Ga naar inhoud

Plasti Dipped MINI Cooper S R53


Greg

Aanbevolen berichten

Omdat een zwarte ondergrond dat gunmetal resultaat geeft met die silver metalizer erover :) Silver metalizer is op zich geen kleur om zo te spuiten.

Hier een mooi voorbeeld van één of meerdere lagen silver metalizer over zwart:

http://www.focusst.o...etalizer-2.html

:lol:

Maar ik wil zilveren velgen, wat doe je dan? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die druk regel je perfect af met de drukregelaar ;) Compressor pomp op zijn gemak naar 8 bar, maar er komt maar 4 bar aan de snelkoppeling. Dat komt dan ongeveer uit op 3 bar aan het pistool. 2 bar lijkt mij wel heel weinig, maar zou kunnen natuurlijk. Op het pistool zelf kunt ge de druk ook fijner afregelen.

Enig idee welke naald het best geschikt zou zijn voor plastdip? Hoe is dat van dikte, zoals gewone lak, of meer zoals primer of spuitplamuur?

Welke thinner gebruik jij?

Tsja, probeer het maar op hoge druk. Gaat niet werken ;)

Het best van al is zo'n simpel spuitpistool als een Wagner/Earlex/...

Ik denk dat wij spuiten met een 1,5mm kop.

Thinner maakt geen reet uit, maar wij gebruiken wel cellulose..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greg, denk je dat een helm een laag transparant vernis geven mogelijk is? Of gaat dat te snel afbladeren...

Dan wordt ie mat? Of is dat je bedoeling :)?

Een laag transparante plastidip geeft op eender welke kleur een matte look. Zou ik mijn Stahlgrau M3 spuiten met transparant, zou ik een matte Stahlgrau kleur krijgen. Transparant over chroom geeft brushed aluminium, enzovoort enzoverder...

Als je voldoende lagen legt, en ze dan een dag goed laat uitharden, gaat dat vrij goed houden hoor.

Als ik (ooit) een kar koop, wil jij hem dan voor mij dippen? :D

Tuurlijk :D

Maar ik wil zilveren velgen, wat doe je dan? :D

Je kan ofwel als eerste (bij mijn weten) eens proberen pure Silver Metalizer op je velgen te spuiten, maar ik weet niet of dat gaat werken :D

Je kan een laag of 2-3 zwart leggen en dan een pak lagen Silver Metalizer, zodat je vrij goed dat zilver gaat benaderen.

Je kan met transparant gaan werken, en daar pigment aan gaan toevoegen, zoals we bij de MINI hebben gedaan voor dat oranje.

Dit laatste heeft al wel iemand geprobeerd, en dan krijg je zoiets:

dsc00123bz.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha! Begrepen. Ik kijk de kat nog uit de boom. Nog wat wachten op testcases en jouw ervaringen. Moeten er pas tegen maart terug onder. Nog even de tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, probeer het maar op hoge druk. Gaat niet werken ;)

Het best van al is zo'n simpel spuitpistool als een Wagner/Earlex/...

Ik denk dat wij spuiten met een 1,5mm kop.

Thinner maakt geen reet uit, maar wij gebruiken wel cellulose..

Ik zeg toch niet dat ik op hoge druk ga spuiten?

Maar zie niet in waarom ik geld zou uitgeven aan zo een stom electrisch pistool, als ik een beer van een compressor heb staan samen met een semi-pro pistool met verschillende spuitkoppen.

Als het puur is omdat het lage druk moet zijn, zet ik de regelaar wel gewoon op lage druk en zoek ik welke naald het beste resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd :)

Best wel eerst wat opzoeken over hoe je plastidip moet gebruiken, spuiten enz.

Het is totaal iets anders dan gewone lak. Afplakken enz. moet ook op een andere manier dan gewone verf.

Wij hebben nu ook een vrij goed resultaat, maar wel na 3x een volledige auto te hebben herdaan om het onder de knie te hebben ;)

En dan is het nog niet perfect. Wanneer het terug wat warmer wordt, wordt de MINI nog eens herdaan met dat nieuw spuitpistool. Als we hem zo smooth krijgen als de laatste velgen, zijn we content.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag ons altijd komen helpen. Nog zo iets, in onze garage is het vrij koud, dus dat wordt verwarmen..

Dat doe ik graag ;)

Ja warmte heeft een huge impact op die verf heb ik al gemerkt.

Hoe warmer, hoe beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het nog niet zo gekend is, mijn vrienden keken maar raar toen ik zei dat ze hun velgen gemakkelijk matzwart konden maken door met een soort van vloeibare plasticine hun velgen in te spuiten http://www.autominded.be/forums/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/haha.gif

... zal snel bekender worden. Op de motorshow Essen stonden al verschillende merken (bv. ook foliatec) met soortgelijke spuitbussen. Kwalitatief zagen deze er echter nog niet geweldig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zou je dat aanpakken in de praktijk, dat soort vlekken bvb? Eerst je hele wagen wit spuiten, en dan werken met stickers voor de vlekken?

Eerst idd helemaal wit. 2 dagen minimum laten uit harden, en dan die vlekken spuiten. Die kleuren heb je in plastidip, enkel die zilveren vlekken zouden dan gunmetal plastidip moeten worden, iets donkerder.

Of idd, zoals jij zegt, stickers. Goeie tip :D

Ik vraag me alleen af of je matte stickers kan vinden, in van die vlekken.. Je kan moeilijk blinkende stickers plakken, op een matte auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW-Artcar-BMW-M3-GT2-3.jpg

zoiets ... heb je meteen een demo van alle kleuren voor geïnteresseerden.

Dit zou wel zo goed als onmogelijk worden :lol:

Ten eerste heb je al die kleuren niet in Plastidip, moet je die al gaan mixen of namaken met pigment. Om dan nog maar te zwijgen om al die strepen te spuiten :lol:

Spijtig genoeg zijn strepen niet handig te spuiten met plastidip. Omdat de verf heel snel droogt, en dus zou gaan hechten aan je afplak plakband, trek je alles er terug af.. Je moet dus afplakken, heel dik spuiten tot je goede dekking hebt, tot druppels toe bijna, en dan trek je direct terug die plakband er terug af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid