Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Je auto niet drogen voor het clayen helpt al voor dat opdrogen van de lube.

Maar wat vooral helpt bij een heel vervuilde auto, is vooraf al eens insprayen met een ijzerverwijderaar (iron out) en teeroplosser.
Op die manier is vliegroest en veel hars en teerspettertjes al opgelost voor je aan de slag gaat met je klei. Op die manier blijft je klei ook veel langer proper.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Auto Finesse clay is wel best fijn dus kan inderdaad een tijdje duren eer je daar alles mee weg haalt. Is eerder voor lichte vervuiling of onderhoud bedoelt. Je hebt met een fijne clay minder kans op marring maar vermits je toch polier erna maakt dat niet zoveel uit. Een grovere clay kan dus wel helpen.

Wat gebruik je als clay lube? Ik zou iets kopen wat je kan verdunnen. Dodo Juice Born slippy ofzo, met die 500ml busjes maak je 5l lube. Da's een stuk goedkoper dan kant en klaar spul.

Toch al een mooi resultaat trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volvo 850 t5-r in Cream yellow?? Ga je geen topic aanmaken? Enorm benieuwd naar de wagen:)

Haha, I wish. Is een S124 in de kleur 690 Hellocker (Light Ochre)

Die Auto Finesse clay is wel best fijn dus kan inderdaad een tijdje duren eer je daar alles mee weg haalt. Is eerder voor lichte vervuiling of onderhoud bedoelt. Je hebt met een fijne clay minder kans op marring maar vermits je toch polier erna maakt dat niet zoveel uit. Een grovere clay kan dus wel helpen.
Wat gebruik je als clay lube? Ik zou iets kopen wat je kan verdunnen. Dodo Juice Born slippy ofzo, met die 500ml busjes maak je 5l lube. Da's een stuk goedkoper dan kant en klaar spul.
Toch al een mooi resultaat trouwens!

Als lube gebruik ik de AF Glide. :D

En thanks. Moet eens wat extra pads kopen ook want de pad raakte wat verzadigd (ofwel gebruikte ik te veel pasta).
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Ian zei:


Haha, I wish. Is een S124 in de kleur 690 Hellocker (Light Ochre)


Als lube gebruik ik de AF Glide. :D

En thanks. Moet eens wat extra pads kopen ook want de pad raakte wat verzadigd (ofwel gebruikte ik te veel pasta).

Ik had er aanvankelijk ook te weinig en zorg dat ik er nu toch minstens 3 per grootte heb, en liefst in twee ‘hardheden’. Kan je eigenlijk niet te veel hebben, maar te weinig zeker wel: ik ben zo eens halverwege een polierdag moeten stoppen omdat ik een pad te lang had gebruikt en de lijm gelost had. Diezelfde middag stond ik in Oudenaarde en sindsdien heb ik altijd een voorraad(je) pads liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er bepaalde pads aan te raden? Of maakt het merk van zoiets minder uit?

Ik zou eens een deftige 'basis' set (om een auto te polieren/detailen) willen samenstellen qua pads, mv-doeken, producten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik die van Scholl Concepts graag. Die van Gyeon zouden ook goed zijn. Voordeel is dat je die in verschillende mate van ‘coarseness’ én verschillende groottes kan krijgen.

Bij @Wax-it.be liggen ze allemaal tentoongesteld, kan ook altijd helpen om het kiezen te vergemakkelijken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel tevreden met de pads van Rupes.

Heb ze nu ook allemaal van Gyeon gekocht en die lijken me nog een tikkeltje beter omdat de rand anders gevormd is en lijkt me iets "flexibeler" te werken.

Ik kan mis zijn, maar zo voelt het aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh . 10 meter vooruitschieten omdat ge in vooruit zit ipv achteruit? Ik heb vandaag ook zo'n fout gemaakt ben ben toch maar een paar cm achteruitgebold terwijl ik vooruit wilde. Om tien meter te missen moet ge toch meer misdoen. Heel sportief achteruit willen vertrekken? rem en gas dooreenhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me typisch gevalletje van "WOW SHIT SNEL REMMEN !!!!!!" + stamp op ... de gaaz ipv de rem. Dan hebt ge rap 10 meter vast. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Finale van AF als glijmiddel (de 'lube' van AF is me te vettig, moet je best wat aanlengen). Werkt heel goed. Normaal gezien zou het glad moeten zijn na het kleien. Wat je evt nog kan doen (zo doe ik het) is nog eens behandelen met Rejuvenate van AF. Dat is een paint cleaner met een minimaal schurende werking (1/10). Zo haal je mss nog wel die laatste ruwigheden weg. Glanst er heel erg van en dan een wax (evt spraywax Glisten van AF als het rap moet gaan) er over voor bescherming.

aangepast door Redfive
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebruiken jullie van plantenspuit (of speciale vernevelaar?) om velgenreiniger e.d. in te doen? Mijn indruk is dat de meesten na 3 keer gebruiken eerder op druipers i.p.v. spuiters lijken. Waarschijnlijk door de felle producten die op de rubbers inwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks persoonlijks bedoeld, RedFive, maar ...

... als je als detailing leek zo'n posts leest:

21 minuten geleden, Redfive zei:

Ik gebruik de Finale van AF als glijmiddel (de 'lube' van AF is me te vettig, moet je best wat aanlengen). Werkt heel goed. Normaal gezien zou het glad moeten zijn (...) Rejuvenate van AF. (...) minimaal schurende werking (...) spraywax (...) bescherming.

't Is toch wel een pikant onderwerp, gelijk! :D

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Niks persoonlijks bedoeld, RedFive, maar ...

... als je als detailing leek zo'n posts leest:

't Is toch wel een pikant onderwerp, gelijk! :D

😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht nochtans de uitdrukking 'zo zacht als een babypoepeke' te gebruiken, maar dat kon verkeerd opgevat worden.. Maar dat was mijnen uitleg precies ook al.. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Hazen zei:

Ervaring mee of een vergelijkbaar product?

Ik heb er zo 3 en ben er content van. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet voor velgenreiniger gebruikt, maar wel voor glascleaner. Degelijk spul.

Tip : met velgenreiniger altijd de sproeikop leeg maken, door ondersteboven te spuiten (geleerd van de Waxbeer)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Hazen zei:

Wat gebruiken jullie van plantenspuit (of speciale vernevelaar?) om velgenreiniger e.d. in te doen? Mijn indruk is dat de meesten na 3 keer gebruiken eerder op druipers i.p.v. spuiters lijken. Waarschijnlijk door de felle producten die op de rubbers inwerken.

Ik gebruik de standaardspuitjes die Wax-it meegeeft en heb er zelden die kapot gaan. Ik haal ze wel telkens uit de fles en kuis ze iedere keer uit na gebruik. Bodempje water in een emmer en een paar keer spuiten zodat al het product er uit is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ook voor elk gebruik opnieuw verdunnen in kleine hoeveelheden? Ik was van plan gewoon een bus te vullen en bij meerdere wasbeurten op te gebruiken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de rotary?

Is dat naar Alexx of naar mij bedoeld? :D Ikzelf gebruik een noob-friendly DAP 900. :unsure:


Ik gebruik de Finale van AF als glijmiddel (de 'lube' van AF is me te vettig, moet je best wat aanlengen). Werkt heel goed. Normaal gezien zou het glad moeten zijn na het kleien. Wat je evt nog kan doen (zo doe ik het) is nog eens behandelen met Rejuvenate van AF. Dat is een paint cleaner met een minimaal schurende werking (1/10). Zo haal je mss nog wel die laatste ruwigheden weg. Glanst er heel erg van en dan een wax (evt spraywax Glisten van AF als het rap moet gaan) er over voor bescherming.

Na het clayen en voor het polijsten? Of na het polijsten? Destijds op m'n uni-rode (die wat rozig uitgeslagen was) had ik met Rejuvenate manueel zitten polieren en was al een fameus verschil idd. Ondanks dat het manueel was toch blijven volharden en quasi de hele auto gedaan, door het instant-effect was het 'verslavend' om door te gaan tot ie volledig weer mooi rood was. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid