walter 4.427 Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Geplaatst: 4 december 2013 Zal wel iets zijn om energie te recupereren? Verder is het gewoon nog altijd de oude 9-3... Wel benieuwd naar het motorengamma. Voorlopig juist de 220pk 2l... Inderdaad. Voorlopig geen diesel. En voorlopig nog met een stock GM motoren, er is even sprake geweest dat BMW motoren zou gaan leveren. Quote
walter 4.427 Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Geplaatst: 4 december 2013 De zitting van de zetel ziet er verre van kwalitatief uit, er zit precies maar weinig vorm in. Quote
walter 4.427 Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Geplaatst: 4 december 2013 Moet blijkbaar €31000 kosten, een automaat nog eens €1100 extra. Blijft een stevige prijs voor een model uit 2002, met intussen wel al een aantal updates. Maar als ik dat dashboard bekijk zit daar nog steeds hetzelfde hopeloos verouderde geluids/entertainment/boordcomputer in. Dit lijkt mij helaas onverkoopbaar 1 Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 4 december 2013 Geplaatst: 4 december 2013 Er is even sprake geweest dat BMW motoren zou gaan leveren. Dat zou een mooi pluspunt zijn Quote
Tiep 3.397 Geplaatst: 4 december 2013 Geplaatst: 4 december 2013 Moet blijkbaar €31000 kosten, een automaat nog eens €1100 extra. Blijft een stevige prijs voor een model uit 2002, met intussen wel al een aantal updates. Maar als ik dat dashboard bekijk zit daar nog steeds hetzelfde hopeloos verouderde geluids/entertainment/boordcomputer in. Dit lijkt mij helaas onverkoopbaar Laat ons hopen dat dit gewoon 'het terug uit de startblokken schieten model' is en dat er in de nabije toekomst iets volledig vernieuwend komt maar met een design dat vasthoudt aan het Saabkarakter. Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 4 december 2013 Geplaatst: 4 december 2013 vergeet het maar. als ze willen herrijzen moeten ze niet met een oud model aan woekerprijzen afkomen. Wie gaat er nu nog vertrouwen hebben om zo ééntje te kopen? Quote
tuscani 11.788 Geplaatst: 4 december 2013 Geplaatst: 4 december 2013 rare remmen idd precies grote trommels vanvoor Zal wel iets zijn om energie te recupereren? Verder is het gewoon nog altijd de oude 9-3... Wel benieuwd naar het motorengamma. zou dit niet gewoon een soort van beschermkap zijn, om geen remstof op de velgen te krijgen tijdens hun show.? Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 *ziet dat saab weer leeft/produceert* *ziet welke auto er van de band komt gerold* waar blijft die 9-5 gvd, en dan zeker ook de break! Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 Dat zie ik niet meer komen hoor... Zal voorlopig enkel de 9-3 zijn Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 begrijp ik niet kar is toch ontwikkeld r&d kosten zijn gemaakt productielijn is gebouwd why not build the friggin thing? (niet de break hé, maar toch al minstens de berline) Quote
Vicious 3.886 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 *ziet dat saab weer leeft/produceert* *ziet welke auto er van de band komt gerold* waar blijft die 9-5 gvd, en dan zeker ook de break! Idem, zou een stuk meer succes hebben dan een 'oude' 9-3. Fantastisch knap ding, die 9-5 break. Zonde dat die spellen zo geschift duur zijn op mobile. Ah ja, want ze zijn (onbedoeld) gelimiteerd geproduceerd! Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 begrijp ik niet kar is toch ontwikkeld r&d kosten zijn gemaakt productielijn is gebouwd why not build the friggin thing? (niet de break hé, maar toch al minstens de berline) Ze concentreren zich op de Chinese markt voorlopig en op een electrische 9-3.... Voorlopig ook geen diesels in gamma enkel de 2l 220pk. En Saab auto's blijft een klein doelpubliek om direct een 9-5 te produceren en zal ook wel te maken hebben met de rechten op dat model die bij GM ligt... Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 5 december 2013 Geplaatst: 5 december 2013 ah ok, had geen weet van het feit dat het merk saab (wie het ook bezit nu) de rechten om de laatste 9-5 te bouwen, niet heeft dan is dat logisch en triestig Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Saab hervatte 2 december in Trollhättan de serieproductie van de 9-3 sedan. Het gaat vooralsnog alleen om een 2-liter turbo benzineversie. De combi en de cabriolet volgen in een later stadium. In maart 2014 begint volgens NEVS de productie van een elektrische 9-3, die in eerste instantie alleen aan China wordt geleverd. De in 2010 geïntroduceerde 9-5 keert niet terug in het leveringsprogramma, door een veto van General Motors. @@gTa Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 En ze waren blijkbaar ook bezig met een V6 diesel te testen... De 2.9 van GM? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Dood aan GM! Ik ben blij dat het merk SAAB weer levend is. Niet persé voor de auto's, want daar valt op dit moment weinig over te zeggen (al blijft de 9-3 een heel mooie auto en dat zal ie ook lang blijven), maar eens temeer voor de werknemers in Trollhattan. Toch een fiasco voor zo'n stad als er zoveel mensen op straat komen... Ik mis het toch wel, het SAAB rijden. Dat met 'iets anders' rijden... Toen ik mijn 900 had besefte ik eigenlijk niet genoeg hoe speciaal die auto was. Niet zozeer voor andere maar voor mezelf, dat besef ik nu des te meer Toen ik jong was had ik altijd een SAAB 900 willen hebben en ik heb die gekocht als 2de auto, na mijn Peugeot 205. Geld van mijn pa geleend en 220.000BEF neergelegd om een 900 S Aero te kopen. We waren toen eind 2003 of begin 2004 denk ik en de auto was van '93. Zalige bak, ik was er mega fier op Ongelukje mee gehad, laten maken maar de auto was hetzelfde niet meer... Verkocht voor te weinig maar ik was (toen) blij dat ik er van af was. tijdloze bak, nu nog steeds erg knap en echt een icoon als je zo eentje ziet rijden. Hij heeft me een hoopje geld gekost maar geen seconde spijt van gehad. Beter spijt dat je het hebt gehad dan dat je het niet hebt gehad zeker? Vervolgens een 9-3 2.2 TiD gekocht. Volledig basisuitvoering: fluwelen zetels en manuele airco Had 25.000km toen ik hem kocht en was van 2001, We waren toen eind 2004 volgens het topic op AF. Wat een duffe kar als ik heb nu terug zie Maar in de juiste uitvoering was zo'n 9-3 wel zeer knap, nog steeds vind ik: Maar het was wel een goeie auto Heb er 3 jaar tevreden mee gereden maar toen begon de diesel mijn strot stilletjes uit te komen Ik wilde een 9000! Lang gezocht, en bij een dealer in de buurt een 9000 Anniversary zien staan. Stond in de showroom, maar was nog wat prijzig voor zijn leeftijd en kmstand en hij gaf te weinig voor mijn 9-3. Na een half jaar stond die auto er nog en na wat onderhandelen kreeg ik 500€ meer voor mijn kar dan een half jaar geleden en de deal was rond. Beste auto die ik gehad heb kan ik wel zeggen. Ketel was al gechipt toen ik hem kocht (185pk ipv 150) en ik heb hem bij 230.000km nog op gas gelegd, een deftige ECU ingestoken tot 220pk op de testbank en tot net geen 300.000 mee rond geknald Dit is ook de auto die ik het langst gehad heb, net geen 4 jaar denk ik. Zalige kar was dat. Volgend velen de beste SAAB ooit, volgens andere geen echte SAAB. Voor mij het eerste. Als ik terugdenkt aan mijn vroegere auto's dan denk ik vaak: "waarom heb ik die eigenlijk weggedaan?" Maar vaak onthoud je enkel de leuke dingen... En ik had op dat moment eigenlijk altijd een goede reden om een auto weg te doen. Iedereen verklaarde me gek toen ik mijn 9-3 wegdeed voor een veel oudere 9000! Maar mijn 9000 heb ik eind 2010 verkocht voor 2500€, dan zou mijn 9-3 9 jaar geweest zijn. No way dat ik daar meer dan 2500€ voor gekregen had. Ik heb natuurlijk ook geld in die 9000 gestoken, maar ik heb er ook 4 jaar met veel plezier mee rond geknald . En waarschijnlijk zal ik zo ook 'spijt' hebben als de mx-5 weggaat, wat nog niet meteen op de planning staat vermits gebrek aan inspiratie voor een opvolger And That's the way the cookie crumbles in autoliefhbbersland Sorry, ik werd even nostalgisch door dit topic 1 Quote
Gast Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Als je van elke auto die je al gehad hebt spijt hebt dat hij weg is heb je blijkbaar alleen maar goede auto's gehad. Kan je mij uitleggen wat een echte saab is? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 Als je van elke auto die je al gehad hebt spijt hebt dat hij weg is heb je blijkbaar alleen maar goede auto's gehad. Kan je mij uitleggen wat een echte saab is? 'Ik kan dat proberen. Een echte SAAB voor mij is een oerdegelijke, karaktervolle, luxueuze en performante auto van voor het GM tijdperk (pre-1994 dus) met een 4-pitter turbo blok onder de kap. Got it? Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Voorlopig enkel te koop in Zweden en China En er zijn ook nog redenen om voor een Saab te kiezen: The price of this very limited edition of Saab 9-3 Aero Sedan includes free service for 3 years, roadside assistance insurance for 2 years and 3 years of cart injury guarantee. Quote
walter 4.427 Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Voorlopig enkel te koop in Zweden en China En er zijn ook nog redenen om voor een Saab te kiezen: En een extra set aluminium velgen met winterbanden zou ook in de prijs begrepen zijn. Quote
rouquin 64 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Hier ook nog steeds blij met mijn Saab, ook al is het dan geen echte en een mazoutstoof, het blijft een aparte verschijning. En de Aero uitvoering rijdt toch wel goed. Quote
Stancke 4.650 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Knappe ketel... wat van opties? Nog geen miserie/zware kosten gehad eraan? Quote
rouquin 64 Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Knappe ketel... wat van opties? Nog geen miserie/zware kosten gehad eraan? Dank je. Is een Aero TTiD 180, manueel, zonder navi, zonder open dak, hafl leder/stof in Spanje (geen leder standaard in Spanje, net zoals geen zetelverwarming hier ), meedraaiende xenon, bluetooth. Vind dat sportonderstel vd Aero echt wel goed, vergeleken met andere wagens van dezelfde categorie. Kosten? De normale onderhoudskosten. Heb hem nieuw gekocht eind 2008, nu 135K km verder en alles ok. Eenmaal alternator denk ik, net voor het faillisement, maar gepleit bij dealer en 90% in tussengekomen. Met 400 Nm op de voorwielen, het gewicht, de bergachtige wegen en de rijstijl zit ik natuurlijk wat sneller door banden/remmen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.