Ga naar inhoud

Vermogensverlies


TCT

Aanbevolen berichten

EGR is een bekend gevoelig punt aan die CDTI's, Saab's hebben er ook enorm last van, Alfa's vreemd genoeg minder blijkbaar.

euh? geen bekend punt bij alfa's?? Toen ik er werkte moest ik alle weken zeker één egr klep steken. soms 2, soms 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde hier, al geruime tijd weinig vermogen, zeker in lagere toeren (bmw 325d). Eerste keer bij de dealer, toen de auto nog onder garantie was, niks gevonden. Vorige maand opnieuw bij de dealer binnengestoken, LMM vervangen, geen garantie meer en 500 euro mogen ophoesten.. Het verschil was er, maar zeer weinig of mogelijk helemaal niets, ik had en heb nog steeds de indruk dat de auto vroeger echt veel beter reed. Uiteindelijk naar een niet officiële garage gebracht (Bij de Fritz), en alles laten nakijken. Bleek dat er nog steeds iets mis was met de LMM, dus terug laten oplossen. Nu reed hij opmerkelijk beter, maar nog niet zoals in het begin. De dag nadien de auto op de testbank gezet, en bleek dat hij maar net het opgegeven vermogen haalde (203pk/430NM), terwijl de software is aangepast en hij minimum 230pk/500Nm zou moeten halen. Het vermoeden was toen dat de aangepaste software overschreven was door updates bij de dealer. Terug naar de originele chipboer, die me bevestigde dat de software wel degelijk nog aanwezig was. Hmm. Morgen gaan we hem op de testbank van die chipboer zetten (vorige keer was op een ander), die bij het niet halen van de beloofde waarden de software opnieuw zal schrijven. Lukt dit niet, dan mag hij de originele software terugzetten, daarmee haal ik volgens mij hooguit nog 165pk en gooi ik hem terug binnen bij de dealer met de print out... To be continued!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook eens gehad op mijn Ibiza EVO2... LMM kapot en die dan eens gekuist en dan zat ik een paar weken goed.

Uiteindelijk LMM vervangen, maar wel zelf gedaan en eentje van mercedes in gestoken in plaats van VW... Zijn identiek, maar bij mb kan je de sensor apart kopen en kost hij maar 1/5 van die van VW die met een hele behuizing meekomt. Alleen een beetje foefelen om hem te bevestigen omdat die anders waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen diesel, geen turbo, en toch heeft de Fiat Punto van mijn vriendin ook vermogenverlies soms:unknown:

Een 1.2 atmo van 2003 met 60pk. Motorlampje brandt af en toe, en meestal gaat het aan als je hem start. Dan "kucht" hij, en draait even moeilijk. Makkelijk op te lossen door wat gas te geven. Dan is het weg, maar motorlampje blijft wel aan, omdat die dat zogezegd "onthoudt".

Sinds een paar weken durft hij ook tijdens het rijden vermogenverlies te vertonen.. Daarnet nog op de autostrade gehad, je kan dan met moeite nog 90-100 rijden. Even op een parking gestopt en in neutraal tot aan de toerenbegrenzer gas gegeven. Dan vertrekt dat spel terug normaal, en rijdt terug normaal:roll:

Lampje blijft wel aan.

Als ze hem uitlezen was het iets van misfire aan een van de 4 cilinders. Bobijnen al vervangen, bougiekabels ook. Toen ging het een tijdje beter, maar het kwam al snel terug, het lampje.

Ik heb het gevoel dat er iets vuil is ofzo? Lambdasensor? Maar dan zou hij dat toch moeten aangeven bij uitlezen?

Fiat:sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen diesel, geen turbo, en toch heeft de Fiat Punto van mijn vriendin ook vermogenverlies soms:unknown:

Een 1.2 atmo van 2003 met 60pk. Motorlampje brandt af en toe, en meestal gaat het aan als je hem start. Dan "kucht" hij, en draait even moeilijk. Makkelijk op te lossen door wat gas te geven. Dan is het weg, maar motorlampje blijft wel aan, omdat die dat zogezegd "onthoudt".

Sinds een paar weken durft hij ook tijdens het rijden vermogenverlies te vertonen.. Daarnet nog op de autostrade gehad, je kan dan met moeite nog 90-100 rijden. Even op een parking gestopt en in neutraal tot aan de toerenbegrenzer gas gegeven. Dan vertrekt dat spel terug normaal, en rijdt terug normaal:roll:

Lampje blijft wel aan.

Als ze hem uitlezen was het iets van misfire aan een van de 4 cilinders. Bobijnen al vervangen, bougiekabels ook. Toen ging het een tijdje beter, maar het kwam al snel terug, het lampje.

Ik heb het gevoel dat er iets vuil is ofzo? Lambdasensor? Maar dan zou hij dat toch moeten aangeven bij uitlezen?

Fiat:sick:

Bougies zelf nog goed? (juiste type, niet versleten)

Bekabeling naar de bobijnen al nagekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bougies zelf nog goed? (juiste type, niet versleten)

Bekabeling naar de bobijnen al nagekeken?

bougies zijn vervangen geweest. Bekabeling naar de bobijnen nog niet denk ik. Merci voor de tip. To be continued wss:geek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bougies zijn vervangen geweest. Bekabeling naar de bobijnen nog niet denk ik. Merci voor de tip. To be continued wss:geek:

In principe, als ze die uitlezen en hij heeft bvb misfire op cilinder 4, moet je de bobijnen en bougies eens van plaats wisselen indien mogelijk.

Dus bougie van 4 naar 1 en bobijn van 4 naar 2 steken ofzo, als dan de misfire in 4 blijft, is het de aansturing van de bobijnen, als het 1 is is het bougie, als het 2 is bobijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe, als ze die uitlezen en hij heeft bvb misfire op cilinder 4, moet je de bobijnen en bougies eens van plaats wisselen indien mogelijk.

Dus bougie van 4 naar 1 en bobijn van 4 naar 2 steken ofzo, als dan de misfire in 4 blijft, is het de aansturing van de bobijnen, als het 1 is is het bougie, als het 2 is bobijn

Er is eens een kennis komen kijken, die in een Hyundai garage werkt, en die had dat gecontroleerd dacht ik.. Er brandt ook af en toe een lampje van het stuur, waardoor de bekrachtiging af en toe wegvalt.. Maar dat valt te verhelpen met 2 relais te vervangen op het stuurhuis of zoiets. Die "plakken" nu af en toe, daarom dat de bekrachtiging wegvalt. Dat zou dus cheap te fixen vallen, maar dat motorlampje.. En dan zo rap mogelijk buiten dat krel:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Verdict van de garage momenteel, luchtmassameter die niet meer genoeg debiet had en een luchtfilter die vol met groenafval zat...

EGR klep enzo was allemaal nog goed in orde, hij was nog bezig met het onderhoud, dus mss duiken er nog wel wat probleemkes op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik betwijfel of het je EGR is. Vanaf dat die in de fout gaat, gaat je motorstoringslampje branden normaal.
Ik kan dit bevestigen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto is terug in orde, was dus de luchtmassameter die niet genoeg debiet had en de luchtfilter die was dichtgeslibt...

Niewe luchtmassameter derin en een groot onderhoud... 400 pleurotjes... Zalige garage :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto is terug in orde, was dus de luchtmassameter die niet genoeg debiet had en de luchtfilter die was dichtgeslibt...

Niewe luchtmassameter derin en een groot onderhoud... 400 pleurotjes... Zalige garage :cool:

Euh...

Zou het debiet niet aan de filter kunnen liggen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh...

Zou het debiet niet aan de filter kunnen liggen hebben?

Yup, maar nadat de filter was uitgekuisd, kwam die er nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid