Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Inderdaad zuur. Nu Als je met een prijsgarantie gekocht hebt heeft het weinig impact op je inruil waarde. Maar als je dit niet hebt (zoals mij) dan is het nu wel even afwachten welke invloed dit gaat hebben op de herverkoop prijs. Tesla blijft boeiend ?. Maar langs de andere kant wel positief dat de wagens nu toch weer voor een breder publiek toegankelijk worden ?.

Geplaatst:

Als je op electrek gaat kijken vinden al de fanboys dit geweldig en enorm logisch :lolz: 

Geplaatst:
On 2/27/2019 at 1:42 PM, iceblue said:

Vliegt een brandstofwagen nooit in brand?

Het blijft toch zot hoe snel zo'n type wagen optrekt ?.

En doe dat nu eens vanaf 100.

Geplaatst:
38 minuten geleden, ir_fuel zei:

0-200 in 10,8 sec en een 100-200 tijd rond de 8sec toch niet slecht? Welke 5 deurs sedan doet beter?

Geplaatst:

Het prijs verschil is echt gigantisch. Je hebt er een model 3 bij voor dezelfde prijs.

Geplaatst:

Lol.. inderdaad.. 20k goedkoper..

Man man.. wat een kut bedrijf...

Dat is per direct 20k dat je minder kan vragen voor een tweedehands voertuig [emoji22]

Was nog aan het denken om mijn 100d te koop te zetten maar als je nu al een nieuwe hebt voor 100k [emoji33] kan je moeilijk nog meer dan 80k vragen voor een auto van een paar maanden oud die 123k kostte [emoji17]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Dat is echt klanten gewoon uitlachen.

Yup.. volgens mij heeft tesla het laatste half jaar amper nog een model s verkocht en is dit een poging om die auto’s kwijt te raken.
Geplaatst:

Prijsverlaging lijkt me iets goed. De model S en X waren te duur. Nu worden ze goedkoper, is het weer niet goed.. ? Idd wel zuur als je er al een gekocht hebt, maar dat weet je eigenlijk op voorhand toch, dat je als pionier te veel betaalt? 

In de IT zie je constant dat nieuwe dingen pokke duur zijn en een paar jaar later kunt ge ze bijna voor niet krijgen. 

Geplaatst:
5 uren geleden, Germinal zei:

Lol.. inderdaad.. 20k goedkoper..

Man man.. wat een kut bedrijf...

Dat is per direct 20k dat je minder kan vragen voor een tweedehands voertuig emoji22.png

Was nog aan het denken om mijn 100d te koop te zetten maar als je nu al een nieuwe hebt voor 100k emoji33.png kan je moeilijk nog meer dan 80k vragen voor een auto van een paar maanden oud die 123k kostte emoji17.png

Ik wil u niet op ideeën brengen maar je kan er nog altijd per ongeluk het kanaal mee inrijden. Als ge goed verzekerd zijn dan krijg je de nieuwe waarde terug ?

Geplaatst:
5 uren geleden, stijn82 zei:

Prijsverlaging lijkt me iets goed. De model S en X waren te duur. Nu worden ze goedkoper, is het weer niet goed.. ? Idd wel zuur als je er al een gekocht hebt, maar dat weet je eigenlijk op voorhand toch, dat je als pionier te veel betaalt? 

In de IT zie je constant dat nieuwe dingen pokke duur zijn en een paar jaar later kunt ge ze bijna voor niet krijgen. 

Klopt.

Maar gaat over andere bedragen. De restwaarde was altijd verrassend goed. Mede daardoor was de TCO verrassend laag. Dst is nu met terugwerkende kracht stevig bijgesteld. Niet door het fiscale klimaat of economische crisis maar door prijsbeleid van de fabrikant zelf.

Geplaatst:

Dat je dat doet met computers kan ik inkomen maar toch niet bij auto’s ?

Je maakt je bestaande klanten alleen maar ontevreden. Als bedrijf wil je toch repeat customers ?

57k minder op een model XP100D. Hoe bekocht voel je je dan als je die een paar maanden eerder hebt geleverd gekregen ?? Daarmee kan je toch al wel iets mooi doen denk ik zo [emoji848]

In mijn geval gaat het ook over 20k daarvoor koop je gewoon nog een tweede auto.

Soit, kan mij moeilijk inbeelden dat dit meer gaat opbrengen ( op lange termijn ) dan dat het ze zal kosten.

Van mij krijgen ze geen euro meer. Nu dit prijsbeleid is niet de enige reden, maar toch wel de druppel.

PS als je een goed kanaal weet zijn [emoji23]
Geplaatst:
3 hours ago, msxx said:

Klopt.

Maar gaat over andere bedragen. De restwaarde was altijd verrassend goed. Mede daardoor was de TCO verrassend laag. Dst is nu met terugwerkende kracht stevig bijgesteld. Niet door het fiscale klimaat of economische crisis maar door prijsbeleid van de fabrikant zelf.

En nu al die verkochte P100D's met gegarandeerde restwaarde van Tesla zelf. Dat krijgen ze dus binnen een paar jaar als een boemerang terug in hun gezicht. Maar ach, dat is binnen een paar jaar, dat is weer zoveel kwartaalcijfers verder. Dat zullen we dan wel weer zien hoe we dat oplossen.

Geplaatst:
8 hours ago, stijn82 said:

In de IT zakken dingen gradueel in prijs (let al op het woord gradueel), en bovendien zakken ze pas als er iets nieuw/sneller/beter is om de plaats in te nemen (snellere CPU, betere videokaart etc) omdat die dingen snel verouderen. Hier gaat het gewoon over identiek hetzelfde product waar men zomaar even 25% vanaf haalt. 

Geplaatst: (aangepast)

Ja de frustratie is enerzijds begrijpelijk. Het is een drastische prijsverlaging. 

Anderzijds: als je besloot een half jaar geleden 150k neer te leggen voor een X, dan had je voor jezelf uitgemaakt dat dat geld het wel waard is (hoogstwaarschijnlijk firmawagen 100% aftrekbaar), eerder dan 80k aan een i-pace te geven.

Tesla heeft die 150k binnengekregen en kan zich nog steeds aan de belofte houden om u een goede restwaarde te bieden zonder zelf zijn broek te scheuren.

Wanneer je toe bent aan aan een opvolger profiteer je zelf ook van de lagere nieuwprijzen.

Tijdje geleden werder geklaagd dat de model S duurder werd door het wegvallen van de 75kwh versie. Nu rijd je een 100kwh voor minder geld. Een van de grootste klachten over tesla was altijd de hoge prijs.

Hun productie- en werkingskosten zijn ook gedaald, ze voelen concurrentie (ook van hun eigen model 3) dus de prijsverlaging is niet onlogisch. 

Apple doet trouwens hetzelfde: prijs blijft constant, plots komt er voor dezelfde prijs een beter toestel en wordt het oude aanzienlijk goedkoper (of het verdwijnt uit het aanbod).

We zitten nog steeds in een periode dat het heel snel evolueert op de EV markt. Verwacht je dus nog maar aan meer zulke dingen de komende jaren.

aangepast door stijn82
Geplaatst:
1 minute ago, stijn82 said:

Apple doet trouwens hetzelfde: prijs blijft constant, plots komt er voor dezelfde prijs een beter toestel en wordt het oude aanzienlijk goedkoper (of her verdwijnt uit het aanbod).

Hetzelfde?

Waar is dat betere toestel voor dezelfde prijs dan bij Tesla?

Geplaatst:

Hetzelfde als in, prijs blijft lang constant en zakt plots tientallen percenten.

Geplaatst:

Omdat er ondertussen betere toestellen zijn. 

Geplaatst:

Jamaar meneer de model S en X zijn reeds de beste toestellen in de markt

Geplaatst:

Dan nog zal de Tesla winnen.

Pas bij snelheden boven de 200 worden zeer krachtige benzines sneller.

Geplaatst:
Ik wil u niet op ideeën brengen maar je kan er nog altijd per ongeluk het kanaal mee inrijden. Als ge goed verzekerd zijn dan krijg je de nieuwe waarde terug [emoji39]. 

Reminds me of this [emoji16]

Geplaatst:
24 minuten geleden, BMWMB zei:

Dan nog zal de Tesla winnen.

Pas bij snelheden boven de 200 worden zeer krachtige benzines sneller.

Bekijk het filmpje eens opnieuw, dan zie je de fout.

Niet dat het uitmaakt. IRL doet >160km/h er helaas niet meer toe

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid