Ga naar inhoud

BMW F06 Gran Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

BMW heeft al een behoorlijk uitgebreid gamma, maar een vierdeurscoupé om de degens met de Mercedes CLS te kruisen was er nog niet. De 6-serie Gran Coupé vult vanaf volgend jaar deze leemte in het Beierse gamma.

BMW positioneert de 6-serie Gran Coupé nadrukkelijk tussen de 6-serie Coupé en de 7-serie. De 6-serie Gran Coupé is 5,01 meter lang, 1,89 meter breed en 1,39 meter hoog. De wielbasis is 2,97 meter, 113 millimeter langer dan die van de 6-serie Coupé. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter, met neergeklapte achterbank is dat 1.265 liter.

BMW heeft bij de ontwikkeling van de 6-serie Gran Coupé gelet op het gewicht. De deuren, motorkap en delen van het chassis zijn van aluminium, het kofferdeksel is van glasfiber. Het leeggewicht van de basisversie (DIN) is zodoende 1.750 kilogram. De zwaarste versie is de 650i xDrive, die 1.940 kilogram in de DIN-schaal legt.

Alle Gran Coupés hebben standaard elektrische stuurbekrachtiging en Dynamic Damper Control. Integral Active Steering en Adaptive Drive staan op de optielijst.

Luxe zaken op alle versies zijn een achttraps sportautomaat, 18-inch lichtmaal, LED-dagrijverlichting, xenon koplampen, Dakota leder, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen en climate control. Uiteraard overhandigt de dealer met plezier de optielijst, waarop je zaken als een Bang&Olufsen High End Audiosysteem, een accessoirelijn van BMW Individual en het voor rijders met sportieve aspiraties essentiële M-sportpakket aantreft.

Nieuwe V8 in 650i Gran Coupé

BMW biedt bij de introductie van de 6-serie Gran Coupé drie motoren aan. De basisversie is de 640i, die een zes-in-lijn met TwinPower turbo onder de kap heeft. Het vermogen is 320 pk en het maximumkoppel 450 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 5,6 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 7,7 l/100 km en de CO2-uitstoot is 179 g/km.

Voor wie meer wil op benzinegebied, is er de 650i Gran Coupé. Deze heeft een nieuwe V8 met twee turbo’s onder de kap. Het vermogen is 450 pk en het maximumkoppel 650 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 4,6 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 8,6 l/100 km, de CO2-uitstoot is 199 g/km. Standaard heeft deze 650i achterwielaandrijving, xDrive vierwielaandrijving is op deze versie een optie.

Voor dieselliefhebbers is er de 640d. Deze heeft 313 pk en 630 Nm tot z’n beschikking. Het gemiddeld verbruik is 5,5 l/100 km en de CO2-uitstoot is 148 g/km.

BMW kon ons op dit moment nog niet vertellen op welke autoshow de 6-serie Gran Coupé debuteert, maar wij vermoeden dat het de NAIAS in Detroit in januari is. De auto verschijnt rond de zomer van 2012 bij de Nederlandse dealers. De prijzen zijn nog niet bekend, maar komen tussen die van de 6-serie Coupé en de 7-serie in te liggen.

Bron Autoweek, maar alle nieuwsresultaten kan je hier vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De moeite.

Maar te weinig verschil qua lijn (iets te weinig coupé) tegenover de F10 om het prijsverschil te verantwoorden denk ik.

aangepast door Phil
Link naar reactie
Delen op andere sites

De moeite.Maar te weinig verschil qua lijn (iets te weinig coupé) tegenover de F10 om het prijsverschil te verantwoorden denk ik.
Daar vrees ik ook sterk voor.Hij onderscheidt zich te weinig en prijzen die nog hoger zijn dan de 6 coupe ... Dat gaat zeer duur speelgoed worden. Dan denk ik dat een CLS het veel bet gaat doen verkoopscijfers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar vrees ik ook sterk voor.Hij onderscheidt zich te weinig en prijzen die nog hoger zijn dan de 6 coupe ... Dat gaat zeer duur speelgoed worden. Dan denk ik dat een CLS het veel bet gaat doen verkoopscijfers.

CLS is ook geen verkoopstopper hoor.

Denk dat deze het ongeveer hetzelfde zal doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid