Ga naar inhoud

Plasti Dipped MINI Cooper S R53


Greg

Aanbevolen berichten

Mijn wintervelgen hebben heel wat borduurschade. Ik denk dat het een klein beetje zal camoufleren een zwarte plastidip er op. Bovendien zijn het krengen om te kuisen. Maar wat twijfel om het te doen.

igFae.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de oprit van een huis? Daar ben ik ook sinds gisteravond :lol:

Ja mat is het sowieso altijd, plastidip. Of je moet glossifier gebruiken, soort van plastidip vernis.

Mijn M3 erachter dan niet zien staan? Winterwielen zijn nu ook matzwart gedipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken voor zo'n Xsara toch zeker 3 gallon Plastidip. Dus 11-12 liter onverdunde verf. Verdund met thinner, zo'n 45-50% verdund, kom je op ongeveer 18 liter verf uit. Zou genoeg moeten zijn dan.

Hangt er ook allemaal vanaf welke kleur je gaat spuiten, welke kleur jouw auto nu heeft enz. Van donker naar donker gaat vrij easy. Maar van donker naar licht of omgekeerd vraagt al wat meer verf ;)

Spuitpistool kan je zo'n Wagner kopen, daarmee doen velen het, maar die van ons lekte (was zo goed als nieuw), waardoor je spatten kreeg.

Er gaat toch niks boven een deftige compresseur (die van ons is ook niet sterk genoeg in feite), en een deftig spuitpistool (+300€ :huh: )

Tip ivm spuitpistolen van Wagner. Heb er in de verbouwingen ondertussen wat ervaring mee.

(1) verf bijzonder goed mengen, liefst zelfs zeven (zeker muurverf uit nen pot, daar zit veel grit in en dat moet weg want dat verstopt de spuitnaald)

(2) verf zo weinig mogelijk verdunnen: hoe meer water, hoe meer dunne nevel en vaak ook druppels die leiden tot spatten

(3) fijn werk? Wagner in de kast laten :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens tijd voor een update..

Winterlook:

DSCN1124.jpg

DSCN1125.jpg

DSCN1126.jpg

DSCN1130.jpg

DSCN1129.jpg

DSCN1127.jpg

DSCN1128.jpg

En dan kwam mijn pa af met het idee om zijn wintervelgen ook eens te spuiten. Dus in één keer een goed moment om eens gunmetal te proberen, ipv gewoon matzwart. Zijn velgen zagen er niet meer uit zoals je op de foto's kunt zien:

DSCN1133.jpg

DSCN1134.jpg

Gunmetal:

DSCN1136.jpg

DSCN1135.jpg

DSCN1142.jpg

DSCN1143.jpg

DSCN1144.jpg

Zoals je kunt zien, "blinkt" dit een pak meer dan gewoon matzwart. IRL is het nog een pak mooier imo.

Er liggen wel druppels regen op de velgen voor diegene die het nog niet doorhadden.

En in feite hebben we weinig silver metalizer gebruikt over dat zwart. Dus je kan nog veel lichter gaan qua kleur. Het enige, voor sommigen wss, nadeel, is dat als echt de zon er vol opstaat, dat schittert in de zon. Je spuit in feite zilveren vlokjes op de velgen met die silver metalizer, en die glinsteren als er echt zon opstaat. Mijn pa zei dat ie vorige keer voor het eerst volk rond zijn Volvo zag staan, om naar die velgen te kijken :lol:

Omdat dat zo goed meeviel, wil ie nu zijn zomervelgen ook zo laten doen :facepalm:

En de broer van mijn vriendin, met zijn MINI, wilde dat ook onmiddellijk. Dus we hebben een laagje silver metalizer over zijn matzwarte wintervelgen gespoten, zelfs nog minder dan op mijn pa zijn velgen, met dit als resultaat:

DSCN1181.jpg

DSCN1176.jpg

DSCN1177.jpg

DSCN1179.jpg

DSCN1178.jpg

En hier zie je mooi het verschil tussen matzwart en (een klein laagje) gunmetal:

DSCN1175.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coole winterlook! (maar je kent m'n mening over de rode brake calipers :D)

Die MINI is ook wel cool gedaan! Wel een beetje spijtig dat bij de zwarte delen (wielbogen etc.) ook meegespoten zijn. Die nevel in de wielkassen lijken me trouwens moeilijk te verwijderen achteraf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

M3 = dik!

Ga je die van de zomer nu ook eens volledig spuiten?

Matzwart zie ik wel zitten voor die ketel. Hij ziet er nu al irl vrij badass uit met die zwarte accenten, helemaal matzwart moet wel vet zijn.

Coole winterlook! (maar je kent m'n mening over de rode brake calipers :D)

Die MINI is ook wel cool gedaan! Wel een beetje spijtig dat bij de zwarte delen (wielbogen etc.) ook meegespoten zijn. Die nevel in de wielkassen lijken me trouwens moeilijk te verwijderen achteraf?

Rode calipers is :facepalm: idd. Ik heb een gele spuitbus gekocht al een tijdje geleden, staat imo beter. Ga dan in een keer terug spacers steken met die winterwielen, want die zitten toch wat te diep in de kassen nu :lol:

Die nevel is idd wel rottig. Beter afplakwerk kan dat natuurlijk vermijden. Je krijgt dat er nog wel uit, maar het is even prutsen.

Greg, jij hebt toevallig geen felgroen? Mijn maat is er naar op zoek :)

Heb ik niet staan nee, maar dat kan het probleem niet zijn. Voor velgen?

Greg spuit je velgen eens paars

:lol:

Nee dan zou ik een feller kleurtje doen, oranje of rood of geel. In dezelfde trim als nu, dus velgen, nieren en roosters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel onder de indruk van dat spul. Als je die velgen van je pa zag, dan heb ik geen schrik meer om mijn gehavende zomervelgen ook te laten dippen.

Post zeker foto's als je een paar in't zilver doet als je wilt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom eerst zwart?

Omdat een zwarte ondergrond dat gunmetal resultaat geeft met die silver metalizer erover :) Silver metalizer is op zich geen kleur om zo te spuiten.

Hier een mooi voorbeeld van één of meerdere lagen silver metalizer over zwart:

http://www.focusst.org/forum/focus-st-wheels-tires/1014-plastidip-silver-metalizer-2.html

Zou dit topic niet beter hernoemd worden naar Greg's PlastiDip-shoptopic?

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er echt wel leuk spul uit, mooi gedaan! ;)

Jammer dat het nog niet zo gekend is, mijn vrienden keken maar raar toen ik zei dat ze hun velgen gemakkelijk matzwart konden maken door met een soort van vloeibare plasticine hun velgen in te spuiten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deftige compressor kost veel ballen (die die wij hadden trok op niet veel).

En je moet op zeer lage druk kunnen spuiten. Een Wagner of het één of ander airless toestel doet dat beter imo omdat dat al ingesteld staat op die lage druk.

De tweede keer toen we de MINI spoten, dus zoals ie nu nog altijd is, hebben we dat bij een kennis gedaan in zijn grote garage. Die gast had jaren camions gespoten enz. dus kon wel overweg met een spuitpistool + compressor. En hij stelde die dan ook in op 8 bar zoals ze met normale verf spuiten, maar daar kan die Plastidip niet zo goed mee overweg.

Het is nog vrij goed gekomen, maar we zijn er van overtuigd dat het met het toestel dat we nu hebben een pak beter nog zou zijn.

Ook qua nevel in de garage zit je met zo'n airless toestel max. met een nevel van een halve meter ver mss. Met de compressor vloog dat een pak verder.

Je kan die compressor natuurlijk ook instellen om te spuiten op lage druk, maar is dat daarvoor gemaakt?

Die druk regel je perfect af met de drukregelaar ;) Compressor pomp op zijn gemak naar 8 bar, maar er komt maar 4 bar aan de snelkoppeling. Dat komt dan ongeveer uit op 3 bar aan het pistool. 2 bar lijkt mij wel heel weinig, maar zou kunnen natuurlijk. Op het pistool zelf kunt ge de druk ook fijner afregelen.

Enig idee welke naald het best geschikt zou zijn voor plastdip? Hoe is dat van dikte, zoals gewone lak, of meer zoals primer of spuitplamuur?

Welke thinner gebruik jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid