Ga naar inhoud

Mercedes-Benz 200-300E (124)


Matteus

Aanbevolen berichten

Afgelopen zaterdag op de BB driftdag in Weeze was er een 124 300CE - 24V cabrio! Die kerel ging ervoor gelijk gek, fantastisch om die bezig te zien :lolz:

Alleen z'n einddemper eraf gevallen, voor de rest ging die kar goed :D

 

Was dat eigenlijk beschikbaar als manueel? Heb niet in die kar gekeken maar aan z'n rijstijl te zien gaf die af en toe wel een trek op z'n koppeling volgens mij...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, Frankrijk.

Nooit een goede zender die langer dan een uur kan opstaan

 

Moet je wel in perspectief zetten. Wanneer je in Frankrijk als Belg een uur rijdt, dan is dat op de snelweg naar en van het Zuiden en leg je 140km af. In Belgie kom je op een uur niet uit de driehoek Antwerpen-Gent-Brussel.

 

Rij es richting Duitsland of de Ardennen en het spel zit na een uurke ook op de kar.

 

Hier ter plekke heb ik ook geen last van radiozenders die te pas en te onpas wegvallen. Wanneer ik naar Belgie rij, is het een ander paar mouwen natuurlijk.

 

En daar is een radio met twee tuners wel een stuk handiger dan een RDS die begint e zoeken of die niet beseft dat de ontvangst wegvalt. 

 

Afgelopen zaterdag op de BB driftdag in Weeze was er een 124 300CE - 24V cabrio! Die kerel ging ervoor gelijk gek, fantastisch om die bezig te zien :lolz:

Alleen z'n einddemper eraf gevallen, voor de rest ging die kar goed :D

 

Was dat eigenlijk beschikbaar als manueel? Heb niet in die kar gekeken maar aan z'n rijstijl te zien gaf die af en toe wel een trek op z'n koppeling volgens mij...

 

Jawel. Kreeg standaard de Getrag dogleg bak mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees auto 5-bak, dus ik gok op een 300E-24. Klopt dat?

Nee, 320E ;)

Had wel veel liever een 300E-24 gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie whatsapp.

 

Lak: 172 Anthracietgrijs

Interieur: Leder zwart

Eerste inschrijving 29/12/1992

26/12/1995: 89.876km, garantieherstelling “kantenshutz”

 

Opties:

211: Automatisch Sperdifferentieel ASD

240: Buitentemperatuurmeter

281: Sportstuur + Versnellingspook

425: Automatische 5-versnellingsbak

430: Hoofdsteunen achter

440: Cruise Control

441: Elektrisch verstelbare stuurkolom

538: Automatische antenne + Luidsprekers voor, zonder radio

543: Zonnekleppen met verlichte spiegels

570: Armsteun vooraan met opbergvak

581: Automatische Airco

584: Elektrische ruiten voor + achter

593: Warmtewerend glas

614: Koplampen + mistlampen geel glas + intstapverlichting achter

620: Katalysator

630: Gevarendriehoek

652: Alu velgen 8-loch

731: Houtuitvoering wortelnoot

812: Luidsprekers achter Stereo

826: Uitvoering Frankrijk

855: Telefoon Nokia D-net met vaste antenne achter

915: Vergrote brandstoftank

 

@@Carlito, dat aflegvak van code 570, is dat dat met een afdeking dat als een rolscherm werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zweed, dat krijg je automatisch als je de optie dubbele airbag hebt en er dus geen plaats meer is voor een handschoenkastje in het dashboard. Ge kon dat ook apart krijgen maar gezien gij een passagiersairbag hebt krijgt ge da automatisch.

Neig opletten want die dingen breken graag of komen scheef vast te zitten. Hout barst ook snel en opletten als ge er een sleutelke hebt bijgekregen, niet gebruiken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zweed, dat krijg je automatisch als je de optie dubbele airbag hebt en er dus geen plaats meer is voor een handschoenkastje in het dashboard. Ge kon dat ook apart krijgen maar gezien gij een passagiersairbag hebt krijgt ge da automatisch.

Neig opletten want die dingen breken graag of komen scheef vast te zitten. Hout barst ook snel en opletten als ge er een sleutelke hebt bijgekregen, niet gebruiken :D

In dit geval is het er duidelijk uitgehaald.

Staan te koop aan redelijke kost op fleabay ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens wat ik kan zien:

 

Tot chassisnummer B938568 zijn het dezelfde als de 320E

 

Nadien zijn dat die van de E500/SL R129 geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent grotere klauwen en schijven?

 

Zijn die dingen makkelijk monteerbaar op een 320E?

 

Eerst wat wij nl gaan doen is de remmen natuurlijk vervangen en ik herinner me uit de tijd dat pa en ik onze 300'en hadden (D, D 24v en E) dat ze allemaal hetzelfde probleem hadden : remmen die nogal afzagen, warm werden en snel sleten. (en dit waren nochtans familiewagens, geen AM-ragkarren) 

 

Beetje steviger systeem is geen overbodige luxe, denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat die onderling uitwisselbaar zijn. Maar dan zit je met klauwen en alles natuurlijk.

 

Klopt.

 

Maar zou jij met 25 jaar oude klauwen gaan rijden op een wagen die al 6 maand stilstaat?

 

En alzeker dat een 320E niet echt traag is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

 

Maar zou jij met 25 jaar oude klauwen gaan rijden op een wagen die al 6 maand stilstaat?

 

En alzeker dat een 320E niet echt traag is. 

 

Klauwen zijn gemakkelijk te reviseren, en kost een fractie van een nieuwe set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe klauw is 90 euro ong zie ik.

Revisie van klauwen is iets waar ik niet weet of ik me daar kan in avontureren. Kan een beke mechaniek maar er zijn grenzen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

90 euro voor nieuwe klauw? :o

Ik heb 999 betaald voor 4 gereviseerde 280sl-exemplaren

Yup. T taxi of zoiets in Berlijn. Bedrijf dat uitsluitend handelt in Mercedes onderdelen.

Maar je vindt er nog wel.

Vandaar de vraag: loont het de moeite een klauw te reviseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan die prijzen niet. Revisiesetje is 25-30 euro, reken daarbij de uren, het optische, het risico en de ruilwaarde van de oude, en je zou dom zijn geen 4 nieuwe te kopen.

Bij mij was het 300 voor de revisiesetjes samen, en ik vond het het risico niet waard om 600 euro te besparen en het risico lopen een kar van 100k te prakken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup. T taxi of zoiets in Berlijn. Bedrijf dat uitsluitend handelt in Mercedes onderdelen.

Maar je vindt er nog wel.

Vandaar de vraag: loont het de moeite een klauw te reviseren?

Taxteille?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Taxteille?

 

Ja, TE-Taxiteile.

 

Maar er zijn er nog andere om eerlijk te zijn.

 

Feit is dat een kit om te refurbishen ook al 35-40 euro kost. Steek er dan nog je werk bij en het risico dat je het niet goed doet... Dus dan is 90 of 100 euro niet onoverkomelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent grotere klauwen en schijven?

Zijn die dingen makkelijk monteerbaar op een 320E?

Eerst wat wij nl gaan doen is de remmen natuurlijk vervangen en ik herinner me uit de tijd dat pa en ik onze 300'en hadden (D, D 24v en E) dat ze allemaal hetzelfde probleem hadden : remmen die nogal afzagen, warm werden en snel sleten. (en dit waren nochtans familiewagens, geen AM-ragkarren)

Beetje steviger systeem is geen overbodige luxe, denk ik.

Matteüs op AF die stak ook andere schijven op zijn S124, maar ik dacht dat die van een w210 kwamen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Matteüs op AF die stak ook andere schijven op zijn S124, maar ik dacht dat die van een w210 kwamen.

 

Bedoeling is niet alleen andere schijven alleen maar ook de volledige klauw vooraan.

 

Zo kan je (volgens @@Carlito) de klauw (en dus schijf) van de 500E / R129 ondersteken zonder echt dingen te veranderen. 

 

Ik moet es navragen of de 500E vanachter ook andere remmen had of gewoon de volle schijven van de W124.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid