Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Mijne was een tweedehands van net 6 maanden en 6030km op de teller en als ik dan bedenk hoeveel die wagen in waarde verminderd is dan zoek ik mij de volgende keer opnieuw een jonge okkazie. Bovendien heb ik dezelfde garantie van een nieuwe wagen en meer dan alle opties die ik wou.

Yep, maar klopt enkel voor high-end karren die enorm in waarde verliezen van status nieuw->nietnieuw.

Toen ik m'n 330d bestelde, kon ik max €2500-5000 winst halen met een Duitsland-okkazie. Voor dat geld spec ik liever zelf.

UK bestelling is een ander verhaal. Nieuw daar = okkazie hier.

Nieuw kan ik nooit shoppen in de categorie waar ik nu in shop :mellow:

Je leeft boven je stand.

mgv,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, maar klopt enkel voor high-end karren die enorm in waarde verliezen van status nieuw->nietnieuw.

Toen ik m'n 330d bestelde, kon ik max €2500-5000 winst halen met een Duitsland-okkazie. Voor dat geld spec ik liever zelf.

Je leeft boven je stand.

mgv,

Klopt , nog 110 maand afbetalen aan de M3 en ben effen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, maar klopt enkel voor high-end karren die enorm in waarde verliezen van status nieuw->nietnieuw.

Toen ik m'n 330d bestelde, kon ik max €2500-5000 winst halen met een Duitsland-okkazie. Voor dat geld spec ik liever zelf.

UK bestelling is een ander verhaal. Nieuw daar = okkazie hier.

Trut(h)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat wel veel knapper om te showen in de garage

:blink: als hij daar in de zetel zit met zijn madam ..........

'oh Franky, ooh Franky, ooooohhh Franky'

'hé ... kijk eens naar mijn carbon shizzle'

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*kuch* 740d *kuch*

Deze en ook in het verleden een E46 320d FL met 150pk. Als je dit aan de hand krijgt met een tweedehands, dan is het toch te hopen dat je een deftige garantie hebt. Als je dan gekocht hebt aan de andere kant van Europa, begin de wagen dan maar eens telkens te mobiliseren. Wat dan zeker gegarandeerd is, dat is nog meer miserie.

Word je vrouw niet gek van jou? :D:lol:

Mijn vrouw wil ook een Porsche, dus die klaagt niet. Ze zal eerder klagen dat het zo lang duurt vooraleer ik een beslissing heb genomen. :)

En ja, ze is nog steeds gek van mij. En ik van haar. :inlove:

Mijne was een tweedehands van net 6 maanden en 6030km op de teller en als ik dan bedenk hoeveel die wagen in waarde verminderd is dan zoek ik mij de volgende keer opnieuw een jonge okkazie. Bovendien heb ik dezelfde garantie van een nieuwe wagen en meer dan alle opties die ik wou.

Met duurdere wagens en al zeker met dikke motoren kan dat een voordeel zijn. Alvorens ik mijn 135i bestelde, ben ik ook eens in D gaan rondsnuffelen. Daar kostte een 135i cabrio DKG 45k euro. Ze gaven daar in overname nog 39k voor mijn M3. Nu heb ik een nieuwe gekocht die mij 51k heeft gekost, maar ik heb ook 45k als overnamebedrag voor mijn M3 gehad. Komt dus op hetzelfde neer.

Vandaag is er nog een factor die meespeelt, als het een firmawagen is, en dat is de VAA. In uw geval betaal je exact even veel als bij een nieuwe. Dat maakt het dus alweer minder interessant. En al zeker als er opties op zitten, die je eigenlijk niet wil, waardoor de initiële nieuwprijs hoger is. Dan wordt zo'n jonge okkazie zelfs nog duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze en ook in het verleden een E46 320d FL met 150pk. Als je dit aan de hand krijgt met een tweedehands, dan is het toch te hopen dat je een deftige garantie hebt. Als je dan gekocht hebt aan de andere kant van Europa, begin de wagen dan maar eens telkens te mobiliseren. Wat dan zeker gegarandeerd is, dat is nog meer miserie.

Mijn vrouw wil ook een Porsche, dus die klaagt niet. Ze zal eerder klagen dat het zo lang duurt vooraleer ik een beslissing heb genomen. :)

En ja, ze is nog steeds gek van mij. En ik van haar. :inlove:

Met duurdere wagens en al zeker met dikke motoren kan dat een voordeel zijn. Alvorens ik mijn 135i bestelde, ben ik ook eens in D gaan rondsnuffelen. Daar kostte een 135i cabrio DKG 45k euro. Ze gaven daar in overname nog 39k voor mijn M3. Nu heb ik een nieuwe gekocht die mij 51k heeft gekost, maar ik heb ook 45k als overnamebedrag voor mijn M3 gehad. Komt dus op hetzelfde neer.

Vandaag is er nog een factor die meespeelt, als het een firmawagen is, en dat is de VAA. In uw geval betaal je exact even veel als bij een nieuwe. Dat maakt het dus alweer minder interessant. En al zeker als er opties op zitten, die je eigenlijk niet wil, waardoor de initiële nieuwprijs hoger is. Dan wordt zo'n jonge okkazie zelfs nog duurder.

Staat niet op vennootschap maar op eenmanszaak dus geen VAA.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is er nog een factor die meespeelt, als het een firmawagen is, en dat is de VAA. In uw geval betaal je exact even veel als bij een nieuwe.

Dat is geen goed argument.

Vroeger werd het VAA ook niet berekend op de catalogusprijs, dus nieuw of tweedehands was ook evenveel VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen waren de bedragen voor deze wagens wel veel lager. Vroeger werd met VAA weinig of geen rekening gehouden bij de aankoop van een wagen, maar vandaag is het de bepalende factor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier over de keuze nieuw of 2dehands of nieuw uit de UK. Je zegt dat het VAA daar in een rol speelt nu, tov vroeger. In de keuze tussen nieuw, 2dehands of nieuw UK speelt vandaag VAA geen rol en vroeger ook niet, omdat in beide gevallen de VAA los staat van op welke manier je het voertuig gekocht hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat 'm in de plaats kopen?

Liefst wil hij de nieuwe Turbo bestellen , maar blijkbaar is dit nog niet voor direct volgens dat hij vertelde ...

Anders koopt hij zich een nieuwe Cayenne: heeft nu de 3.0d , maar de zwaardere diesel( weet wel niet dewelke dit is)

Heeft nu recent zijn 730d ingewisseld voor een facelift 730d : interieur en exterieur identiek hetzelfde als zijn vorige :facepalm:

Zijn vorige had 160.000km na 2 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayenne S diesel

4.0 turbodiesel

Aja klopt ...

Zijn huidige is nochtans gechipt naar rond de 300PK maar hij vindt hem niet zo leuk rijden , lees : veel trager dan zijn 730d

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid