Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

"In Le Mans is het zo dat als je vooraan geraakt je daar vrij makkelijk kan blijven, dankzij de safety car's. Als je daarentegen in het middenveld hangt kan je, vooral in de beginfase, met een safety car vlak voor je neus alleen maar tijd verliezen"

https://www.autosport.be/news/24-heures-du-mans-andy-jaenen-zege-in-gte-am-was-puur-op-strategie.html?fbclid=IwAR2yNWRMa6xALfdGf7KkHhPzu1uAKl8qd4bzdq7R2vswKOTWh4uRIzy8dNk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, dragonfly zei:

Zou Button nu spijt hebben? 🙂 

waarom is die eigenlijk gestopt? Privé redenen las ik ergens? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Maxime S zei:

waarom is die eigenlijk gestopt? Privé redenen las ik ergens? 

Net vader geworden en wilde idd bij zijn gezin blijven.

En mss geen zin om te vechten voor P3? LMP1 is een klucht 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

Net vader geworden en wilde idd bij zijn gezin blijven.

En mss geen zin om te vechten voor P3? LMP1 is een klucht 😞 

't is inderdaad niet meer te vergelijken met de hoogdagen met duels tussen Peugeot & Audi en Audi vs Porsche vs Toyota... Oja en daar nog ergens die Nissan Deltawing LMP1 tussen :lolz: 

Maar toch ga ik die dingen missen. Ik vond ze zeer impressionant om irl te zien passeren. Ik vergeet nooit mijn eerste LM, waarbij ik voor het eerst het snelheidsverschil tussen de GT's en de LMP1's zag in de Porsche curves. Dat beeld was echt absurd !  :o Alsof die laatste op rails stonden

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/6/2019 om 16:56, dragonfly zei:

Op Android kan je heel je scherm casten met de Home app. Is van Google.

Met Apple kan je heel je scherm casten op de Apple TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een zure voor 10cl. Kan dus evengoed een verschil zijn in "meten"

https://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/372527/bleekemolen-moet-le-mans-zege-inleveren-na-diskwalificatie/

Quote

Een dag na de race zijn Jeroen Bleekemolen en zijn Ford GTE Am-team van Keating Motorsports hun zuurverdiende zege in de 24 uur van Le Mans alweer kwijt. Het team werd gediskwalificeerd voor een iets te grote benzinetank.

Bleekemolen en zijn teamgenoten Ben Keating en Felipe Fraga wonnen de GTE Am-klasse na een spannende slotfase. Maandag werd tijdens scrutineering echter vastgesteld dat het team zich niet aan de minimumtijd hield tijdens het bijtanken, die in de Am-klasse 45 seconden bedraagt. De tankbeurten van Keating bedroegen volgens de tankinstallatie 44,4 seconden, dus zes tienden te snel.

Het team kreeg maandagavond van de stewards een straf van 0,6 seconden per pitstop, en dat vermenigvuldigd maal vier. Met 23 afgelegde pitstops komt dat op een totaal van 55,2 seconden. Dat was op zich al genoeg om de Ford GT #85 naar de tweede plaats te verwijzen, want Bleekemolen kwam met een voorsprong van 44 seconden over de finish.

Niet veel later kwam er nog een veel zwaarder verdict binnen van de FIA. Omdat de benzinetank van de Ford een volume had van 96,1 liter in plaats van het toegestane maximum van 96 liter werd het team helemaal uit de uitslag geschrapt.

De Team Project 1 Porsche van Jörg Bergmeister, Egidio Perfetti en Patrick Lindsey krijgt zo de zege in de schoot geworpen. De JMW Motorsports Ferrari #84 van Jeff Segal, Rodrigo Baptista en Wei Lu schuift op naar twee. De Weathertech Ferrari #62 van Toni Vilander, Cooper MacNeil en Robert Smith komt op het podium.

Eerder op de avond werd de Ford GT #68 van Joey Hand, Dirk Müller en Sébastien Bourdais om dezelfde reden al gediskwalificeerd. Het team verloor daardoor de vierde plaats in GTE Pro.

Ook tijdens de race kreeg de wagen van Keating Motorsports het al aan de stok met de stewards. De auto werd een uur voor het einde binnengeroepen voor een verplichte neuswissel, hoewel het team al 22 uur lang met dezelfde schade rondreed op de linkervoorkant. Bij het buiten rijden na die neuswissel kreeg Ben Keating ook nog een stop-and-go omdat hij uit de box vertrok met wielspin. Zo verdween een voorsprong van drie minuten op de Team Project 1 Porsche als sneeuw voor de zon en kwam de snelle Porsche-routinier Jörg Bergmeister net achter de 47-jarige amateur te liggen.

Bleekemolen, die de wagen voor de slotstint overnam van Keating, reed echter opnieuw weg van de Porsche om met 45 seconden voorsprong de zege te pakken, die het Amerikaanse team zo'n 30 uur later alweer werd ontnomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, dragonfly said:

Dat is wel een zure voor 10cl. Kan dus evengoed een verschil zijn in "meten"

Dat durf ik toch betwijfelen. Ze zullen dat wel op een vaste manier doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Maxime S zei:

Damn dat is héél zuur... 

En de pits verlaten met wielspin... ik wist niet eens dat dat niet moch!? :o 

En na zijn straf deed hij het nogmaals :lolz: 

Die bumper was ook belachelijk, na 22u moest die opeens vervangen worden.

Nuja 't blijft de FIA zeker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 4 maanden later...

Die twitch video is niet zichtbaar

Quote

Oeps! Deze embed is verkeerd geconfigureerd.

(Ontwikkelaars: controleer je browserconsole voor meer informatie)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Frekkel said:

Die twitch video is niet zichtbaar

 

wel op twitch zelf.

edit: youtube link staat eronder. Is dezelfde stream

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Frekkel said:

Zeg dan: ga naar twitch en kijk ginder.

 

Dat kon ik niet ruiken voor ik dat spel hier zette he. Is een embed error, zagevent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid