Ga naar inhoud

BMW M550d xDrive


Lefty

Aanbevolen berichten

Zal ik de volgende keer eens nemen.

Rijden, tja. Kan je moeilijk vragen he als je hem alleen maar moet kuisen en als het je overbuurman is:D

Ik zou dat zeker vragen: wie niet waagt, niet wint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

115k voor een 3 liter diesel is er los over.
Ik denk niet dat wooter bedoelt dat ze 2 BMW 5'en kopen, maar dat ze hun M5 inruilen voor een 535d. :wink:

115k is inderdaad zeer veel geld voor een 5 diesel. Die van mij kostte 30k minder, en dat vond ik al waanzinnig veel. Ik zou dan eerder voor een 6 GC kiezen.

Ik kan u alleen maar bijtreden. 115000 voor gelijk welke 5 is een fortuin. Voor die prijs koop je je een ERG knappe 750i. Sommigen praten hier echt over 100000 Euro alsof ze geen vel over hun gat hebben.

Euh, xDrive is altijd 4x4. Het verschil zit 'm in het differentieel in het midden, dat elektronisch de tractie regelt tussen voor- en achteras. Tesamen met de ABS-sensoren en remmen op de individuele wielen stuurt het zo de tractie naar de wielen die wel nog tractie hebben.

In weze verschilt xDrive daarom niet veel van de systemen van Mitsubishi.

Qua Subaru vind ik weinig over hoe hun symmetrische AWD eigenlijk werkt. Men stelt dat het systeem herkent wanneer een wiel doorslipt en dan tractie naar de andere wielen stuurt, maar dat kan je enkel door het doorslippende wiel af te remmen, en dan zit je ook weer met elektronica of een slipdifferentieel, maar zowiezo zit je op een Subaru ook weer met minimum 2 differentielen dus zonder ABS-sensoren en remmen ga je er ook niet geraken.

Ik moet het niet gaan opzoeken, ik heb zowel de Subaru als de Mitsi gehad en de anderen regelmatig gereden. Hoe dat van de Outlander werkt, weet ik niet. Ik had het over een permanent systeem zoals in de Evo's bvb. Die sturen steevast 50-50 naar de wielen en als er wat spin begint te zitten, dan blokkeren ze de diffs ipv te proberen het vermogen te sturen naar het wiel dat net op dat moment grip verliest... terwijl op dat moment het ESP (of DSC) al lang heeft ingegrepen.

En dat is net mijn punt. Deze systemen zijn gemaakt om het wegrijden te vergemakkelijken, niet om de wegligging te verbeteren en om als Kankkunen in zijn grote dagen door bochten te sleuren. En daarom zijn ze juist wel geschikt voor landen als Zwitserland, Oostenrijk of streken als Beieren, Moravië, Scandinavië, etc. Maar in België heb je aan die wegrijhulp weinig. Een winterband helpt je ver genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalige kar, zeg eens dat 'm het logo eraf doet, megasleeper dan... En die matten, misschien draagt de bestuurder altijd geklede schoenen met scherpe hak ofzo.

Zijn kentekenplaat is dan de boosdoener. DHL, fast delivery of zoiets :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Ik moet het niet gaan opzoeken, ik heb zowel de Subaru als de Mitsi gehad en de anderen regelmatig gereden. Hoe dat van de Outlander werkt, weet ik niet. Ik had het over een permanent systeem zoals in de Evo's bvb. Die sturen steevast 50-50 naar de wielen en als er wat spin begint te zitten, dan blokkeren ze de diffs ipv te proberen het vermogen te sturen naar het wiel dat net op dat moment grip verliest... terwijl op dat moment het ESP (of DSC) al lang heeft ingegrepen.

En dat is net mijn punt. Deze systemen zijn gemaakt om het wegrijden te vergemakkelijken, niet om de wegligging te verbeteren en om als Kankkunen in zijn grote dagen door bochten te sleuren. En daarom zijn ze juist wel geschikt voor landen als Zwitserland, Oostenrijk of streken als Beieren, Moravië, Scandinavië, etc. Maar in België heb je aan die wegrijhulp weinig. Een winterband helpt je ver genoeg.

Als je de filmpjes had bekeken, had je snel gezien dat het systeem van de Outlander identiek is als dat van de Evo (dat is net hun marketing), en dat dat systeem qua opzet niet echt scheelt dan xDrive van BMW: elektronisch middendiff om 50/50 te geven, en voor en achter de ABS-sensoren om tractieverlies te herkennen en de remmen om het wiel met verloren tractie af te remmen om vermogen naar het andere wiel om te leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze middag stond ik aan de lichten en kwam er uit de zijstraat een knappe 5touring met m-pack uitgereden. zilverkleurig met garageplaten en precies nogal dikke uitlaten. idd aan de volgende lichten stond ik achter een M550d touring. vrouw aan het stuur en verdekke die machine ging goed vooruit toen het groen werd.

zalige config. die touring met zo'n motor in. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Best wel dik maar had nog zoveel mooier geweest als er een mooie metaalkleur opzat. Interieur is wel compleet mijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thumb resize.

Thumb resize.

Nadat ik hem eens gekuist had. Dikke kar in ieder geval!

Interieur is stof met alcantara, echt vet imo. Enkel aan de voetmatten kan je al slijtage zien van waar je hiel heeft gestaan. Zou imo toch niet mogen... Kar is 2 weken oud.

Verder nog mooie details hier en daar, bv. de knopjes van de elektrische ramen, daar zit een aluminium gefreesd stukje aan. Best knap!

Voor de rest worden de velgen direct vuil van de remblokken en een miserie om te kuisen, maar als ze blinken:inlove:

Zou er wel eens graag mee rijden, benieuwd:D

De F10 wordt echt met slechte matten geleverd. Bij onze F10 was de mat al na twee dagen aan het slijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die ene F10 van jullie is meteen de referentie? :D
Deuren die niet fatsoenlijk dicht willen, velgen en deurpanelen die beschadigd zijn, slechte vloermatten, ... alle F10's zijn bagger!! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deuren die niet fatsoenlijk dicht willen, velgen en deurpanelen die beschadigd zijn, slechte vloermatten, ... alle F10's zijn bagger!! :D

Die van iRicky is een Britse auto, en iedereen weet dat Britse auto's minder zijn van kwaliteit hééé :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Alpina een stuk zuiniger (daar koop je toch een diesel voor), bijna even snel, achterwielaandrijving en qua handeling (incl. remmen) een stuk beter. Lijkt me een gemakkelijke keuze.

Voor mij ook een Alpina!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het nut nog van (die) alpina?

Voor minder geld een beter uitgebalanceerde, exclusievere auto die minder verbruikt.

En je kan er (optioneel) een sperdif op krijgen, iets wat ik toch zou aprecieren.

(vraag me wel af in hoeverre de banden de uitslag beinvloeden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid