Ga naar inhoud

BMW M550d xDrive


Lefty

Aanbevolen berichten

Het had gewoon 530d M-technik (in het klein eronder) moeten noemen.

Dat slaat helemaal nergens op, een 535d is trager, maar wel met een hoger 'nummer' in de badge. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat slaat helemaal nergens op, een 535d is trager, maar wel met een hoger 'nummer' in de badge. :s

De 35 vergeten, 535d M-technik dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het zullen altijd wel voor- en tegenstanders zijn van een bepaalde naam.

Ik gaf mijn opmerking in eerste instantie gewoon omdat BMW inzake Mini wel die strategie heeft.

Daar heet een Mini Coopers S in dieseltrim toch ook gewoon SD, dus vandaar mijn link naar de M5d.

En zo zijn er nog tal van andere voorbeelden. FR bij Seat, RS bij Skoda, S en ST bij Ford, enz...

Telkens voor zowel benzine als diesel dezelfde afkorting, enkel een andere aanvulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zonder xDrive.

Het koppel bij deze diesel zal zo brutaal zijn, dat tractie zonder xDrive een groot probleem zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O

Die ganse benaming zal mij worst wezen. Uiteindelijk weet je wat je koopt.

Wijze woorden bmwmb. Wat een gezaag over een benaming: M5d, 5Md, 535 M technik, M550d het zal mij worst zijn. En alle mensen hier die wel eens in een groot bedrijf gewerkt hebben zullen zich realiseren dat het volgende scenario niet dicht bij de werkelijkheid zal zitten:

Günter, hör mal. Dieser über diesel von uns wie soll der heissen? Woher soll ich das wissen? 550d? Nein Günter, da soll ein M logo auf das Auto stehen! 550d M vielleicht? Ist mir doch egal Jürgen! Ok, dann nehme ich die Entscheidung jetzt! M550d. Hervorragend ausgedacht Jürgen! Das haben wir uns schön zur zweit ausgedacht!

aangepast door iRicky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, het zullen altijd wel voor- en tegenstanders zijn van een bepaalde naam.

Ik gaf mijn opmerking in eerste instantie gewoon omdat BMW inzake Mini wel die strategie heeft.

Daar heet een Mini Coopers S in dieseltrim toch ook gewoon SD, dus vandaar mijn link naar de M5d.

En zo zijn er nog tal van andere voorbeelden. FR bij Seat, RS bij Skoda, S en ST bij Ford, enz...

Telkens voor zowel benzine als diesel dezelfde afkorting, enkel een andere aanvulling.

Diesel en benzine versie zien er in die gevallen dan ook exact hetzelfde uit, een M5 is veel breder, heeft andere velgen, ander interieur, air vents opzij, 4 ronde uitlaten, andere bumpers, andere zetels, etc. etc. Aandrijving is verschillend. Verschil in pk en prijs is nooit zo groot (560 pk M5, ofte 179 meer dan de M550d, zijnde bijna evenveel als 1 Mini Cooper S).

Uiteindelijk is de naam niet zo slecht gekozen, bijna even krachtig van motor als een 550i (los van het koppel), maar dan met M-marketing erachter. Monogram zou er bij toch afgehaald worden, dus maakt het niet veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benaming maakt toch geen reet uit.

Een Gillette Mach 3 Turbo is toch ook geen geblazen scheermes dat zich aan +3000kmh voortbeweegt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benaming maakt toch geen reet uit.

Een Gillette Mach 3 Turbo is toch ook geen geblazen scheermes dat zich aan +3000kmh voortbeweegt?

Dat dacht je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger hadden ze ook een M535i, als voorloper van de M5, in dat opzicht is het een logische keuze

Dat klopt. In dat opzicht vind ik het nog wel een dikke typebenaming.

Ik geef wel toe dat wanneer BMW op iedere snelle uitvoering een M gaat plakken er wel een stukje brand erosion voor M zal plaatsvinden. Zo zal de 135i nu wellicht ook M135i als benaming krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat kan mij dat schelen, M of geen M, als dat ding maar magistraal vlamt is het goed !

Nèh !

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren trouwens een 520d gezien met een ///Md badge :lol:

and so it begins

///M badges op gewone modellen is toch al altijd zo geweest, ik denk niet dat dit nu meer/minder gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ach, 10 jaar geleden stond er op de parking van de firma waar ik werkte al een 318tds compact met ///M3 badge.

Trouwens, op mijn ///M118d plakken meer ///M badges dan op mijn ///M3

:rofl: Echt hè op mijn CSL hangen bijna geen en de 330D hangt vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rofl: Echt hè op mijn CSL hangen bijna geen en de 330D hangt vol.

:lol: idd

Vorige week deze 316i MPower gespot. Iets nieuws?

[ATTACH=CONFIG]1211[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

///M badges op gewone modellen is toch al altijd zo geweest, ik denk niet dat dit nu meer/minder gaat gebeuren.

jaja ///M badges tot daar aan toe maar dit was een ///Md badge :D

fier op een M-diesel dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid