Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik weet da ge zo ni zijt, maar dit is echt de mentaliteit van een klant die denkt dat de nulmeridiaan door zijn gat loopt.

Mijn excuses, t is niet persoonlijk bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook maar een bizarre visie hoor David. ;)

Toch Tommie. De verdeler die ik toen had heeft ook zo'n M3 dag gehouden, en heeft mij niet uitgenodigd. Ik weet dat de verdeler die ik nu heb 20 mensen had uitgenodigd. Hiervan hebben er 5 eentje besteld. Is dat dan niet de bedoeling van zo'n testdagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al die cirque nodig hebt om een dealer te kiezen en een auto te kopen spoor je niet imo.

Elke deftige garage kan je een testrit regelen op een moment dat je past, als je echt interesse hebt in een auto. Zelfs meedere testritten in verschillende modellen. Waarom daar een heel circus bij moet komen met buffet en een concert van de London Symphonic Orchestra gaat mijn boerenverstand te boven.

Als ik een 911 wil ga ik niet wachten tot een dealer een of ander event organiseert om die te kopen, maar zoek ik een dealer waar ik me goed bij voel en waar ik positieve feedback over hoor/lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Rosmalen waren mensen die al klant waren in Maastricht en die zelfs al een 991 hadden. Ook waren in mijn groep 2 mannen die nog geen Porsche hadden, maar wel aan het overwegen waren eentje te kopen. Daarnaast was er zelfs een eigenaar van een tweedehands garage waarmee ze samenwerken voor overnames. Zo'n testdag doen ze dus niet alleen om nieuwe klanten te overtuigen, maar ook om met bestaande klanten een lange termijn relatie op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al die cirque nodig hebt om een dealer te kiezen en een auto te kopen spoor je niet imo.

Elke deftige garage kan je een testrit regelen op een moment dat je past, als je echt interesse hebt in een auto. Zelfs meedere testritten in verschillende modellen. Waarom daar een heel circus bij moet komen met buffet en een concert van de London Symphonic Orchestra gaat mijn boerenverstand te boven.

Als ik een 911 wil ga ik niet wachten tot een dealer een of ander event organiseert om die te kopen, maar zoek ik een dealer waar ik me goed bij voel en waar ik positieve feedback over hoor/lees.

Dat is heel zeker juist wat jij zegt, maar toch blijft klantenbinding belangrijk. Vandaag ben ik nog uitgenodigd geweest door een leverancier om mee te gaan naar de voetbal met een uitgebreide lunch erbij. Waarom wordt dat dan gedaan?

Ik hoor ook dikwijls van mensen dat ze een showroom binnen wandelen en daar maar een slechte ontvangst krijgen met weinig interesse.

Als die klant naar een andere verdeler gaat waar ze 'm beter ontvangen en 'm daar bovenop nog eens voor zo'n leuke testdag uitnodigen, waar denk je dan dat die zal bestellen?

Ik ben van mening dat net in deze moeilijke economische tijd het des te belangrijker is om uw (potentiële) klanten in de watten te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is heel zeker juist wat jij zegt, maar toch blijft klantenbinding belangrijk. Vandaag ben ik nog uitgenodigd geweest door een leverancier om mee te gaan naar de voetbal met een uitgebreide lunch erbij. Waarom wordt dat dan gedaan?

Er is wel een groot verschil tussen een 1-malige aankoop elke X jaar, en een leverancier die bij wijze van spreken elke week gerief komt leveren voor je zaak.

Ik hoor ook dikwijls van mensen dat ze een showroom binnen wandelen en daar maar een slechte ontvangst krijgen met weinig interesse.

Als die klant naar een andere verdeler gaat waar ze 'm beter ontvangen en 'm daar bovenop nog eens voor zo'n leuke testdag uitnodigen, waar denk je dan dat die zal bestellen?

Je haalt hier vanalles door mekaar.

Waar staat er dat Penders je slecht ontvangt? Jij zegt net dat omdat ze zo geen "feestjes" organiseren voor Jan en alleman dat je op een ander gaat gaan. En ik (en ik denk @@Tommie ook) snap dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een groot verschil tussen een 1-malige aankoop elke X jaar, en een leverancier die bij wijze van spreken elke week gerief komt leveren voor je zaak.

Het was een industriebouwer die voor ons nog nooit gebouwd heeft, maar die wel weet dat we gaan bijbouwen...

Je haalt hier vanalles door mekaar.

Waar staat er dat Penders je slecht ontvangt? Jij zegt net dat omdat ze zo geen "feestjes" organiseren voor Jan en alleman dat je op een ander gaat gaan. En ik (en ik denk @@Tommie ook) snap dat niet.

Ik snap wat jullie bedoelen. Penders heeft mij zeker nooit slecht geholpen. Begin van het jaar heb ik één van de verkopers gezien op het salon en heeft hij mij een prijsofferte gemaakt voor een 991 en een overnameprijs voor onze M3. Aangezien wij toen een 135i hebben besteld is de communicatie gestopt. Zo is het ook verlopen bij Maastricht waar ik dus ook prijs had laten maken. Van Penders hoor ik niets meer. Van Maastricht krijg ik meerdere uitnodigingen per jaar. Ondertussen doen ze ook hun uiterste best om bestaande klanten bij Penders weg te kapen... Sommige klanten zijn nu éénmaal gevoelig voor dergelijke 'verwennerijen'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook uitnodigingen van Porsche Drogenbos en Penders voor allerhande events (voorstellingen nieuwe modellen bv). Het verschil is dat ik daar wel al geld heb achtergelaten, hoewel ik er nog nooit een auto heb gekocht.

Bij mij verdwijnt die zooi echter allemaal in de vuilbak. Heb wel betere dingen te doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zou beter in Knokke bestellen David:

- eerste plaats in Belgie op vlak van klantentevredenheid in after sales (sales wordt aan gewerkt)

ja, ze zouden daar beter es een deftige verkoper zetten ipv een BMW washout :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ook uitnodigingen van Porsche Drogenbos en Penders voor allerhande events (voorstellingen nieuwe modellen bv). Het verschil is dat ik daar wel al geld heb achtergelaten, hoewel ik er nog nooit een auto heb gekocht.

Je moet er dan toch ooit op aangestuurd hebben? De Jacky vertelde mij vrijdag nog dat ik niet uitgenodigd werd voor de Boxster launch omdat mijn auto niet van daar komt, de auto is daar al 4 jaar in onderhoud en heb er al duizenden euros achtergelaten. Enkel omdat ik nu pas zelf interesse getoond heb zullen ze mij uitnodigen voor de Cayman launch.

Slechte sales-strategie vind ik, klanten die op onderhoud komen met een wagen van 4 jaar of ouder lijken mij juist de mensen die op punt staan te vernieuwen en die best een duwtje in die richting kunnen gebruiken, ongeacht waar hun wagen gekocht werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er dan toch ooit op aangestuurd hebben? De Jacky vertelde mij vrijdag nog dat ik niet uitgenodigd werd voor de Boxster launch omdat mijn auto niet van daar komt, de auto is daar al 4 jaar in onderhoud en heb er al duizenden euros achtergelaten. Enkel omdat ik nu pas zelf interesse getoond heb zullen ze mij uitnodigen voor de Cayman launch.

Absoluut niet.

Zoals ik al zei, die dingen kunnen me aan mijn reet roesten, ik ga daar nooit naartoe.

En wie is Jacky?

Lafon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zou beter in Knokke bestellen David:

- eerste plaats in Belgie op vlak van klantentevredenheid in after sales (sales wordt aan gewerkt)

Ochja, dat is ook elk jaar een andere garage, opdat elke receptie zo een "beker" op zijn toog kan zetten. Ik hecht daar weinig belang aan eerlijk gezegd.

Ben er zeker van dat je als trackende GT3-koper beter af bent bij Penders dan in Knokke bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge zou beter in Knokke bestellen David:

- eerste plaats in Belgie op vlak van klantentevredenheid in after sales

Open op zondag?

En hoe lang is da spel al open? :D

Bij VW zijn ze daar ook een jaar volop mee begonnen, alles in het teken van klanttevredenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid