Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Als je vandaag 50k euro veil hebt, en je wil een Porsche 911 kopen, dan heb je heel wat keuze.

Welke zouden jullie keuzen uit deze 3 modellen, telkens met manuele versnellingsbak?

En waarom deze keuze?

993 Carrera 4S

Pro:

Laatste luchtgekoelde Porsche

Zeer mooie wagen

Waardevast

Contra:

Minimum 15 jaar oud

Spartaans dashboard

Delicatere mechaniek?

Porsche993_voor.jpg

996 Turbo

Pro:

Mooiste 996

Turbo

Redelijk exclusief

Contra:

Minimum 9 jaar oud

Minst geliefde 911

Zal niet meer stijgen in waarde?

c973113082012161432_4.jpg

997 Carrera S

Pro:

Jongste van de 3

Mooi ex- en interieur

Meest verfijnde rijeigenschappen

Contra:

Weinig exclusief door groot marktaanbod

Minder snel dan turbo

Zal nog verder dalen in waarde

image_02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een keeper?

Dan is herverkoopwaarde geen issue

Is het om dagelijks te gebruiken? Dan zou ik gaan voor de modernste die binnen budget past

Als liefhebber zou ik gaan voor een 993. (als derde of vierde wagen) als ik hem frequent zou willen gebruiken als daily dan zou het de 997 worden. De Turbo zou ik nooit kiezen. Lijkt mij de minst uitgebalanceerde van de drie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zo zeker of een Turbo een positief punt is. 't Is wat afhankelijk van hetgeen waar je naar op zoek bent.

Een 993 wordt beschouwd als de mooiste, en daarmee ook één van de duurdere, maar ben je nu eigenlijk op zoek naar eentje die mooi is, of eentje waar je met plezier mee rijdt?

Ik zou me minder zorgen maken over dat gehele waarde-issue, gesteld dat je hem hebt om te gebruiken. Natuurlijk is het leuk om een auto te hebben die na 10 jaar wat meer waard is, maar jou 'kennende' ga je daar niet lang genoeg op kunnen wachten.

Koop gewoon hetgeen waar je het meest plezier aan kan/wil beleven. Daar valt de 993 imo al weg, daar ga je te zuinig op zijn wegens zijn 'unieke' stempel.

Afhankelijk van wat je dan zoekt (turbo-motor of atmosferisch) kies je de 997 of de 996. Voor mij zou dat hoogstwaarschijnlijk de 997 zijn.

Moest je überhaupt voor de 996 gaan, trek je dan gewoon geen hol aan van waardedaling en/of zijn minder geliefde design. Je koopt dat voor jezelf, en de waardedaling is de kostprijs voor het plezier dat je betaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oudere zou ik al snel in cabrio overwegen, ga je veel meer beleving hebben en zo merk je het gebrek aan power niet. Draai 't zoals je wilt, jij (en de meeste onder ons) zijn snelle diesels en hatches gewoon en dan lijkt zo'n oudere Porsche echt niet zo snel, als sportwagen.

In een cabrio ga je direct veel meer horen, voelen, zien,.. .Dat doet veel aan de beleving. Heb zo 964 cabrio en speedster gereden en dat was fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou uit deze rij ook de 993 pakken... Gewoon omdat ik het zou kopen als vrijetijdsvoertuig en plezier aan te beleven en dus is die leeftijd minder belangrijk...

Ik veronderstel dat het ook niet de bedoeling is om er frequent mee te gaan tracken???

Simoni maakt een goeie opmerking betreffende de cabrio! Je beleeft het allemaal veel beter aan meer legale snelheden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eigenlijk nog een voorwaarde moeten stellen buiten de manuele versnellingsbak, nl. een achterbank voor de kids. :)

Als ik een GT3 zou willen, dan kan ik beter mijn Mégane verkopen en voor een 997 GT3 gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het als 3de wagen gaat dienen, om af en toe een toertje mee te doen en te koesteren, dan zou ik zonder twijfel voor de 993 gaan.

Als het een daily wordt, dan voor de 997. De 996 trekt mij minder aan. Als je per sé een Turbo wil, dan zou ik een 997 proberen te vinden, of wachten tot die binnen budget valt.

Mijn neef kwam gisteren opeens met een 996 Carrera 4 af. Heb ermee gereden, en vond dat de power tegenviel. Simoni heeft dus zeker gelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien je al een M3 .......ah neen wacht al een 7serie ........ah neen wacht al een 1cabrio -in god weet welke motorvariant het nu is- hebt, :D zou ik voor ééntje gaan die je zelf graag ziet en waarin je wilt gezien worden. Je zegt zelf dat het een derde wagen gaat zijn, en je er niet mee gaat tracken. dus zou ik het visuele een grote rol laten spelen. de laatste in rij valt dus compleet af, wegens te clean en niet "speciaal" genoeg.

de eerste is de laatste met de dikke heupen en blijft zalig qua looks en uitstraling. de turbo is -ook al misschien het minst geliefd volgens velen- een specialeke. oké hij is van een minder mooie generatie, maar een turbo blijft een turbo. die luchtgaten, de achterspoiler,.... blijft een hoofdendraaier.

ik heb echter in geen van beiden gezeten dus weet niet hoe ze qua interieur liggen. maar mijn keuze gaat dus uit naar 1 of 2. ook al is in mijn ogen de eerste de "geilste" ik zou precies eerder naar de turbo neigen, waarom hij is iets jonger, zal waarschijnlijk beter uitgerust zijn en een turbo blijft verdorie een turbo.

het mag dan nog de lelijkste zijn, maar het is er één.

een beetje verfraaien met een andere velg, zo'n carbon spoiler erop achteraan (heeft eens ééntje te koop gestaan hier dacht ik) en zijn looks gaan met 10punten omhoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge voor een 996 turbo gaat zou ik em zeker compleet stock laten. Anders maakt ge er echt een foorbak van.

IMO

En ik heb al meegereden in die die te koop staat en dat is een zeer aangenaam voertuig moet ik zeggen.

Ik vind een 993 trouwens zwaar overroepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

subtiele tuning mag toch.

de 996 turbo was de eerste die een kleinere achtervleugel kreeg. en daar past in mijn ogen een grotere op. tech art heeft bv een paar mooi exemplaren. ofwel een iets grotere versie van de opklapbare (al dan niet in carbon) of bv. de GT2 look. past heel goed met de kont van de 996.

op een gewone zou ik ze ook niet plaatsen, maar een turbo mag een grote achtervleugel hebben. puur uit nostalgie.

image_01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er niet mee gaat tracken, dan zou ik eens cabrio's van die modellen overwegen...

Nadeel is dan wel dat de lijn van een 993 in cabrio iets minder is... Maar een 996 turbo cabrio vind ik toch ook wel heel dik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me nooit kunnen verzoenen met de koplampen van de 996 dus als je hem niet als trackkar gaat gebruiken waarbij vermogen boven uiterlijk staat zou ik opteren voor de 993. De 997 is ongetwijfeld een betere auto maar ik zou niet het gevoel hebben met iets speciaals rond te rijden wat voor een derde kar toch wel een vereiste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid