Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Hazen zei:

Dus ook voor elk gebruik opnieuw verdunnen in kleine hoeveelheden? Ik was van plan gewoon een bus te vullen en bij meerdere wasbeurten op te gebruiken. :D

Ik gebruik AF Imperial (1L concentraat) en verdun dat telkens in zo'n mixfles inderdaad.
Als je regelmatig je kist wast hoeft dat helemaal niet zo sterk geconcentreerd te zijn.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Hazen zei:

Dus ook voor elk gebruik opnieuw verdunnen in kleine hoeveelheden? Ik was van plan gewoon een bus te vullen en bij meerdere wasbeurten op te gebruiken. :D

Ik gebruik een fles dat ik kan afsluiten met een normale draaidop. In plaats van mijn lege flessen weg te gooien, vul ik die op met een verdunning en schrijf ik er op welk product + verdunning er in zit. Dat in combinatie met de spuitjes uit te kuisen, resulteert in een grote verzameling flessen en spuitjes. 😅

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Glenn-N zei:

Ik gebruik AF Imperial (1L concentraat) en verdun dat telkens in zo'n mixfles inderdaad.
Als je regelmatig je kist wast hoeft dat helemaal niet zo sterk geconcentreerd te zijn.

Idem! Ideaal voor onderhoudswasjes, maar dat hangt uiteraard sterk af van het aantal kilometers dat je kar doet. Als je wekelijks zo’n 1000km rijdt en je wast de auto 2-3 weken niet, is Iron Out/Nanolex Wheel Cleaner al welkom.
 

Op de weekendauto gebruik ik ook Imperial. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem! Ideaal voor onderhoudswasjes, maar dat hangt uiteraard sterk af van het aantal kilometers dat je kar doet. Als je wekelijks zo’n 1000km rijdt en je wast de auto 2-3 weken niet, is Iron Out/Nanolex Wheel Cleaner al welkom.
 
Op de weekendauto gebruik ik ook Imperial. 

Mohmohmoh, ik heb nog 6000 km (w.o. een paar cols in de Provence) tussen twee wasbeurten gelaten, en met AF Imperial lukte dat perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Hazen zei:

Wat gebruiken jullie van plantenspuit (of speciale vernevelaar?) om velgenreiniger e.d. in te doen? Mijn indruk is dat de meesten na 3 keer gebruiken eerder op druipers i.p.v. spuiters lijken. Waarschijnlijk door de felle producten die op de rubbers inwerken.

https://www.cleanyourcar.co.uk/chemical-resistant-sprayer

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ian zei:


Is dat naar Alexx of naar mij bedoeld? :D Ikzelf gebruik een noob-friendly DAP 900. :unsure:



Na het clayen en voor het polijsten? Of na het polijsten? Destijds op m'n uni-rode (die wat rozig uitgeslagen was) had ik met Rejuvenate manueel zitten polieren en was al een fameus verschil idd. Ondanks dat het manueel was toch blijven volharden en quasi de hele auto gedaan, door het instant-effect was het 'verslavend' om door te gaan tot ie volledig weer mooi rood was. :D

Beide ;)

Rejuvenate is een pre-wax cleaner dus na het polieren en voor het waxen ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer haalt volgende week zijn nieuwe kist op en wil graag iets van deftige/duurzame bescherming voorzien.
Stockwagen dus geen idee hoe zuiver de lak is.

Op advies van @Wax-it.be wordt het sowieso deze:
https://wax-it.eu/nl/soft99-fusso-coat-12-months-wax-dark

Iemand die nog producten kan aanraden voor de pre-wax stappen?
Polieren zal er niet van komen dus ik veronderstel te kleien, eventueel een pre-wax cleaner ofzo...

Tips welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Rejuvenate graag, maar da’s op een redelijk zuivere lak. 

Kleien doe je best ook enkel als het nodig is hé, dus afhankelijk van de lakstaat van die stockwagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een patch bedoel je een pad veronderstel ik? Ik heb zelf al ervaren dat de lijm lost en de pad haar structuur verliest door overhitting - dat gebeurt als je eenzelfde pad te lang gebruikt.  

Ontploffen heb ik nog niet gezien 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een patch bedoel je een pad veronderstel ik? Ik heb zelf al ervaren dat de lijm lost en de pad haar structuur verliest door overhitting - dat gebeurt als je eenzelfde pad te lang gebruikt.  
Ontploffen heb ik nog niet gezien [emoji2960]

Ik wel.
Pad te warm, en te vol met product.
En dan lost de lijm, en gaat de pad vliegen en blijft de velcro aan je machine. En dat maakte inderdaad een plof-geluid.
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, tiamo said:

Hallo 

mijn eerste post hier op het forum, 

Mijn patch is onploft, tijdens het gebruik van mijn DAB 900 , deed ik verkeerde handelingen of kan zo een patch ook door veel gebruik haar einde bereiken en kapot springen 

Gaat idd om techniek.

Je drukt te hard op de machine of je pad wordt niet mooi vlak op de lak gehouden waardoor er teveel weerstand is en er hitte wordt opgebouwd in het center van de pad doorheen de as. Op een bepaald moment ontstaat er een luchtbel die plots ontploft.

Welke pads heb je gebruikt? 

Door een goeie pad te gebruiken ga je zo sneller voelen dat iets fout gaat en ga je automatisch je techniek bijsturen.

Gebruik bvb een dunne pad voor excentrisch gebruik ontworpen. Voelt je machines onaangenaam aan dan weet je dat je eigenlijk niet goed bezig bent.

Een andere tip kan zijn op jezelf even te filmen vanop de zijkant. Als je aan de machine staat valt bvb niet op dat je machine schuin op de lak staat maar vanuit de zijkant wel. Zo kan je je techniek zelf bijschaven.
Een andere tip is ook van veel minder hard te duwen, zet met een markeerstift een streepje op je backing plate en hou de rotatie in de gaten. Als die stilvalt ben je meestal te hard aan het duwen voor de omstandigheden. Dit kan ook voorkomen als je opnieuw de pad niet mooi vlak op de lak hebt staan.

En zoals reeds aangegeven zorg dat je niet teveel polijstmiddel gebruikt.

De eerste keer mag je wat meer gebruiken om de pad te primen, maar bij elke volgende stap voeg je wat minder toe en moet je de pad mooi uitkuisen.

Uitkuisen kan adhv een luchtdrukblazer of adhv een borstel. Zo voorkom je opbouw van zowel polish als vernis (of lak) in je pad.

En als laatste tip zou ik ook steeds voorstellen meerdere pads te gebruiken van elk type. Hierdoor gaan je pads minder snel slijten en een grotere levensduur hebben.
Wij gaan snel door een pad of 10 a 20 van elk type in de detail studio per wagen. Van zodra hij wat teveel verzadigd is gaat hij aan de kant en wordt hij 's avonds gewassen.
Als thuisgebruiker raad ik meestal 4 pads aan voor een snelle en efficiënte werking.

Hopelijk ben je er wat mee.

Binnenkort komen onze uitgebreide nieuwe how to's beschikbaar op onze nieuwe website. Daar zal alles uitgebreid in uitgelegd worden. 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 6/3/2020 at 8:53 AM, tiamo said:

Dank u wel voor de zeer uitgebreide uitleg .

De pad (sorry ik dacht dat het patch) geschreven werd is van het merk GYEON

Let er vooral op dat je de juiste pads neemt, dus de eccentrische. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de QD van AutoFinesse en Nanolex had ik ditmaal nog eens die van Poorboys gekocht.
Bevalt toch veel beter voorlopig. Gasten maken toch nog steeds topproducten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een goeie. Die hun producten ruiken ook allemaal zalig :)

Ik zit terug aan de Meguiar's Last Touch, blijft ook een topper vind ik. P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een garagist die lang geleden mijn oude volvo repareerde benoemde het antiroestmiddel dat hij overal tussenspoot als 'pussy juice'. Ik herinner me  de geur niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Jenkins said:

Wordt het een wheels-off detail 😄? Serieuze karrenwielen, amai!

6 potten bandenzwart te voorzien. :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Hazen zei:

6 potten bandenzwart te voorzien. :D 

het dak moet hij alleszins geen moeite insteken, dat ziet geen kat.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, tuscani zei:

het dak moet hij alleszins geen moeite insteken, dat ziet geen kat.

 

Net wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid