Ga naar inhoud

[Domme vraag] Olieniveau lezen met peilstok


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Tijd voor de domme vraag van de dag:

Hoe in godsnaam lees je op een deftige manier het oliepeil :?

Ik denk dat ik incompetent ben ofzo, maar ik doe dus het volgende:

- de auto staat 5-10 minuten stil na een rit. waterpas.

- ik haal de peilstok uit de motor

- ik kuis die volledig af

- steek die er terug in

- haal em er terug uit

Resultaat: die hele peilstok hangt vol met olie. Hoe moet ik nu in godsnaam weten hoeveel er nog in zit :? En nee ik heb er geen 10 liter in gegoten ofzo :D

Met mijn Nissan in den tijd had ik hetzelfde voor als met de Renault. Hoe moeilijk kan het zijn :$

Al een chance dat de GT3 enkel digitaal uit te lezen valt :lol::$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat over uw Mégane? Is dat nog altijd zo'n plastieken stok? Bij mijn Mégane ging dat ook moeilijk om het peil te controleren, ik vertrouwde dan maar op die digitale weergave op de boordcomputer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de BMW meet ik de olie altijd via de boordcomputer, wanneer die warm is.

Met de MINI altijd koud. Motorkap open, dipstick eruit, afvegen en dan opnieuw erin en eruit. Werkt perfect.

Probeer eens koud te meten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens koud te meten?

Dat is idd het volgende plan. Maar dat zal pas voor morgenvroeg zijn.

Misschien kan ik em beter buiten zetten vannacht, dan ben ik zeker dat de olie dik genoeg is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koud had ik idd meer succes :D

In de manual staat gewoon dat je niet vlak na een rit mag meten (wat me ook logisch lijkt)

Idd, vlak na het rijden is alle olie nog niet terug in de carter gezakt. Toch vind ik het raar dat je peilstok helemaal vol hing en nu ineens niet meer... Tegen de rand schrapen kan maar dan hangt ie zeker niet helemaal vol. 3 x meten en telkens afkuisen is de boodschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook zo een electronische meting maar die werkt niet altijd. Ben er nog niet uit wanneer wel en wanneer niet, maar t is ni gelijk bij de Porsche waar ge da gewoon kiest in het menu wanneer ge wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij de E ook, werkt pas na een half uur stilstand ofzo. Heeft dus ook geen manuele peilstok meer.

's morgens voor het starten werkt dat in ieder geval altijd. Al rijdend of na een rit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is ook te zien wat jij verstaat onder een kort ritje.

5rondjes door de carousell is niet echt bevorderlijk voor het peil te controleren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid