fietsers uit wegcijferen. En dan ga je zien dat de overlevingskansen voor die laatste ook zijn toegenomen wegens aanpassingen aan de auto's en vrachtwagens.

 

Maar los van al die cijfers. Het zit ook tussen de oren voor een groot deel. Je hebt mensen die absoluut geen oude auto willen wegens onveilig! Maar dan wel met zo een deelstep zonder helm rondrjiden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fr79 zei:

Ik heb het over een commerciële reclame voor sigaretten uit het jaar kruik versus een van overheidswege toegekende goedkeuring van een bepaalde auto.  

 

De overheidsinstanties die altijd weten wat best is? In 1930 werd asbestose al erkend als beroepsziekte. Nochtans pas verboden in 1998.

Jouw referentie is gewoon fout gekaderd. Je kan onmogelijk zomaar zeggen 'iets dat 25j goed was, is nu ook goed genoeg'. Dat probeer ik uiteraard in 't extreme te trekken met mijn reclame voor sigaretten, maar 't punt is identiek.

Ik liep in 1999 in mijn hoop en al 1300kg wegende Golf 3 niet veel kans om geramd te worden door een 2,7t wegende EV. Veiligheid moest toen dus ook anders bekeken worden dan vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gewoon ik zei:

Maar los van al die cijfers. Het zit ook tussen de oren voor een groot deel. Je hebt mensen die absoluut geen oude auto willen wegens onveilig! Maar dan wel met zo een deelstep zonder helm rondrjiden.

Of hun e bike chippen en dan zonder helm rijden.

Of op Rhodos in short en bloot bovenlijf met een quad gaan crossen.

Of in Egypte op een kaduke bus met een gekke chauffeur stappen die hun van Hurghada naar Luxor brengt

etc...

Da's dan weer allemaal geen probleem 🙃

Maar een auto uit 2004, da's levensgevaarlijk meneer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Redfive zei:

proberen nog iets af te krijgen en dan over een jaar verkopen voor 6000?
https://www.bartcars.be/nlbe/voertuigen/hyundai/i10/10i-t4c9wc25

Ik zou eerder naar iets meer "auto" kijken wanneer je uit een recente X1 komt.

Zoiets bijvoorbeeld, gaat in herverkoop ook goed in de markt blijven liggen. BMW 320i benzine 2.0 automaat 106000 km

€ 6.500,00

https://link.2dehands.be/m2093773235?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

En beweren dat auto's van 30 jaar geleden quasi even veilig zijn als die van vandaag is gewoon zever in pakskes.

Het zou me niet verbazen dat "een dikke Mercedes" van 30 jaar geleden minder veilig is bij een botsing dan een recente Peugeot 208.

Family of Walter Röhrl when signing for Lancia: "This Lancia does not look very safe. If you have an accident..."

Walter Röhrl: "But I am not planning to have an accident".

2 uren geleden, Tommie zei:

Nee, dat is het niet.

Jij zegt dat 'als men in het verleden heeft gezegd dat iets goed is, het nog altijd goed zal zijn'. Dat klopt voor geen meter.

Jij zei vroeger ook dat je goed was met de vrouwen... :ninja:

Tot de aap uit de mouw kwam :D 

image.png.9c453551e8754991c3462eb068f04546.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, josenjef zei:

Ik zou eerder naar iets meer "auto" kijken wanneer je uit een recente X1 komt.

Zoiets bijvoorbeeld, gaat in herverkoop ook goed in de markt blijven liggen. BMW 320i benzine 2.0 automaat 106000 km

€ 6.500,00

https://link.2dehands.be/m2093773235?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

 

De vraag is hoe lang nog. Dit is een auto die in 1 of 2 jaar riskeert onverkoopbaar te zijn met een steeds veranderende wetgeving. 

Als je toch in die richting wil gaan, ga dan direct voor een E klasse met vierpitter. Rijdt beter en kunt ge tenminste altijd in het buitenland vanaf. 

https://nl.leparking.be/tweedehands-auto-detail/mercedes-e-klasse-e-200/mercedes-benz-e-200-kompressor-ngt-avantgarde-autom-avant/9XD9II9Q.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, josenjef zei:

Ik zou eerder naar iets meer "auto" kijken wanneer je uit een recente X1 komt.

Zoiets bijvoorbeeld, gaat in herverkoop ook goed in de markt blijven liggen. BMW 320i benzine 2.0 automaat 106000 km

€ 6.500,00

https://link.2dehands.be/m2093773235?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

 

dat ziet er idd ook goed uit waarvoor dank.

dat i10'tje zint haar toch niet, handgeschakeld en wat te klein. 
 

Deze hebben we nu in 't vizier, graag meningen?

https://www.2dehands.be/v/auto-s/toyota/m2093222727-toyota-auris-1-8-hybrid-2010-automatisch?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/bmw/m2062983399-bmw-318i-automaat-benzine?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skoda Superb rijdt ook goed en zijn niet duur. Evenals de Hyundai i40.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hyundai i20. Is wat meer auto dan een i10. En is verbazend aangenaam.

Een swiftje is ook leuk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Redfive zei:

dat ziet er idd ook goed uit waarvoor dank.

dat i10'tje zint haar toch niet, handgeschakeld en wat te klein. 
 

Deze hebben we nu in 't vizier, graag meningen?

https://www.2dehands.be/v/auto-s/toyota/m2093222727-toyota-auris-1-8-hybrid-2010-automatisch?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/bmw/m2062983399-bmw-318i-automaat-benzine?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

Denk dat je die BMW altijd wel weer kwijt krijgt binnen een jaar als je daar geen accidenten mee doet. Er gaat altijd wel een jonge gast zijn die BMW wilt rijden voor 5K. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Redfive zei:

dat ziet er idd ook goed uit waarvoor dank.

dat i10'tje zint haar toch niet, handgeschakeld en wat te klein. 
 

Deze hebben we nu in 't vizier, graag meningen?

https://www.2dehands.be/v/auto-s/toyota/m2093222727-toyota-auris-1-8-hybrid-2010-automatisch?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/bmw/m2062983399-bmw-318i-automaat-benzine?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

Ik heb het wel voor die Toyota, maar CVT rijden is niet iedereen zijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Redfive zei:

te duur he

Sorry, ik was even de 10k uit het oog verloren. :fp: 

Of ik zou, AM gewijs, kunnen zeggen dat dat nu toch zakgeld is. 😛 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Skoda Superb rijdt ook goed en zijn niet duur. Evenals de Hyundai i40.

Niet akkoord!

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Niet akkoord!

Heb jij met een Skoda gereden? Das nu precies het eerste dak daar van hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

Heb jij met een Skoda gereden? Das nu precies het eerste dak daar van hoor.

Sssst, ik probeer het te verdringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid