Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Op 3/2/2023 om 14:02, Kartfreak zei:

Maandag een V90 D3 gaan afhalen. Mijn neef was niet overtuigd qua kleurencombo. Wat ik snapte, de aankoop was (deels daardoor?) goedkoop. Hij vergeleek 't met de inhoud van zijne kleine zijne pamper. Maar 't ding stond nog geen uur te koop en we hadden al een kandidaat-koper die de volgende dag ook tekende. Ondertussen zelf nog even verder aan 't rijden (wat ik normaalgezien nooit doe als een wagen al verkocht is). Dat rijdt érg aangenaam. D3 vind ik ook voldoende, moet voor mij niet meer zijn. Als je erin zit, heb je allesbehalve 't gevoel van met zo'n schip op stap te zijn. Ondertussen heb ik al een andere op 't oog 😉

Foto 30-01-2023 16 58 13.jpg

IMG_0451.JPG

NEXT, nuja heel veel is er niet anders 🙂 

Deze heeft wel camera, getinte ruiten en verwarmde zetels achteraan. Voorzetels zijn dan weer maar deels ipv volledig elektrisch verstelbaar en zonder geheugen. Jaartje jonger ook, maar wel wat meer km. Komende uit een XC40 D3 automaat (exact dezelfde motor dus) is het een wereld van verschil qua weggedrag. Zalig vind ik dat rijden zo‘n V90!

 

 

5B8E7083-5B6F-4EFD-8EAB-971DEF3F6D19.jpeg

D10FC185-AAD9-472F-9B0A-20C556A01D8B.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar...

Waar is de katterug ?

1200px-Volvo_PV_544_Sport,_Type_11234_(1

Waar is de amazon ?

vehicle_ad_standard_image_781f6c34bbd8d3

Waar is de 850 Estate ?

143337-the-volvo-850-estate-in-the-1994-

Behoren toch ook tot de Volvo's der Volvo...

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
image
image
image
image
image

 

Volvo 262 C, 1977, by Bertone. The 262C was coachbuilt by Bertone in Turin, though it had been styled by Volvo designer Jan Wilsgaard. Powered by the PRV V6 shared with Peugeot and Renault it was based on the 262 but with a lowered roofline, it remained on sale until 1981.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image
image
image
image
image

Volvo 343 Tundra Concept, 1979, by Bertone. Marcello Gandini’s design was rejected by Volvo who felt it was too radical, but recycled by Bertone and formed the basis of the production Citroen BX.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
image
image
image

Volvo Amazon 122S Cabriolet, 1963, by Jacques Coune. The Volvo 120 series left the factory in 2 and 4 door saloon form and as a 5 door wagon. The Belgian coachbuilder began making open roof versions based on the 2 door saloon. His workforce was largely made up from Italian craftsmen who had left Italy during an economic downturn to seek work elsewhere in Europe. Coune had plans to make 5 cars per year but an improving Italian economy meant that only 4 cabriolets and 1 roadster were made before many of his workers returned to Italy and production ended

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

Ook al heeft mijn vader er ooit twee gehad, ik moest er lang niet van weten, omdat ze zo cliché zijn. Tot op vandaag nog steeds. Als ik zeg "ik heb een Volvo van 32j" bijna altijd "ah, een Amazon?" 🙄 (dat kan trouwens nooit, maar soit)

Anderzijds, 't is echt wel retro rijden zonder al te veel zorgen. Simpele mechaniek, stevig gebouwd, onderdelen vlot vindbaar. Net iets te weinig leuke motoren wel. En ze rijden niet zo slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid