Ga naar inhoud

BMW F06 Gran Coupe


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

6GC heeft toch een duidelijk ander interieur?

Ok, er zijn veel gelijkenissen. Maar de lijn is toch net dat tikkeltje eleganter.

Ja, de dashboardlijst loopt niet door tot aan de andere deur en voor de passagier ziet het er idd heel anders uit... Dat is het enige grote verschil tussen 5 en 6GC en dat terwijl de 7 er dan nog heel dicht bij blijft.

Verschil tussen de nieuwe A6 en A7 is idd niet groot en misschien zelfs kleiner dan het verschil tussen 5 en de 6GC, maar het dubbele van de prijs van een A7 (alexanderr zijn woorden) betalen voor een ander handschoenkastje :D

Trouwens, de A8 heeft dan nog een heel anders interieur dan de A6/A7 en verschilt veel meer dan de 7 van de 6gc/5... Maar de gelijkenissen tussen de broertjes A6/A7 en 5/6GC zijn klein...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden...

De nieuwe stijl rond het handschoenkastje van de 6GC komt van bij de nieuwe F20...

:lol:

Maar ik vind de prijs er ook over gaan.. BMW is nog altijd niet gelijk aan Porsche, dus moeten ze ook zo'n prijzen niet gaan vragen, imo.

De Rapide is dan weer te duur voor wat het eigenlijk maar is. Daar betaal je vooral de naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F06 is gemiddeld bij ons een 100-110k. Hebben er al eentje verkocht, verschillende offertes lopende. Da's ook de prijscategorie van de F12/F13. Ik snap 't probleem dus niet...

Maar bon, Naish ziet daar een hersenspoeling in, ik niet. Ik vind het zelfs vrij voor de hand liggend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht vol ongeduld op de beschikbaarheid van de 6GC op de configurator...

Wil eens de catalogusprijs weten van zo'n ding dat identiek uitgerust is als mijn A7. Eens zien hoeveel verschil het eigenlijk gaat zijn!

Moet altijd denken aan Alexanderr zijn uitspraak als ik aan de 6GC denk: 'De gemiddelde 6GC zal dubbel zo duur zijn als een A7...' Vergeleek wel een basisprijs van een FWD A7 (of bvb een CLS250cdi) met een 40d 6GC waar dan nog eens 30K opties op zaten :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

F06 is gemiddeld bij ons een 100-110k. Hebben er al eentje verkocht, verschillende offertes lopende. Da's ook de prijscategorie van de F12/F13. Ik snap 't probleem dus niet...

Maar bon, Naish ziet daar een hersenspoeling in, ik niet. Ik vind het zelfs vrij voor de hand liggend.

Ik heb geen probleem met die prijs, maar wel met het feit dat de prijs gebruikt wordt om die auto zogezegd in een hoger segment te zetten...

Dat hij duurder is had ik trouwens verwacht hoor, ook de reden waarom ik er niet aan gedacht heb om de introductie af te wachten toen ik de A7 kocht. Voor mij blijft het een 4-deurs coupé in de klasse van de CLS en de A7. De panamera zit kwa grote misschien in dezelfde klasse, maar is als MERK gewoon toch een stuk exclusiever als een BMW/AUDI/MB. Dat daar een meerprijs in zit ok...

Maar de redenen die ik hier hoor om de 6GC niet als concurrent te zien van de A7/CLS zijn ongegrond, IMHO. Dat wil dan ook zeggen dat er nog geen enkele klant bij BMW gekomen is die interesse heeft in een 6GC en twijfelt daartussen en een A7/CLS...

(BMWMB telt niet mee, hoewel die zelf toch al beide testgereden heeft...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

F06 is gemiddeld bij ons een 100-110k. Hebben er al eentje verkocht, verschillende offertes lopende. Da's ook de prijscategorie van de F12/F13. Ik snap 't probleem dus niet...

En kan trouwens ook niet anders, want ze zouden niet zo heel veel 5-reeksen meer verkopen... Voor een kleine opleg heb je namelijk een CLS/A7 tegenover een gelijkaardig uitgeruste 535d, maar een A6/E scheelt ook maar een paar K met een A7/CLS hoor plus het feit dat het altijd een hogere instapversie is.

Om efkes terug te komen op Alexanderr zijn dubbele prijs uitspraak, ben je het daar ook mee eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om efkes terug te komen op Alexanderr zijn dubbele prijs uitspraak, ben je het daar ook mee eens?

Tommie is het vooral hier niet mee eens:

De panamera zit kwa grote misschien in dezelfde klasse,

Voor mij is een 6GC, een CLS en een A7 dezelfde klasse. Panamera er een slagje boven. Rapide een serieuze slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om efkes terug te komen op Alexanderr zijn dubbele prijs uitspraak, ben je het daar ook mee eens?

Nope. Lijkt me behoorlijk van de pot gerukt. Ook al omdat de standaarduitrusting van F06 zéér uitgebreid is, waardoor je de prijs vooral kan doen stijgen met 'gekke' opties. Opties die ik zelf ook wel 'wil', maar niet noodzakelijk 'nodig' heb. ;)

Onze huidige verkochte F06 is een 640i met Exclusive Line. Totaalprijs is 102k BTWi, waarvan 25k aan opties. Doch wel voor 9k aan Individual-gedoe... Dat hoeft uiteraard niet. :)

Volgens mij zal dan ook de gemiddelde F06 rond de 100k hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Lijkt me behoorlijk van de pot gerukt. Ook al omdat de standaarduitrusting van F06 zéér uitgebreid is, waardoor je de prijs vooral kan doen stijgen met 'gekke' opties. Opties die ik zelf ook wel 'wil', maar niet noodzakelijk 'nodig' heb. ;)

Onze huidige verkochte F06 is een 640i met Exclusive Line. Totaalprijs is 102k BTWi, waarvan 25k aan opties. Doch wel voor 9k aan Individual-gedoe... Dat hoeft uiteraard niet. :)

Volgens mij zal dan ook de gemiddelde F06 rond de 100k hangen.

Voila en dan in dat opzicht komt de gemiddelde A7 en CLS eerder rond de 80K... Dus idd een 20K duurder...

De Panamera kreeg ik rond de 90K, maar dan had ik wel niet zot gedaan... Denk dat die eerder ook rond de 100K gaat hangen als je ietswat uitrusting erop steekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Naish. De dashboards van de 5, 6 en 7 gelijken zeker op mekaar, maar er is zeker genoeg onderscheid. Dat van de E en CLS hebben ook vergelijkbare overeenkomsten. Maar... je kan toch niet ontkennen dat dat van de A6 en de A7 echt wel exact hetzelfde is.

Zoek de 8 fouten:

ag_12a6_dash.JPG

2012-Audi-A7-dash-view.jpg

aangepast door BMWMB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt hoe auto's tegenwoordig gemaakt worden kan je eigenlijk wel stellen dat elk merk maar twee auto's heeft. Een grote en een kleine, waar ze den verschillende carrosserieën rond bouwen.

Bmw doet optisch wel wat meer zijn best dan audi om toch verschillen te hebben tussen de modellen, maar veel scheelt het niet. Vraag is vooral of ze ook anders rijden. Ik zie niet wat ge als koper hebt aan wat de basismotor is, tenzij ge die net wilt natuurlijk. Of dat het interieur nu een beetje afwijkt van een ander model of niet, ge koopt ze toch vast niet allebei, en is vooral een kwestie van opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Naish. De dashboards van de 5, 6 en 7 gelijken zeker op mekaar, maar er is zeker genoeg onderscheid. Dat van de E en CLS hebben ook vergelijkbare overeenkomsten. Maar... je kan toch niet ontkennen dat dat van de A6 en de A7 echt wel exact hetzelfde is.

Zoek de 8 fouten:

Thumb resize.

Thumb resize.

Damn, da's echt wel bijna hetzelfde:D

Ik zie dat de deurgreep anders is, en de houtinleg een iets andere bocht maakt aan het handschoenkastje.

Dan verschilt de 6GC toch wel een pak van de 5 en 7 in vgl met dit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit deze hoek zie je pas goed het verschil tussen een BMW 5 en BMW 6.

De zithouding is ook lager bij de 6 zodat je veel meer het gevoel hebt met een coupé onderweg te zijn.

BMW_530d_F10.4.jpg

BMW+650i+Coupe+(2012)+Interior+3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gigantisch verschil bij de BMW's :rofl:

Wat een discussie ook..

Echt é.

Het interieur van een 5 en een 6 is even gelijklopend als van een A6 en A7.

Komaan zeg, bij ieder merk zie je overal alles wel terugkeren hoor. En dat is niet anders bij BMW, Audi of Mercedes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Lijkt me behoorlijk van de pot gerukt. Ook al omdat de standaarduitrusting van F06 zéér uitgebreid is, waardoor je de prijs vooral kan doen stijgen met 'gekke' opties. Opties die ik zelf ook wel 'wil', maar niet noodzakelijk 'nodig' heb. ;)

Onze huidige verkochte F06 is een 640i met Exclusive Line. Totaalprijs is 102k BTWi, waarvan 25k aan opties. Doch wel voor 9k aan Individual-gedoe... Dat hoeft uiteraard niet. :)

Volgens mij zal dan ook de gemiddelde F06 rond de 100k hangen.

spreek je je niet wat tegen?

de huidige verkochte is 102K waarvan 25k opties en zelfs 9K indiv.

en de gemiddelde schat je dan rond de 100

dan zou ik de gemiddelde eerder rond de 85-90 schatten, aangezien diene van 102 blijkbaar een hele resem dure en "onnodige" opties heeft.

voor de rest zie ik de 6 ook wel bij de A7 , qua potentieel enkel zijn prijs is anders.

aangepast door tuscani
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid