Ga naar inhoud

BMW M550d xDrive

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Klopt inderdaad. Rijden met een M in België heeft een dubbel gevoel, zeker met de E60 M6... Je kan quasi nooit alle vermogen eruit halen, maar dat ding zuipt wel als een dronkelap. Een E60 535d mist dan de M-sensatie, maar is veel zuiniger en maar een paar seconden trager met dezelfde luxe. En toch goedkoper.

En ik vermoed dat BMW daar het gat wil dichtrijden met een krachtige xDrive diesel.

Ik zou 'm moeten testrijden alvorens te kiezen, maar heb al met een X6M, X5 30d en X6 35d gereden en alleszins daar is nog een groot verschil tussen de souplesse van de M en luiere karakter van de diesels. Maar als je de DIV en de meerprijs van een M in rekening brengt, scheelt het makkelijk al 20k voor wat meer sensatie en meer tankbeurten in vergelijking met een goed uitgeruste dieselversie aan 90k.

Geplaatst:
Tja, een 6GC is ook een ontzettend dure auto. Onze showroomwagen kost 106k en heeft nog geen m pack, elektrische koffer, B&O, HUD, pano dak, ... EN tis dan nog maar een 40d en geen 50d met xDrive ...

idd, ff overwogen maar te duur en dan nog niet eens zo heel snel door zijn gewicht :(

Geplaatst:
Ben vorige week eens naar de DIV in Zwijnaarde geweest. Een uur voor sluitingstijd was de deur al toe. Er stond 5 man in de regen buiten te wachten, en binnen vol. Man, man, man. Jij hebt je handeltje opgestuurd, neem ik aan?

Ik weet niet of ik nu moet antwoorden gelukkig dat ik het opgestuurd heb want ik heb mijn platen nog steeds niet. Tomorrow is another day zeker.

Geplaatst:
Ik weet niet of ik nu moet antwoorden gelukkig dat ik het opgestuurd heb want ik heb mijn platen nog steeds niet. Tomorrow is another day zeker.

4-6 weken naar het schijnt.

Ik zit nog met de onbeantwoorde vraag of je een gelijkvormigheidsattest nodig hebt. Op de site van de DIV staat er 'in de meeste gevallen nodig', DIV is telefonisch onbereikbaar, een voormiddag aanschuiven om dat te vragen zie ik niet zitten, en x weken wachten om dan dat document te kort te hebben is ook zot. Op het roze formulier moet je het nummer van het gelijkvormigheidsattest invullen, en dat heb ik via het UK Registration Document. Maar of het voldoende is?

CoC (gelijkvormigheidsattest) komt binnen 5 weken toe.

Geplaatst:

Ik zit nog met de onbeantwoorde vraag of je een gelijkvormigheidsattest nodig hebt. Op de site van de DIV staat er 'in de meeste gevallen nodig', DIV is telefonisch onbereikbaar, een voormiddag aanschuiven om dat te vragen zie ik niet zitten, en x weken wachten om dan dat document te kort te hebben is ook zot. Op het roze formulier moet je het nummer van het gelijkvormigheidsattest invullen, en dat heb ik via het UK Registration Document. Maar of het voldoende is?

ik heb dat destijds toch moeten tonen om mijn platen te krijgen.

Waarom moet je daar zolang op wachten?? :s En hoe lang zijn die UK transit platen geldig?

Geplaatst:
ik heb dat destijds toch moeten tonen om mijn platen te krijgen.

Waarom moet je daar zolang op wachten?? :s En hoe lang zijn die UK transit platen geldig?

Daar vreesde ik al voor. Dat moet van Porsche Duitsland komen...

UK platen zijn geregistreerd voor 12 maand.

Geplaatst:
Daar vreesde ik al voor. Dat moet van Porsche Duitsland komen...

UK platen zijn geregistreerd voor 12 maand.

wow :o

En dat is dan met Belgische verzekering dat je zelf moet afsluiten?

Ik heb die aanvraag moeten invullen bij aankoop maar die platen zijn maar 2 maanden geldig. Anders kon ik wachten tot 2013 om hem in te schrijven :P

Geplaatst:
wow :o

En dat is dan met Belgische verzekering dat je zelf moet afsluiten?

Ik heb die aanvraag moeten invullen bij aankoop maar die platen zijn maar 2 maanden geldig. Anders kon ik wachten tot 2013 om hem in te schrijven :P

Wel, je moet binnen de 2 maand die kar inschrijven, dat wel.

BE verzekering, ja.

Gast wooter
Geplaatst:

Wettelijk moet je eigenlijk die auto onmiddellijk inschrijven omdat de fiscus van mening is dat je anders belastingen ontduikt, maar goed... tis België voor iets...

Geplaatst:
Maak daar eens een foto van !

AB-SO-LU-TE droomauto voor mij, een witte F11 50d

Stuur me maar je mailadres, dan geef ik wat foto's door!

Geplaatst:
Wettelijk moet je eigenlijk die auto onmiddellijk inschrijven omdat de fiscus van mening is dat je anders belastingen ontduikt, maar goed... tis België voor iets...

denk dat de flikken je elke week wel aan de kant zetten als je 1 jaar rondrijdt op UK platen :(

@ICM: ben je dan verzekerd voor de transit UK -> Belgie of moet je dus ook al een verzekering afsluiten vooraleer je de wagen gaat ophalen??

Geplaatst:
denk dat de flikken je elke week wel aan de kant zetten als je 1 jaar rondrijdt op UK platen :(

@ICM: ben je dan verzekerd voor de transit UK -> Belgie of moet je dus ook al een verzekering afsluiten vooraleer je de wagen gaat ophalen??

Deze morgen passeerde ik op een secundaire baan een zwaantje die op de uitkijk stond. Heeft me wel van ver in het oog gehad, en gehouden toen ik al lang voorbij was gereden. Hij kwam niet achter. :D

Misschien volgende week wel.

Ik had en heb een BE verzekering op chassisnummer. Zij hadden ook een verzekering voor die dag.

Geplaatst:
Deze morgen passeerde ik op een secundaire baan een zwaantje die op de uitkijk stond. Heeft me wel van ver in het oog gehad, en gehouden toen ik al lang voorbij was gereden. Hij kwam niet achter. :D

Misschien volgende week wel.

Ik had en heb een BE verzekering op chassisnummer. Zij hadden ook een verzekering voor die dag.

Ja die dacht gewoon daj sigaretten kwam halen hé. Pooierkar op UK platen :rofl:

Zou idd wel kunnen dat hij je de 2de keer wel aan de kant zet.

Geplaatst:
Ja die dacht gewoon daj sigaretten kwam halen hé. Pooierkar op UK platen :rofl:

Zou idd wel kunnen dat hij je de 2de keer wel aan de kant zet.

:D

Heb hem daar nog al zien staan, dus het zal er wel van komen.

Geplaatst:
:D

Heb hem daar nog al zien staan, dus het zal er wel van komen.

En je stuur staat aan de verkeerde kant dus valt dubbel op :D

Je kan ook door het veld hé met je 4x4, dan kan hij niet volgen op de moto ;)

P.S.: we zijn hier serieus off-topic aan het gaan zeker :$

Geplaatst:
En je stuur staat aan de verkeerde kant dus valt dubbel op :D

Je kan ook door het veld hé met je 4x4, dan kan hij niet volgen op de moto ;)

P.S.: we zijn hier serieus off-topic aan het gaan zeker :$

4x4 is 4x4

Geplaatst:
Ben vorige week eens naar de DIV in Zwijnaarde geweest. Een uur voor sluitingstijd was de deur al toe. Er stond 5 man in de regen buiten te wachten, en binnen vol. Man, man, man. Jij hebt je handeltje opgestuurd, neem ik aan?

Ga nu gewoon eens naar harelbeke of oostende voor dat in te schrijven... geen zo'n wachttijden.

Ik zou zeker niet opsturen...

En Dragonfly, ge moet een verzekering hebben op chassisnummer om hem mee te krijgen in de UK.

Geplaatst:
Ga nu gewoon eens naar harelbeke of oostende voor dat in te schrijven... geen zo'n wachttijden.

Het ding is, als ik daar 2 uur moet wachten om te horen dat ik een CoC moet hebben, dan sta ik daar schoon. :D

Geplaatst:

En Dragonfly, ge moet een verzekering hebben op chassisnummer om hem mee te krijgen in de UK.

Merci voor de tip!

En opsturen zou ik ook niet doen, ben ook zelf geweest maar ik moest goc tonen hoor!!

Geplaatst:
Kost de jouwe 85k?:eek:

Dat is toch zonder korting ook?

Neen, dat is wat ik heb betaald. Enkel mijn 20" wielen kostten al ruim 4k euro omdat ik van die speciale ventielen heb voor de bandenspanningscontrole.

Geplaatst:
Neen, dat is wat ik heb betaald. Enkel mijn 20" wielen kostten al ruim 4k euro omdat ik van die speciale ventielen heb voor de bandenspanningscontrole.

Amai mijn frak,m'n535d koste ook zoveel nieuw ongeveer maar ik heb de indruk dat f10/11 een heel pak duurder geworden zijn tov e60/61.

Geplaatst:

Ik heb dan ook een paar dure opties die de meesten niet zullen nemen: Saffierzwart icm M-sportpakket (individual), Volleder nappa, Individual pianozwarte sierlijsten, leder op het dashboard. Enkel deze opties kosten samen al bijna 5k euro.

Geplaatst:

Dat heb ik niet genomen.

Geplaatst:
Schitterrende optie :inlove:
Dat heb ik niet genomen.

The one option you HAD to take. :inlove:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in