Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je mag op roadtrip, voor een week (je weet wel, zo'n week die begint op vrijdagavond van het eerste weekend en pas eindigt zondagavond van het weekend daarop :D).

Je mag kiezen waar je naar toe bolt. Richting Scandinavië voor de uitgestrekte natuurlandschappen, of richting de Balkanlanden omdat je daar nog nooit bent geweest, of richting Marokko om dat via de Westelijke Sahara door te stoten naar Mauretanië, of de Scottish Highlands, of...  🇨🇬 🇭🇰 🇮🇪 🇧🇸 🇱🇸

Je overnacht telkens in een B&B waarvan de eigenaar zo mogelijk nog meer carfreak ❤️ is dan jij, met een leuke garage met leuke inhoud, en iedere avond wordt er dus urenlang gekeuveld over auto's, pk's,... 👍

Maar vooral, met welke wagen, doe je het ? Ga je met een jeep om voorheen nog onbetreden paden te berijden ? Ga je met een superbreak waar je je maatpakken ongeschonden kan in meenemen, ga je met een cabrio/hothatch "light" (met net genoeg plaats voor een GPS en een fototoestel) en koop je wel een propere slip te plaatse om onderweg gewicht uit te sparen ? Wil je het superuitdagend door elektrische te rijden ? Of wordt het dan toch die roze supercar/hypercar ?  Of gewoon de old-timer waar je al jaren van wakker ligt ?

Shoot ! :biggrin:

Je keuze onderbouwen is uiteraard toegestaan.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 minuten geleden, Soul zei:

de Scottish Highlands

met een 1994 Jaguar XJ220

6bd2f59309c076419ad1947e89c9c684daf5addc

lijkt mij wel wat.

Geplaatst:
20 minuten geleden, Soul zei:

Je mag op roadtrip, voor een week (je weet wel, zo'n week die begint op vrijdagavond van het eerste weekend en pas eindigt zondagavond van het weekend daarop :D).

Je mag kiezen waar je naar toe bolt. Richting Scandinavië voor de uitgestrekte natuurlandschappen, of richting de Balkanlanden omdat je daar nog nooit bent geweest, of richting Marokko om dat via de Westelijke Sahara door te stoten naar Mauretanië, of de Scottish Highlands, of...  🇨🇬 🇭🇰 🇮🇪 🇧🇸 🇱🇸

Je overnacht telkens in een B&B waarvan de eigenaar zo mogelijk nog meer carfreak ❤️ is dan jij, met een leuke garage met leuke inhoud, en iedere avond wordt er dus urenlang gekeuveld over auto's, pk's,... 👍

Maar vooral, met welke wagen, doe je het ? Ga je met een jeep om voorheen nog onbetreden paden te berijden ? Ga je met een superbreak waar je je maatpakken ongeschonden kan in meenemen, ga je met een cabrio/hothatch "light" (met net genoeg plaats voor een GPS en een fototoestel) en koop je wel een propere slip te plaatse om onderweg gewicht uit te sparen ? Wil je het superuitdagend door elektrische te rijden ? Of wordt het dan toch die roze supercar/hypercar ?  Of gewoon de old-timer waar je al jaren van wakker ligt ?

ik wil de AM van @BMWMB.  Kap open, en langs de Alpen naar de Amalfikust.  Op de terugweg pakken we wel de Vogezen mee.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
35 minuten geleden, Soul zei:

Ik denk dat een 992 of 991 cabrio hiervoor een zeer fijne wagen is. 

Geplaatst:

* Iets met de kap open à la boxster spyder of 992.1 GTS cabrio. Die laatste lijkt me de betere keuze voor een roadtrip, maar voor een once of a lifetime kans zou ik me wellicht in die eerste plooien.

* Als ik nu eens echt achter niets zou moeten kijken, dan stond er een E39 M5 in de garage. Mss niet de meest voor de hand liggende keuze, maar als ik daarmee een week zou kunnen leven 🙃

Geplaatst:

Vriend/ kennis van mij heeft een 992 Cabrio en gebruikt die maar een paar keer per jaar voor "lange" roadtrippen te doen. Wil mij dan  telkens  wat jaloers maken door foto's door te sturen. Doet mij niks...

😁

Doe mij maar ook liefst iets met de kap open ala 991/992 cabrio.

Voila zo 1, ben were rap content😃

FB_IMG_1738931108871.jpg

Geplaatst:

458 Speciale A en dan via Duitsland naar de Dolomieten.

2015-ferrari-458-speciale-aperta

highway-in-germany.jpg?s=612x612&w=0&k=2

Evan-Christenson-Redemption-Dolomites-24

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
13 minuten geleden, toere zei:

1994... en dan in panne vallen😁

Die Jaguar wat je voorstelde @Soul

Spelbreker !

:biggrin:

• Grappig 1
Geplaatst: (aangepast)

Indien het voor het werk zou zijn en de kms snel erdoor moeten om meetings te kunnen doen, dan een W211 420CDI of E38 740d. 

Indien puur voor de fun heb ik voor zo afstanden een automaat nodig. En gezien ik niet te veel in de kijker wil lopen, denk ik in eerste instantie aan de RWS versie van de R8 Spider V10 met DSG. Mooie mix tussen comfort en sportief. Bijzonder, maar niet te opvallend. En auditief wel heel sterk. Jup. 

aangepast door Tjeu
Geplaatst:
13 minuten geleden, Tjeu zei:

auditief

of Audi tief ?

:D

• Grappig 1
Geplaatst:

201x Aston Martin DBS Volante manueel aub.

Misschien nog een Larini of Quicksilver uitlaat eronder, maar mogelijks krijg je daar dan gratis tinnitus bij, dus undecided.

Bestemming is ondergeschikt: Noorse fjorden, Schotland, Alpen-Côte d’Azur, Transfagarašan, Dolomieten, Auvergne, Zwarte woud,… peu importe zolang de wegen maar goed berijdbaar zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Doe me deze maar:

image.thumb.png.e64555605566b2058dfb28c5cb117eac.png

Of als het even kan deze:

image.png.bd094174da955977deff2ffff4b5c04d.png

Grimsel Pass en Furka Pass, Zwitserland

Of Morgan Midsummer in de Franse Rivièra:

image.png.339373036705d493f4b5060d9776a8ad.png

Geplaatst:

Typische CdA roadtrip naar St-Tropez en dan de kustlijn af tot in Monaco.
Daarna de Italiaanse kustlijn af naar Amalfi en via Maranello terug naar huis.

Mag met een Ferrari cabrio die op voorhand een nuts and bolts revisie heeft gehad zodat ik onderweg niet stil val. 
Een gemiddelde van 444km per dag lijkt me haalbaar.

Geplaatst:

Via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië langs de Kroatische kustlijn naar Montenegro. Daar de boot op naar Bari en weer naar boven Italië en Frankrijk door en naar huis.

Dit alles in stijl en comfort met een Portofino M. 

Geplaatst:

Moeilijk.

Als het onhandig mag zijn:

Een Enzo:

Ferrari Enzo once owned by Fernando Alonso - Photo credit: Monaco Car Auctions

of een Murcielago SV maar dan dit specifieke exemplaar wegens handbak:

post-92160-1329931307.jpg

En tot slot om het eventueel wat praktisch te houden door de vele kilometers en mijn lengte, een 612:

2004 Ferrari 612 Scaglietti

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Lotus elan met extra vitamines:
Lotus-Elan-Buyers-Guide-GCS-02.jpg

Vertrekken uit Hamburg, rondje rond de Baltische zee, geen snelwegen. Putteke winter als de zon amper opkomt, roof down, thermische verwarmde pakken, sneeuwbanden met spikes en gaan.

Edit: mag ook met de Morgan Threewheeler zijn, maar ik zou er graag geraken dus dan moet er wel een supportvehicle mee.

Geplaatst:

Hoe saai kan een forum zijn, geen enkele EV...

• Grappig 2
Geplaatst:
17 minuten geleden, Soul zei:

Hoe saai kan een forum zijn, geen enkele EV...

er is dus TOCH NOG hoop voor dit forum

Geplaatst:
1 uur geleden, Polygoon zei:

Typische CdA roadtrip naar St-Tropez en dan de kustlijn af tot in Monaco.

Buiten het seizoen dan toch😀

Geplaatst:

Doe mij maar iets van Arctic Trucks in Ijsland voor een weekje

Geplaatst:

Ik ben snel tevreden.

Eens even compleet ontstressen.  Mag dus idd iets Schots, of ander rustige plaats zijn.

66E84467-7749-400D-8243-0440AA1F7D6E_1_1

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Evasive motorsports Honda S2000 type R 

honda-s2000r-by-evasive-motorsports.jpg

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid