Ga naar inhoud

Mercedes-Benz 200-300E (124)


Matteus

Aanbevolen berichten

@Stoffie, ik heb hier inderdaad de Sportline brochure. Maar die is redelijk generiek. Staat bvb niet specifiek de 400E in. 

Ik weet wel een 400E Sportline staan in Polen. In echt goeie staat en voor 1 keer geen stoeme Amerikaander. 

In welke mate is jouw 260E aan het aftakelen? Kms? Specs? Fotos? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

@Stoffie, ik heb hier inderdaad de Sportline brochure. Maar die is redelijk generiek. Staat bvb niet specifiek de 400E in. 

Ik weet wel een 400E Sportline staan in Polen. In echt goeie staat en voor 1 keer geen stoeme Amerikaander. 

In welke mate is jouw 260E aan het aftakelen? Kms? Specs? Fotos? :D

@The Swede Interessant die Poolse 400E Sportline, heb je eventueel meer info, mag via PM?

Mijn 260E slaapt sinds mid 2013 buiten in Gent, dat is de voornaamste factor in de aftakeling. De grote range aan temperaturen, invloed van UV, regen, mensen die vinden dat het een zitbank is omdat die langs 't straat geparkeerd staat, allerhande putjes en bulten van onbekende oorsprong, noem maar op.

Carrosserie is dus echt niet meer je dat, roestplekken aan voorschermen beginnen serieuze vormen aan te nemen en het achterste subframe is ook al wat aangetast.

Binnenin beginnen allerhande interieurelementen los te laten (30 jaar oude lijm)l: deurkaarten, B-stijlen,..

Grootste probleem is dat hier in de buurt geen deftige garages of garageboxen te huur zijn (behalve wat vermolmde, vochtige boxen) en het uiteindelijk nog altijd een dagelijkse auto is.

Kar heeft ondertussen 191K (gekocht met 129K), er is nog wel ergens een topic van op AF van in den tijd.

 

1990 260E Sportline met de toegeknepen Belgische 150pk motor (andere nokkenas voor zover ik begrepen heb, niet meer te vinden in de ETK)

Blauschwarz met Karo interieur en wortelnoten hout, alles elektrisch, open dakje...

Optiecodes: 412 420 538 551 584 593 620 630 650 240 244 281 731 824 951

 

Ik vind het nog altijd een zalige auto om mee te rijde en hij brengt mij nog steeds naar overal maar hij heeft echt wat liefde nodig.

Op zich allemaal niet onoverkomelijk maar ik blijf twijfelen omdat ik wel al altijd airco en tempomat heb gemist in deze anders heel complete auto, die eigenlijk erg naar mijn smaak is.

Allicht zal ik hem toch gewoon bijhouden, ik kan moeilijk scheiden van 'mijn' spullen.

Idealiter zou ik hem ook graag zelf terug in orde zetten (behalve carrosserie dan, dat gaat mijn kunsten te boven) maar tijd en plaats blijven een eeuwig probleem (en excuus).

Het schap aan onderdelen om dat te doen, is er nog steeds (mijn plan uit 2016...), ondertussen volg ik ook wel avondles mechaniek/oldtimer restauratie dus ik denk er toch wel eens werk van te maken als ik ergens een plekje kan vinden om er aan te werken.

Foto's zijn uit betere tijden :ninja:

DSC_0380.JPG

DSC_0583.JPG

DSC_0971.JPG

DSC_0972.JPG

DSC_0973.JPG

aangepast door Stoffie
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Polygoon said:

@Krikkie al bij die Merc in de wei kunnen passeren? Nu ben ik geïntrigeerd  :D 

Was een 250D. Maar die gast gebruikt hem voor onderdelen 😕  Spijtig, was een propere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Stoffie said:

@The Swede Interessant die Poolse 400E Sportline, heb je eventueel meer info, mag via PM?

Mijn 260E slaapt sinds mid 2013 buiten in Gent, dat is de voornaamste factor in de aftakeling. De grote range aan temperaturen, invloed van UV, regen, mensen die vinden dat het een zitbank is omdat die langs 't straat geparkeerd staat, allerhande putjes en bulten van onbekende oorsprong, noem maar op.

Carrosserie is dus echt niet meer je dat, roestplekken aan voorschermen beginnen serieuze vormen aan te nemen en het achterste subframe is ook al wat aangetast.

Binnenin beginnen allerhande interieurelementen los te laten (30 jaar oude lijm)l: deurkaarten, B-stijlen,..

Grootste probleem is dat hier in de buurt geen deftige garages of garageboxen te huur zijn (behalve wat vermolmde, vochtige boxen) en het uiteindelijk nog altijd een dagelijkse auto is.

Kar heeft ondertussen 191K (gekocht met 129K), er is nog wel ergens een topic van op AF van in den tijd.

1990 260E Sportline met de toegeknepen Belgische 150pk motor (andere nokkenas voor zover ik begrepen heb, niet meer te vinden in de ETK)

Blauschwarz met Karo interieur en wortelnoten hout, alles elektrisch, open dakje...

Optiecodes: 412 420 538 551 584 593 620 630 650 240 244 281 731 824 951

Ik vind het nog altijd een zalige auto om mee te rijde en hij brengt mij nog steeds naar overal maar hij heeft echt wat liefde nodig.

Op zich allemaal niet onoverkomelijk maar ik blijf twijfelen omdat ik wel al altijd airco en tempomat heb gemist in deze anders heel complete auto, die eigenlijk erg naar mijn smaak is.

Allicht zal ik hem toch gewoon bijhouden, ik kan moeilijk scheiden van 'mijn' spullen.

Idealiter zou ik hem ook graag zelf terug in orde zetten (behalve carrosserie dan, dat gaat mijn kunsten te boven) maar tijd en plaats blijven een eeuwig probleem (en excuus).

Het schap aan onderdelen om dat te doen, is er nog steeds (mijn plan uit 2016...), ondertussen volg ik ook wel avondles mechaniek/oldtimer restauratie dus ik denk er toch wel eens werk van te maken als ik ergens een plekje kan vinden om er aan te werken.

Foto's zijn uit betere tijden :ninja:

DSC_0380.JPG

DSC_0583.JPG

DSC_0971.JPG

DSC_0972.JPG

DSC_0973.JPG

Prachtig. Enige recente foto? (Mag ook via PM)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2019 om 20:33, CMon zei:


54338cfa1c8f1c17d372e5b53b0c5657.jpg


37b45c956bd5585ca09a563bd7285210.jpg

12j stilgestaan in de garage van een oude mens die ziek geworden was. Afgesproken om eens te gaan kijken met uiteindelijk dit resultaat
2caf4a4b3232a47aef4c58bb65e617fd.jpg

Dit is een 260E van 1986 met 335000km. Buiten een vijfbak en een schuifdak niet echt iets voornaam qua opties.

Aan deze is ondertussen ook al één en ander gebeurd. Vooraleer we probeerden te starten hebben we de oude benzinetank vervangen door een nieuwe want de oude was volledig verroest, 2 nieuwe benzinepompen geplaatst en de K-jetronic injectie uitgekuist. Ondertussen start ie perfect en blijft hij op ralenti mooi draaien. Laat ons hopen dat dit ook zo blijft als hij eenmaal de baan op kan.

Momenteel is de achteras er vanonder om die volledig te reserveren. Mooi werkje voor de wintermaanden.

Hopelijk kan ik binnen enkele weken een volgende update plaatsen. emoji16.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nog eens terugkomen op mijn post van enkele maanden geleden. Aan de 260 is vrij veel gebeurd de laatste maanden.

De achteras is er volledig vanonder gehaald en gereviseerd. Alle rubbers en stangetjes zijn vernieuwd en ook differentieel is binnengeweest bij een specialist voor onderhoud.

82113826_724530497954509_294801525790736

98412852_1055266011540903_47189865077785

En ook de voorkant heeft dezelfde behandeling gekregen.

Nog gedaan: nieuwe veren en dempers, nieuwe remmen (schijven en blokken), enkele remleidingen vernieuwd, enkele roestgaatjes op de onderkant gelast waaronder 1 onder de achteras.

Dit weekend dan eindelijk het langverwachte moment

 

Binnenkort nog te doen:

- groot onderhoud
- nieuwe uitlaat plaatsen
- nieuwe banden en uitlijnen
- motor laten afstellen want die draait nog wat te rijk momenteel
- polierbeurt want de lak staat er echt slecht bij
- keuren
- testen en kijken wat er nog opduikt

aangepast door CMon
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=297]The Swede[/mention] Interessant die Poolse 400E Sportline, heb je eventueel meer info, mag via PM?
Mijn 260E slaapt sinds mid 2013 buiten in Gent, dat is de voornaamste factor in de aftakeling. De grote range aan temperaturen, invloed van UV, regen, mensen die vinden dat het een zitbank is omdat die langs 't straat geparkeerd staat, allerhande putjes en bulten van onbekende oorsprong, noem maar op.
Carrosserie is dus echt niet meer je dat, roestplekken aan voorschermen beginnen serieuze vormen aan te nemen en het achterste subframe is ook al wat aangetast.
Binnenin beginnen allerhande interieurelementen los te laten (30 jaar oude lijm)l: deurkaarten, B-stijlen,..
Grootste probleem is dat hier in de buurt geen deftige garages of garageboxen te huur zijn (behalve wat vermolmde, vochtige boxen) en het uiteindelijk nog altijd een dagelijkse auto is.
Kar heeft ondertussen 191K (gekocht met 129K), er is nog wel ergens een topic van op AF van in den tijd.
 
1990 260E Sportline met de toegeknepen Belgische 150pk motor (andere nokkenas voor zover ik begrepen heb, niet meer te vinden in de ETK)
Blauschwarz met Karo interieur en wortelnoten hout, alles elektrisch, open dakje...
Optiecodes: 412 420 538 551 584 593 620 630 650 240 244 281 731 824 951
 
Ik vind het nog altijd een zalige auto om mee te rijde en hij brengt mij nog steeds naar overal maar hij heeft echt wat liefde nodig.
Op zich allemaal niet onoverkomelijk maar ik blijf twijfelen omdat ik wel al altijd airco en tempomat heb gemist in deze anders heel complete auto, die eigenlijk erg naar mijn smaak is.
Allicht zal ik hem toch gewoon bijhouden, ik kan moeilijk scheiden van 'mijn' spullen.
Idealiter zou ik hem ook graag zelf terug in orde zetten (behalve carrosserie dan, dat gaat mijn kunsten te boven) maar tijd en plaats blijven een eeuwig probleem (en excuus).
Het schap aan onderdelen om dat te doen, is er nog steeds (mijn plan uit 2016...), ondertussen volg ik ook wel avondles mechaniek/oldtimer restauratie dus ik denk er toch wel eens werk van te maken als ik ergens een plekje kan vinden om er aan te werken.
Foto's zijn uit betere tijden :ninja:
DSC_0380.thumb.JPG.6fe5dd2f1d04a2eeab3fc9ced2182665.JPG
DSC_0583.thumb.JPG.d437787fb49b2058c106f6788c7bb2f3.JPG
DSC_0971.thumb.JPG.474f1a5315e404542c6992b67e81ad45.JPG
DSC_0972.thumb.JPG.74c2012f2fdc2c4fe3801dc7e6a49660.JPG
DSC_0973.thumb.JPG.3fd3b62c097b539ad5d7a28e67d72b33.JPG

Indien het toch zover komt, let me know.
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=347]Stoffie[/mention], ik heb hier inderdaad de Sportline brochure. Maar die is redelijk generiek. Staat bvb niet specifiek de 400E in. 

Ik weet wel een 400E Sportline staan in Polen. In echt goeie staat en voor 1 keer geen stoeme Amerikaander. 

In welke mate is jouw 260E aan het aftakelen? Kms? Specs? Fotos? default_biggrin.gif

Prijs en bouwjaar? default_biggrin.gif

 

400E staat ook op m'n verlanglijstje. Jammergenoeg eigenlijk al te laat om er nog eentje te vinden voor een betaalbare prijs en pre-93.

 

Ik vraag me ook vaak af of ik niet beter m'n 230E zou verkopen, om dan een 6-pitter in de plaats te kopen. Maar als ik zie hoe pover het aanbod nu is.. M'n 230E is ondanks z'n minpunten (roest aan de spatborden en wielkassen) in propere en originele staat. Was een goeie koop. Maar ik heb nog nooit een 6-cilinder gereden. Wel een paar E30 320i's gehad maar waren projecten die alweer verkocht werden voor ze effectief afgewerkt en ingeschreven raakten. Van 1 heb ik wel spijt, een graphit-metallic 4-drs type 1 met beige interieur en 150k km gelopen, voor €1450 gekocht, in 2011. Toen verkocht (met wat moeite en een klein beetje winst (maar nog altijd onder de €1900) omdat ik m'n 318is gekocht had. De volgende eigenaar heeft er even mee gereden maar degene erna heeft 'm in de prak gereden. default_sad.png

 

En van m'n 230E vrees ik dat ik dezelfde fout ga maken als bij m'n bronzit (en tevens eerste) E30 destijds. Verkopen voor iets anders maar toch minder plezier beleven aan dat andere dan gehoopt (gras, overkant, groener) en dan spijt hebben achteraf.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

16 hours ago, The Swede said:

Prachtig. Enige recente foto? (Mag ook via PM)

Eens gekeken maar heb eigenlijk niets recent :wacko:

Voet gebroken vorige week dus echt mobiel ben ik niet om efkes wat foto's te gaan maken maar dat komt nog wel :)

13 hours ago, CMon said:

Nog eens terugkomen op mijn post van enkele maanden geleden. Aan de 260 is vrij veel gebeurd de laatste maanden.

De achteras is er volledig vanonder gehaald en gereviseerd. Alle rubbers en stangetjes zijn vernieuwd en ook differentieel is binnengeweest bij een specialist voor onderhoud.

82113826_724530497954509_294801525790736

98412852_1055266011540903_47189865077785

En ook de voorkant heeft dezelfde behandeling gekregen.

Nog gedaan: nieuwe veren en dempers, nieuwe remmen (schijven en blokken), enkele remleidingen vernieuwd, enkele roestgaatjes op de onderkant gelast waaronder 1 onder de achteras.

Dit weekend dan eindelijk het langverwachte moment

 

Binnenkort nog te doen:

- groot onderhoud
- nieuwe uitlaat plaatsen
- nieuwe banden en uitlijnen
- motor laten afstellen want die draait nog wat te rijk momenteel
- polierbeurt want de lak staat er echt slecht bij
- keuren
- testen en kijken wat er nog opduikt

Wauw, mooie werken! Heb je originele MB onderdelen gebruikt of bv. Lemförder voor de rubbers ? Stiekem wel benieuwd wat je daar van centjes aan uitgegeven hebt...

11 hours ago, benzfreak said:


Indien het toch zover komt, let me know.

Was ik nog niet vergeten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Ian said:

Prijs en bouwjaar? default_biggrin.gif

 

400E staat ook op m'n verlanglijstje. Jammergenoeg eigenlijk al te laat om er nog eentje te vinden voor een betaalbare prijs en pre-93.

 

Ik vraag me ook vaak af of ik niet beter m'n 230E zou verkopen, om dan een 6-pitter in de plaats te kopen. Maar als ik zie hoe pover het aanbod nu is.. M'n 230E is ondanks z'n minpunten (roest aan de spatborden en wielkassen) in propere en originele staat. Was een goeie koop. Maar ik heb nog nooit een 6-cilinder gereden. Wel een paar E30 320i's gehad maar waren projecten die alweer verkocht werden voor ze effectief afgewerkt en ingeschreven raakten. Van 1 heb ik wel spijt, een graphit-metallic 4-drs type 1 met beige interieur en 150k km gelopen, voor €1450 gekocht, in 2011. Toen verkocht (met wat moeite en een klein beetje winst (maar nog altijd onder de €1900) omdat ik m'n 318is gekocht had. De volgende eigenaar heeft er even mee gereden maar degene erna heeft 'm in de prak gereden. default_sad.png

 

En van m'n 230E vrees ik dat ik dezelfde fout ga maken als bij m'n bronzit (en tevens eerste) E30 destijds. Verkopen voor iets anders maar toch minder plezier beleven aan dat andere dan gehoopt (gras, overkant, groener) en dan spijt hebben achteraf.

 

Een zescilinder ga je je niet beklagen. Ik was bang dat deze 260E tegenwoordig loom en traag ging zijn, maar is echt een vlotte auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, The Swede said:

Een zescilinder ga je je niet beklagen. Ik was bang dat deze 260E tegenwoordig loom en traag ging zijn, maar is echt een vlotte auto. 

Echt hé, ik verschiet daar ook altijd van hoe vlot zo'n ding soms weg is aan de lichten en ook in't algemeen ondanks het toegeknepen blok (tenzij iemand er ooit een 3 liter blok ingepleurd heeft natuurlijk :D).

That said, een 300TE-24 Sportline lijkt mij ook geen straf :inlove:

Hadden ze maar een 400TE gemaakt, dat zou nu nog eens een ultieme praktische sleeperbak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, gewoon ik zei:

230E is ook al geen straf. Dat maakt het vervelend. Het is maar een kleine opstap.

190 2.3 8v zou zelfs sneller zijn dan een 2.6. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Stoffie zei:

Wauw, mooie werken! Heb je originele MB onderdelen gebruikt of bv. Lemförder voor de rubbers ? Stiekem wel benieuwd wat je daar van centjes aan uitgegeven hebt...

Ik zou de rekening eens moeten maken eerlijk gezegd. De auto is gekocht onder 4 vrienden en we werken er samen aan. Prijs van de stukken is dus ook gedeeld door 4. 

Meestal bestellen wij op Autodoc en soms bij Mercedes voor specifieke stukken. Bijvoorbeeld, voor de achteras biedt Febi Bilstein verschillende complete sets met rubbers, stangen, ... en voor een paar honderd euro heb je alle stukken voor een revisie. Maar 't is wel een werkje, als je dat moet uitbesteden gaat dat redelijk wat geld aan werkloon kosten. 


Nu als je zo'n auto koopt (12j stilgestaan), weet je wel dat er wat geld in gaat kruipen om die weer op de baan te krijgen. Langs de andere kant hebben we ook maar €500 betaald voor een 260E van 2e eigenaar die zo goed als roestvrij is (op een paar kleine plekjes na) en een perfect interieur heeft. Helaas heeft em wel een paar builen (voorvleugel en koffer) maar ik hoop om eens een goed wisselstuk tegen te komen in het juiste kleur (Pajettrot).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zescilinder ga je je niet beklagen. Ik was bang dat deze 260E tegenwoordig loom en traag ging zijn, maar is echt een vlotte auto. 

Kan de 260E niet wat meer kuren hebben dan de 300E? Had eens ergens iets gelezen daarover maar ben vergeten wat juist.

Een 300D lijkt me eigenlijk ook wel wat. Qua power/koppel curve eigenlijk bijna identiek aan een 230E, maar die 6-cilinder klinkt niet slecht, samen met het bulletproof karakter (al moet je voor dat laatste dan eigenlijk eerder een 200D kopen). Ik vind m'n 230E ook wat te nerveus op het gaspedaal. Moeilijk om met lage snelheid te vertrekken vanuit stilstand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@The Swede toch nog een recent fotootje gevonden na de verlaging (met 400kg zand) en na een stilstaande Sahara rally.

 

[emoji28]a76223db4dd0a024ec5891fef75af1ad.jpg&key=75c4c058f8c7d0ccacbb5c72c750ac34b5f7f4fae8c06b43b0eae7901ce5b4e4

 

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, CMon said:

Ik zou de rekening eens moeten maken eerlijk gezegd. De auto is gekocht onder 4 vrienden en we werken er samen aan. Prijs van de stukken is dus ook gedeeld door 4. 

Meestal bestellen wij op Autodoc en soms bij Mercedes voor specifieke stukken. Bijvoorbeeld, voor de achteras biedt Febi Bilstein verschillende complete sets met rubbers, stangen, ... en voor een paar honderd euro heb je alle stukken voor een revisie. Maar 't is wel een werkje, als je dat moet uitbesteden gaat dat redelijk wat geld aan werkloon kosten. 


Nu als je zo'n auto koopt (12j stilgestaan), weet je wel dat er wat geld in gaat kruipen om die weer op de baan te krijgen. Langs de andere kant hebben we ook maar €500 betaald voor een 260E van 2e eigenaar die zo goed als roestvrij is (op een paar kleine plekjes na) en een perfect interieur heeft. Helaas heeft em wel een paar builen (voorvleugel en koffer) maar ik hoop om eens een goed wisselstuk tegen te komen in het juiste kleur (Pajettrot).

Als je zoiets kan en er plaats voor hebt, de max!

Ik heb nog een gans schap liggen met onderdelen, rubbers etc. Meeste is origineel MB maar rubbers zijn Lemförder aangezien ik toendertijd toch al vaak feedback had gekregen dat Febi Bilstein, Meyle etc bijna exclusief chinese rommel geworden was met een badge van een Duits merk er op. Lemförder zou nog steeds leverancier zijn van de rubbers bij Mercedes dus heb ik daar maar voor gekozen toen.

Als ik er ooit aan begin, ga ik vertrekken van een reserve subframe denk ik, dan kan je alles op't gemak voorbereiden en gewoon swappen op een dag.

In elk geval, schoon werk en hopelijk hebben jullie er lang geniet van!

1 hour ago, Ian said:


Kan de 260E niet wat meer kuren hebben dan de 300E? Had eens ergens iets gelezen daarover maar ben vergeten wat juist.

Een 300D lijkt me eigenlijk ook wel wat. Qua power/koppel curve eigenlijk bijna identiek aan een 230E, maar die 6-cilinder klinkt niet slecht, samen met het bulletproof karakter (al moet je voor dat laatste dan eigenlijk eerder een 200D kopen). Ik vind m'n 230E ook wat te nerveus op het gaspedaal. Moeilijk om met lage snelheid te vertrekken vanuit stilstand.

Zou kunnen maar in essentie is dat blok op de cilinderinhoud volgens mij identiek qua opbouw en techniek alsook aanbouwdelen.

M103 blokken lekken altijd olie aan de timing cover (da's ook de enige plaats waar die van mij lekt, en behoorlijk), ook hier heb ik alle onderdeeltjes voor liggen maar ook niet meteen een werkje dat je op 1 2 3 doet.

Voor de rest blijft dat KE-Jetronic zoals een M102 dus de rare issues die je daar mee kan hebben, moet je erbij nemen :D

aangepast door Stoffie
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laaang geleden ooit nog gehoord/gelezen dat eoa "negatief imago" (if any?) dat aan de 260 kleefde, de reden was waarom later bij de W210 als de 2,4-liter V6 z'n cilinderinhoud naar 2,6 liter zag stijgen, de naam niet mee evolueerde maar gelijk bleef bij E 240. Of dat klopt: no idea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/5/2020 om 11:32, gTa zei:

Mmmmm

$_57.jpg

Klasse!

Een van de weinige auto's toen waarin je het gevoel had om in dé referentie te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/21/2020 at 9:22 AM, Ian said:


Kan de 260E niet wat meer kuren hebben dan de 300E? Had eens ergens iets gelezen daarover maar ben vergeten wat juist.

Een 300D lijkt me eigenlijk ook wel wat. Qua power/koppel curve eigenlijk bijna identiek aan een 230E, maar die 6-cilinder klinkt niet slecht, samen met het bulletproof karakter (al moet je voor dat laatste dan eigenlijk eerder een 200D kopen). Ik vind m'n 230E ook wat te nerveus op het gaspedaal. Moeilijk om met lage snelheid te vertrekken vanuit stilstand.

Een 260E heeft nooit meer kuren kunnen hebben dan een 300E. De motor is juist dezelfde of het volume van de cilinders na. 

De 300D heeft wel een stuk minder power dan een 230E, vrees ik (109pk vs 136pk voor pre-fl en 113pk vs 132pk voor post-fl). 

On 5/21/2020 at 12:04 PM, gTa said:

Laaang geleden ooit nog gehoord/gelezen dat eoa "negatief imago" (if any?) dat aan de 260 kleefde, de reden was waarom later bij de W210 als de 2,4-liter V6 z'n cilinderinhoud naar 2,6 liter zag stijgen, de naam niet mee evolueerde maar gelijk bleef bij E 240. Of dat klopt: no idea.

Dat de cilinderinhoud zo evolueerde klopt. Opnieuw, dat dat model daarom een negatief imago kreeg, hoorde ik nooit. Het roestprobleem op de w210 was het belangrijkste probleem. Onafhankelijk van de versie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

300TD :inlove:

Had ik m'n 940 op de valreep niet ontdekt in regio Dijon, het was zo eentje uit regio Rouen geworden. Anthraciet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Bompa zei:

300TD :inlove:

Had ik m'n 940 op de valreep niet ontdekt in regio Dijon, het was zo eentje uit regio Rouen geworden. Anthraciet.

Die gaan al geld! Superblok (om sneller te maken) ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 300D heeft een stuk minder power dan een 230E

Op AF postte ooit eens iemand zo'n curve waarop het koppel van de 300D en 230E stonden, was quasi gelijk dacht ik. Een 300D lijkt me wat gezapiger of relaxter (zeker op autostrade) om mee te rijden dan de wat nerveuze 230E.


300TD :inlove:
Had ik m'n 940 op de valreep niet ontdekt in regio Dijon, het was zo eentje uit regio Rouen geworden. Anthraciet.

Bedoel je de 300D turbodiesel of de S124 300D?

Ook eens gaan kijken naar een 300TDT automaat. Reed niet mis, maar was wat te veel werk aan (paar jaar stilstand, vuil, onverzorgd interieur, redelijk wat gebruikerssporen op de carrosserie (duidelijk een auto die gewerkt heeft zoals zoveel T's), ook al ruim 300k km op de teller...) voor hetgeen gevraagd werd (en verkoper wou ook niets afdoen van de prijs). Hoewel dat eigenlijk niet de grootste reden was waarom ik hem liet staan. Er was met het chassisnummer geknoeid. Was op papieren een 250TD, onder de motorkap waar het chassisnummer ingeslagen is, zat vanuit de tijd dat ze nog geen oldtimer waren een 'dummy' plaat gelast bovenop de oorspronkelijke plaat (dus minder opvallend dan wanneer je zou slijpen en inlassen), vertelde de verkoper toch met enige trots. Indien gewenst wou hij dit verwijderen, maar als '300TDT' was ie hier nog niet ingeschreven of gekeurd dus ging weer een heel gedoe zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid