Ga naar inhoud

Mercedes-Benz 200-300E (124)


Matteus

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, The Swede zei:

Dus de deuren gaan open en mijnheer is weg als er gewerkt moet worden? 😂

Één dag vrijaf per week mag toch, zondag is het ook werkdag 😉😁

Als je komt liefst namiddag... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, CAS zei:

Denk je ook dat die ducaten toegestopt kreeg van een zekere bende in Nijvel?

Zijn postuur kwam overeen met dat van de zogenaamde reus maar daar stopt het dan ook :)

Het verhaal van hierboven kwam echter prachtig overeen, maar het is hem dus niet.

11 uren geleden, The Swede zei:

De gendarmen in Ninove in de jaren '80 waren zeker een interessante organisatie. 

Laten we het daar bij houden ;) 

Dat was een bendeke, inderdaad. Vaak genoeg daar in de entourage gezeten, als kind wel iets te jong om alles te beseffen, maar daar zat wel een stelletje bij mekaar. Zeker toen ze nog in de oude brigade zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/4/2020 om 22:23, The Swede zei:

@Krikkie weet ge al wat er nu in die wei staat?

Daarstraks gaan kijken (was een 250d) met @The Swededaarna gebeld naar de persoon maar hij werd gebruikt voor onderdelen...

Was wel niets van roest op te merken... Een zeldzaamheid! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Zonde een w124 zonder roest of blutsen uiteen te vijzen.

Forumban voor die gast? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 23/4/2020 om 10:54, The Swede zei:

Ergens in '87 of '88 hadden er in Duitsland een BMW M5 motor (E28) in een W124 gestoken (de test in de Autogids sprak van "steek de beste motor in de beste berline"). 

Op basis van 300e

https://rmsothebys.com/en/auctions/es20/essen/lots/r0110-1988-hartge-f1/859233

Doe een bod tzt 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, abtler said:

D’r was nog nen andere zo (zie posten hoger). Was mij gedacht geen Hartge trouwens. De boite en eindverhouding in die was zeker van de 230E.

Ik moet mijn bibbeltheek es doorzoeken. Heb dat artikel nog ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoedenplank was bleek van de zon.

Net nieuwe gestoken. Godver dat is een klotenjob :fp:

E550EAE6-A239-4DCC-B8AC-1CD1562ADA12.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, CAS said:

Mss wat laat, maar je kan dat gewoon het spuiten. Zelfs met spuitbus. 

Kan ik nog altijd doen ;)

Welke spuitbus? 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Ian said:

Was die oude origineel ook zwart? :o

Zou toch gemoeten hebben, @Ian. Het interieur is nl zwart karo. En de randen zijn zwart...

Auto stond in Spanje, hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou toch gemoeten hebben, [mention=348]Ian[/mention]. Het interieur is nl zwart karo. En de randen zijn zwart...
Auto stond in Spanje, hé.

Aah, Spanje, that explains. Ik weet nog bij m'n rode, die een zwart stoffen interieur had, dat het zwart op de zijkanten (die net boven de ruiten komen piepen) wat naar blauw verkleurd waren. Ook eens een rode sedan gaan bekijken in NL met ditto zwart stoffen interieur en daar was de hoedenplank ook wat blauwig verkleurd. Maar zo erg als bij de jouwe had ik het nog niet gezien.

Eigenlijk erg, dan neem je zwart en dan verkleurt het alsnog. Eigenlijk ben je dus bij elk kleur gesjareld als de auto niet constant binnen staat? Dat vind ik ook zo jammer bij m'n S124, die een stoffen Dattel (Palomino) interieur heeft. Zéér knap in nieuwstaat, nog knapper dan gewoon beige (dat ook altijd zo lelijk verkleurt met de jaren, vooral de plastic delen), maar nu lijkt het meer op een soort beige. Leder of MB-tex lijkt wel beter bestand tegen verkleuren. Helaas is een Dattel interieur niet echt dikgezaaid (op ebay kleinanseigen stond wel een gebruikt lederen Dattel S124 interieur te koop voor een paar 100den euro's) op ons continent. In de US lijkt dit makkelijker te vinden.

Bij m'n groene idem, hoedenplank en afwerking rond de deuren verkleurd naar flets groen ipv dat mooie donkergroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat in mijn 940 ook hoor, niet alle beige is even beige meer. En als je een beetje de oldie-markt in de gaten houdt toch wel veel karren van de jaren '80 - '90 die daar last van hebben. Auto's waarvan nu ineens een groot verschil zit in stof en kunststof deurpanelen, terwijl dat vroeger hetzelfde harmonische geheel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rest is bij deze w124 gelukkig niet verkleurd. En vanaf nu staat hij ook binnen. Als autos buiten staan, bescherm ik ze altijd tegen felle zon. In Frankrijk had ik steeds overtrekken voor de wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid