BMWMB 9.709 Geplaatst: 7 september 2012 Delen Geplaatst: 7 september 2012 Als je vandaag 50k euro veil hebt, en je wil een Porsche 911 kopen, dan heb je heel wat keuze. Welke zouden jullie keuzen uit deze 3 modellen, telkens met manuele versnellingsbak? En waarom deze keuze? 993 Carrera 4S Pro: Laatste luchtgekoelde Porsche Zeer mooie wagen Waardevast Contra: Minimum 15 jaar oud Spartaans dashboard Delicatere mechaniek? 996 Turbo Pro: Mooiste 996 Turbo Redelijk exclusief Contra: Minimum 9 jaar oud Minst geliefde 911 Zal niet meer stijgen in waarde? 997 Carrera S Pro: Jongste van de 3 Mooi ex- en interieur Meest verfijnde rijeigenschappen Contra: Weinig exclusief door groot marktaanbod Minder snel dan turbo Zal nog verder dalen in waarde Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.633 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Is het een keeper? Dan is herverkoopwaarde geen issue Is het om dagelijks te gebruiken? Dan zou ik gaan voor de modernste die binnen budget past Als liefhebber zou ik gaan voor een 993. (als derde of vierde wagen) als ik hem frequent zou willen gebruiken als daily dan zou het de 997 worden. De Turbo zou ik nooit kiezen. Lijkt mij de minst uitgebalanceerde van de drie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Ik weet niet zo zeker of een Turbo een positief punt is. 't Is wat afhankelijk van hetgeen waar je naar op zoek bent. Een 993 wordt beschouwd als de mooiste, en daarmee ook één van de duurdere, maar ben je nu eigenlijk op zoek naar eentje die mooi is, of eentje waar je met plezier mee rijdt? Ik zou me minder zorgen maken over dat gehele waarde-issue, gesteld dat je hem hebt om te gebruiken. Natuurlijk is het leuk om een auto te hebben die na 10 jaar wat meer waard is, maar jou 'kennende' ga je daar niet lang genoeg op kunnen wachten. Koop gewoon hetgeen waar je het meest plezier aan kan/wil beleven. Daar valt de 993 imo al weg, daar ga je te zuinig op zijn wegens zijn 'unieke' stempel. Afhankelijk van wat je dan zoekt (turbo-motor of atmosferisch) kies je de 997 of de 996. Voor mij zou dat hoogstwaarschijnlijk de 997 zijn. Moest je überhaupt voor de 996 gaan, trek je dan gewoon geen hol aan van waardedaling en/of zijn minder geliefde design. Je koopt dat voor jezelf, en de waardedaling is de kostprijs voor het plezier dat je betaalt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.594 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Een oudere zou ik al snel in cabrio overwegen, ga je veel meer beleving hebben en zo merk je het gebrek aan power niet. Draai 't zoals je wilt, jij (en de meeste onder ons) zijn snelle diesels en hatches gewoon en dan lijkt zo'n oudere Porsche echt niet zo snel, als sportwagen. In een cabrio ga je direct veel meer horen, voelen, zien,.. .Dat doet veel aan de beleving. Heb zo 964 cabrio en speedster gereden en dat was fantastisch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Als ik jou was 997S Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Ik zou uit deze rij ook de 993 pakken... Gewoon omdat ik het zou kopen als vrijetijdsvoertuig en plezier aan te beleven en dus is die leeftijd minder belangrijk... Ik veronderstel dat het ook niet de bedoeling is om er frequent mee te gaan tracken??? Simoni maakt een goeie opmerking betreffende de cabrio! Je beleeft het allemaal veel beter aan meer legale snelheden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.709 Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2012 Het is niet de bedoeling om met deze 911 te gaan tracken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 996GT3 clubsport. Als je daarmee niet genoeg sensatie hebt dan weet ik het ook niet meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/1579-2001-porsche-996-turbo-111000-km/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.709 Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2012 Ik had eigenlijk nog een voorwaarde moeten stellen buiten de manuele versnellingsbak, nl. een achterbank voor de kids. Als ik een GT3 zou willen, dan kan ik beter mijn Mégane verkopen en voor een 997 GT3 gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.709 Geplaatst: 8 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2012 http://www.autominde...urbo-111000-km/ Zeer knappe 911, aan een zeer aantrekkelijke prijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.295 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Als het als 3de wagen gaat dienen, om af en toe een toertje mee te doen en te koesteren, dan zou ik zonder twijfel voor de 993 gaan. Als het een daily wordt, dan voor de 997. De 996 trekt mij minder aan. Als je per sé een Turbo wil, dan zou ik een 997 proberen te vinden, of wachten tot die binnen budget valt. Mijn neef kwam gisteren opeens met een 996 Carrera 4 af. Heb ermee gereden, en vond dat de power tegenviel. Simoni heeft dus zeker gelijk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 een 996 carrera 4 is volgens mij zelfs trager dan een 987.1 Cayman S Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Zeer knappe 911, aan een zeer aantrekkelijke prijs. En ge hebt nog 15000 euro budget over Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 aangezien je al een M3 .......ah neen wacht al een 7serie ........ah neen wacht al een 1cabrio -in god weet welke motorvariant het nu is- hebt, zou ik voor ééntje gaan die je zelf graag ziet en waarin je wilt gezien worden. Je zegt zelf dat het een derde wagen gaat zijn, en je er niet mee gaat tracken. dus zou ik het visuele een grote rol laten spelen. de laatste in rij valt dus compleet af, wegens te clean en niet "speciaal" genoeg. de eerste is de laatste met de dikke heupen en blijft zalig qua looks en uitstraling. de turbo is -ook al misschien het minst geliefd volgens velen- een specialeke. oké hij is van een minder mooie generatie, maar een turbo blijft een turbo. die luchtgaten, de achterspoiler,.... blijft een hoofdendraaier. ik heb echter in geen van beiden gezeten dus weet niet hoe ze qua interieur liggen. maar mijn keuze gaat dus uit naar 1 of 2. ook al is in mijn ogen de eerste de "geilste" ik zou precies eerder naar de turbo neigen, waarom hij is iets jonger, zal waarschijnlijk beter uitgerust zijn en een turbo blijft verdorie een turbo. het mag dan nog de lelijkste zijn, maar het is er één. een beetje verfraaien met een andere velg, zo'n carbon spoiler erop achteraan (heeft eens ééntje te koop gestaan hier dacht ik) en zijn looks gaan met 10punten omhoog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.977 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Als ge voor een 996 turbo gaat zou ik em zeker compleet stock laten. Anders maakt ge er echt een foorbak van. IMO En ik heb al meegereden in die die te koop staat en dat is een zeer aangenaam voertuig moet ik zeggen. Ik vind een 993 trouwens zwaar overroepen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 subtiele tuning mag toch. de 996 turbo was de eerste die een kleinere achtervleugel kreeg. en daar past in mijn ogen een grotere op. tech art heeft bv een paar mooi exemplaren. ofwel een iets grotere versie van de opklapbare (al dan niet in carbon) of bv. de GT2 look. past heel goed met de kont van de 996. op een gewone zou ik ze ook niet plaatsen, maar een turbo mag een grote achtervleugel hebben. puur uit nostalgie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 De turbo voor de duuw in de rug natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.012 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 hier is bv. zo'n carbon lip http://www.autominded.be/forums/index.php?/topic/701-tk-carbon-achterspoiler-voor-porsche-996-turbo/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Sowieso de turbo. De rest gaat wellicht zelfs traag aanvoelen in vergelijking met die 135i of de Mégane. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.986 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Als je er niet mee gaat tracken, dan zou ik eens cabrio's van die modellen overwegen... Nadeel is dan wel dat de lijn van een 993 in cabrio iets minder is... Maar een 996 turbo cabrio vind ik toch ook wel heel dik... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.537 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 996 turbo of misschien een goed gespecte 997, lastige keuze imo. Eerder de turbo vanwege het koppel en vermogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Het is om eens een ritje te maken, te genieten en te posen. Koop eens een 993 Targa Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Simoni 5.594 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Man spreekt waarheden. Targa of cabrio = genieten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Salokin 8.215 Geplaatst: 8 september 2012 Delen Geplaatst: 8 september 2012 Ik heb me nooit kunnen verzoenen met de koplampen van de 996 dus als je hem niet als trackkar gaat gebruiken waarbij vermogen boven uiterlijk staat zou ik opteren voor de 993. De 997 is ongetwijfeld een betere auto maar ik zou niet het gevoel hebben met iets speciaals rond te rijden wat voor een derde kar toch wel een vereiste is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.