Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Bedrijven hebben nog 1 uitweg als ze een nieuwe auto kopen. De auto leasen, en laten inschrijven op de leasemaatschappij met haar zetel in Brussel. Dan zit je nog onder het oude systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100 euro + 20 euro per jaar per gram CO2 boven de 100.

Praktisch voorbeeld: uw M3: 293g = 100+3860 = 4000 euro

Vanwaar haal je deze berekeningswijze?

Als dat de formule wordt voor de jaarlijkse taks, amai zeg :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik acht de kans klein. De berekening zal wel met een exponentiële factor zijn, zoals bij de BIV, anders staat morgen half Schaarbeek aan de OCMW om bijstand voor de taks van hunne Mercedes van 20 jaar oud :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

100 euro + 20 euro per jaar per gram CO2 boven de 100.

Praktisch voorbeeld: uw M3: 293g = 100+3860 = 4000 euro

Vanaf wanneer gaat dit in? En heb je daar bewijs van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus voor een stomme 3l diesel zou je binnenkort bijna 1900 euro tax moeten betalen?

Dat bestaat toch niet :o

Ik zou al aan 2500 zitten met een stomme 2 liter benzine :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik acht de kans klein. De berekening zal wel met een exponentiële factor zijn, zoals bij de BIV, anders staat morgen half Schaarbeek aan de OCMW om bijstand voor de taks van hunne Mercedes van 20 jaar oud :lolz:

in Schaarbeek zie ik eigenlijk meer dikke bakken dan iets anders :D

Alé toch veel nieuwe Bmw's en Benzen.

Vroeg eens aan iemand uit de buurt hoe ze dat eigenlijk konden betalen.

Antwoord: "wiet, hasjiesj ,coke" :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt ??? :shock:

Fuck dan verkoop ik die hoor ( alhoewel niemand dit nog gaat willen natuurlijk )

No way?? :shock:

Vanwaar haal je deze berekeningswijze?

Als dat de formule wordt voor de jaarlijkse taks, amai zeg :o

Ik acht de kans klein. De berekening zal wel met een exponentiële factor zijn, zoals bij de BIV, anders staat morgen half Schaarbeek aan de OCMW om bijstand voor de taks van hunne Mercedes van 20 jaar oud :lolz:

??? the fuck

Over een paar jaar rijdt dus iedereen met max een 1,5 als ik het goed heb? Al de rest zit toch best ver boven die 100 gr.

Wordt tof

Vanaf wanneer gaat dit in? En heb je daar bewijs van?

Ik zou al aan 2500 zitten met een stomme 2 liter benzine :huh:

:lolz:

Geloof nooit zomaar alles wat je op internet leest :D

Het is nog niet zeker hoe ze het gaan doen, maar zal 9/10 met een vaste en variabele factor zijn.

Maar uiteraard heb ik dit overdreven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch heb ik schrik dat het niet veel zal schelen.

Alle nieuwe maatregelen worden gerelateerd aan de CO2 uitstoot van de auto's...

Dat komt erdoor ja, maar niet in die mate.

Dat krijgen ze er nooit door dat dat zo een bedragen gaan zijn.

Als dat al volgens die formule gaat zijn zal dat eerder 10 euro per gram CO2 zijn, en zelfs dat is veel.

En het basisbedrag gaat hoger zijn, anders maken ze teveel verlies :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er een mooi exemplaar uit, ik stoor me alleen aan die "collector" in de titel, het is niet eens een exemplaar met WLS. Maar dat kan aan mij liggen, zich storen aan zulke zaken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wordt er sowieso nog niets gekocht. Ik zal nog een half jaar geduld moeten hebben. Ondertussen kijk ik wat rond wat de mogelijkheden zijn. Ik wil sowieso de wagen van Galhund eens gaan bekijken, maar we hebben nog niets concreet afgesproken.

Wat is WLS?

Edit zegt mij dat wls een vermogensstijging is. Als ik een 996 turbo koop, dan moet deze in mint conditie zijn. Ik ben bereid daar ook wat meer voor te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wordt er sowieso nog niets gekocht. Ik zal nog een half jaar geduld moeten hebben. Ik wil sowieso de wagen van Galhund eens gaan bekijken, maar we hebben nog niets concreet afgesproken.

Awel qua timing komt dat perfect uit. Volgende week gaat de 996TT naar de winterstalling (vriend van me heeft droomgarage gebouwd en heeft nog een plaatsje over) en ik zal dan zien dat ie tegen het voorjaar pico bello staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat de test zegt hé. Ik kijk meestal naar wat de fabrikant opgeeft voor het verbruik in de stad. Dat is meestal mijn gemiddeld verbruik. Bij deze 991 zal dat rond de 12 liter liggen. Dat blijft zeer zuinig. Op de snelweg aan constant 130 kan je er dus wel 9 liter mee rijden. Mijn M3 verbruikte aan die snelheid al 12 liter.

Met de 996TT constant aan 130 km/u en zachte voet geraak ik zonder veel moeite aan 10,5 - 11 liter (hangt af van het reliëf). Maar dat duurt meestal niet lang... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel qua timing komt dat perfect uit. Volgende week gaat de 996TT naar de winterstalling (vriend van me heeft droomgarage gebouwd en heeft nog een plaatsje over) en ik zal dan zien dat ie tegen het voorjaar pico bello staat.

En ik wilde net dit weekend eens komen rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik puur op model kiezen, zou ik voor 993 gaan. Blijft imo gewoon de mooiste porsche die er ooit gemaakt is. Ook denk ik dat deze van de 3 het beste zijn waarde gaat houden. Ben op zoek naar tijdelijke fun dan zou ik voor de turbo gaan. Heb ik het verleden enkele keren mogen meerijden en zelf rijden met deze wagen en ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds onder de indruk van prestaties. Wel een kleine opmerking voor de turbo, als je er een zou kopen, twijfel dan niet tussen de automaat en de manuele en kies voor een manuele bak. Tip tronic was mss een mooi concept toen in der tijd maar ik vind persoonlijk dat deze technologie de dag van vandaag gewoonweg te oud geworden is. En daarbij, er gaat niets boven een leuke manuele bak!

997 is op zich een zeer mooie reeks van 911 maar ik denk dat deze te snel in waarde zullen dalen in vergelijking met de andere 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid