Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 20 maart Delen Geplaatst: 20 maart 11 uren geleden, ir_fuel zei: En beweren dat auto's van 30 jaar geleden quasi even veilig zijn als die van vandaag is gewoon zever in pakskes. Het zou me niet verbazen dat "een dikke Mercedes" van 30 jaar geleden minder veilig is bij een botsing dan een recente Peugeot 208. Er zijn wel wat crashtests van pre 2000 met post 2000. Deze herinner ik me best : vergelijking tss een dikke volvo en een Renault modus van vroege 2000. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 20 maart Auteur Delen Geplaatst: 20 maart Pagina 5 gemist? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 17 uren geleden, Le Capri Mauve zei: Er zijn wel wat crashtests van pre 2000 met post 2000. Deze herinner ik me best : vergelijking tss een dikke volvo en een Renault modus van vroege 2000. "Men" zegt dat de motor uit de 940 gehaald zou zijn. Maar dat zou kunnen verteld zijn door Volvo-adepten. In elk geval is het zeker en vast zo dat de kreukelzones een pak efficiënter geworden zijn, op zo goed als elke moderne wagen. Waar Volvo vroeger met zijn SIPS en kreukelzones pionier was, had de rest niets. Dus als je een 940 met technologie uit de jaren '80 tegenover een auto van 20j later zet, is het logisch wat je ziet. Zet je de 940 tegenover een VW Polo van 1983, dan weet ik in welke ik zal instappen. Zet je een Modus tegenover een S60 van 2003, dan weet ik ook in welke ik zal instappen. Los daarvan, als je naar een 1st gen Smart kijkt, lijkt dat ook een enorm wonder. De kooi blijft enorm intact (hier bestaan ook filmpjes van). Maar ik zou toch liever een beetje kreukelzone hebben die de slag verteert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.177 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 19 uren geleden, Redfive zei: Pagina 5 gemist? Heb je nu al iets gekocht? IS200 vind ik nog het beste voorstel. Of een ct-200, goedkoop in taksen, cvt automaat, superbetrouwbaar, zelfs de batterij. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/lexus-ct-200h-1-8i-comfort-line-e-cvt-elektrisch-benzine-grijs-3bbdc52e-34f2-4c0e-9377-6e8cdc439e8e?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 3 uren geleden, Bompa zei: "Men" zegt dat de motor uit de 940 gehaald zou zijn. Maar dat zou kunnen verteld zijn door Volvo-adepten. In elk geval is het zeker en vast zo dat de kreukelzones een pak efficiënter geworden zijn, op zo goed als elke moderne wagen. Waar Volvo vroeger met zijn SIPS en kreukelzones pionier was, had de rest niets. Dus als je een 940 met technologie uit de jaren '80 tegenover een auto van 20j later zet, is het logisch wat je ziet. Zet je de 940 tegenover een VW Polo van 1983, dan weet ik in welke ik zal instappen. Zet je een Modus tegenover een S60 van 2003, dan weet ik ook in welke ik zal instappen. Los daarvan, als je naar een 1st gen Smart kijkt, lijkt dat ook een enorm wonder. De kooi blijft enorm intact (hier bestaan ook filmpjes van). Maar ik zou toch liever een beetje kreukelzone hebben die de slag verteert. Dat van die motor is dus zever, want kerel rijdt er eerst mee, en je ziet hem zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart https://www.2dehands.be/v/auto-s/rover/m2093793209-rover-75-2-0-v6-automaat-bj-2002 Lijkt me geen straf om hier een jaartje mee rond te rijden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fastflupke 5 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Lexus IS200 zou ik kiezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 21 maart Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2 uren geleden, Krikkie zei: Heb je nu al iets gekocht? IS200 vind ik nog het beste voorstel. Of een ct-200, goedkoop in taksen, cvt automaat, superbetrouwbaar, zelfs de batterij. https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/lexus-ct-200h-1-8i-comfort-line-e-cvt-elektrisch-benzine-grijs-3bbdc52e-34f2-4c0e-9377-6e8cdc439e8e?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share Nog niks gekocht, is ook niet dringend he. Vrouw ligt nog wel enkele weken van kant.. Autorijden zit er de eerste weken niet in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 21 maart Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 1 uur terug, Fr79 zei: https://www.2dehands.be/v/auto-s/rover/m2093793209-rover-75-2-0-v6-automaat-bj-2002 Lijkt me geen straf om hier een jaartje mee rond te rijden. Die bewaar ik even Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.647 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Op 20/3/2024 om 13:43, gewoon ik zei: Hyundai i20. Is wat meer auto dan een i10. En is verbazend aangenaam. Voila 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Le Capri Mauve 910 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart 6 uren geleden, Bompa zei: "Men" zegt dat de motor uit de 940 gehaald zou zijn. Maar dat zou kunnen verteld zijn door Volvo-adepten. In elk geval is het zeker en vast zo dat de kreukelzones een pak efficiënter geworden zijn, op zo goed als elke moderne wagen. Waar Volvo vroeger met zijn SIPS en kreukelzones pionier was, had de rest niets. Dus als je een 940 met technologie uit de jaren '80 tegenover een auto van 20j later zet, is het logisch wat je ziet. Het is logisch maar soms moet een mens eraan herinnerd worden hoeveel vooruitgang er gemaakt is in verkeersveiligheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Klopt wel. Actieve en passieve veiligheid. Als ik het T2-busje bekijk dat een vriend van me aan 't restaureren is, dan zie je pas dat er zelfs in de jaren '60 al vooruitgang was Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.737 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Zojuist, Bompa zei: Klopt wel. Actieve en passieve veiligheid. Als ik het T2-busje bekijk dat een vriend van me aan 't restaureren is, dan zie je pas dat er zelfs in de jaren '60 al vooruitgang was Tot en met t3 is de kreukelzone bij die busjes je knieen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 21 maart Auteur Delen Geplaatst: 21 maart Volkswagen of Audi ook te overwegen? Bepaalde motoriseringen te vermijden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 21 maart Delen Geplaatst: 21 maart Oudere TSI's zijn zeker te mijden, eerste generaties van de EA888 (2005-2013 ongeveer) Vooral die 1.4 140-160-180 met combinatie turbo compressor zijn mega-rommel. Maar ook de 1.2, 1.8 en, 2.0 uit die tijd hebben in meer of mindere mate last van oprekkende kettingen, slecht ontworpen zuigers en dus hoog olieverbruik etc. Al zullen er daar intussen niet veel meer van rond rijden vermoed ik. De latere 1.2 hebben weer een riem gekregen. Vanaf zeg maar 2014 ongeveer zit je "in principe" redelijk goed met een TSI. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 22 maart Auteur Delen Geplaatst: 22 maart kanshebber, weliswaar geen automaat.. (en van 2015 @Fr79) https://www.bartcars.be/nlbe/voertuigen/volkswagen/polo/10i-wdc9zw6t Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart 32 minuten geleden, Redfive zei: kanshebber, weliswaar geen automaat.. (en van 2015 @Fr79) https://www.bartcars.be/nlbe/voertuigen/volkswagen/polo/10i-wdc9zw6t Hoe hard bespaart een mens niet op z’n auto als je zelfs daarop wieldoppen gaat zetten uit den Auto5 of den Action Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.787 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart Volvo 850? https://www.autoscout24.ch/fr/d/x-occasion-10737764 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 196 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart 50 minuten geleden, Redfive zei: kanshebber, weliswaar geen automaat.. (en van 2015 @Fr79) https://www.bartcars.be/nlbe/voertuigen/volkswagen/polo/10i-wdc9zw6t Da's een MPI (atmosferisch) en geen TSI. Gaat in principe weinig mis mee maar best wel veel km voor een 3-cilindertje. Al is de prijs er ook wel naar. Let wel da's een mega trage auto met 60pk, enkel in 1ste en 2de wat "pit". Geen probleem voor stad en rond de kerktoren maar als uw vrouw regelmatig autostrade doet dan zou ik dat blok toch niet aanraden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart 12 uren geleden, gewoon ik zei: Tot en met t3 is de kreukelzone bij die busjes je knieen. Dat werd pijnlijk zichtbaar inderdaad. Als je het cardboard aan de binnenzijde plaatst, heb je nog een 3-tal mm extra bescherming 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.521 Geplaatst: 22 maart Delen Geplaatst: 22 maart 1 uur terug, Redfive zei: kanshebber, weliswaar geen automaat.. (en van 2015 @Fr79) https://www.bartcars.be/nlbe/voertuigen/volkswagen/polo/10i-wdc9zw6t Proper 47 minuten geleden, The Swede zei: Volvo 850? https://www.autoscout24.ch/fr/d/x-occasion-10737764 Dat rijdt plezant, klinkt hemels, heeft brede powerband en dus enorm soepel. Maar als je echt goedkoop wil, is 't beter om toch nog net iets dichter te gaan zoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 28 maart Auteur Delen Geplaatst: 28 maart Ik heb met een lokale verkoper een deal in potlood: hij wil mij een wagen verkopen en na een jaar terug kopen en wil dat zelfs zwart op wit zetten. Het is wel een diesel, automaat en 6 jaar oud, maar hij maakt zich sterk dat hij die over een jaar terug kwijt kan in Wallonië. Ik zou dan 2500 euro moeten laten vallen. Ik had ongeveer dat waardeverlies ingecalculeerd en zodoende heb ik geen last van 'geïnteresseerden' , proefritten die niet opbrengen, zelf naar autocontrole gaan, advertentie zetten en opvolgen. Het is de weg van de minste weerstand, weet ik wel, maar een optie die we wel overwegen. Het is dan wel een grotere inzet van bedrag (12,5K) en vandaar ook dat hij dat wil doen. Risico is wel als er iets aankomt, er een groter kapitaal in zit tegenover een goedkopere optie. Maar zoals ik al eerder zei, wil ik mijn vrouw nu ook niet in een klein bakje van ±10j duwen van een paar K. 7,5K aankoop en wegdoen voor 5K geeft me ook een verlies van 2,5K Het is het waardeverlies voor mij na 1 jaar waar ik rekening mee hou, en met die terugkoop garantie lijkt het mij wel een faire deal. Thoughts, anyone? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.105 Geplaatst: 28 maart Delen Geplaatst: 28 maart Is allemaal persoonlijk he. Je kan ook met een boekblik van 3500 gaan rondrijden en het verkopen voor 2500 na een jaar en je hebt minder verlies (en vast kapitaal), maar een auto van 12.5K zal wel aangenamer zijn om elke dag mee te rijden. Moeilijk in iemand anders zijn plaats te beslissen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Redfive 169 Geplaatst: 28 maart Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 3 minuten geleden, ir_fuel zei: Moeilijk in iemand anders zijn plaats te beslissen. I know.. toch bedankt voor de reactie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 28 maart Delen Geplaatst: 28 maart En de grote vraag is: wat is / gaat het dan geworden/worden ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.