Ga naar inhoud

Detailtopic!


Glenn-N

Aanbevolen berichten

mijn opa zette destijds zijn emmer op het kofferdeksel of de motorkap.  Dan moest hij zich zo diep niet buigen...

 

Je zou versteld staan hoeveel mensen hun auto met Dreft wassen: het ontvet toch zo gemakkelijk, neen ?  En het is zacht voor de handen, zeggen ze.

 

Ik ken toch twee mensen die hun auto kuisen met wasbenzine. Het ontvet, dat is zeker!

 

Mijn maat heeft een prachtige vaderdag gekregen!!!

 

Den oudsten heeft met een steentje hartjes op hun auto's getekend om ze te versieren voor vaderdag...

Schattig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag iemand zijn auto zien wassen met een

 

Schuurspons%20met%20greep%20groen%20geel

 

en

 

Dreft_Original_Washing_Up_Liquid_433ml.j

 

 

 

:lolz:

 

Wou mijn ouders eens helpen toen ik een jaar of 6-7 was. Ook zo hun auto gewassen.

Er was een plekske dat ik er niet afkreeg dus dat sponske maar omgedraaid. Niet mijn beste idee ooit moet ik toegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

nuja, zo mensen 'zien' geen swirls. Die denken wellicht dat een lak er zo gaat uit zien na een bepaalde tijd. Je kent ze wel, het zelfde volk dat denkt dat een deur opensmijten tegen een andere wagen normaal is.

 

Zaterdag de auto gewassen, en op 2 weken tijd zijn er zeker 2 plaatsen bijgekomen waar er schade is door mensen die hun deur gewoon open smijten. Degoutant :(

 

En de schade die ik al heb van steenslag, niet normaal gewoon. Ergens de indruk dat mijn lak toch niet zo goed is, ofwel is het gewoon dat je het zo goed ziet omdat die onlangs onder handen genomen is door Team Wax-It.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou mijn ouders eens helpen toen ik een jaar of 6-7 was. Ook zo hun auto gewassen.

Er was een plekske dat ik er niet afkreeg dus dat sponske maar omgedraaid. Niet mijn beste idee ooit moet ik toegeven.

Heb dat ook ooit gepresteerd.  Vliegjes wegpoetsen na een trip naar het zuiden...  op papa's nieuwe Ford Sierra.  Ik heb spierballen gekweekt om dat er uit te krijgen met 'good (en vooral) old Simoniz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, echt een fijn product.

Kan ik dat ook gebruiken als een finishing polish (dus na een correctie ipv FF85RE of #205)? Of komt het toch wat cut te kort dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd, echt een fijn product.

Kan ik dat ook gebruiken als een finishing polish (dus na een correctie ipv FF85RE of #205)? Of komt het toch wat cut te kort dan?

 

Nee dat komt goed :)

 

Ziet er echt schitterend uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang genoeg doorwerken bedoel je dan? Gebruiken jullie dat ook via rotary eigenlijk?

 

Dat kan maar dan is hij snel uitgewerkt ... 

Je zal zien dat het zelf via een exenter al erg snel verwerkt. Je mag dus voor de finishen aardig wat druk zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan maar dan is hij snel uitgewerkt ... 

Je zal zien dat het zelf via een exenter al erg snel verwerkt. Je mag dus voor de finishen aardig wat druk zetten ;)

 

Ja idd, en als het paneel warm is nog een pak sneller + stof.

 

Ben blij dat ik een alternatief heb gevonden voor Lime Prime want daar kon ik echt niet mee overweg... Ik ben er zelfs in geslaagd om buffer trails te creëren op een blauwe 3M pad op mijn mx-5. :fp:

 

Zojuist eens met Rejuvenate erover gegaan en dat ziet er al een pak beter uit nu. Poetst ook zo zalig makkelijk uit ^^

post-122-0-17434100-1371313469_thumb.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Onlangs wat spulletjes gekocht om mijn auto's te onderhouden (HP V2 poliermachine, polishes, doeken, clay,...) kortom genoeg om zelf eens als amateur aan de slag te gaan. Was best tevreden met het resultaat maar volgende keer toch in een beter verlichtte garage doen. Ging nog beter geweest zijn :D

Alles gekocht bij Dforce CC en goede uitleg en service gekregen, topkerel! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan de detailers: is het aan te raden om citrus power in een foam gun te doen en te gebruiken als prewash?

 

Daarvoor bestaat de Avalanche. Dat is net wat jij wil doen ;)   

 

Avalanche is simpel gezegd een samenvoegen van snowfoam en citrus power :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor bestaat de Avalanche. Dat is net wat jij wil doen ;)   

 

Avalanche is simpel gezegd een samenvoegen van snowfoam en citrus power :)

Wanneer het één of het ander, wanneer samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor bestaat de Avalanche. Dat is net wat jij wil doen ;)   

 

Avalanche is simpel gezegd een samenvoegen van snowfoam en citrus power :)

Thx. ;)

 

Heb een paar dingen besteld bij u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet mijne auto gewassen en gekleid zodat ik morgen vroeg kan beginnen met de wax. Ik heb mij recent Jeffs Werkstat Prime aangeschaft maar met wat wrijf ik dat er het beste op? Ik heb geen microfiber pad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet mijne auto gewassen en gekleid zodat ik morgen vroeg kan beginnen met de wax. Ik heb mij recent Jeffs Werkstat Prime aangeschaft maar met wat wrijf ik dat er het beste op? Ik heb geen microfiber pad.

Een foam applicator ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid