Ga naar inhoud

Overgangswagen voor 1 jaar


Redfive

Aanbevolen berichten

Tuurlijk.  Maar soms moet je daar gewoon zijn...   Ik zou bv. niet meer op kantoor geraken, met de auto.   

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ex-Mooseman zei:

Tuurlijk.  Maar soms moet je daar gewoon zijn...   Ik zou bv. niet meer op kantoor geraken, met de auto.   

Zijn er nog veel mensen die echt in hartje Brussel of Gent met de auto gaan werken? Ik ga ook wel es met de auto naar Zurich, maar dan enkel in het weekend of als ik in de week een meeting overdag heb. Wanneer ik echter voor een "gewone" werkdag naar het stadscentrum moet, dan neem ik de trein. Geen goesting in files (of parkeerproblemen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, The Swede zei:

Zijn er nog veel mensen die echt in hartje Brussel of Gent met de auto gaan werken?

3 keer per week.

11 minuten geleden, The Swede zei:

k ga ook wel es met de auto naar Zurich, maar dan enkel in het weekend of als ik in de week een meeting overdag heb.

In het weekend of voor een meeting overdag worden die LEZ's niet ineens opgeheven hé :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons kantoor ligt net binnen de LEZ Antwerpen.  Letterlijk 'net'.  Voor bedrijfswagens geen probleem, die zijn recent genoeg, maar er zijn ook nog mensen die dat niet hebben, en waarvan hun diesel niet meer tot hier mag komen.  Die kunnen hun wagen natuurlijk net buiten de LEZ achter laten, en de rest st(a)(e)ppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Polygoon zei:

3 keer per week.

In het weekend of voor een meeting overdag worden die LEZ's niet ineens opgeheven hé :D

Nee, dat klopt. Maar punt is dat, als je er maar occasioneel moet zijn, je de trein kan pakken. 

Als ze morgen in Zürich een LEZ invoeren dat ik met mijn auto er niet meer naartoe kan, dan is het enige resultaat dat ik in het weekend mijn geld niet meer in hun winkels en restaurants ga uitgeven. 
Net zoals ik, sinds ze het met hun "mobiliteitsplan" in Brussel onmogelijk hebben gemaakt er deftig met de auto naartoe te gaan, ik, bij een weekendbezoek aan België, niet meer in Brussel es ga eten. Simples. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou, voor mij, geen optie zijn.
Ik woon te dicht bij de LEZ om die occassionele tripjes te gaan moeten doen met het OV.

Ik zie OP nu ook niet meteen een oldtimer voor z'n madame kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Een alternatief is een youngtimer te kopen (nu vanaf 1994 in België ?). Voor 5 à 7k heb je meestal iets dat technisch in order staat. En je weet dat je er nadien aan dezelfde prijs vanaf geraakt. Als ik mijn W124's bekijk of de 528i, dan weet ik dat ik die wagens aan een prijs heb gekocht waar ik er aan die prijs weer vanaf kan. 

Plus, onderhoud is erg goedkoop en eenvoudig. En met wat "kiezen", kan je zelfs iets hebben dat nog leuk is om mee te rijden.

Paar auto's die me in gedachte schieten: eerste gen BMW E38, Lexus LS400, Mercedes W140, Mercedes W124,...

(Note: de 528i E39 zal in België, naar ik veronderstel, nog niet aantrekkelijk zijn).

W124 is al in stijgende lijn. Degene die niet in stijgende lijn zitten zou ik niet als daily aanraden. E34 idem. E39 kan nog net maar veelal afgeleefde troep.

(en youngtimer bestaat niet hier, maar ik vermoed dat je "net geen oldtimer" bedoelt)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Bompa zei:

W124 is al in stijgende lijn. Degene die niet in stijgende lijn zitten zou ik niet als daily aanraden. E34 idem. E39 kan nog net maar veelal afgeleefde troep.

(en youngtimer bestaat niet hier, maar ik vermoed dat je "net geen oldtimer" bedoelt)

Ik noem het een "youngtimer" omdat je het nog comfortabel dagelijks kan gebruiken en welke, mits redelijk onderhoud ook problemenvrij is. 

Mijn zoon heeft 4 jaar met een 260E gereden. Dat is comfortabel, kan makkelijk overal met het dagelijks verkeer mee (en meer) en is oerbetrouwbaar. Ik gebruik mijn 528i hier eigenlijk meer als daily dan mijn Cayenne. Rijdt zelfs plezieriger. 

Een oldtimer is voor mij echt iets dat je enkel koopt voor zondagritjes. 

Uiteraard is er afgeleefde troep. Maar ik kan je ook een heel pak BMW's en andere autos van jaargang 2015 opvissen van het web waar je ook "weinig plezier gaat aan beleven".
Kies zelfs een wagen van 5-6 jaar oud waar het onderhoud te wensen overlaat, en je kan er mensen een serieuze money-pit zitten.  

Met een gezonde youngtimer heb je voor eigenlijk nul financiële investering een wagen waarmee je makkelijk het jaar doorkomt. 

Ik heb er zo een aantal gehad. De 528i nu, de 260E, mijn ex vriendin haar Lexussen IS en GS, mijn tweede Pajero (de eerste was een wrak dat ik voor 2000 euro had gekocht en toch nog 60000km mee deed :lolz: ),... 

Belangrijkste is dat je even nagaat wat de kost van typische onderdelen is die kunnen fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Polygoon zei:

Zou, voor mij, geen optie zijn.
Ik woon te dicht bij de LEZ om die occassionele tripjes te gaan moeten doen met het OV.

Ik zie OP nu ook niet meteen een oldtimer voor z'n madame kopen.

Woonde jij niet bij Antwerpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, The Swede zei:

Ik noem het een "youngtimer" omdat je het nog comfortabel dagelijks kan gebruiken en welke, mits redelijk onderhoud ook problemenvrij is. 

Mijn zoon heeft 4 jaar met een 260E gereden. Dat is comfortabel, kan makkelijk overal met het dagelijks verkeer mee (en meer) en is oerbetrouwbaar. Ik gebruik mijn 528i hier eigenlijk meer als daily dan mijn Cayenne. Rijdt zelfs plezieriger. 

Een oldtimer is voor mij echt iets dat je enkel koopt voor zondagritjes. 

Uiteraard is er afgeleefde troep. Maar ik kan je ook een heel pak BMW's en andere autos van jaargang 2015 opvissen van het web waar je ook "weinig plezier gaat aan beleven".
Kies zelfs een wagen van 5-6 jaar oud waar het onderhoud te wensen overlaat, en je kan er mensen een serieuze money-pit zitten.  

Met een gezonde youngtimer heb je voor eigenlijk nul financiële investering een wagen waarmee je makkelijk het jaar doorkomt. 

Ik heb er zo een aantal gehad. De 528i nu, de 260E, mijn ex vriendin haar Lexussen IS en GS, mijn tweede Pajero (de eerste was een wrak dat ik voor 2000 euro had gekocht en toch nog 60000km mee deed :lolz: ),... 

Belangrijkste is dat je even nagaat wat de kost van typische onderdelen is die kunnen fout gaan.

Ik ben mee.

Er zijn idd auto's, zoals de W124, en ook een 740 / 940 ... die je als daily zou kunnen gebruiken. Nederlanders doen dat af en toe, de zakelijke rijders zoals ze daar genoemd worden. Gunstregime voor oude meuk, daar de betrouwbare uit selecteren, en die gaan gebruiken op naam van de zaak. Enige uitdaging daar is er eentje vinden die wel degelijk in deftige staat is. Trouwens, voor m'n 940 wringt het ook vaak als ik dat "mijnen oldtimer" noem. Dat klopt niet, ik zou dat idd beter youngtimer noemen, als is die al meer dan 30j.

Men mag echter niet vergeten dat de veiligheid van die oude grote ketels alleen in hun tijd superieur was, maar in deze tijd eerder gewoon of zelfs voorbijgestreefd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa. Ik heb ooit een nogal serieuze pandoering met een W124 gezet en onze pa had me dat enkele jaren tevoren al es voorgedaan. 

Gezien de obstakels die we als tegenstrevers hadden in die tijd al even sterk waren (bus van de MIVB voor pa en huis-gracht-betonnen verlichtingspaal in mijn geval), en het feit dat we helemaal ongeschonden eruit kwamen… dan acht ik een W124 nog altijd veilig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, The Swede said:

Bwa. Ik heb ooit een nogal serieuze pandoering met een W124 gezet en onze pa had me dat enkele jaren tevoren al es voorgedaan. 

Gezien de obstakels die we als tegenstrevers hadden in die tijd al even sterk waren (bus van de MIVB voor pa en huis-gracht-betonnen verlichtingspaal in mijn geval), en het feit dat we helemaal ongeschonden eruit kwamen… dan acht ik een W124 nog altijd veilig. 

En ik ken ene die bij een ongeval dood was geweest indien hij zijn gordel had aan gehad.

Als we zo gaan beginnen ....

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar Renault of Peugeot zoek dan kom ik wel een enkele 307 en 308'en en Meganes tegen, wel ouder dan 8 jaar, ok. Maar wel proper precies en redelijk kwa (vraag)prijs.

Hoe doen die het op de markt? 


Enkele voorbeelden:
https://www.2dehands.be/v/auto-s/peugeot/m2092966285-peugeot-308-automaat-1-6-benzine-117-000-km-s?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/peugeot/m2090737389-peugeot-308-automaat-met-113-500-km?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/peugeot/m2093560166-peugeot-307-1-6-benzine-30-000-km-automaat-airco?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/renault/m2093158277-renault-megane-automaat-2005-77-000km?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

Die heel goedkope dingen zijn niet zo heel veilig zoals Bompa aanhaalt hierboven, en daar wil ik mijn vrouw niet induwen.

Als ik wat duurder ga, 4 à 6000 EUR, dan kan ik daar op een jaar tijd toch ook maar 1000 à 1500 op verliezen of denk ik verkeerd. Dan start je wel met iets degelijker, groter, veiliger, zoals 308 o.a. ?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

en dat zijn vraagprijzen, kan ik makkelijk minstens 1000 euro onder bieden?

Zijn dat betrouwbare wagens?  De Toyota's, Hyundai's en consoorten zijn allemaal van die kleine blikjes en toch ook met een redelijke ouderdom...
Aygo's, Prius, niet direct om vrolijk van te worden, ook al is het maar voor een jaar.

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons zeggen, 't voordeel is dat de stukken goedkoop zijn bij Peuzjoo en Renoo. :D

Maar er zijn zeker genoeg mensen die content zijn van deze merken. Al ken ik er procentueel minder die malcontent zijn van Toyota, Honda, ... dan van de Franse populaire modellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Redfive zei:

Als ik naar Renault of Peugeot zoek dan kom ik wel een enkele 307 en 308'en en Meganes tegen, wel ouder dan 8 jaar, ok. Maar wel proper precies en redelijk kwa (vraag)prijs.

Hoe doen die het op de markt? 


Enkele voorbeelden:
https://www.2dehands.be/v/auto-s/peugeot/m2092966285-peugeot-308-automaat-1-6-benzine-117-000-km-s?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/peugeot/m2090737389-peugeot-308-automaat-met-113-500-km?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/peugeot/m2093560166-peugeot-307-1-6-benzine-30-000-km-automaat-airco?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

https://www.2dehands.be/v/auto-s/renault/m2093158277-renault-megane-automaat-2005-77-000km?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd

Die heel goedkope dingen zijn niet zo heel veilig zoals Bompa aanhaalt hierboven, en daar wil ik mijn vrouw niet induwen.

Als ik wat duurder ga, 4 à 6000 EUR, dan kan ik daar op een jaar tijd toch ook maar 1000 à 1500 op verliezen of denk ik verkeerd. Dan start je wel met iets degelijker, groter, veiliger, zoals 308 o.a. ?
 

Ik hoop dat de topicopener er direct een Touring lidmaatschap mét vervangwagen bijneemt. (of dat hij van zijn vrouw vanaf wil). 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, Redfive said:

en dat zijn vraagprijzen, kan ik makkelijk minstens 1000 euro onder bieden?

Het voordeel is dat je niet moeilijk doet over welk merk/model het exact moet zijn, dus je kan je wel wat permitteren dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, The Swede zei:

Ik hoop dat de topicopener er direct een Touring lidmaatschap mét vervangwagen bijneemt. (of dat hij van zijn vrouw vanaf wil). 

Heb ik ook weer wat te doen. 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Civic, Avensis, S/V40 Classic, het is toch niet dat dit blikken dozen zijn hé, zelfs al zijn dat ontwerpen van 25j. oud. Er  waren toen toch niet massaal meer verkeersdoden dan nu denk ik

307 zou ik van wegblijven, er is een reden dat je die bijna niet meer ziet, 308 zit je in benzine met die 1.6 thp, daar zou ik toch ook mijn handen van af houden

Automaat beperkt natuurlijk wel drastisch  het zoekgebied.

Propere Almera automaat:

https://www.2dehands.be/v/auto-s/nissan/m2091202199-nissan-almera-1-8i-benzine-airco-automaat-gekeurd-carpass?correlationId=b79bffcd-d181-459b-86a6-dcf6bd9f0973

S40 automaat:

https://www.2dehands.be/v/auto-s/volvo/m2094555386-volvo-s40-1-8i-benzine-1ste-eigenaar-automaat-airco?correlationId=0baf2682-172f-4ab9-939e-612dc87ef1b3

Mercedes ken ik niet veel van maar hier ga je op een jaar weinig op verliezen imho

https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m2092097314-mercedes-c240-2-6-benzine-automaat-128000km-gekeurd?correlationId=b79bffcd-d181-459b-86a6-dcf6bd9f0973

https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m1961190118-mercedes-clk-200-benzine-automaat-met-173-000km-gekeurd-v-v?correlationId=1056a339-dd54-4d60-807a-44f0182ae040

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties, ga ik bekijken.

Ben nu ook naar Mini's aan 't zoeken. Daar zijn er wel veel van, als ik de automaat weglaat, want dat beperkt toch idd het aanbod. Automaten waren 15 jaar geleden niet zo gekend/gewild/normaal zoals nu, temeer omdat dat dikwijls opleggen was.. Toch proberen haar te overhalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel vreemd vind, is dat er dikwijls vrij recente platen ophangen. 2-Dxx, 2-Exx. Zijn dat dan particulieren die snel willen flippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Fr79 zei:

Civic, Avensis, S/V40 Classic, het is toch niet dat dit blikken dozen zijn hé, zelfs al zijn dat ontwerpen van 25j. oud. Er  waren toen toch niet massaal meer verkeersdoden dan nu denk ik

307 zou ik van wegblijven, er is een reden dat je die bijna niet meer ziet, 308 zit je in benzine met die 1.6 thp, daar zou ik toch ook mijn handen van af houden

Automaat beperkt natuurlijk wel drastisch  het zoekgebied.

Propere Almera automaat:

https://www.2dehands.be/v/auto-s/nissan/m2091202199-nissan-almera-1-8i-benzine-airco-automaat-gekeurd-carpass?correlationId=b79bffcd-d181-459b-86a6-dcf6bd9f0973

S40 automaat:

https://www.2dehands.be/v/auto-s/volvo/m2094555386-volvo-s40-1-8i-benzine-1ste-eigenaar-automaat-airco?correlationId=0baf2682-172f-4ab9-939e-612dc87ef1b3

Mercedes ken ik niet veel van maar hier ga je op een jaar weinig op verliezen imho

https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m2092097314-mercedes-c240-2-6-benzine-automaat-128000km-gekeurd?correlationId=b79bffcd-d181-459b-86a6-dcf6bd9f0973

https://www.2dehands.be/v/auto-s/mercedes-benz/m1961190118-mercedes-clk-200-benzine-automaat-met-173-000km-gekeurd-v-v?correlationId=1056a339-dd54-4d60-807a-44f0182ae040

Die Mercedes modellen stonden in de catalogus al te roesten!

4 minuten geleden, Fr79 zei:

De IS is een perfecte auto voor dit gebruik. Maar bestond die al in 1994?

Wij hebben 3 jaar een IS300 gehad. Dat ding was zo perfect dat ik hem heb weggedaan omdat hij zo saai was :lolz: Enige wat je daar kon aan doen was es detailen en olie verversen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Redfive zei:

Wat ik wel vreemd vind, is dat er dikwijls vrij recente platen ophangen. 2-Dxx, 2-Exx. Zijn dat dan particulieren die snel willen flippen?

In sommige gevallen wel maar op zich zegt een nieuwe plaat niet veel, kan bijv. een wagen van nonkel of tante of pépé zijn die heringeschreven wordt op naam van kinderen/neefjes/minnares etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid