Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012


ir_fuel

Aanbevolen berichten

En wat met een buitenlandse auto :ninja:

9 op 10 pakken ze dan de Belgische prijzen.

Zo slim zijn ze in NL al jaren. Vrouw rijdt een Nederlands firmakrel. Mogelijk kan ze in de toekomst eentje

met Belgische platen rijden, waardoor je voor hetzelfde leasebedrag in een heel andere klasse kan kijken.

De Nederlandse belasting gaat bij de 'bijtelling' echter altijd uit van de Nederlandse prijzen, waardoor ze dan

naar verhouding flink incasseren.

zoekmode aan :

zoeken .. AM geschikt kantoorcomplex met veel brievenbussen in Luxemburg.

voorlopig doel .. verhuur aan AM leden

einddoel .. GT3 op Lux platen:D

zoekmode uit :

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier al aan het googlen...

Zou toch ideaal zijn???

1 firma in LU met een paar man... Iedereen schrijft zijn auto in op die firma en iedereen krijgt maandelijks een factuur ten belope van de kosten van zijn auto.

Eventueel zelfs renten in LU als dat interessant is en dan maandelijks doorfactureren....

Wooter, Fuel,... bronnen die ik eens kan doornemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er wel rekening mee dat je deftige controle kan verwachten als je met 'n Belgische identiteitskaart op buitenlandse nummerplaten rond rijdt, hé. Dat lux-spelletje is immers niet nieuw en voor zover ik weet controleren ze daar toch vrij hard op. (fiscus is ook niet achterlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neef van mijn vader rijdt zo al jaren -probleemloos, naar mijn weten- rond op Lux-platen. Maar die heeft nog een andere constructie opgezet via familie die daar woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier al aan het googlen...

Zou toch ideaal zijn???

1 firma in LU met een paar man... Iedereen schrijft zijn auto in op die firma en iedereen krijgt maandelijks een factuur ten belope van de kosten van zijn auto.

Eventueel zelfs renten in LU als dat interessant is en dan maandelijks doorfactureren....

Wooter, Fuel,... bronnen die ik eens kan doornemen?

Hou er wel rekening mee dat je deftige controle kan verwachten als je met 'n Belgische identiteitskaart op buitenlandse nummerplaten rond rijdt, hé. Dat lux-spelletje is immers niet nieuw en voor zover ik weet controleren ze daar toch vrij hard op. (fiscus is ook niet achterlijk)
Ah, voor alles is er een oplossing te vinden...

Je moet gewoon daar op voorhand over nadenken zodat je meteen je antwoord klaar hebt ;)

Dat mag van de fiscus enkel als je werknemer bent in LU en daar ook sociale zekerheid betaald dacht ik.

Aandeelhouders/zaakvoerders mogen dit niet.

Neef van mijn vader rijdt zo al jaren -probleemloos, naar mijn weten- rond op Lux-platen. Maar die heeft nog een andere constructie opgezet via familie die daar woont.

Da's een heel ander vehaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zelfstandige als natuurlijk persoon verandert er niks. Daar is het nog steeds 75% van het beroepsgebruik.

voor jou dan niet interessanter? met die afschrijving van die GT3 valt je belastbaar inkomen toch mee? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neef van mijn vader rijdt zo al jaren -probleemloos, naar mijn weten- rond op Lux-platen. Maar die heeft nog een andere constructie opgezet via familie die daar woont.
Da's een heel ander verhaal.

.. dat ook niet is toegestaan lijkt me. Zo het namelijk nog makkelijker maken. Ik ga in Lux wonen, jullie zetten alle GT3's etc. op mijn naam en betalen een kleine premie per maand om mijn lasten (waaronder chauffeur, aangezien ik mijn rijbewijs waarschijnlijk continu kwijt ben :D) te dekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, gaan we ook een zaakje in Luxemburg starten? :)

Hier zit er eentje die hebben en houden naar Luxemburg heeft verhuisd... Doet in weze helpdeskwerk maar kan van wat ie uitspaart wel een M3 en een X6 rijden, en firma huurt 'm een pand kort bij zijn huidige klant. Hoe langer hoe meer ik reken, hoe zotter het is om nog iets te doen met een Belgische firma.

Zover ik zie wordt het idd ofwel privé aankopen en verhuren aan de firma, ofwel op buitenlandse platen rondrijden. Klote voor de rest van de Belgen, want waar Di Rupo nu nog daar taksen van kreeg, gaan die taksen natuurlijk verdwijnen in de zakken van iedereen die het lef heeft om een zaak buiten België te starten.

Jij rekent op een meerkost van een K per maand voor je GT3, terwijl die met zijn M3 verdorie 30€ aan taksen betaald per maand. En 100% aftrekbaar.

Ik ben hier al aan het googlen...

Zou toch ideaal zijn???

1 firma in LU met een paar man... Iedereen schrijft zijn auto in op die firma en iedereen krijgt maandelijks een factuur ten belope van de kosten van zijn auto.

Eventueel zelfs renten in LU als dat interessant is en dan maandelijks doorfactureren....

Wooter, Fuel,... bronnen die ik eens kan doornemen?

Heb ik al bekeken in het kader van vastgoedvennootschappen in Lux.

Probleempje staat er al door DDke:

Dat mag van de fiscus enkel als je werknemer bent in LU en daar ook sociale zekerheid betaald dacht ik.

Aandeelhouders/zaakvoerders mogen dit niet.

En dan nog. Je moet als werknemer kunnen bewijzen dat je geen keuzemogelijkheid had van je werkgever om met BE platen te rijden, en waarom je dan wel zoveel in BE moet rijden met je auto (ipv in LU te blijven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. dat ook niet is toegestaan lijkt me. Zo het namelijk nog makkelijker maken. Ik ga in Lux wonen, jullie zetten alle GT3's etc. op mijn naam en betalen een kleine premie per maand om mijn lasten (waaronder chauffeur, aangezien ik mijn rijbewijs waarschijnlijk continu kwijt ben :D) te dekken.

Dan staan al die karren privé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog. Je moet als werknemer kunnen bewijzen dat je geen keuzemogelijkheid had van je werkgever om met BE platen te rijden, en waarom je dan wel zoveel in BE moet rijden met je auto (ipv in LU te blijven).

Ik neem aan, dat je daarnaast ook een bepaald aantal uren in dienst moet zijn. Anders zou je contracten kunnen sluiten voor een paar uurtjes per maand.

Dan staan al die karren privé?

Whatever you want ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whatever you want ..

Als jij in LU gaat wonen, en Fuel zet zijn kar op uwe naam, dan gaat die toch van een firmakar naar een LU-privé wagen?

Of bedoel je het anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kerel hier huurt een appartementje in Luxemburg, heeft zich daar gedomicilieerd. Firma is ook Luxemburgs, en is eigenaar van zijn auto's. Hij werkt regelmatig in Brussel en firma of hemzelf huurt daarvoor een studio in het Brusselse. Voor zover ik kan zien is dat volledig legaal, maar zit je natuurlijk met sociale zekerheid, pensioenopbouw en alles in Luxemburg.

Persoonlijk heb ik er echt geen problemen mee om in het noorden van Luxemburg een eigendommetje te hebben, a la Knokke. Ben toch geen zeemens maar een natuurmens :). Peop is dat mijn vrouw waarschijnlijk wél gedomicilieerd moet zijn voor haar job.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij in LU gaat wonen, en Fuel zet zijn kar op uwe naam, dan gaat die toch van een firmakar naar een LU-privé wagen?

Of bedoel je het anders?

.. dan zou ik een Lux-firma moeten oprichten, die de wagens overneemt en waar de eigenaren werknemer worden.

De kerel hier huurt een appartementje in Luxemburg, heeft zich daar gedomicilieerd. Firma is ook Luxemburgs, en is eigenaar van zijn auto's. Hij werkt regelmatig in Brussel en firma of hemzelf huurt daarvoor een studio in het Brusselse. Voor zover ik kan zien is dat volledig legaal, maar zit je natuurlijk met sociale zekerheid, pensioenopbouw en alles in Luxemburg.

Persoonlijk heb ik er echt geen problemen mee om in het noorden van Luxemburg een eigendommetje te hebben, a la Knokke. Ben toch geen zeemens maar een natuurmens :). Peop is dat mijn vrouw waarschijnlijk wél gedomicilieerd moet zijn voor haar job.

Volgens mij moet je dan toch ook kunnen aantonen, dat je minimaal een bepaalde tijd op je domiciel verblijft. Al is dat natuurlijk moeilijker te controleren. Het brusselse adres kunnen ze wel in de gaten gaan houden, mocht hun iemand de tip geven, om te zien hoe vaak hij hier overnacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. dan zou ik een Lux-firma moeten oprichten, die de wagens overneemt en waar de eigenaren werknemer worden.

Dan inderdaad wel.

Wel goed idee! Dan gooi je al die luie donders na een maand op straat en heb je een mega-wagenpark :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan inderdaad wel.

Wel goed idee! Dan gooi je al die luie donders na een maand op straat en heb je een mega-wagenpark :D

'ok. mannen .. alle papierwerk hier is nu geregeld, jullie mogen terug jullie firmawagen komen halen'

showrrom_aixam.jpg

'hoe ? .. de kleine regeltjes in je arbeidscontract niet gelezen ?'

:rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat je als Belg niet zomaar met een buitenlands gehuurde auto mag rondrijden. Enkel als je een attest hebt van het BTW-kantoor in je omgeving na de nodige handtekeningen van je werkgever etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat je als Belg niet zomaar met een buitenlands gehuurde auto mag rondrijden. Enkel als je een attest hebt van het BTW-kantoor in je omgeving na de nodige handtekeningen van je werkgever etc...

Idd. Ik wacht even op het geniale idee wat hier zal ontstaan, en teken dan in.

Ik heb het in ieder geval niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken toch 2 mensen in mijn directe omgeving die dit de laatste 2 maanden gedaan hebben. 1 in Monaco, en 1 in LU.

Die van Monaco rijdt al rond met z'n platen, die van LU nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken toch 2 mensen in mijn directe omgeving die dit de laatste 2 maanden gedaan hebben. 1 in Monaco, en 1 in LU.

Die van Monaco rijdt al rond met z'n platen, die van LU nog niet.

Denk dat er hier weinig gefortuneerd genoeg zijn om 'n appartementje in Monaco te gaan huren om de extra belastingen op hun firmawagen te omzeilen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat er hier weinig gefortuneerd genoeg zijn om 'n appartementje in Monaco te gaan huren om de extra belastingen op hun firmawagen te omzeilen. :)

Huren is voor paupers...

Kopen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, maar Luxemburg is zeker te doen. Prijzen liggen op of onder Belgisch niveau als je buiten de stad kan leven. En 't is korter bij de Nordschleife :).

Tijd voor een coöperatief vennootschapje in LU.

Regel 'et.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid