Riskitalltowin 2.957 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 iemand enig idee hoe dat zit bij voertuigen ingeschreven in het buitenland? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.405 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 ????? dacht eerder aan een echte pick-up: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2011 Al een chance da zo ne Morgan driewieler als moto moet ingeschreven worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.673 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 en hoe zit het voor de zelfstandigen? Ben ik ook benieuwd naar, verandert er daar iets bij in een BVBA? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tradie 10 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Pfff, ne mens gaat beter op de dop staan. Dinsdag eens afspreken met de boekhouder om te zien wat we kunnen doen. En anders denk ik dat ik de M5 afzeg.... Prive aankopen lijkt me met deze gegevens enige mogelijkheid. Iets LV als bedrijfswagen, en/of kosten inbrengen. Boekhouders gaan werk hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2011 Ben ik ook benieuwd naar, verandert er daar iets bij in een BVBA? Als zelfstandige als natuurlijk persoon verandert er niks. Daar is het nog steeds 75% van het beroepsgebruik. BVBA valt onder het nieuwe systeem he. Het enige waar we op kunnen hopen is dat dat systeem alleen wordt ingevoerd voor werknemers en niet voor zaakvoerders (maar ik zou er niet op tellen ...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2011 Prive aankopen lijkt me met deze gegevens enige mogelijkheid. Iets LV als bedrijfswagen, en/of kosten inbrengen.Boekhouders gaan werk hebben. LV als je kunt verantwoorden dat je voor je zaak een "camionette" nodig hebt en er niet privé mee rijdt. Goedkoopste gaat zijn van LV privé te kopen (toch als het over een omgebouwde zware personenwagen gaat en niet over een echte camionette), en dan de beroepskilometers factureren aan de zaak, tenzij je echt heel vaak goederen transporteert voor de firma. Voor een iet of wat potente personenwagen zal men inderdaad gaan evolueren naar een systeem waarbij men de auto privé koopt en voor het beroepsgedeelte verhuurt aan de zaak. Edoch best wachten op meer concrete info vanuit het parlement. Dit staat allemaal in het regeerakkoord, maar er zijn nog geen wetten rond gemaakt/gestemd, dus in principe kan het nog alle kanten op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Fingers crossed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.644 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Dit staat allemaal in het regeerakkoord, maar er zijn nog geen wetten rond gemaakt/gestemd, dus in principe kan het nog alle kanten op. Dus is het nog geen 100% zeker ??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iceblue 51 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Catalogusprijs, dus wat je in de officiële prijslijst vindt. Nieuw, btw in, met opties, zonder korting Ik vraag me wel af hoe ze dat in de praktijk gaan controleren. Bvb ik heb mijn wagen in de UK besteld --> catalogus prijs UK? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2011 Dus is het nog geen 100% zeker ??? Zolang het geen wet is is het niet zeker he. Het regeerakkoord bevat de beslissingen die ze op voorhand genomen hebben om een regering te vormen. In principe kan dat nog allemaal veranderd worden. De vraag is of en hoe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Dit zal niet hard wijzigen denk ik. Goede inkomsten he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bralo20 371 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Ik denk dat ik mijne Renault Megane GranBrol ga inruilen voor een Nissan Patrol of zo met een dubbele cabine... LV, komt nog handig van pas, goedkoper voor mij en voor 't werk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Voor een iet of wat potente personenwagen zal men inderdaad gaan evolueren naar een systeem waarbij men de auto privé koopt en voor het beroepsgedeelte verhuurt aan de zaak. En wat met de BTW die je nu recupereert? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Doe ik iets verkeerd? Ik kom uit op een bijdrage van -2xx EUR voor de werknemer. Het gaat om een basic Volvo V50 1.6D non-drivE met 131g CO2 (25k?). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 4 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2011 En wat met de BTW die je nu recupereert? Die recuperereer je dan niet meer he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Fuel, gaan we ook een zaakje in Luxemburg starten? Hier zit er eentje die hebben en houden naar Luxemburg heeft verhuisd... Doet in weze helpdeskwerk maar kan van wat ie uitspaart wel een M3 en een X6 rijden, en firma huurt 'm een pand kort bij zijn huidige klant. Hoe langer hoe meer ik reken, hoe zotter het is om nog iets te doen met een Belgische firma. Zover ik zie wordt het idd ofwel privé aankopen en verhuren aan de firma, ofwel op buitenlandse platen rondrijden. Klote voor de rest van de Belgen, want waar Di Rupo nu nog daar taksen van kreeg, gaan die taksen natuurlijk verdwijnen in de zakken van iedereen die het lef heeft om een zaak buiten België te starten. Jij rekent op een meerkost van een K per maand voor je GT3, terwijl die met zijn M3 verdorie 30€ aan taksen betaald per maand. En 100% aftrekbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Privé aankopen en op Duitsetransitplaten karren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Privé aankopen en op Duitsetransitplaten karren! Ahja, want dat is een lange termijn oplossing... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Ik ken iemand(Carlito-stijl!) die al meer dan 2 jaar zo rondrijdt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.621 Geplaatst: 4 december 2011 Delen Geplaatst: 4 december 2011 Die recuperereer je dan niet meer he. Helemaal correct en bij gevolg ik zie niet in hoe je daar op die manier voordeel kan uithalen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.074 Geplaatst: 5 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2011 ehh, omdat je dan geen 10K per jaar belastingen gaat betalen misschien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.405 Geplaatst: 5 december 2011 Delen Geplaatst: 5 december 2011 Fuel, gaan we ook een zaakje in Luxemburg starten? en voert Lux ook zo'n systeem in... 't groot kapitaal zit in Singapore en Shangai zonder kinderen maar met diploma: VLUCHT voor het te laat is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 5 december 2011 Delen Geplaatst: 5 december 2011 Ook weer waar, flup, maar ik zie Luxemburg niet de volgende 5 jaren helemaal België bijbenen, en met een Ltd. in Hong Kong is het nog niet zo eenvoudig om op HK-platen hier rond te rijden . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.995 Geplaatst: 5 december 2011 Delen Geplaatst: 5 december 2011 Iemand een link met informatie over in welk land een zaak op te richten voor dan op buitenlandse platen te rijden? Dan sla ik 2 vliegen in 1 klap: BIV terugvorderen en geen voordeel alle aard meer... Misschien moeten we met een paar samen iets starten met factuurkes van die vennootschap ten belopen van de kosten die maand voor de auto... Catalogusprijs, dus wat je in de officiële prijslijst vindt. Nieuw, btw in, met opties, zonder korting En wat met een buitenlandse auto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.