Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Ben er niet geraakt. :/ Heb het dan maar gedaan met een dunne microvezeldoek en dat werkte ook. Resultaat is waarschijnlijk niet 100% maar het kan er mee door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste 50/50, op een brakke e30. (Pass 2 maakte het nog veel beter btw)

3d8v.jpg

:party:

vraag van een leek.

met welk product doe je dat? :D

men mondeo is ook een ramp. net zelfs nog ontdekt dat ze de antenne's met magneet van tijdens de koers over heel de lengte van het dak verschoven hebben. (je kan al raden ....)

nu had ik men wagen ingewreven met wax (dat wit spul dat je moet inwrijven en dan weer opblinken met een doek) maar volgens mij staan alle krassen daar nog op.

wax dient misschien om water af te stoten en niet om krasjes te verwijderen?

 

Al kan het ook zijn omdat de bus al 2j vervallen was en ik het lumineuze idee had om het dezelfde dag te doen als ons vertrek naar het buitenland. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Back to basics:

Je hebt polish om te polijsten (krassen wegnemen) en je hebt wax.

Wax legt een laagje op de lak, en vult krasjes op, tijdelijk weliswaar. Dit zorgt voor bescherming tegen de boze buitenwereld.

Er bestaan tientallen soorten van beide produkten, en je hebt dan nig sealants en glazes,... je kunt hier waanzinnig ver in gaan.

Op Bert zijn site staan een aantal interessante how-to's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was redelijk zwaar... Correctie met Poorboy's SSR3, 2, 1.

 

Verder nog wat glaze en sealant erover ter bescherming. Maar de foto toont lang niet het eindresultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar voor te polijsten heb je waarschijnlijk een machine nodig?

 

Dat werkt het best. Ik wil voor een paar Duvels wel eens naar je Mondeo komen kijken, en oordelen of er nog iets te redden valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij overname door garages gaat dat waarschijnlijk toch niet al te veel aan de zaak veranderen.

 

Als je beslist om 'm particulier te verkopen kan het misschien wel een verschil maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@@Wax-it.be, ik heb nog nooit het resultaat kunnen bereiken die ik gezien heb op de 1M van Steven wat Nanolex betreft.

 

Op de Bora was het een hele verbetering tov gewone ruitenwissers. Ik kon meestal heel helder zien, soms mits assistentie van de ruitenwissers (bij lichte regen, zware regen was altijd zonder).

 

Op de E30 was het altijd al vrij slecht, maar die voorruit is alles behalve vlak. Die zit vol kleine putjes/krasjes/... waardoor het contactoppervlak van een druppel op de ruit continue groot is -> teveel weerstand -> not good

 

Maar nu heb ik een gloednieuwe wagen, behandeling was op 500km oud. Ik heb de 3 stappen gedaan (hoewel de eerste eigenlijk nutteloos is bij zo'n recent voertuig, maar ik wou toch zeker zijn, al was het maar voor dode insecten enz), maar denk toch dat het resultaat beter kan. Ik heb wel wat hydrofobie, maar echt zoals de 1M is het toch niet. Met die kist kon ik ook in lichte regen gewoon rijden zonder de ruitenwissers. Als ik nu in de spray van een vrachtwagen oid ga hangen, dan krijg ik gewoon een fijne mist op de ruit waardoor ik de wissers moet gebruiken (en dus de beschermlaag beschadig)

 

My questions to you:

- Breng jij de glasscoating aan in lagen? Ik heb tot nu toe altijd 1 laag gedaan.

- Zijn er bepaalde redenen waardoor de ramen misschien niet hydrofobisch worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je hem aangebracht ?

Hoelang heb je het laten drogen ?

Hoelang na behandeling  heeft het geduurd voor er regen op kwam ?

 

Het is bij nanolex een chemisch process, dus hoe warmer het is hoe meer deeltjes er gaan binden met het glas, misschien heeft dat er ook iets mee te maken ...

 

Er zijn een aantal factoren waar je rekening moet mee houden, maar het meeste staat mooi beschreven in de handleiding. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1: wrijven met een vod die niet pluist

Stap 2: opspuiten en residue afnemen met een microfiber

Stap 3: met een make-up watje, een paar druppels er op en wrijven van boven naar onder en dan van links naar rechts om zo een goeie dekking te bekomen.

 

Daarna heeft de auto +- 8 uur in mijn garage gestaan terwijl ik gaan knallen was met de E30 -> +- 15°c

's avonds dan door de regen gereden.

 

Handleiding :o die moet ik eens zoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1: wrijven met een vod die niet pluist

Stap 2: opspuiten en residue afnemen met een microfiber

Stap 3: met een make-up watje, een paar druppels er op en wrijven van boven naar onder en dan van links naar rechts om zo een goeie dekking te bekomen.

 

Daarna heeft de auto +- 8 uur in mijn garage gestaan terwijl ik gaan knallen was met de E30 -> +- 15°c

's avonds dan door de regen gereden.

 

Handleiding :o die moet ik eens zoeken :)

 

Er is zelf een video how to :P

 

Maar je procedure ziet er wel correct uit ... vreemd.

Als je eens in de buurt bent, spring eens binnen, dan bekijken we samen eens hoe het zit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welk product kan ik mijn ruiten proper maken na het kleien , gekleit met PB clay bar en PB spray en wipe .

Er blijft een waas achter wanneer de ruitenwissers passeren .

Ruiten meremaals gekuist met AF crystal maar helpt niet veel .

Het kan ook zijn dat ik andere ruitenwissers moet kopen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met welk product kan ik mijn ruiten proper maken na het kleien , gekleit met PB clay bar en PB spray en wipe .

Er blijft een waas achter wanneer de ruitenwissers passeren .

Ruiten meremaals gekuist met AF crystal maar helpt niet veel .

Het kan ook zijn dat ik andere ruitenwissers moet kopen :P

 

Ik vrees het laatste :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk product/behandeling werkt het best tegen een soort vernevelde verflaag op een auto? Het bedrijf naast het onze gaat precies niet altijd even zorgvuldig om bij het zandstralen/poederlakken/verven waardoor sommige wagens een soort film op de voorruit en motorkap liggen hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk product/behandeling werkt het best tegen een soort vernevelde verflaag op een auto? Het bedrijf naast het onze gaat precies niet altijd even zorgvuldig om bij het zandstralen/poederlakken/verven waardoor sommige wagens een soort film op de voorruit en motorkap liggen hebben. 

 

Eerst kleien om het eraf te krijgen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben mijn Corsa van 15 jaar oud eens aan het detailen.

 

Gewassen met de 2 emmer methode en washmitt

Afgespoeld en gedroogd met microfiber

Helemaal geclayed (ingewerkte vogelkak blijft zitten)

Dan al de motorkap en de rechterkant in 3 stappen gepolierd met een DAP500

Nadien een sealant(?) aangebracht op die panelen

Bandenzwart aangebracht en een product voor de plastieken beschermstrips

 

Je ziet resultaat maar niet hetgeen ik wenste te bereiken... Diepe krassen blijven zitten en je ziet nog vrij veel lichte krasjes. Vogelkak is ook echt onmogelijk om er nog uit te krijgen precies.  :(

 

Straks aan de rest beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingebrande vogelkak verwijder je niet met clay. Clay neemt alle vervuiling weg die op het oppervlak ligt.

 

De vogelkak krijg je enkel weg door polieren, soms die echter al zo diep ingebrand dat zelfs dat niet meer volstaat.

 

Welke producten heb je gebruikt? Hoe lang heb je doorgewerkt? Correcte hoeveelheid polish? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal deglijke producten voor zover ik weet. Klei van Meguiars, polijstmiddel (geen idee welk merk) 32 t.e.m. 38. Nadien Black Light van Meguiars.

5 kleine puntjes polish per paneel en deftig verdeeld, niet te lang doorgewerkt, pakweg een uur gedaan om het dak volledig te polieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid