Ga naar inhoud

Overgangswagen voor 1 jaar


Redfive

Aanbevolen berichten

9 minutes ago, Redfive said:

Dank voor de reacties, ga ik bekijken.

Ben nu ook naar Mini's aan 't zoeken. Daar zijn er wel veel van, als ik de automaat weglaat, want dat beperkt toch idd het aanbod. Automaten waren 15 jaar geleden niet zo gekend/gewild/normaal zoals nu, temeer omdat dat dikwijls opleggen was.. Toch proberen haar te overhalen..

Van die 1st gen Mini zou ik toch weg blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

De IS is een perfecte auto voor dit gebruik. Maar bestond die al in 1994?

 

De IS200 was er vanaf 1998 denk ik, de 300 een paar jaar later.

Deze is een 2004 en is al een lichte facelift (waarvan de velgen niet meer afbladderen en de radio/cd changer niet van stuk gaat, voor wie dat boeit, that is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Van die 1st gen Mini zou ik toch weg blijven.

Sowieso van die met Chrysler motor (de andere eigenlijk ook)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

image.jpeg

De vraag is hoeveel daarvan er aan de (on)veiligheid van de wagens te wijten zijn.

Onnozelaars die door gesloten slagbomen slalommen zitten ook in die statistiek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Fr79 said:

De vraag is hoeveel daarvan er aan de (on)veiligheid van de wagens te wijten zijn.

Onnozelaars die door gesloten slagbomen slalommen zitten ook in die statistiek. 

Jij zei iets over verkeersdoden, ik antwoord met cijfers :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jij zei iets over verkeersdoden, ik antwoord met cijfers :D 

Klopt, maar je moet de context bekijken. Het ging erover dat oude auto's per definitie onveiliger zouden zijn. 

Een auto is op zichzelf zelden onveilig, anders werd die nooit gehomologeerd om op de weg te komen, ook 25j geleden niet. Het is maar hoe je er mee omgaat.

Het ligt zeker deels maar lang niet uitsluitend aan veiliger wagens dat de doden in de periode van je grafiekje gehalveerd zijn. Mocht het zo simpel zijn... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Jij zei iets over verkeersdoden, ik antwoord met cijfers :D 

aantal verkeersdoden in Belgie in 73: rond de 3000. In 2023 minder dan 500. Aantal autos 2-3 keer meer in die tijd .

Ik heb ooit eens iets gelezen over verhouding aantal km maar ben't kwijt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het vooral over bv een ESP / DSTC, maar soit. ABS en airbags deden hun intrede al. Kreukelzones ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Fr79 zei:

Een auto is op zichzelf zelden onveilig, anders werd die nooit gehomologeerd om op de weg te komen, ook 25j geleden niet. Het is maar hoe je er mee omgaat.

 

image.png.9581ddfed330c47b7d7d1df1dc5ac049.png

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Fr79 said:

Een auto is op zichzelf zelden onveilig, anders werd die nooit gehomologeerd om op de weg te komen, ook 25j geleden niet. Het is maar hoe je er mee omgaat.

Dat is dus zever in pakskes.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Le Capri Mauve said:

aantal verkeersdoden in Belgie in 73: rond de 3000. In 2023 minder dan 500. Aantal autos 2-3 keer meer in die tijd .

Ik heb ooit eens iets gelezen over verhouding aantal km maar ben't kwijt.

En beweren dat auto's van 30 jaar geleden quasi even veilig zijn als die van vandaag is gewoon zever in pakskes.

Het zou me niet verbazen dat "een dikke Mercedes" van 30 jaar geleden minder veilig is bij een botsing dan een recente Peugeot 208.

Link naar reactie
Delen op andere sites

' t zou jammer zijn van al die R&D die in veiligheid wordt gestoken, als er op 30 jaar tijd geen significante verbetering zou zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan trage snelheden heb je met een oude auto het voordeel van veel staal te hebben (indien niet weggeroest 😉 ) en de andere auto's plastiek zijn dus je duwt in hun kreukelzone

Aan alles hoger dan 30 maak je jezelf maar iets wijs dat het nog veiliger zou zijn. 

 

Wil niet zeggen dat het slechte auto's zijn. 

Wat doet ze in die 8k kms op een jaar? Rond de kerktoren rijden en geen LEZ inrijden? Of 2x per jaar 4000kms in een trek afleggen? Of dagelijks 5km naar centrum Gent karren en terug? (in dat laatste zou ik je trouwens iets anders dan een auto aanraden). Kan je wel telkens iets anders voor vinden. en in geval van dat eerste iets ouder gaan en eventueel een diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, ex-Mooseman said:

' t zou jammer zijn van al die R&D die in veiligheid wordt gestoken, als er op 30 jaar tijd geen significante verbetering zou zijn.

 

R&D ... en vooral een hele hoop Europese verplichtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

R&D ... en vooral een hele hoop Europese verplichtingen.

vergeet de ami-bumpers van de jaren 70 niet. Iedeaal om te parkeren gelijk een spanjaard *bump*

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het zou me niet verbazen dat "een dikke Mercedes" van 30 jaar geleden minder veilig is bij een botsing dan een recente Peugeot 208.

Utututut, onze zweed zegt van wel! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannekes toch...er wordt hier weer iets totaal uit de context gerukt (iets waar @ir_fuel onovertroffen in is 😆)

TS wil zijn vrouw niet in een oudere wagen steken omdat die zgz 'onveilig' zou zijn (maar een 1st gen Mini is dan blijkbaar weer geen probleem?).

Mijn punt is gewoon dat dit allemaal nog wel meevalt. Sommigen doen hier alsof auto's van rond de eeuwwisseling of kort erna rijdende doodskisten zijn. Man man man...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, ir_fuel zei:

En beweren dat auto's van 30 jaar geleden quasi even veilig zijn als die van vandaag is gewoon zever in pakskes.

Toon eens waar ik dat gezegd heb?

Het is in de 1ste plaats de chauffeur die de bepalende factor is voor hoe veilig je met een auto onderweg bent.

Je kunt je met een tank ook verongelukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Fr79 zei:

Mannekes toch...er wordt hier weer iets totaal uit de context gerukt (iets waar @ir_fuel onovertroffen in is 😆)

TS wil zijn vrouw niet in een oudere wagen steken omdat die zgz 'onveilig' zou zijn (maar een 1st gen Mini is dan blijkbaar weer geen probleem?).

Mijn punt is gewoon dat dit allemaal nog wel meevalt. Sommigen doen hier alsof auto's van rond de eeuwwisseling of kort erna rijdende doodskisten zijn. Man man man...

 

je hoopt inderdaad nooit een ongeluk te hebben of mee te maken.

Maar als er ene zijn voorrang van links pakt dan ga je het verschil wel merken.

Persoonlijk hebben wij thuis geen problemen met oudere wagens, het zou maar droevig zijn met een wagenpark thuis dat gemiddeld 22jaar oud is (inclusief de firmawagen gerekend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Fr79 said:

Toon eens waar ik dat gezegd heb?

Het is in de 1ste plaats de chauffeur die de bepalende factor is voor hoe veilig je met een auto onderweg bent.

Je kunt je met een tank ook verongelukken.

Jij beweert dat de vooruitgang in veiligheid van wagens niks te maken heeft met het dalend aantal verkeersdoden, of meer nog, dat er amper een daling is als je enkel naar de ongevallen met auto's zou kijken.

Ik zeg u dat dat zever is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Fr79 zei:

Sorry maar dit is een belachelijke vergelijking.

Nee, dat is het niet.

Jij zegt dat 'als men in het verleden heeft gezegd dat iets goed is, het nog altijd goed zal zijn'. Dat klopt voor geen meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid