Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik het meeste zin in een 996 turbo.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog met geen van deze 3 auto's heb gereden. Alvorens ik een beslissing neem wil ik ze allemaal eens gereden hebben. Het kan zijn dat ik daarna van gedachte verander.

Psst, als je wil kan ik - zonder verplichting - wel een deftige proefrit regelen met een 996TT :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor het voorstel. Dat zou me zeker interesseren. Dan weet ik direct of ik mijn neus in de juiste richting heb staan. :)

Ik stuur je een pm om iets af te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

²²²²

Voor BMWMB duidelijk de 996. Hij ziet die graag, het is een turbo (dus wat specialer in onze/zijn ogen), hij wil de duw in de rug, en hij is betaalbaar. Ideaal.

Voor mezelf, geen van de drie. De 993 te oud om echt te kunnen gebruiken, de 996 te lelijk, de 997 te gewoon.

Probleem is dat je binnen een kleine 2 jaar die 991 in hetzelfde vakje kan zetten als die 997 :(

993 is idd oud om te gebruiken, maar het is dan ook een derde plezierwagen... Voor snelle en efficiënte verplaatsingen heeft hij de 730d (ik bedoel de 530d) en de M3 cabrio (ik bedoel de 135i) en voor trackdays heeft hij de Megane (alé ik veronderstel dat toch).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa, als da goed rijdt en de herstelling is correct gebeurd (en de prijs is navenant)

... klopt, maar dan gaat het idee achter de keuze voor een 993 .. de waardevastheid/waardestijging .. wel niet (meteen) op.

Persoonlijk zou ik inderdaad de tijd pakken (misschien het budget nog een paar euro proberen op te trekken) en op zoek gaan naar een 997 turbo, aangezien je hem toch regelmatig uit de garage wilt pakken.

993 is iets om bij mooi weer eens een klein toertje te maken

996 is bruut, maar zal inderdaad niet veel in waarde stijgen (alhoewel ik me ook niet kan voorstellen, dat ze nog meer zakken)

Deze :inlove: .. manueel, belgische wagen dus geen papiergedoe meer, exclusief kleurtje (waarbij je wel even de reden moet weten van het in een andere kleur zetten. Vanaf fabriek op wens van eigenaar .... of toch niet zo schadevrij)

http://www.autoscout...px?id=215889530

997-4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog, who cares.

Ik vind/vond een 997 Carrera ook "gewoon", en om naar te kijken is dat niet wauw, maar je moet er gewoon eens mee gereden hebben. Dan speelt dat (voor mij toch) allemaal geen rol meer.

Als je wil patsen koop je beter een R8 V8. Kost ook geen hol meer (relatief gezien).

Link naar reactie
Delen op andere sites

... klopt, maar dan gaat het idee achter de keuze voor een 993 .. de waardevastheid/waardestijging .. wel niet (meteen) op.

Persoonlijk zou ik inderdaad de tijd pakken (misschien het budget nog een paar euro proberen op te trekken) en op zoek gaan naar een 997 turbo, aangezien je hem toch regelmatig uit de garage wilt pakken.

993 is iets om bij mooi weer eens een klein toertje te maken

996 is bruut, maar zal inderdaad niet veel in waarde stijgen (alhoewel ik me ook niet kan voorstellen, dat ze nog meer zakken)

Deze :inlove: .. manueel, belgische wagen dus geen papiergedoe meer, exclusief kleurtje (waarbij je wel even de reden moet weten van het in een andere kleur zetten. Vanaf fabriek op wens van eigenaar .... of toch niet zo schadevrij)

http://www.autoscout...px?id=215889530

997-4.jpg

Ik zou hier gewoon tegen die verkoper zeggen: "Vanaf de prijs met een 4 begint, koop ik hem". En dan zien wat ze zeggen.

Bak zal niet makkelijk te verkopen zijn in B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog, who cares.

Ik vind/vond een 997 Carrera ook "gewoon", en om naar te kijken is dat niet wauw, maar je moet er gewoon eens mee gereden hebben. Dan speelt dat (voor mij toch) allemaal geen rol meer.

Als je wil patsen koop je beter een R8 V8. Kost ook geen hol meer (relatief gezien).

Dat geloof ik, maar ik volg ook wel forumlid x zijn mening dat een derde kar iets speciaals moet hebben, niet alleen goed rijden.

Los van de leeftijd van een model, de 991 is nu fantastisch, tot je de GT3 en turbo varianten hebt gezien. Dan wordt die terug wat eenvoudiger, banaler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

t is geen supercar.

en zo fantastisch vind ik die 991 ook niet, tov de 997. t is een evolutie he. t is niet alsof je er ineens een TVR Sagaris naast hebt staan :D

Een Carrera is gewoon een vrij simpel design zonder veel show. Een GT3 smijt daar gewoon wat extra spoilers op :)

Probleem met die oude Porsches is dat die gewoon voor geen meter vooruit gaan. Ken nog zo iemand die ooit het lumineuze idee had van een 964 te kopen als weekendwagen, iemand die wel wat gewoon was. Hij heeft dat ding gekocht, 1 weekend mee rondgereden en terug te koop gezet.

Hij rijdt nu met een 996 Turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... klopt, maar dan gaat het idee achter de keuze voor een 993 .. de waardevastheid/waardestijging .. wel niet (meteen) op.

Persoonlijk zou ik inderdaad de tijd pakken (misschien het budget nog een paar euro proberen op te trekken) en op zoek gaan naar een 997 turbo, aangezien je hem toch regelmatig uit de garage wilt pakken.

993 is iets om bij mooi weer eens een klein toertje te maken

996 is bruut, maar zal inderdaad niet veel in waarde stijgen (alhoewel ik me ook niet kan voorstellen, dat ze nog meer zakken)

Deze :inlove: .. manueel, belgische wagen dus geen papiergedoe meer, exclusief kleurtje (waarbij je wel even de reden moet weten van het in een andere kleur zetten. Vanaf fabriek op wens van eigenaar .... of toch niet zo schadevrij)

http://www.autoscout...px?id=215889530

997-4.jpg

Ik zou hier gewoon tegen die verkoper zeggen: "Vanaf de prijs met een 4 begint, koop ik hem". En dan zien wat ze zeggen.

Bak zal niet makkelijk te verkopen zijn in B.

Ik heb deze wagen zien staan. Qua kleuren totaal niet mijn ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Porsche 991 is net de enige sportwagen die in België nog goed verkocht geraakt. Stoot relatief weinig CO2 uit.

Waar haal je die wijsheid vandaan?

En relatief weinig is allemaal goed en wel, maar je blijft VAA berekenen op 120+K euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je die wijsheid vandaan?

En relatief weinig is allemaal goed en wel, maar je blijft VAA berekenen op 120+K euro.

Dat is wel juist, maar iedere andere concurrerende sportwagen die 120k euro kost blaast wel heel wat meer CO2 uit, dus is deze wagen nu opeens veel duurder dan een 991. Om die reden zal er nu sneller voor de 991 gekozen worden. Trouwens, een mooi uitgeruste 'gewone' carrera koop je bruto vanaf 105k euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 993 4s is een prachtige wagen qua design. Heb er zeer recent eens een deftig ritje mogen mee doen: grootste tegenvaller ooit, qua rijden, dat is echt niks waard imo (vanuit de chauffeur stoel bekeken) hoe knap ik hem ook vind.

997 of 996 en iets met 4: idem, neem alle fun en gevoel weg. Bij de Turbo kan je niet anders, zou anders quasi onbestuurbaar zijn voor zo goed als alle kopers.

Mijn mening: een 997 2S.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enerzijds zou je een turbo (996) moeten nemen omdat al je andere auto's al turbo's zijn, anderzijds zou me dat net aanmoedigen om een goeie oude atmo te kiezen.

Buiten de Mégane (hoe lang blijft die nog?) heb je enkel automaten op de oprit, wel neem dan een manuele.

997S X51 manueel, en een goede uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid