Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Pfff, ne mens gaat beter op de dop staan. Dinsdag eens afspreken met de boekhouder om te zien wat we kunnen doen. En anders denk ik dat ik de M5 afzeg....

Prive aankopen lijkt me met deze gegevens enige mogelijkheid. Iets LV als bedrijfswagen, en/of kosten inbrengen.

Boekhouders gaan werk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik ook benieuwd naar, verandert er daar iets bij in een BVBA?

Als zelfstandige als natuurlijk persoon verandert er niks. Daar is het nog steeds 75% van het beroepsgebruik.

BVBA valt onder het nieuwe systeem he.

Het enige waar we op kunnen hopen is dat dat systeem alleen wordt ingevoerd voor werknemers en niet voor zaakvoerders :D (maar ik zou er niet op tellen ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prive aankopen lijkt me met deze gegevens enige mogelijkheid. Iets LV als bedrijfswagen, en/of kosten inbrengen.

Boekhouders gaan werk hebben.

LV als je kunt verantwoorden dat je voor je zaak een "camionette" nodig hebt en er niet privé mee rijdt.

Goedkoopste gaat zijn van LV privé te kopen (toch als het over een omgebouwde zware personenwagen gaat en niet over een echte camionette), en dan de beroepskilometers factureren aan de zaak, tenzij je echt heel vaak goederen transporteert voor de firma.

Voor een iet of wat potente personenwagen zal men inderdaad gaan evolueren naar een systeem waarbij men de auto privé koopt en voor het beroepsgedeelte verhuurt aan de zaak.

Edoch best wachten op meer concrete info vanuit het parlement. Dit staat allemaal in het regeerakkoord, maar er zijn nog geen wetten rond gemaakt/gestemd, dus in principe kan het nog alle kanten op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat allemaal in het regeerakkoord, maar er zijn nog geen wetten rond gemaakt/gestemd, dus in principe kan het nog alle kanten op.

Dus is het nog geen 100% zeker ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Catalogusprijs, dus wat je in de officiële prijslijst vindt. Nieuw, btw in, met opties, zonder korting

Ik vraag me wel af hoe ze dat in de praktijk gaan controleren. Bvb ik heb mijn wagen in de UK besteld --> catalogus prijs UK?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus is het nog geen 100% zeker ???

Zolang het geen wet is is het niet zeker he. Het regeerakkoord bevat de beslissingen die ze op voorhand genomen hebben om een regering te vormen. In principe kan dat nog allemaal veranderd worden. De vraag is of en hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik mijne Renault Megane GranBrol ga inruilen voor een Nissan Patrol of zo met een dubbele cabine... LV, komt nog handig van pas, goedkoper voor mij en voor 't werk... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een iet of wat potente personenwagen zal men inderdaad gaan evolueren naar een systeem waarbij men de auto privé koopt en voor het beroepsgedeelte verhuurt aan de zaak.

En wat met de BTW die je nu recupereert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik iets verkeerd? Ik kom uit op een bijdrage van -2xx EUR voor de werknemer. Het gaat om een basic Volvo V50 1.6D non-drivE met 131g CO2 (25k?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, gaan we ook een zaakje in Luxemburg starten? :)

Hier zit er eentje die hebben en houden naar Luxemburg heeft verhuisd... Doet in weze helpdeskwerk maar kan van wat ie uitspaart wel een M3 en een X6 rijden, en firma huurt 'm een pand kort bij zijn huidige klant. Hoe langer hoe meer ik reken, hoe zotter het is om nog iets te doen met een Belgische firma.

Zover ik zie wordt het idd ofwel privé aankopen en verhuren aan de firma, ofwel op buitenlandse platen rondrijden. Klote voor de rest van de Belgen, want waar Di Rupo nu nog daar taksen van kreeg, gaan die taksen natuurlijk verdwijnen in de zakken van iedereen die het lef heeft om een zaak buiten België te starten.

Jij rekent op een meerkost van een K per maand voor je GT3, terwijl die met zijn M3 verdorie 30€ aan taksen betaald per maand. En 100% aftrekbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, gaan we ook een zaakje in Luxemburg starten? :)

en voert Lux ook zo'n systeem in...

't groot kapitaal zit in Singapore en Shangai

zonder kinderen maar met diploma: VLUCHT voor het te laat is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook weer waar, flup, maar ik zie Luxemburg niet de volgende 5 jaren helemaal België bijbenen, en met een Ltd. in Hong Kong is het nog niet zo eenvoudig om op HK-platen hier rond te rijden :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand een link met informatie over in welk land een zaak op te richten voor dan op buitenlandse platen te rijden?

Dan sla ik 2 vliegen in 1 klap: BIV terugvorderen en geen voordeel alle aard meer...

Misschien moeten we met een paar samen iets starten met factuurkes van die vennootschap ten belopen van de kosten die maand voor de auto...

Catalogusprijs, dus wat je in de officiële prijslijst vindt. Nieuw, btw in, met opties, zonder korting

En wat met een buitenlandse auto :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid