Ga naar inhoud

Plasti Dipped MINI Cooper S R53


Greg

Aanbevolen berichten

Hoe verkrijg je eigelijk een iets donkerder gunmetal op velgen?

De gunmetal die je nu kan kopen trekt me te hard op primer, iets te blauwachtig ook imo.

Ik dacht aan matzwart met een laagje silver metalizer erover? Ervaring mee Greg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag een prijsje voor 4 velgen aub :)

PM.

Er bestaat nu ook kant en klare gunmetal eh :)

Ja, maar trekt op geen hol imo, zie reactie van Avantus..

interesse!

4 veren plastidippen, zou dat lukken?

En vooral, denk je dat die plastidip een veerspanner voor de montage overleeft?

Als je een ideetje hebt voor een hele E34T te dippen mag je dat ook altijd uitwerken btw :)

Ik gok dat dat wel moet lukken eigenlijk. Mits genoeg lagen verf moet dat wel houden. Maar dat met die veerspanner ga je kunnen vergeten vrees ik ;)

Welke kleur wil je die E34 :D?

Hoe verkrijg je eigelijk een iets donkerder gunmetal op velgen?

De gunmetal die je nu kan kopen trekt me te hard op primer, iets te blauwachtig ook imo.

Ik dacht aan matzwart met een laagje silver metalizer erover? Ervaring mee Greg?

Correct ;)

Maar 1 laagje silver gaat niet genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat dat wel moet lukken eigenlijk. Mits genoeg lagen verf moet dat wel houden. Maar dat met die veerspanner ga je kunnen vergeten vrees ik ;)

Welke kleur wil je die E34 :D?

uiteraard wel vrij belangrijk, met veren die je niet kan monteren ben je niet veel :D maar aangezien het verlagingsveren zijn moet ik ze niet heel hard opspannen om ze er in te krijgen, dus het is het proberen waard. Ik kan na de montage de schade nog wel wat bijdippen, of lukt dat niet meer?

En stel eens iets voor? :D

Ik dacht bijvoorbeeld aan iets frerric-gray achtig. Dan nog gele koplampjes en BBS RC 17" met gouden velgharten. B)

Geen idee of ik het ooit ga doen, ik vind de huidige kleur wel knap, maar de lak is in niet zo'n geweldige staat...hangt er vooral vanaf wat zo'n dipje kost. Als je wil mag je me altijd eens een pm sturen daaromtrent ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verkrijg je eigelijk een iets donkerder gunmetal op velgen?

De gunmetal die je nu kan kopen trekt me te hard op primer, iets te blauwachtig ook imo.

Ik dacht aan matzwart met een laagje silver metalizer erover? Ervaring mee Greg?

Deel exact dezelfde mening!

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard wel vrij belangrijk, met veren die je niet kan monteren ben je niet veel :D maar aangezien het verlagingsveren zijn moet ik ze niet heel hard opspannen om ze er in te krijgen, dus het is het proberen waard. Ik kan na de montage de schade nog wel wat bijdippen, of lukt dat niet meer?

En stel eens iets voor? :D

Ik dacht bijvoorbeeld aan iets frerric-gray achtig. Dan nog gele koplampjes en BBS RC 17" met gouden velgharten. B)

Geen idee of ik het ooit ga doen, ik vind de huidige kleur wel knap, maar de lak is in niet zo'n geweldige staat...hangt er vooral vanaf wat zo'n dipje kost. Als je wil mag je me altijd eens een pm sturen daaromtrent ;)

Plastidip kan je perfect terug overspuiten als er schade aan is :)

Goud kan je spuiten voor de velgen, dat is al geen probleem, dat Ferric grey voor de autolak is iets minder :D Het zou wel gaan, maar je moet dan weer gaan werken met Silver Metalizer, en die hebben ze enkel maar in spuitbussen. De onderlaag moet daarvoor zwart zijn, da's geen probleem. Maar om dat Ferric grey te krijgen ga je met die Silver Metalizer erover moeten gaan, en da's een heel jobke met gewone spuitbusjes voor een hele auto. En dat gaat vooral duur worden. Maar er zijn er die het al gedaan hebben, dus het gaat.

De reguliere prijzen bij wat tuners, o.a. BR-Performance, voor hele auto's beginnen vanaf 800€ heb ik al gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

293870_10101533464361972_366203619_n.jpg

Voorbeeldje van een E43T die gedipt is.

Wel niet letten op het zwart dat er nog doorkomt, kerel had te weinig plastidip besteld :lol:

Voor zo'n kar ga je toch 4 gallon nodig hebben. Zo'n 15 liter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met gepoedercoatte 18"ers en dacht ze terug te laten opmaken en in't zilver spuiten, maar nu dat er Plastidip is, zijn er andere mogelijkheden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greg, moeten de velgen in uitmuntende staat verkeren? Of is dippen met borduurschade e.d ook mogelijk?

Dat gaat, maar je gaat de schade nog wel blijven zien, in een andere kleur weliswaar :)

Of is het de bedoeling ze af te schuren, tot de randen wat egaal zijn, en dan overspuiten? Dan ga je daar niets van zien..

Sommige hebben roest op hun kar bv., gooien er plamuur tegen, mooi opschuren, en overspuiten, zie je niks van.

Greg, het wordt tijd voor een handeltje peisek!

:lol:

Dat is de bedoeling al een tijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat, maar je gaat de schade nog wel blijven zien, in een andere kleur weliswaar :)

Of is het de bedoeling ze af te schuren, tot de randen wat egaal zijn, en dan overspuiten? Dan ga je daar niets van zien..

Sommige hebben roest op hun kar bv., gooien er plamuur tegen, mooi opschuren, en overspuiten, zie je niks van.

Dat je de schade gaat blijven zien lijkt me ook logisch ja als ik ze niet laat opmaken.

Alleen is de basis zilver en heb ik de schade op de zwarte velgen aangebracht, waardoor de schade extra zichtbaar is omdat het zilver is dat afsteekt op de zwarte velg.

Wat moet dat kosten? Het dippen van 4x 18" velg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen wss mijn wintervelgen en die van mijn schoonbroer dippen in het matzwart.

Tegen het zout, en gewoon omdat het dik staat :D Roostertjes opzij komen ook in het zwart, en de nieren vooraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je de schade gaat blijven zien lijkt me ook logisch ja als ik ze niet laat opmaken.

Alleen is de basis zilver en heb ik de schade op de zwarte velgen aangebracht, waardoor de schade extra zichtbaar is omdat het zilver is dat afsteekt op de zwarte velg.

Wat moet dat kosten? Het dippen van 4x 18" velg?

PM :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zag het er eerst uit:

DSCN1105.jpg

DSCN1104.jpg

DSCN1106.jpg

DSCN1107.jpg

En na:

DSCN1109.jpg

DSCN1110.jpg

DSCN1112.jpg

Vooral de Cooper S velgen van de broer van mijn lief zagen er vrij slecht uit voor we begonnen. Hier en daar diepe krassen, hier en daar wat verf afgebladerd, maar nu :lol: Precies nieuw.

Zware krassen blijf je er natuurlijk nog wel door zien. Eén van mijn velgen had ook borduurschade, maar valt nu veel minder op in het zwart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

293870_10101533464361972_366203619_n.jpg

Voorbeeldje van een E43T die gedipt is.

Wel niet letten op het zwart dat er nog doorkomt, kerel had te weinig plastidip besteld :lol:

Voor zo'n kar ga je toch 4 gallon nodig hebben. Zo'n 15 liter.

Had 'm ook al gevonden op dat forum :)

Hier is er eentje die hem in het gunmetal heeft geprobeerd te dippen. Zit imo ook te veel blauw in, net zoals Avanti al zei.

aug182012074.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt allemaal op te lossen op 1 simpele manier: pigment ;)

De kleur van de oranje MINI hier is ook "custom", dus geen originele kleur van Plastidip zelf, of gemengd,...

Wij hebben Plastidip clear besteld, doorzichtige verf dus. En daar zelf pigment aan toegevoegd, namelijk fluo oranje.

Nu hebben ze dat daar in Amerika ook door, en zijn er verschillende aan het experimenteren, waardoor je kleuren als parelmoer wit, parelmoer blauw, zilver, enz. enz. krijgt. Er gaat natuurlijk een heel kleurenpalet vrij als je met pigmenten kan spelen. Vandaar dat wij ook aan dat glow-in-the-dark effect komen.

Eén minpuntje aan dat pigment: je krijgt de verf er slechter af dan gewone plastidip. Het gaat ook, maar minder makkelijk. Als je de laag natuurlijk dik genoeg legt, betert dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er echt heel goed uit. Enkele vraagjes, kan je dat met een gewoon spuitpistool spuiten? en op hoeveel bar druk spuit je best? Kan je die plastidip ook met gewone thinner verdunnen of moet het echt die van plastidip zijn? Als ik 4 velgen wil spuiten binnen en buitenkant en nog enkele kleine onderdeeltjes hoeveel verf heb je dan ongeveer nodig? (ik ga die wel verdunnen om te spuiten met spuitpistool)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er echt heel goed uit. Enkele vraagjes, kan je dat met een gewoon spuitpistool spuiten? en op hoeveel bar druk spuit je best? Kan je die plastidip ook met gewone thinner verdunnen of moet het echt die van plastidip zijn? Als ik 4 velgen wil spuiten binnen en buitenkant en nog enkele kleine onderdeeltjes hoeveel verf heb je dan ongeveer nodig? (ik ga die wel verdunnen om te spuiten met spuitpistool)

Wat noem je een gewoon spuitpistool? Je hebt daar verschillende merken en kwaliteiten in.

Een spuitpistool met compressor bedoel je wss? Daar zijn wij al vanaf gestapt.

Thinner van Plastidip is zever, gewone thinner werkt even goed ;)

4 velgen binnen en buitenkant, en enkele onderdelen, zal naar de 1,5liter - 2 liter gaan, onverdund. Indien je nog verf zoekt voor een spuitpistool, wij hebben zwart staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

293870_10101533464361972_366203619_n.jpg

Voorbeeldje van een E43T die gedipt is.

Wel niet letten op het zwart dat er nog doorkomt, kerel had te weinig plastidip besteld :lol:

Voor zo'n kar ga je toch 4 gallon nodig hebben. Zo'n 15 liter.

Best vet, geeft zo'n beetje ratlook indruk.

Wat is er mis met spuiten met pistool en compressor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best vet, geeft zo'n beetje ratlook indruk.

Wat is er mis met spuiten met pistool en compressor?

Een deftige compressor kost veel ballen (die die wij hadden trok op niet veel).

En je moet op zeer lage druk kunnen spuiten. Een Wagner of het één of ander airless toestel doet dat beter imo omdat dat al ingesteld staat op die lage druk.

De tweede keer toen we de MINI spoten, dus zoals ie nu nog altijd is, hebben we dat bij een kennis gedaan in zijn grote garage. Die gast had jaren camions gespoten enz. dus kon wel overweg met een spuitpistool + compressor. En hij stelde die dan ook in op 8 bar zoals ze met normale verf spuiten, maar daar kan die Plastidip niet zo goed mee overweg.

Het is nog vrij goed gekomen, maar we zijn er van overtuigd dat het met het toestel dat we nu hebben een pak beter nog zou zijn.

Ook qua nevel in de garage zit je met zo'n airless toestel max. met een nevel van een halve meter ver mss. Met de compressor vloog dat een pak verder.

Je kan die compressor natuurlijk ook instellen om te spuiten op lage druk, maar is dat daarvoor gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid