Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Door een slecht bandenglansproduct (vermoed ik) te gebruiken zit er een bruine schijn op m'n vader zijn banden, mateloos storend.

 

Bestaat er een product om dat er terug permanent uit te krijgen?

 

(@@Wax-it.be, @...)

 

Wat heb je gebruikt ?

 

Je kan die bruine schijn wegkrijgen door een apc te gebruiken in combinatie met een borstel om zo het vuil uit de band te trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal deglijke producten voor zover ik weet. Klei van Meguiars, polijstmiddel (geen idee welk merk) 32 t.e.m. 38. Nadien Black Light van Meguiars.

5 kleine puntjes polish per paneel en deftig verdeeld, niet te lang doorgewerkt, pakweg een uur gedaan om het dak volledig te polieren.

 

Grootste probleem voor het gebrek aan correctie zal je bij die polishes moeten zoeken. Ga er van uit dat je bij de ruwste stap alle krassen moet verwijderen, bij de de daarop volgende stappen ga je enkel nog verfijnen - hoogglans creëren. 

Zorg voor 4-5 druppels (ter grootte v.e. erwt) bij een nieuwe pad, 3 druppels is voldoende bij een geprimede pad. De poriën van de pad mogen zeker NIET verzadigd zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen wassen met dreft om de vorige waxlaag te verwijderen , mag dit ?

De wagen zal dan terug met blackhole en een paar waxlagen voorzien worden .

Of is er een betere manier om de wagen klaar te maken om te waxen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen wassen met dreft om de vorige waxlaag te verwijderen , mag dit ?

De wagen zal dan terug met blackhole en een paar waxlagen voorzien worden .

Of is er een betere manier om de wagen klaar te maken om te waxen ?

 

Het kan maar ik zou het niet echt aanraden. Dreft is meer dan een ontvetter en kan potentieel schade aanbrengen.

Ik zou hem gewoon wassen en kleien, dan zal je waxlaag er ook van zijn hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen wassen met dreft om de vorige waxlaag te verwijderen , mag dit ?

De wagen zal dan terug met blackhole en een paar waxlagen voorzien worden .

Of is er een betere manier om de wagen klaar te maken om te waxen ?

 

Kan je maar heel weinig gebruiken dan, anders kan het vlekken maken op plastics.

Maar ik zou gewoon wassen, keien en dan black hole. Deze bevat cleaners die de waxlaag zul verwijderen en het oppervalk klaarmaken voor een vers laagje wax :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso de hele auto opnieuw kleien. Als die recent gedaan is is dat snel gedaan. Het dak, kofferdeksel en de volledige achterkant hebben er ongetwijfeld baad bij, alsook de onderste helft van de deuren... Bijna alles dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso de hele auto opnieuw kleien. Als die recent gedaan is is dat snel gedaan. Het dak, kofferdeksel en de volledige achterkant hebben er ongetwijfeld baad bij, alsook de onderste helft van de deuren... Bijna alles dus ;)

 

What he said ! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste probleem voor het gebrek aan correctie zal je bij die polishes moeten zoeken. Ga er van uit dat je bij de ruwste stap alle krassen moet verwijderen, bij de de daarop volgende stappen ga je enkel nog verfijnen - hoogglans creëren. 

Zorg voor 4-5 druppels (ter grootte v.e. erwt) bij een nieuwe pad, 3 druppels is voldoende bij een geprimede pad. De poriën van de pad mogen zeker NIET verzadigd zijn!

Zou wel eens kunnen dat de pads verzadigd waren... Volgende keer wat beter op letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je gebruikt ?

 

Je kan die bruine schijn wegkrijgen door een apc te gebruiken in combinatie met een borstel om zo het vuil uit de band te trekken.

 

 

Naast APC werkt pure Auto Finesse Imperial ook om dat bruin los te werken (maar wel duurder). Of Gyeon Prep ontvetter werkt ook super (binnenkort beschikbaar!).

Heb het voorlopig eens met Dreft geprobeerd. Een zwaar geconcentreerd sopje op de banden gesmeerd, effe laten intrekken en dan met een oude doek het residu eraf gewreven. Nog eens herhalen in een tweede stage en dan zou alles eraf moeten zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is een week of 2 terug, net voor aankoop, ook 'gedetailed', door een poetsbedrijf dat auto's waarschijnlijk aan de lopende band onder handen neemt voor ze bij een handelaar in de verkoop gaan.

 

Resultaat is echt triestig. Auto blonk best knap toen ik hem voor de eerste keer ging bekijken... nu, een week en 400km verder, schiet daar niets meer van over en zijn er heel wat (oppervlakkige) krasjes zichtbaar die voordien niet te zien waren.

Vermoedelijk dus gewoon zonder clayen en zonder lakcorrectie er een filler en wat wax op gezet. Waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is een week of 2 terug, net voor aankoop, ook 'gedetailed', door een poetsbedrijf dat auto's waarschijnlijk aan de lopende band onder handen neemt voor ze bij een handelaar in de verkoop gaan.

 

Resultaat is echt triestig. Auto blonk best knap toen ik hem voor de eerste keer ging bekijken... nu, een week en 400km verder, schiet daar niets meer van over en zijn er heel wat (oppervlakkige) krasjes zichtbaar die voordien niet te zien waren.

Vermoedelijk dus gewoon zonder clayen en zonder lakcorrectie er een filler en wat wax op gezet. Waardeloos.

 

Idd, doet meestal veel meer kwaad dan goed :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Tijd om de e36 van de vriendin onder handen te pakken. 
Als kind heeft ze eens -in een vlaag van colère- heel de achterkant van de passagierszetel ingekleurd met wasco. 

We hebben het er al deels uitgekregen, maar 't is toch nog niet dat. 

Suggesties @@Wax-it.be @@Simoni of anderen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd om de e36 van de vriendin onder handen te pakken. 

Als kind heeft ze eens -in een vlaag van colère- heel de achterkant van de passagierszetel ingekleurd met wasco. 

We hebben het er al deels uitgekregen, maar 't is toch nog niet dat. 

Suggesties @@Wax-it.be @@Simoni of anderen? 

 

 

En van welk materiaal is die achterkant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En van welk materiaal is die achterkant?

:oops:

 't is overtrokken met hetzelfde materiaal als het dashboard. 'k durf niet met 100% zekerheid zeggen wat dat is. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid