Ga naar inhoud

Huurauto op vakantie


mrbbs

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Ik pak dat altijd...

Van zodra de flex minder dan 25 eur goedkoper is, dan pak je beter de full/full... want de fee die bovenop de prijs komt om te tanken is rond de 20 a 25 eur.

En geloof me dat dit geen zever is die prijs...

Paar voorbeelden:

* 8 dagen auto huren in paasvakantie: 2 eur (was 1 eur per week)

* ouders gaan binnenkort voor een 4 weken en huren auto voor in totaal 65 eur

Ze gaan je wel verzekering proberen aan te smeren, maar gewoon niet doen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Naish zei:

Ik pak dat altijd...

Van zodra de flex minder dan 25 eur goedkoper is, dan pak je beter de full/full... want de fee die bovenop de prijs komt om te tanken is rond de 20 a 25 eur.

En geloof me dat dit geen zever is die prijs...

Paar voorbeelden:

* 8 dagen auto huren in paasvakantie: 2 eur (was 1 eur per week)

* ouders gaan binnenkort voor een 4 weken en huren auto voor in totaal 65 eur

Ze gaan je wel verzekering proberen aan te smeren, maar gewoon niet doen...

 

Amai, das wel zotjes dan.

En dan mag je uiteraard niets tegenkomen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik huur altijd bij sixt. In Nice heb ik in April en in Mei een Renault Megane RS meegekregen en een BMW M140i.

Lijken me twee redelijke wagens voor de route Napoleon.

Wagens als de Swift zijn haast onvindbaar in rental. De huurmastschappijen hebben doirgaans makkelijk verkoopbare wagens rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, dragonfly said:

Sixt zal wel goed zijn maar stuk duurder en ik hoef daar geen fancy wagen te hebben 

Seg, pippo. ‘t Is hier wel autominded, he! 

Een M2 Competition is het minimum.

Bij Sixt trouwens dit jaar redelijk wat lollige dingen meegekregen: M2, M140i, 540i, 750d, A8 50tdi, x6 50d, X4 M40i, Megane RS, M760iL, ... 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een duffe Opel Astra SW bij Sixt in Faro.
‘K Heb nochtans gezegd: ‘ik kenne The Swede vanop ‘t forum’, maar het heeft niks uitgehaald.

Een diesel dan nog...

  • Grappig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, dragonfly zei:

Amai, das wel zotjes dan.

En dan mag je uiteraard niets tegenkomen 🙂 

Alles dat groter is dan doorsnede 5cm is een probleem... Kan jij niet zo goed met de auto rijden misschien?

Heb je geen platinum mastercard? Die dekken je eigen risico op een huurauto.

Of als je meermaals per jaar huurt is er een verzekering om je eigen risico te dekken met een jaarpremie van ongeveer 60 eur (wat trouwens meestal al goedkoper is dan de verzekering die ze je gaan proberen te verkopen).

Link naar reactie
Delen op andere sites




Of als je meermaals per jaar huurt is er een verzekering om je eigen risico te dekken met een jaarpremie van ongeveer 60 eur (wat trouwens meestal al goedkoper is dan de verzekering die ze je gaan proberen te verkopen).


Dit. Een paar jaar geleden ook gedaan. Twee weken een auto gehoord en het was al goedkoper dan bij de verhuurder...
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Naish zei:

Alles dat groter is dan doorsnede 5cm is een probleem... Kan jij niet zo goed met de auto rijden misschien?

Heb je geen platinum mastercard? Die dekken je eigen risico op een huurauto.

Of als je meermaals per jaar huurt is er een verzekering om je eigen risico te dekken met een jaarpremie van ongeveer 60 eur (wat trouwens meestal al goedkoper is dan de verzekering die ze je gaan proberen te verkopen).

Eigen schuld maakt me niets uit, maar kar moet daar ergens geparkeerd worden zonder veel toezicht. Vorige keer ook geen verzekering genomen maar had toen eigen garage om 's nachts toch al veilig te staan.

Was toch in Spanje dat ze huurwagens opzettelijk beschadigen? 🙂 

Ik huur max 1x per jaar een auto dus zo'n verzekering is dan niet de moeite. Betaal nu 67 EURO voor de auto met full cover zonder franchise.

Wat betaal je voor die platinum? Vind online enkel de gold prijzen, moet mailen om meer info te krijgen :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Naish said:

Alles dat groter is dan doorsnede 5cm is een probleem... Kan jij niet zo goed met de auto rijden misschien?

Heb je geen platinum mastercard? Die dekken je eigen risico op een huurauto.

Of als je meermaals per jaar huurt is er een verzekering om je eigen risico te dekken met een jaarpremie van ongeveer 60 eur (wat trouwens meestal al goedkoper is dan de verzekering die ze je gaan proberen te verkopen).

Laatste keer moest ik 19 euro betalen voor 5 dagen, dan is het een no-brainer voor mij. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, dragonfly zei:

Eigen schuld maakt me niets uit, maar kar moet daar ergens geparkeerd worden zonder veel toezicht. Vorige keer ook geen verzekering genomen maar had toen eigen garage om 's nachts toch al veilig te staan.

Was toch in Spanje dat ze huurwagens opzettelijk beschadigen? 🙂 

Ik huur max 1x per jaar een auto dus zo'n verzekering is dan niet de moeite. Betaal nu 67 EURO voor de auto met full cover zonder franchise.

Wat betaal je voor die platinum? Vind online enkel de gold prijzen, moet mailen om meer info te krijgen :fp: 

Bij Belfius €17 voor zichtrekening + 2xcc platinum

oftewel €10 per maand extra, zitten ook andere dekkingen bij (pechverhelping 2 voertuigen + fietsen)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, ir_fuel said:

Hoe zit dat privé vs zakelijk eigenlijk? Als je een auto huurt op de firma bv.

Idem

Visa is privé 

Mastercard privé 

Zelfde voorwaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, dragonfly zei:

Eigen schuld maakt me niets uit, maar kar moet daar ergens geparkeerd worden zonder veel toezicht. Vorige keer ook geen verzekering genomen maar had toen eigen garage om 's nachts toch al veilig te staan.

Was toch in Spanje dat ze huurwagens opzettelijk beschadigen? 🙂 

Ik huur max 1x per jaar een auto dus zo'n verzekering is dan niet de moeite. Betaal nu 67 EURO voor de auto met full cover zonder franchise.

Wat betaal je voor die platinum? Vind online enkel de gold prijzen, moet mailen om meer info te krijgen :fp: 

Mijne is nog nooit beschadigd en ik heb toch al veel in Spanje geparkeerd :lolz:

1 uur terug, ir_fuel zei:

Hoe zit dat privé vs zakelijk eigenlijk? Als je een auto huurt op de firma bv.

Als je een platinum kaart hebt is het van belang de factuur elektronisch te betalen via een gekoppelde rekening...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Monterey Jack zei:

Volgens mij zit dat nu trouwens in de reisongevallenverzekering bij mijn MasterCard Gold (ING).

Huurwagen niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ICM zei:

Zie mijn post hierboven.

Slaat enkel op de annulatie van de huurwagen, niet op op de overname van de omniumdekking

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ex-Mooseman said:

Slaat enkel op de annulatie van de huurwagen, niet op op de overname van de omniumdekking

Dat is inderdaad dat (verkeerd aangeduide) extract.

maar dit:

6764E1D3-4918-49E7-85C2-EB72876AAD6E.thumb.png.1877092536cb3c814ea0a3c68e73cfde.png

Reisongevallenverzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En komt dit niet uit het Assistance-gedeelte?  Waarbij men bijstand bij pech & ongeval gaat verlenen, maar ook hier weer niet de eigen schade/vrijstelling  betalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid