Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Lol.

Mijn doel was gewoon om aan te tonen dat je vrij simpel veel meer vermogen uit een 996 Turbo kunt halen. Zo geraak je hem ook minder rap beu?

En gaat em rapper kapot. Want kapot gaan ze vroeg of laat, die turbo's.

En minder rap beu?

Ik heb 435pk onder de kap, en iedere keer ik er mee op de baan rijd vraag ik me af wat je in godsnaam met nog meer vermogen moet doen (en wat je eigenlijk al met die 435 moet doen op straat). Als je 400pk beu geraakt en je hebt er 500+ nodig om je te amuseren op de openbare weg is t mssch tijd om je rijbewijs af te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gaat em rapper kapot. Want kapot gaan ze vroeg of laat, die turbo's.

En minder rap beu?

Ik heb 435pk onder de kap, en iedere keer ik er mee op de baan rijd vraag ik me af wat je in godsnaam met nog meer vermogen moet doen (en wat je eigenlijk al met die 435 moet doen op straat). Als je 400pk beu geraakt en je hebt er 500+ nodig om je te amuseren op de openbare weg is t mssch tijd om je rijbewijs af te geven.

Zeg dat maar tegen Rami.

Had hij zo'n machien niet omgebouwd tot dragracer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat maar tegen Rami.

Had hij zo'n machien niet omgebouwd tot dragracer?

In de 700 paarden en tegen de 1000 koppel, neen?

Ding irl mogen aanschouwen, zotte shizzle...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat maar tegen Rami.

Had hij zo'n machien niet omgebouwd tot dragracer?

Klopt.

Maar ondertussen is em ook wel wa slimmer geworden ;)

(ik zou als 25-jarige met hetzelfde budget wschl hetzelfde gedaan hebben, ma soit :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol.

Mijn doel was gewoon om aan te tonen dat je vrij simpel veel meer vermogen uit een 996 Turbo kunt halen. Zo geraak je hem ook minder rap beu? En begin ik nog niet eens over chassis tuning.

Ik zou dat wrs wel doen ja, maar vooral als resultaat van een andere uitlaatlijn en diverse optimalisaties, zonder dat 500 pk ineens een doel wordt maar eerder om de totale beleving te versterken.

Rijderskunsten hebben daar geen kloten mee te maken. Kijk eerst eens in de spiegel, hoe jij dacht 2 jaar geleden. Ge moet het mij niet uitleggen hoor :)

Awel daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht dus fout en heb al doende geleerd en ondertussen 3 motoren naar de haaien geholpen...... Ik open geen aanval of zo hè, we wisselen meningen.

En sorry maar mits wat oefenen kan je uit een kar meer halen dan door niet te oefenen en pk's bij te pompen, zelf wou ik aanhalen dat dat een veiligere en betere keuze is.

Wat dat met in de spiegel kijken te maken heeft weet ik niet want dat is net wat ik doe. Ben niet te fier om dat toe te geven ... al doende leert men.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Maar ondertussen is em ook wel wa slimmer geworden ;)

(ik zou als 25-jarige met hetzelfde budget wschl hetzelfde gedaan hebben, ma soit :D)

mmm .. zeker van ? :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En gaat em rapper kapot. Want kapot gaan ze vroeg of laat, die turbo's.

En minder rap beu?

Ik heb 435pk onder de kap, en iedere keer ik er mee op de baan rijd vraag ik me af wat je in godsnaam met nog meer vermogen moet doen (en wat je eigenlijk al met die 435 moet doen op straat). Als je 400pk beu geraakt en je hebt er 500+ nodig om je te amuseren op de openbare weg is t mssch tijd om je rijbewijs af te geven.

Je hebt gelijk hoor maar dat dacht ik indertijd ook van mijn 330D met zijn 211PK en eigenlijk ook wel een beetje met mijn CSL, wel nog niet met mijn 550i maar dat komt misschien ook nog.

Awel daar heb je helemaal gelijk in. Ik dacht dus fout en heb al doende geleerd en ondertussen 3 motoren naar de haaien geholpen...... Ik open geen aanval of zo hè, we wisselen meningen.

En sorry maar mits wat oefenen kan je uit een kar meer halen dan door niet te oefenen en pk's bij te pompen, zelf wou ik aanhalen dat dat een veiligere en betere keuze is.

Wat dat met in de spiegel kijken te maken heeft weet ik niet want dat is net wat ik doe. Ben niet te fier om dat toe te geven ... al doende leert men.

Ook jij hebt gelijk, eigenlijk heeft de CSL meer vermogen dan dat mijn rijkunsten toelaten, enkel op Francorchamps had ik het gevoel vermogen 'te kort' te komen. Ik zal evenwel het vermogen ongewijzigd laten maar wel wat aanpassingen doen aan ophanging.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk hoor maar dat dacht ik indertijd ook van mijn 330D met zijn 211PK en eigenlijk ook wel een beetje met mijn CSL, wel nog niet met mijn 550i maar dat komt misschien ook nog.

Ik heb thuis een wagen met 250pk die ik als daily gebruik, en dat is eigenlijk meer dan voldoende. Rijdt met de vingers in de neus 200 per uur, en dat is al veel te veel in België, en van de tussensprints heb ik ook niet te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook jij hebt gelijk, eigenlijk heeft de CSL meer vermogen dan dat mijn rijkunsten toelaten, enkel op Francorchamps had ik het gevoel vermogen 'te kort' te komen. Ik zal evenwel het vermogen ongewijzigd laten maar wel wat aanpassingen doen aan ophanging.

Dat gevoel van te weinig vermogen heb je daar met bijna elke auto denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je daarvoor lenen?

Ik zou zelfs geen boot kopen, maar eentje huren.

www.kiwasail.com

En we hebben gewonnen! :party:

Als ge bij gerard wilt kopen laat maar weten is ne goeie vriend van mijn pa.

Goed om weten. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid