Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Het regent en als ze aan die snelheid van rijvak wisselen spinnen ze in de berm.

Ge moet dat toch begrijpen eh.

Geplaatst:

ALS GE NIET DURFT RIJDEN BLIJFT VAN DE AUTOSTRADE!!!!!!!!! Of toch tenminste WEG VAN DAT DERDE VAK!!!

En maar knipperen met de lichten nadien, oh ja, dat kan wel.

Geel-Oostende = 3u. Ik heb een heel stuk binnendoor moeten nemen, 50 verkeerslichten gehad, 45 keer voor rood gestaan. Auto's die remmen voor een regenmist. Verdomme, blijf dan achter die kamion als ge niet voorbij durft.

Onderstaande beeld in de quote wel duizend keer gezien.

Mensen die geen gas geven. Veel mensen. Heeeel veel mensen. Durft men niet meer op die pedaal duwen?

AAaargh. Vandaag echt echt echt een kutdag op de weg. Ik heb miljoenen liters water gezien. En ja, de wielen ondervinden wat meer weerstand als je van vak wisselt. Maar blijf dan rechts, niet links!

Ik zeg het niet vaak, maar vandaag reed ik echt niet graag met de auto.

DSC_0033.jpg

Afstand houden

Links plakken

Regen

Camionetten

Vmax 102km/u

Soms zegt 1 beeld zoveel. :fp:

Het regent en als ze aan die snelheid van rijvak wisselen spinnen ze in de berm.

Ge moet dat toch begrijpen eh.

• Vind ik leuk 1
Gast wooter
Geplaatst:

Met de moto viel het heel goed te doen. Behalve die bevallige blonde die me afsneed op de buitenring :)

Geplaatst:

Och, ze was bevallig. Dat maakte al veel goed :)

Ik heb wel beseft dat ik toch wel stalen zenuwen heb in het verkeer. Heb amper gereageerd op al wat foutliep rondom mij, of op aggressie rondom mij. cx had al 15x in de gazet gestaan!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik probeer al een uur uit brussel centrum weg te geraken :fp: ben toch al 400m van kantoor :fp:

Geplaatst:

Op die dagen ben ik blij dat ik maar 8km naar huis moet. Zelfs op die afstand zag ik al wat jullie in het groot zagen.

Geplaatst:

Oh maar pas op, ik heb zo maar een dag of drie vier per jaar hoor; de rest is zingen en genieten.

Geplaatst:

Vandaag een (niet onknap) blond poppemieke  in haar Toyota IQ (oh de ironie...) die op een afstand van pakweg 8 verlichtingspalen voor haar een auto ziet rijden en beslist van zich maar naar links te gooien om haar inhaalbeweging te beginnen ... het ogenblik dat ik net aan haar achterbumper zit. Alles dichtgegooid (abs of ni, schuiven deed het op de voortrein in het nat) en vol op de claxon. Gelukkig is ze naar rechts gegaan of ze zat los op mijn auto. Ik kijk eens en doe eens teken dat ze moet opletten. Krijg een verontschuldigend gebaar terug. Ik rijd haar voorbij, kijk in mijn spiegel, en wat zie ik ... ze gaat naar links, de persoon die achter mij op het 2e vak reed couperend :fp: 

Geplaatst:

vandaag bijna een gepensioneerde wielerterrorist de nek omgedraaid:

ik rij op hoofdbaan, meneer komt  van links de baan overgestoken(stond omgekeerde 3hoek voor 't fietspad aan de rechterkant, maar ja als je 'spookrijder' speelt zie je da ni)

ik gooi alles toe en meneer moet uitwijken geraakt ni tijdig uit zijn klikpedaalkes en dondert rechts de grasberm in, ikke stap uit om te zien of alles ok is, begint hij me daar uit te maken voor alles en nog wa...dus ik veronderstel dat 'm ok is(behalve in zijn bovenkamer dan)

ik antwoord dat hij geluk heeft dat hij er ni onder lag en of de voorrangregels voor hem ni van tel waren, begint 'm weer dat ik geluk had dat ik 'm ni omver gereden had, ben er dan bij gaan staan en hem kalm gevraagd wie er geluk had: ikke die een kras op mijne auto ging gehad hebben of hij die onder een 1800kg zware auto zou gelegen hebben... dan hem fijntjes gewezen op de omgekeerde driehoek en dan was meneer al wa kalmer

heb dan nog gewacht tot 'm zijne fiets uit de lagergelegen berm gevist had en dat 'm tevoet verder kon(zijne fiets was blijkbaar kapot)

ik moet dus dringend een cameraatje installeren in corbi ook

Geplaatst:

Ja, doet dat eens :)

Geplaatst:

Ja, doet dat eens :)

zou teveel in mijn nadeel zijn vrees ik...

Geplaatst:

zou teveel in mijn nadeel zijn vrees ik...

Mobanee, selectief kopiëren :)

Geplaatst: (aangepast)

@wax-it, ik moet ook alle dagen de N60 een stukje hebben. Dagelijk frustratie, gecoupeerd worden, 2e vak niet kunnen pakken(ik kom van kluisbergen), gasten die aan een rotvaart de twee vakken als bijna-rechtdoor zien...

Om toch nog iets positief te zeggen, ritsen wordt over het algemeen goed gedaan de laatste tijd.

aangepast door jakob
Geplaatst:

Niet echt een ergernis maar kom:

Gisteren op de terugweg van t'zèètje (N31 net voorbij afrit Sint-Pieters), een Pug 306 die aan een behoorlijke snelheid voorbij kwam gereden en daarbij bijna 1 auto ramde, en 2 sec later net niet de vangrail.

Ik dacht nog bij mezelf "amai, wat heeft die gezopen?". Nog geen km later zie ik mensen hun 4 pinkers aansteken en vertragen,. Meneer met de pug was los over de vangrail gegaan en een 3tal meter naar beneden gedoken. Toch maar gestopt om te helpen, de auto lag op een helling (die nog een 10tal meter doorliep naar beneden). En er stonden al 2 man bij de auto zelf om te helpen, uit schrik dat de auto zou doorglijden naar beneden ben ik boven gebleven. Dan maar gewoon de 112 gebeld gezien er nog niemand dat gedaan had :huh:. "

Chauffeur zag er min of meer OK uit, wel rondom bebloed van glasscherven etc. Passagiers' arm zag er al heel wat minder uit, bot stak eruit langs de bovenkant en de onderarm lag maar wat te bengelen aan "restanten".

In het naar huis rijden dacht ik direct wel 'ns aan vroeger, toen ik zelf het gaspedaal wist staan (m'n vito nu vraagt daar niet echt om :roll:). Vooral het hees geschreeuw van die passagier, brrr

Geplaatst:

Ik woonde in mijn jeugd aan een druk en gevaarlijk kruispunt, 4-vaksbaan die overging op drievaks, en zijstraten (voor de mensen die het kennen, aan garage BMW in Ninove, nu overal maar twee vakken). Bijna maandelijks was daar een  ongeval, meestal 's nachts en af en toe zwaar. En dat blijft nog het langst bij, het gehuil, gekerm, geschreeuw. Idem met de ongevallen waarbij ik meehielp met de depannages, maar dat was dan meestal de dag nadien als de familie kwam kijken, de mensen die begonnen te flippen bij het zien van het wrak (meestal waren de slachtoffers al weg als wij toekwamen, slechts enkele keren moeten assisteren bij bevrijding).

Dat zorgt ervoor dat ik nooit echt zot gedaan heb op de openbare weg op enkele uitzonderingen na. Je bent je zeer erg bewust van de risico's en wat ze met zich kunnen meebrengen. Mag gerust een deel van de rijopleiding worden, maar bij sommigen zou het toch niet helpen, ik maak me daar geen illusies in.

Geplaatst:

Op m'n werk zie ik ook af en toe eens een wrak met restanten in/op/rond interieur, daar heb ik niet echt last van. Vooral omdat er geen persoon aan gelinkt is (allé, in m'n gedachten toch)

Geplaatst:

Ja, klopt, is wel een verchil.

Geplaatst:

Ben eigenlijk vooral benieuwd hoe ze het er alle 2 vanaf brengen.. Net eens gezocht op google maar geen nieuwsverslagen te vinden.

Geplaatst:

Voor de Bruggelingen, reed gisteren van B-Park terug naar de Expressweg. 2-vaksbaan die naar een rondpunt leidt, ik rijd rechts en links een wrak. Als we bijna aan het rondpunt gooit hij gewoon de helft van z'n auto over mijn vak, ik zag het gebeuren dus alles kunnen dichtgooien maar scheelde niets. Was een oude vieze pee met sigaret in z'n mond  :huh:

Street view: http://goo.gl/FLHfeI

Geplaatst:

Dat die kinderen op de achterbank niets gezegd hebben. Die keken nochtans en zagen je afkomen! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voor de Bruggelingen, reed gisteren van B-Park terug naar de Expressweg. 2-vaksbaan die naar een rondpunt leidt, ik rijd rechts en links een wrak. Als we bijna aan het rondpunt gooit hij gewoon de helft van z'n auto over mijn vak, ik zag het gebeuren dus alles kunnen dichtgooien maar scheelde niets. Was een oude vieze pee met sigaret in z'n mond  :huh:

Street view: http://goo.gl/FLHfeI

Dat is daar dagelijkse kost. :(

• 2 weken later...
Gast wooter
Geplaatst:

Vandaag bijna dood gereden door een idioot die al bellend niet in de mot had dat ie aan volle pol door het rode licht reed.

Geplaatst:

Mag je in de Leopold-II tunnel niet rechts inhalen? Deze ochtend de blauwe lampen gekregen van een Golf GTI van team polizei omdat ik hem langs rechts inhaalde....da's bebouwde kom en ik reed amper 5km/h te snel, moet kunnen toch??

Geplaatst:

Vraag is, ben je beboet? ☺ ik dacht dat je in bebouwde kom op een baan met meerdere vakken niet verplicht bent om rechts te rijden. Zou logisch zijn als je ook rechts zou mogen inhalen dan. Hebben ze weer gti's bij de smurfen ja?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid