The Swede 5.780 Geplaatst: 27 februari 2016 Delen Geplaatst: 27 februari 2016 Uit de tijd dat de benzine en dieselrijders nog een aparte brochure kregen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DéGioke 2.235 Geplaatst: 29 februari 2016 Delen Geplaatst: 29 februari 2016 Afgelopen zaterdag op de BB driftdag in Weeze was er een 124 300CE - 24V cabrio! Die kerel ging ervoor gelijk gek, fantastisch om die bezig te zien Alleen z'n einddemper eraf gevallen, voor de rest ging die kar goed Was dat eigenlijk beschikbaar als manueel? Heb niet in die kar gekeken maar aan z'n rijstijl te zien gaf die af en toe wel een trek op z'n koppeling volgens mij... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 29 februari 2016 Delen Geplaatst: 29 februari 2016 Juist, Frankrijk. Nooit een goede zender die langer dan een uur kan opstaan Moet je wel in perspectief zetten. Wanneer je in Frankrijk als Belg een uur rijdt, dan is dat op de snelweg naar en van het Zuiden en leg je 140km af. In Belgie kom je op een uur niet uit de driehoek Antwerpen-Gent-Brussel. Rij es richting Duitsland of de Ardennen en het spel zit na een uurke ook op de kar. Hier ter plekke heb ik ook geen last van radiozenders die te pas en te onpas wegvallen. Wanneer ik naar Belgie rij, is het een ander paar mouwen natuurlijk. En daar is een radio met twee tuners wel een stuk handiger dan een RDS die begint e zoeken of die niet beseft dat de ontvangst wegvalt. Afgelopen zaterdag op de BB driftdag in Weeze was er een 124 300CE - 24V cabrio! Die kerel ging ervoor gelijk gek, fantastisch om die bezig te zien Alleen z'n einddemper eraf gevallen, voor de rest ging die kar goed Was dat eigenlijk beschikbaar als manueel? Heb niet in die kar gekeken maar aan z'n rijstijl te zien gaf die af en toe wel een trek op z'n koppeling volgens mij... Jawel. Kreeg standaard de Getrag dogleg bak mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.106 Geplaatst: 1 maart 2016 Delen Geplaatst: 1 maart 2016 Ik lees auto 5-bak, dus ik gok op een 300E-24. Klopt dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 1 maart 2016 Delen Geplaatst: 1 maart 2016 Ik lees auto 5-bak, dus ik gok op een 300E-24. Klopt dat?Nee, 320E Had wel veel liever een 300E-24 gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 2 maart 2016 Delen Geplaatst: 2 maart 2016 Zie whatsapp. Lak: 172 Anthracietgrijs Interieur: Leder zwart Eerste inschrijving 29/12/1992 26/12/1995: 89.876km, garantieherstelling “kantenshutz” Opties: 211: Automatisch Sperdifferentieel ASD 240: Buitentemperatuurmeter 281: Sportstuur + Versnellingspook 425: Automatische 5-versnellingsbak 430: Hoofdsteunen achter 440: Cruise Control 441: Elektrisch verstelbare stuurkolom 538: Automatische antenne + Luidsprekers voor, zonder radio 543: Zonnekleppen met verlichte spiegels 570: Armsteun vooraan met opbergvak 581: Automatische Airco 584: Elektrische ruiten voor + achter 593: Warmtewerend glas 614: Koplampen + mistlampen geel glas + intstapverlichting achter 620: Katalysator 630: Gevarendriehoek 652: Alu velgen 8-loch 731: Houtuitvoering wortelnoot 812: Luidsprekers achter Stereo 826: Uitvoering Frankrijk 855: Telefoon Nokia D-net met vaste antenne achter 915: Vergrote brandstoftank @@Carlito, dat aflegvak van code 570, is dat dat met een afdeking dat als een rolscherm werkt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C_X 1.546 Geplaatst: 2 maart 2016 Delen Geplaatst: 2 maart 2016 Ja zweed, dat krijg je automatisch als je de optie dubbele airbag hebt en er dus geen plaats meer is voor een handschoenkastje in het dashboard. Ge kon dat ook apart krijgen maar gezien gij een passagiersairbag hebt krijgt ge da automatisch.Neig opletten want die dingen breken graag of komen scheef vast te zitten. Hout barst ook snel en opletten als ge er een sleutelke hebt bijgekregen, niet gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 2 maart 2016 Delen Geplaatst: 2 maart 2016 Ja zweed, dat krijg je automatisch als je de optie dubbele airbag hebt en er dus geen plaats meer is voor een handschoenkastje in het dashboard. Ge kon dat ook apart krijgen maar gezien gij een passagiersairbag hebt krijgt ge da automatisch. Neig opletten want die dingen breken graag of komen scheef vast te zitten. Hout barst ook snel en opletten als ge er een sleutelke hebt bijgekregen, niet gebruiken In dit geval is het er duidelijk uitgehaald. Staan te koop aan redelijke kost op fleabay Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Weet er hier iemand of de 400E zwaardere remmen had dan de andere modellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Volgens wat ik kan zien: Tot chassisnummer B938568 zijn het dezelfde als de 320E Nadien zijn dat die van de E500/SL R129 geworden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Dat betekent grotere klauwen en schijven? Zijn die dingen makkelijk monteerbaar op een 320E? Eerst wat wij nl gaan doen is de remmen natuurlijk vervangen en ik herinner me uit de tijd dat pa en ik onze 300'en hadden (D, D 24v en E) dat ze allemaal hetzelfde probleem hadden : remmen die nogal afzagen, warm werden en snel sleten. (en dit waren nochtans familiewagens, geen AM-ragkarren) Beetje steviger systeem is geen overbodige luxe, denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Ik denk wel dat die onderling uitwisselbaar zijn. Maar dan zit je met klauwen en alles natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Ik denk wel dat die onderling uitwisselbaar zijn. Maar dan zit je met klauwen en alles natuurlijk. Klopt. Maar zou jij met 25 jaar oude klauwen gaan rijden op een wagen die al 6 maand stilstaat? En alzeker dat een 320E niet echt traag is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Klopt. Maar zou jij met 25 jaar oude klauwen gaan rijden op een wagen die al 6 maand stilstaat? En alzeker dat een 320E niet echt traag is. Klauwen zijn gemakkelijk te reviseren, en kost een fractie van een nieuwe set. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Nieuwe klauw is 90 euro ong zie ik. Revisie van klauwen is iets waar ik niet weet of ik me daar kan in avontureren. Kan een beke mechaniek maar er zijn grenzen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 90 euro voor nieuwe klauw? Ik heb 999 betaald voor 4 gereviseerde 280sl-exemplaren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 90 euro voor nieuwe klauw? Ik heb 999 betaald voor 4 gereviseerde 280sl-exemplaren Yup. T taxi of zoiets in Berlijn. Bedrijf dat uitsluitend handelt in Mercedes onderdelen. Maar je vindt er nog wel. Vandaar de vraag: loont het de moeite een klauw te reviseren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Aan die prijzen niet. Revisiesetje is 25-30 euro, reken daarbij de uren, het optische, het risico en de ruilwaarde van de oude, en je zou dom zijn geen 4 nieuwe te kopen. Bij mij was het 300 voor de revisiesetjes samen, en ik vond het het risico niet waard om 600 euro te besparen en het risico lopen een kar van 100k te prakken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.153 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Yup. T taxi of zoiets in Berlijn. Bedrijf dat uitsluitend handelt in Mercedes onderdelen. Maar je vindt er nog wel. Vandaar de vraag: loont het de moeite een klauw te reviseren? Taxteille? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Taxteille? Ja, TE-Taxiteile. Maar er zijn er nog andere om eerlijk te zijn. Feit is dat een kit om te refurbishen ook al 35-40 euro kost. Steek er dan nog je werk bij en het risico dat je het niet goed doet... Dus dan is 90 of 100 euro niet onoverkomelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Avantus 7.085 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Ik mis foto's! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 6 maart 2016 Delen Geplaatst: 6 maart 2016 Ik mis foto's! Daarvoor moet je op een autoforum zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: 7 maart 2016 Delen Geplaatst: 7 maart 2016 Dat betekent grotere klauwen en schijven? Zijn die dingen makkelijk monteerbaar op een 320E? Eerst wat wij nl gaan doen is de remmen natuurlijk vervangen en ik herinner me uit de tijd dat pa en ik onze 300'en hadden (D, D 24v en E) dat ze allemaal hetzelfde probleem hadden : remmen die nogal afzagen, warm werden en snel sleten. (en dit waren nochtans familiewagens, geen AM-ragkarren) Beetje steviger systeem is geen overbodige luxe, denk ik. Matteüs op AF die stak ook andere schijven op zijn S124, maar ik dacht dat die van een w210 kwamen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DéGioke 2.235 Geplaatst: 7 maart 2016 Delen Geplaatst: 7 maart 2016 Die stak altijd 300E remmen onder z'n 190 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.780 Geplaatst: 7 maart 2016 Delen Geplaatst: 7 maart 2016 Matteüs op AF die stak ook andere schijven op zijn S124, maar ik dacht dat die van een w210 kwamen. Bedoeling is niet alleen andere schijven alleen maar ook de volledige klauw vooraan. Zo kan je (volgens @@Carlito) de klauw (en dus schijf) van de 500E / R129 ondersteken zonder echt dingen te veranderen. Ik moet es navragen of de 500E vanachter ook andere remmen had of gewoon de volle schijven van de W124. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.