Ga naar inhoud

BMW F06 Gran Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Dit, toen ik ze bij de M6 zag dacht ik exact hetzelfde. Ze zijn veel te breed/dik, dat bovenste stuk dan toch.

Voor de rest een geslaagde maar zeer dure auto. CLS blijft toch mijn voorkeur behouden.

En die CLS is een stuk goedkoper ook... Zeker als je de PCLS neemt met 250cdi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die CLS is een stuk goedkoper ook... Zeker als je de PCLS neemt met 250cdi.

De 6 is dan ook op alle niveau een dikke klasse hoger. Zo'n CLS met een viercilinder diesel. Dat kan je toch in geen jaren vergelijken met een 640d GC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die CLS is een stuk goedkoper ook... Zeker als je de PCLS neemt met 250cdi.

Ze moeten iets doen, want de CLS geraakt MB aan de straatstenen niet kwijt.

Nochtans, mits wat opties én 6 cilinder, vond ik dat één van de leukste MB's van het moment!

Link naar reactie
Delen op andere sites

PCLS als in Pauper-CLS?

:lolz:

De 6 is dan ook op alle niveau een dikke klasse hoger. Zo'n CLS met een viercilinder diesel. Dat kan je toch in geen jaren vergelijken met een 640d GC.

Gelieve hierover te PM'en met Alexanderr want hij is de enige die daar je menig over deelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 6 is dan ook op alle niveau een dikke klasse hoger. Zo'n CLS met een viercilinder diesel. Dat kan je toch in geen jaren vergelijken met een 640d GC.

Waarom haal jij een vier cilinder & diesel er bij...

Je kunt toch ook een CLS500 nemen, zoals het hoort in deze auto. V8 en benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom haal jij een vier cilinder & diesel er bij...

Je kunt toch ook een CLS500 nemen, zoals het hoort in deze auto. V8 en benzine.

't Is niet David die dat doet, maar Naish... Hij zegt dat een 250CDI een pak goedkoper is. Ja uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve hierover te PM'en met Alexanderr want hij is de enige die daar je menig over deelt...

Ik deel die mening ook wel. 6GC is een klasse hoger dan een CLS... Of althans, daar mikt hij op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel die mening ook wel. 6GC is een klasse hoger dan een CLS... Of althans, daar mikt hij op.

Door duurder te zijn?

Het is toch duidelijk dat deze rechtstreeks op de CLS en A7 mikt? CLS = E vierdeurscoupé, A7 = A6 vierdeurscoupé, 6 GC = 6 vierdeurs = 5 vierdeurscoupé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens. De 6 GC positioneert zich tussen de A7/CLS en de Panamera/Rapide.

Gij bent zo zot als een achterdeur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens. De 6 GC positioneert zich tussen de A7/CLS en de Panamera/Rapide.

Een 6 is toch eigenlijk een 5 Coupé (M5-M6 delen dezelfde techniek bvb)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door duurder te zijn?

Het is toch duidelijk dat deze rechtstreeks op de CLS en A7 mikt? CLS = E vierdeurscoupé, A7 = A6 vierdeurscoupé, 6 GC = 6 vierdeurs = 5 vierdeurscoupé?

De A7 en CLS kan je krijgen met 200 pk dieseltjes, dat zie ik in de 6 nooit gebeuren.

Toen de 6 uitkwam was dit een exclusieve coupe/cabrio tussen de 7 en de 5. Daarna kwam de CLS als 4 deurs coupe ter hoogte van de E en de Audi mikt daarop. De 6 is nu nog steeds bedoeld als exclusieve coupe, en omdat die met 4 deuren komt denkt iedereen dat die z'n pijlen richt op de CLS en A7, terwijl prijstechnisch de 5GT dat segment voor zich neemt.

Ik zie hem als gedoodverfde concurrent voor de Panamera.

aangepast door Phil
Link naar reactie
Delen op andere sites

De A7 en CLS kan je krijgen met 200 pk dieseltjes, dat zie ik in de 6 nooit gebeuren.

Toen de 6 uitkwam was dit een exclusieve coupe/cabrio tussen de 7 en de 5. Daarna kwam de CLS als 4 deurs coupe ter hoogte van de E en de Audi mikt daarop. De 6 is nu nog steeds bedoeld als exclusieve coupe, en omdat die met 4 deuren komt denkt iedereen dat die z'n pijlen richt op de CLS en A7, terwijl prijstechnisch de 5GT dat segment voor zich neemt.

Ik zie hem als gedoodverfde concurrent voor de Panamera.

Maar een 6 is toch gebaseerd op een 5? Een CLS op een E zeg je zelf; dan staan ze toch lijnrecht tegenover elkaar? Voor de CLS 250 CDI hebben ze inderdaad (nog?) geen concurrent, maar voor de rest zijn de motorisaties toch grotendeels te vergelijken? Als je op internet zoekt ook, overal vergelijken ze met een CLS en A7 (ook op specifieke BMW sites). De Panamera vind ik eigenlijk ook een concurrent, maar dat hangt gewoon van de motorisatie af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat een 6 gebaseerd is op een 5? De F12 is geen F10 Coupé ofzo he... Afwerking, materiaalkeuze, motorisaties en prijszetting lopen totaal niet zoals pakweg een E90 en een E92!

Dus de F06 heeft ook geen uitstaans met een F10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij blijkbaar op hetzelfde platvorm staat, qua interieur ook erg gelijkend is en de M5/M6 staan technisch vlak bij elkaar. Dat zijn toch dezelfde gelijkenissen die een CLS met een E heeft? Mja het zal wel vooral een kwestie van marketing/positionering zijn, ik vind hem echt geen klasse hoger dan een CLS of A7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CLS kan hierin nog verdedigd worden. Vooral de vorige vond ik een heerlijk machien. De nieuwe vind ik qua design minder geslaagd. Aangezien ze er nu 4cilinder diesels gaan inplanten, gaan ze het imago wel een klasse lager brengen. Ook dat is marktpositionering. BMW zal dit niet nodig hebben om goed verkocht te geraken. Qua rijplezier zullen ze zich toch boven een CLS blijven positioneren. Maar toch blijft de CLS trendsetter in deze klasse en blijft 'm een eigen identiteit hebben.

De A7 daarentegen is gewoon een A6 met anders geknede carrosserie. Zelfs het dashboard is exact hetzelfde. Neen, deze kan je niet vergelijken met een BMW 6.

De A7 positioneert zich voor mij in deze klasse onderaan. De CLS staat tussen de A7 en 6GC. De 6GC staat tussen een CLS en Panamera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat hij blijkbaar op hetzelfde platvorm staat, qua interieur ook erg gelijkend is en de M5/M6 staan technisch vlak bij elkaar. Dat zijn toch dezelfde gelijkenissen die een CLS met een E heeft? Mja het zal wel vooral een kwestie van marketing/positionering zijn, ik vind hem echt geen klasse hoger dan een CLS of A7.

Heeft een CLS standaard een even rijkelijk met leder uitgerust interieur als de 6GC? Ook de 5 is standaard veel minder 'chique' dan de BMW 6. Ook heeft de 6 enkel de zwaardere motoren van de BMW 5. Daarom dat een 6 zich hoger positioneert dan een BMW 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus omdat er een 4 cilinder BESCHIKBAAR wordt, valt de CLS plots een klasse lager? Je kunt nog altijd een CLS 350 CDI bestellen met 265 pk, wat meer is dan een Panamera diesel hé. En wat je van de A7 en A6 zegt kan je ook van zowel de CLS als 6 GC zeggen ;)

Persoonlijk vind ik ook het interieur van een CLS even veel verschillen van de E dan het interieur van een 6 verschilt van een 5. Over het leder heb je zeker een punt, maar ook dit vind ik geen argument dat hem plots een klasse hoger zet. Laat ons het er op houden dat ze qua formaat/concept concurrenten zijn, maar dat de 6 qua prijsstelling en marketing gewoon iets hoger geplaatst wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een BMW 3, een Mercedes C of Audi A4 kan ik ook die 3.0 zescilinder bestellen. Door echter lichtere motoren in te bouwen ga je meer klanten aantrekken omdat 'm goedkoper wordt. Dit knaagt altijd aan het imago en de exclusiviteit. Kijk maar naar de reacties van de Panamera eigenaars toen de diesel op de markt kwam.

Je kan toch niet ontkennen dat qua design van het dashboard de A6 en A7 identiek zijn, terwijl Mercedes en BMW wel een ander ontwerp gemaakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMWMB heeft gelijk imo.. Kijk naar de CL van Mercedes;) Instapmodel is daar altijd al een V8 geweest. Dat houdt het exclusief en daarom zie je ze ook bijna niet rijden. Moesten ze daar een 300 cdi of dergelijke inleggen, zou die een pak meer verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik deel die mening ook wel. 6GC is een klasse hoger dan een CLS... Of althans, daar mikt hij op.

Jij hebt dezelfde hersenspoeling gekregen...

Door duurder te zijn?

Het is toch duidelijk dat deze rechtstreeks op de CLS en A7 mikt? CLS = E vierdeurscoupé, A7 = A6 vierdeurscoupé, 6 GC = 6 vierdeurs = 5 vierdeurscoupé?

²²²²²²²

Het enige grote verschil is idd de prijs... Maar als ik zelfs de prijzen hoor nu, dan zal die 6GC zelfs een stuk duurder worden dan de Panamera... Toen ik mijn A7 bestelde waren met gelijke uitrusting was de eindprijs voor de CLS 350cdi en de A7 3.0tdi quattro s-tronic kwasi gelijk (binnen marge van 1000 eur en vooral omdat ik grotere korting kreeg bij Audi). De panamera diesel was met gelijkaardige uitrusting een goeie 10K duurder.

Als ik het nu hoor gaat de 6GC snel 20K (volgens Alexander zelfs het dubbel van de prijs :lolz:) duurder zijn dan de A7 en CLS en dus ook duurder dan de panamera.

Daar ben ik het niet mee eens. De 6 GC positioneert zich tussen de A7/CLS en de Panamera/Rapide.

En voor u vissen de panamera en de rapide in dezelfde vijver of zijn ze concurrenten en gelijkaardig??? Tot zover de waarde van bovenstaande post :lolz:

Dat is een beetje zoals een 118iA en een 135i eigenlijk ook kwasi gelijk zijn zeker?

De CLS kan hierin nog verdedigd worden. Vooral de vorige vond ik een heerlijk machien. De nieuwe vind ik qua design minder geslaagd. Aangezien ze er nu 4cilinder diesels gaan inplanten, gaan ze het imago wel een klasse lager brengen. Ook dat is marktpositionering. BMW zal dit niet nodig hebben om goed verkocht te geraken. Qua rijplezier zullen ze zich toch boven een CLS blijven positioneren. Maar toch blijft de CLS trendsetter in deze klasse en blijft 'm een eigen identiteit hebben.

De A7 daarentegen is gewoon een A6 met anders geknede carrosserie. Zelfs het dashboard is exact hetzelfde. Neen, deze kan je niet vergelijken met een BMW 6.

De A7 positioneert zich voor mij in deze klasse onderaan. De CLS staat tussen de A7 en 6GC. De 6GC staat tussen een CLS en Panamera.

Wat voor zever is dat nu... Is er dan zo'n groot verschil tussen het interieur van een 5, 6gc en een 7??? Nee, dat is ook allemaal gelijkaardig...

Beelden zeggen zoveel meer dan woorden:

f01-real-07.jpg

2012-BMW-6-Series-Coupe-dashboard-1024x633.jpg

2011-bmw-5-series-photos-interior.jpg

Volledig anders idd... Zal ik er even de identieke exemplaren op aanduiden???

Voor iedereen die het zich afvraagt en het verschil niet ziet... Dit is de de volgorde: 7-reeks, 6-reeks en dan 5-reeks...

Daarmee zeg ik niet dat het bij Audi A6, A7 en A8 niet zo is, maar om op basis daarvan een rangschikking te maken of de 6GC als zoveel beter uit te roepen...

In elke review van 1 van de 3 spreken ze over de reeks A7/6GC/CLS als concurrenten en sommige reviews gaan ook eens durven spreken over de panamera. (Tot nu toe heeft het nog niemand gewaagd om er de Rapide bij te halen :lolz:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid