Ga naar inhoud

Mercedes-Benz 200-300E (124)


Matteus

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Ian zei:


Thnx. Was ook één van de ritjes waarvan ik het meest genoten heb van de auto, cruisen richting de Oostkantons. emoji5.png

Moet super zijn zo kunnen cruisen in alle comfort naar die streek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, benzfreak zei:

Olala! Enig idee wat het is?

W124 denk ik, maar staat ver van de straat af, ben het telefoonnummer aan het zoeken... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Waar staat da? Anders lopen we gewoon die wei es in.

Niet ver van bij mij 😁 loop wel niet zomaar op iemands eigendom, ga eerst eens aanbellen anders is de kans dat ik hem kan kopen een pak kleiner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Krikkie said:

Niet ver van bij mij 😁 loop wel niet zomaar op iemands eigendom, ga eerst eens aanbellen anders is de kans dat ik hem kan kopen een pak kleiner. 

Ik ben nen boer. Wij lopen door weiden. Weiden zijn van iedereen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, W201 zei:

Dat zou wel iets voor Krikkie kunnen zijn idd :D

Ondertussen al te weten gekomen wie het is, zou een dement oud vrouwtje zijn, gaat nog een harde noot worden om te kraken. 

"welke auto??? Ik heb geen weide...." 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Als ge wilt ga ik 200 euro minder bieden dan gij 😋

Voor niets dan? 😂 9/10 is hij rijp voor de schroothoop, staat er al heel lang volgens de buurman, oudijzerprijs, meer geef ik niet. 😋

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Krikkie said:

Voor niets dan? 😂 9/10 is hij rijp voor de schroothoop, staat er al heel lang volgens de buurman, oudijzerprijs, meer geef ik niet. 😋

 

Onderdelen recupereren.

Of we maken hem. :)

Voor Nigeria.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Krikkie said:

Waarschijnlijk zoals bij die ce300 😎 

 

Had ge die aan mij aangeboden, die had ik gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, The Swede zei:

Had ge die aan mij aangeboden, die had ik gekocht.

Was redelijk rot, 250k km, schimmel,... Rijdt ondertussen al wel terug denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/2/2020 at 11:01 PM, Ian said:

Helaas door omstandigheden niet kunnen gaan naar Gent.


Ter compensatie een foto van m'n silberdistelgroene 230E enkele zomers terug, die nu dus niet meer welkom is in Gent. :(

8f6a7c5b60bef8deb3b7094dcb9d5dab.jpg

Nog even quoten zodat er toch wat W124 lekkers op deze pagina staat :) 

Heerlijke kleur ook! 

 

Telkens als ik een propere W124 of W201 zie rijden begin ik te mijmeren... Toen ik nog op mijn vorig werk zat en dagelijks trajectje Gent - Oudenaarde deed had ik me speciaal daarvoor een VW Polo diesel gekocht om de S2000 wat te ontzien. Chipje erin en cheap snel pendelen! 
Meerdere keren in die twee jaar zitten loensen naar een oude benz 2,5 5 pot diesel oid.. Toen was er in Gent nog geen sprake van LEZ. 
Heb zelfs op het punt gestaan om de Polo te verpatsen en in Duitsland een zeer propere PFL W201 2.5D te halen met nog geen 100.000km. Was geloof ik toen €7000. Achteraf gezien zou dat financieel een slechte move geweest zijn met opkomst van LEZ. 

Maar ergens spijt dat ik nu nog steeds zo geen kar heb gehad! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Krikkie said:

Was redelijk rot, 250k km, schimmel,... Rijdt ondertussen al wel terug denk ik.

Van opkuiswerk ben ik niet bang. Roest is een ander probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Signaalrood. Met carokes binnenin. Veel meer "period" kunt ge niet krijgen. 

vergeet de elektrische radio-antenne en de groene band in de voorruit niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers. 
6BDF60E9-18A1-4AAE-AD91-492E73B4413C.jpeg.c0f2d1c83254a159b29df1b6e48330e8.jpeg

De jouwe? Nice, eindelijk een foto. :D

M'n eerste 124 was ook signalrot, maar een mopf 0, 250TD.


Nog even quoten zodat er toch wat W124 lekkers op deze pagina staat [emoji4] 
Heerlijke kleur ook! 
 
Telkens als ik een propere W124 of W201 zie rijden begin ik te mijmeren... Toen ik nog op mijn vorig werk zat en dagelijks trajectje Gent - Oudenaarde deed had ik me speciaal daarvoor een VW Polo diesel gekocht om de S2000 wat te ontzien. Chipje erin en cheap snel pendelen! 
Meerdere keren in die twee jaar zitten loensen naar een oude benz 2,5 5 pot diesel oid.. Toen was er in Gent nog geen sprake van LEZ. 
Heb zelfs op het punt gestaan om de Polo te verpatsen en in Duitsland een zeer propere PFL W201 2.5D te halen met nog geen 100.000km. Was geloof ik toen €7000. Achteraf gezien zou dat financieel een slechte move geweest zijn met opkomst van LEZ. 
Maar ergens spijt dat ik nu nog steeds zo geen kar heb gehad! 

Thnx! Ik heb hem deze zomer 5 jaar. Destijds was ik aan het twijfelen om hem op gas te laten leggen (deed voor m'n toenmalige job dan 500km woon-werk per week). Maar toch niet gedaan door 'schrik om de originaliteit te schaden' en 'was het nog de moeite met een km-stand van 190k km?' Kort ervoor (toen ik die job nog niet had) had ik net m'n 250TD verkocht omdat ik iets vlotters wou 'en toch niet zoveel km's deed'. [emoji38]

Achteraf gezien wel spijt van dat ik hem niet op gas laten leggen heb. Dan had ik alle opvolgdaily's (inclusief een paar miskopen) die ik in tussentijd gekocht had niet gekocht en al heel wat geld uitgespaard en meer genoten van het rijden! Kom telkens tot de conclusie dat een W124 eigenlijk dé ultieme daily is (in BE). Subliem comfort (zweven ipv stuiteren over belabberde steenwegen), zeer fijn interieur om in te vertoeven... Maar helaas niet overal meer welkom en ze worden ook een dagje ouder.

Eigenlijk zou ik graag nog eens een dikke 300D of 300E (of 260E) willen om dan als daily te gebruiken, en eens mopf 1 (nog niet gehad) ipv mopf 0. Maar een propere originele W124 vinden (voor een aanvaardbare prijs) is ook niet meer evident.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, ex-Mooseman said:

vergeet de elektrische radio-antenne en de groene band in de voorruit niet !

De antenne is manueel. Maar er is idd de groene band :)

Ik zal subiet es wat fotos van het interieur nemen. (is wel nog niet defitig gekuist)

 

11 minutes ago, Ian said:


De jouwe? Nice, eindelijk een foto. :D

M'n eerste 124 was ook signalrot, maar een mopf 0, 250TD.

Eigenlijk zou ik graag nog eens een dikke 300D of 300E (of 260E) willen om dan als daily te gebruiken, en eens mopf 1 (nog niet gehad) ipv mopf 0. Maar een propere originele W124 vinden (voor een aanvaardbare prijs) is ook niet meer evident.

Is de auto die mijn vrouw en kleine voor de moment gebruiken (want manueel). Ik zit wat te twijfelen of ik hem zelf hou eens de 320E herspoten is, dan wel of ik hem verkoop. Een dergelijke 260E vinden (manueel, sportline, airco, rood, etc) in goede staat is idd niet gemakkelijk. Is nu al een klassieker.

Nu spreek je van "aanvaardbare prijs", @Ian : uit interesse: wat vind je een aanvaardbare prijs voor een goed exemplaar? (i.e. eentje waar je direct als daily kan mee rijden en niet de halve ophanging en andere meer moet van vervangen).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze Vlaamse buren op de camping in Italië hadden ook zo'n rode.  Met de roostertjes in de voorvleugel (turbodiesel, zeker ?), verlaagd, en dikke vijfspakers er onder.  't Was ne Rijkswachter, met snor.

Die gast vlamde de nacht door van de Belgische kust naar Toscane, en tegen de morgen was hij ter plekke.  Net voor hij de camping op reed, passeerde hij altijd nog even door de plaatselijke carwash om de roadkill af te spoelen, en met 'de sjiekste auto van de camping' te kunnen aankomen (zijn woorden).

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid