Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

4 hours ago, Bompa said:

Als je dat vergelijkt met de pegasus 18" die ik en ugeken hadden,P1290281.thumb.JPG.212869f2ba1696eaf2c48216a709c15c.JPG ziet dat er wel heel anders uit:

 

Pfffoeh das dik

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Ceke zei:

Pfffoeh das dik

Da's de auto die ik nooit beu geraakte. Hiermee vele duizenden km's met de glimlach afgemaald. Was beetje kostelijk in de banden, maar ik had het er voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant filmpje over de ontwikkeling en levensloop van de 850 (nerdy kerel met papiemopjes die kan het goed uitleggen, check ook z'n andere filmpjes).

 

Naast de eerste S60 mijn favoriete Volvo, allebei in het geel aub :inlove:

Enkele jaren terug een bordeaux (allez hier en daar toch) 850 GLT  voor een paar honderd Euro gekocht en met enkele vrienden die ook allemaal onhandig zijn met techniek een Oostblokroadtrip gedaan. Dat ding is zwaar afgejakkerd en heeft geen kick gegeven. Na de roadtrip nog enkele wilde rondjes Nürburgring gedaan (+Grand Prix circuit) en terug verkocht voor een paar honderd Euro, respect voor die bak!

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Touristenfahrten, Nürburgring, Fotos

Mijn ex-V70 is ondertussen nog in trots bezit van m'n vader, een echt familiestuk!

aangepast door stradge
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stradge zei:

Interessant filmpje over de ontwikkeling en levensloop van de 850 (nerdy kerel met papiemopjes die kan het goed uitleggen, check ook z'n andere filmpjes).

 

Naast de eerste S60 mijn favoriete Volvo, allebei in het geel aub :inlove:

Enkele jaren terug een bordeaux (allez hier en daar toch) 850 GLT  voor een paar honderd Euro gekocht en met enkele vrienden die ook allemaal onhandig zijn met techniek een Oostblokroadtrip gedaan. Dat ding is zwaar afgejakkerd en heeft geen kick gegeven. Na de roadtrip nog enkele wilde rondjes Nürburgring gedaan (+Grand Prix circuit) en terug verkocht voor een paar honderd Euro, respect voor die bak!

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Touristenfahrten, Nürburgring, Fotos

Mijn ex-V70 is ondertussen nog in trots bezit van m'n vader, een echt familiestuk!

Zalig stradge!

En nog zaliger dat jouw V70 nog rondknort. De mijne is al lang in Litouwen ergens vermassakreerd. Maar de S60 hebben we nog.

En die 850's met 170pk rijden heel soepel met mooie sound. Net voor ik mijn 940 kocht drie jaar geleden was het bijna zo eentje geworden, maar in blauw. Was net voor mijn neus verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

850 :inlove:

Wij hadden zo eentje thuis, estate met 170pk in olive green. Mijn pa mist die kist nog altijd!

Toen ik werd opgehaald door hem van sport of dergelijke naschoolse activiteiten, wist ik al van heel ver dat hij eraan kwam, unieke 5cil roffel :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geluid is inderdaad zalig, zo'n donkerbruin dreigend gegrom en toch vriendelijk op een of andere manier, zelfs bij rustig rijden. Het ding liep op z'n teller nog 220 op LPG :inlove:

Wel de lompste auto waar ik ooit mee reed tot hiertoe (met de V70 op tweede plaats), maar dat had zijn charme en ideaal voor zo'n boattrip 🙊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderhalf jaar geleden eens naar een 850R break (of de opvolger/facelift, die na die gele kwam, V70?) gaan kijken die reeds LV ombouw + LPI installatie had. Stond echter al 4 jaar stil en de prijs was een stevige €7000. Zo mee te nemen zonder keuring, dus vertrouwde het niet echt (aangezien die ook niveauregeling had achteraan dacht ik, dus er konden wel wat lijken uit de kast vallen). Op aanraden van maat die mee was laten staan en kort erop een S124 gekocht (ik moest en zou een auto kopen ook al had ik die niet nodig). Echter is deze voor snelweggebruik ook niet helemaal m'n ding (automatische 4-bak dus constant het gevoel dat je een versnelling mist (draait nog iets hoger in toeren dan een manuele 4-bak) en ik had reeds een W124 staan, dus soms denk ik wel eens 'had mss beter toch die R gekocht'. [emoji87]

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ian zei:

Anderhalf jaar geleden eens naar een 850R break (of de opvolger/facelift, die na die gele kwam, V70?) gaan kijken die reeds LV ombouw + LPI installatie had. Stond echter al 4 jaar stil en de prijs was een stevige €7000. Zo mee te nemen zonder keuring, dus vertrouwde het niet echt (aangezien die ook niveauregeling had achteraan dacht ik, dus er konden wel wat lijken uit de kast vallen). Op aanraden van maat die mee was laten staan en kort erop een S124 gekocht (ik moest en zou een auto kopen ook al had ik die niet nodig). Echter is deze voor snelweggebruik ook niet helemaal m'n ding (automatische 4-bak dus constant het gevoel dat je een versnelling mist (draait nog iets hoger in toeren dan een manuele 4-bak) en ik had reeds een W124 staan, dus soms denk ik wel eens 'had mss beter toch die R gekocht'. emoji87.png

 

 

Die ketels gaan in ieder geval niet meer zakken in prijs denk ik, integendeel. V70R net na de 850 is ook nog vet. In dat blauw of roestkleur 😍 wel best de AWD versie vermijden, of weten waar je mee bezig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. En er is veel rommel op de markt, zeker in de R-versies. Maar als die rommel herstelbaar is, en je kan die aankopen voor een aanvaardbare prijs, waarom niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Damn right. Ik vind ze simpelweg stunning. :inlove:  Wel op 't randje van te groot, da's een feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die ook prachtig. En doe grootte van velg heb je toch nodig om alles in verhouding te krijgen imho. Zeker de achterkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ze er niet voor laten liggen, maar heb toch 't gevoel dat een 20" eigenlijk net iets beter past qua formaat, die 21" zijn m.i. echt niet nodig om alles in verhouding te krijgen. Nadeel is dat je nu bij Volvo bijna niks anders meer kan krijgen dan van die verschrikkelijke bicolor velgen (zwart + gepolierd frontje), vréselijk! Die 21" zijn nog de enige knappe velgen die overblijven...

Bandprofiel heeft zelfde % bij 20" en 21", de 20" zijn wel een cm breder dan de 21" dus bij de 20" ook een zuchtje meer band. (En meer rolomvang bij de 21", wat de auto trager doet accelereren. :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleur heeft mij voornamelijk positief verrast. 😍

Klassieke "bompa-kleuren" doen het imo goed op de nieuwe generatie Volvo's. 

Mussel Blue op een S90 Inscription met dezelfde velgen als hierboven heeft mij eerder ook zo verrast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid