Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?


BMWMB

Aanbevolen berichten

Een standaard Panamera Turbo die beter klinkt dan een M3 V8??

Ik vind van wel. Het geluid is totaal anders. Bij de M3 is deze meer 'racy' en heeft dus een hogere stem. Het mooiste is nog het gorgelend geluid van de luchtinlaat. De Posche klinkt zoals de stem van Barry White, heerlijk zwaar. Dat hoor ik veel liever. Daarom vind ik bijvoorbeeld een V8 van Ferrari niet echt mooi klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat porsche die v8's niet in een echte sportwagen steekt, een nieuwe 928 ofzo zou dat blok volgens mij meer tot zijn recht laten komen dan een panamera of zeker cayenne

Cayenne Turbo rijdt veel plezanter dan Panamera Turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik wilde net dit weekend eens komen rijden...

Geen probleem. Zondag (2/12) moet lukken. Ik moet hem vrijdag sowieso toch uithalen want heb kandidaat-koper die komt kijken (allé, ik ga er naartoe want is dicht bij plaats waar ik vrijdag een meeting heb). Bel me!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon. :)

Allez, behalve particulieren dan.

Maar wordt inderdaad over snel over het hoofd gezien. BIV en rijtaks niet direct betalen? Spreiden per maand? Ideaal!

Behalve dat je er intrest op betaalt + 10,5% extra...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zetel hoeft zelfs niet in Brussel te zijn. Van zodra de inschrijving gebeurt op naam van een leasemaatschappij (statutair bepaald) val je onder het oude stelsel. Maar ook dat is slechts een tijdelijke oplossing want bij afloop vd lease moet je toch herinschrijven ... En ondertussen zitten uw taksen mee in de leaseprijs en dus ook bepalend voor uw intrestbedrag. Er is maw geen ontkomen aan ..

En je betaalt dan ook nog eens BTW op je taksen in de leaseprijs.

Allez, behalve particulieren dan.

Maar wordt inderdaad over snel over het hoofd gezien. BIV en rijtaks niet direct betalen? Spreiden per maand? Ideaal!

Behalve dat je er intrest op betaalt + 10,5% extra...

Dan nog he.

10.000 euro BIV dokken, of 5500 ( 5K + 10% BTW) + intrest

Denk dat het nog altijd interessanter is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog he.

10.000 euro BIV dokken, of 5500 ( 5K + 10% BTW) + intrest

Denk dat het nog altijd interessanter is :)

Yep. Had niet gezien dat het over dat tweedehands Brussel verhaal was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft enkele opties minder:

*PCCB

*Al de carbon shizzle in het interieur

*30k km meer

...

Nieuwprijs van de onze was 177.900 EURi's, geschift eigenlijk wat je verliest in 2 jaar...

Als ik bedenk wat ik mijn 550i nieuw gekost heeft en wat ik uiteindelijk 'maar' betaald heb. Ik denk niet dat ik ooit nog een nieuwe auto zal kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft enkele opties minder:

*PCCB

*Al de carbon shizzle in het interieur

*30k km meer

...

Nieuwprijs van de onze was 177.900 EURi's, geschift eigenlijk wat je verliest in 2 jaar...

PCCB en carbon shizzle --> who cares :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bedenk wat ik mijn 550i nieuw gekost heeft en wat ik uiteindelijk 'maar' betaald heb. Ik denk niet dat ik ooit nog een nieuwe auto zal kopen.

Leftlane heeft een A8L 4.2TDI gekocht voor het bedrag dat de eerste eigenaar enkel aan de opties had gegeven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige probleem dat ik heb met okkazies is dat ik constant het gevoel heb dat het een sport is van "licht de koper zoveel mogelijk op", zeker als we het over auto's van 4 jaar en ouder hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem. Zondag (2/12) moet lukken. Ik moet hem vrijdag sowieso toch uithalen want heb kandidaat-koper die komt kijken (allé, ik ga er naartoe want is dicht bij plaats waar ik vrijdag een meeting heb). Bel me!

Ik vrees dat het alweer niet zal lukken. Ik kreeg daarnet nl. een uitnodiging om zondag middag naar de voetbal te gaan in Westerlo. Dat is de ganse namiddag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bedenk wat ik mijn 550i nieuw gekost heeft en wat ik uiteindelijk 'maar' betaald heb. Ik denk niet dat ik ooit nog een nieuwe auto zal kopen.

PCCB en carbon shizzle --> who cares :D

Ik ben toch eerder voorstander om nieuw te kopen. Tweedehands vind je zelden wat je echt wil. Altijd mist er wel een optie, en als je dan eentje vind met de juiste uitrusting, dan is het meestal niet de geliefde kleur. In het verleden heb ik wel een aantal tweedehands wagens gekocht, en telkens heb ik daar veel problemen mee gehad. Bij een nieuwe kan dat natuurlijk ook het geval zijn, maar dan heb je wel steeds een deftige garantie. Als daily om 40k km per jaar mee te doen zal ik sowieso steeds nieuw blijven kopen. Voor een hobbywagen die je privé koopt, ligt dat wel anders.

Als je nieuw koopt heb je ook het voordeel dat er de eerste jaren geen onvoorziene kosten gaan komen. Stel dat ik een tweedehands 997 turbo zou kopen. Je weet dat er elk moment iets stuk kan gaan door slijtage. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de koppeling. Bij zo'n wagen kost dat dan handen vol geld.

Mijn voorkeur vandaag blijft om de 135i te verkopen en een 991 in de plaats te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige probleem dat ik heb met okkazies is dat ik constant het gevoel heb dat het een sport is van "licht de koper zoveel mogelijk op", zeker als we het over auto's van 4 jaar en ouder hebben.

idd, maar dan vooral bij goedkopere auto's denk ik

er zijn ook veel mensen die hun auto wegdoen omdat er problemen mee zijn denk ik, dan krijgt ge dat al snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en telkens heb ik daar veel problemen mee gehad. Bij een nieuwe kan dat natuurlijk ook het geval zijn, maar dan heb je wel steeds een deftige garantie.

*kuch* 740d *kuch*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch eerder voorstander om nieuw te kopen. Tweedehands vind je zelden wat je echt wil. Altijd mist er wel een optie, en als je dan eentje vind met de juiste uitrusting, dan is het meestal niet de geliefde kleur. In het verleden heb ik wel een aantal tweedehands wagens gekocht, en telkens heb ik daar veel problemen mee gehad. Bij een nieuwe kan dat natuurlijk ook het geval zijn, maar dan heb je wel steeds een deftige garantie. Als daily om 40k km per jaar mee te doen zal ik sowieso steeds nieuw blijven kopen. Voor een hobbywagen die je privé koopt, ligt dat wel anders.

Als je nieuw koopt heb je ook het voordeel dat er de eerste jaren geen onvoorziene kosten gaan komen. Stel dat ik een tweedehands 997 turbo zou kopen. Je weet dat er elk moment iets stuk kan gaan door slijtage. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de koppeling. Bij zo'n wagen kost dat dan handen vol geld.

Mijn voorkeur vandaag blijft om de 135i te verkopen en een 991 in de plaats te kopen.

Mijne was een tweedehands van net 6 maanden en 6030km op de teller en als ik dan bedenk hoeveel die wagen in waarde verminderd is dan zoek ik mij de volgende keer opnieuw een jonge okkazie. Bovendien heb ik dezelfde garantie van een nieuwe wagen en meer dan alle opties die ik wou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid