Ga naar inhoud

Hoe Citroen opkrikken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi!

Ik wilde hier net de Citroen DS3 opkrikken met mijn gewone krik, ga ik onder de auto kijken en het enige wat ik vind is zo een rand over de ganse lengte van de auto. Als je in het boekje kijkt leggen ze ook alleen uit hoe je met die krik van 2 euro die er standaard bijzit de auto op krikt, die klemt namelijk rond die rand. Maar hoe in godsnaam krik je die kar op met een gewone krik? Ik durf die niet zomaar onder een random punt van de auto te steken.

Geplaatst:

Kan je hem niet opkrikken op een van de draagarm bevestigingen?

Geplaatst:

Kan je niet gewoon snel een houten blokje maken met een groef in dat rond die rand past? Dat blokje op uw krik lijkt me te werken, neen?

Geplaatst:

Die groef is maar alleen om dat uit te lijnen, waarschijnlijk, kan je dat stuk niet op je andere krik zetten?

Geplaatst:

Op zich lijkt mij dat ook goed genoeg, het houten blokje was maar op het risico op omplooien van de rand te verkleinen, al is dat al heel klein op zich denk ik.

Geplaatst:
En gij peist da k weet hoe dat eruit ziet? :D

Zie afbeelding ;)

[ATTACH=CONFIG]480[/ATTACH]

Maar persoonlijk denk ik niet dat het kwaad kan om met je krik ook op die groef te nemen, tenslotte als ze hem met de brug omhoog doen nemen ze hem ook daar denk ik

Geplaatst:
Heeft 'ie ook nergens verdikkingen o.i.d.?

Normaal gezien zitten er inderdaad vooraan en achteraan 2 verdikkingen op ongeveer 10 cm afstand waar de krik tussen past!

Geplaatst:
het risico op omplooien van de rand te verkleinen, al is dat al heel klein op zich denk ik.
Hmmja.. zeg dat tegen de Britten :D
Geplaatst:

Normaal staan er dan nog driehoekjes op de sideskirt waar je mag krikken. Aligneer daar de krik. Als die een metalen kop heeft leg je er een blokje rubber of hout tussen maar normaal mag je die gewoon zo krikken.

Ik ben niet verantwoordelijk blablabla....

Geplaatst:

Da is niet te doen met een gewone krik om op die rand te krikken, de sidekirt loopt te schuin af aan de binnenkant tot aan die rand.

Soit, ik heb mij daar ergens een of ander solide stuk chassis gezocht onderaan en daar op gekrikt. Mission accomplished :D

Geplaatst:

Normaal gezien staat er op die rand zowel vooraan als achteraan een driehoek (punt naar beneden) die wijst naar het punt waar je de krik moet plaatsen. Ik heb mama haar C3 al talloze keren opgekrikt op dat punt zonder enige problemen. Dit ook met een gewone krik en niet zo'n "€2 geval".

Geplaatst:
Normaal gezien staat er op die rand zowel vooraan als achteraan een driehoek (punt naar beneden) die wijst naar het punt waar je de krik moet plaatsen. Ik heb mama haar C3 al talloze keren opgekrikt op dat punt zonder enige problemen. Dit ook met een gewone krik en niet zo'n "€2 geval".

Ja dat staat er ook, maar daar is geen vlak oppervlak om een krik tegen te zetten, enkel een richel waar je met die schaarkrik rond kunt.

Geplaatst:
Ja dat staat er ook, maar daar is geen vlak oppervlak om een krik tegen te zetten, enkel een richel waar je met die schaarkrik rond kunt.

Mijn krik heeft een rond oppervlak (zie foto) en die plaats ik op die richel. Het is dus inderdaad maar een dunne boord waarop je kan steunen maar ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

big_48015.jpg

Geplaatst:

Hoogste stand zetten en draaien maar.

Ow, tgaat hier over een peugeot :D

Geplaatst:
tenslotte als ze hem met de brug omhoog doen nemen ze hem ook daar denk ik

Op de brug zitten daarom meestal van die rubberen blokken.

Ow, tgaat hier over een peugeot :D

euh .. zie eerste regel start post ;).

Randje is er, zodat dat € 2,00 krikje niet kan wegschuiven. Fatsoenlijke krik met een blokje zacht hout (of inderdaad een andere plek)

doet het prima. Of te wel gewoon op het randje pakken. Mocht het ombuigen valt de wagen nog niet uit elkaar.

Geplaatst:

je zal het zo moeten doen fuel.

ik heb me een tijdje geleden ook suf gezocht onder men mondeo.

ook zo'n krik dus met een groef. ik verwachte elk moment dat die boord het ging begeven, want dat lijkt me zo'n rare plaats. maar hoe ik ook zocht de rest was allemaal plastiek onderaan. en dat leek me ook niet bevorderlijk om een wagen mee op te krikken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid