Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Topic starten? Die 227€ is onze aankoop. Maar voor meerdere stuks kan ik nog wel eens luisteren. Idem met de playseats.

Zelf ook al eens zitten zien naar zo een playseat. :-)

Interesse alhier ook. (zowel stuur als seat)

Valt dat ergens te testrijden en is dat makkelijk weg te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er blijft wel een 'gat' over van de schuifdak. Ook nog een spotje uitgehaald achteraan boven de passagierszetels :)

leuk!

Dat gat, dat is toch ook een stukje dakhemel?

En je knop tussen de 2 blazers ligt ook klaar.

Alsook 3 handvaten (de bestuurder heet er geen, vreemd want in m'n s klasse is dat wel het geval)

Dankjewel!

De deurkrukjes links en rechts en 1 ruitenzwengeltje ontbreken ook nog heb ik gemerkt. Als het eens past, wil je nog ne keer kijken aub?

Voor de rest super goed gevorderd! Wel veel paswerk, amai.

4 platen MDF 18 van 1,22 op 2,44.

Bodemplaat komt uit 2 van deze 4: 2 stuks van 2,44 op 0,80 die vloerplaat van 2,44 op 1,60 vormen.

Zijkanten uit de andere 2: gewoon middendoor gezaagd, 4 stuks van 2,44 op 0,61.

Bodemplaat op de grond gelegd:

IMAG1318.jpg

Vakwerkje gemaakt als "chassis" met 4 draaiwieltjes onder. Ondertussen blijken die wat last te hebben van het gewicht, alhoewel het met kogellager zijn (zowel in 't rollen als keren) en volrubber wieltjes. Zal hier mogelijks deze op een andere manier moeten bevestigen.

Chassis dus aan onderzijde, twee platen daarop vastgevezen.

IMAG1319.jpg

Tapijt van onder de zetels vastgemaakt en middenconsole daarop vastgezet + steun gemaakt voor opgaande deel van de middenconsole.

IMAG1321.jpg

Steunlat voor voorste steunpunten van de voorzetels gemaakt, op de juiste hoogte. + gaatjes voor bevestiging bouten

IMAG1322.jpg

IMAG1323.jpg

Eerste zetel is gemonteerd:

IMAG1324.jpg

Tweede zetel analoog:

IMAG1325.jpg

IMAG1326.jpg

IMAG1327.jpg

Dashboard: voorlopige steunen om de uiteindelijke constructie morgen te kunnen maken:

IMAG1329.jpg

IMAG1328.jpg

En voorlopig ook eens de achterbank gepresenteerd:

IMAG1330.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai amai, goed bezig! :P

Vroeg me alleen af of dat kader sterk genoeg zou zijn als je daar met 2 volwassenen plus heel dat interieur op zou steunen? Kon het van hieruit natuurlijk niet helemaal goed zien. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg ik me ook niet af. Zou dat na verloop van tijd niet gaan kraken en plooien en doen?

Maar langs de andere kant vertrouw ik dan weer op Bompa zijn bouwskillzz :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoeling is dat het ondersteund wordt met vaste blokken, en alleen op de wielen om 't spel te verzetten.

Moet er vanachter wel nog 15 cm afzagen, dan kan het ook dwars door de poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je je houten constructie misschien dienen om in een later stadium iets ineen te lassen?

Anders een kas van een 124 kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik wou de kas van de 124 niet omdat het te zwaar zou zijn. Maar ... 't is nu ook te zwaar :D

Alleen, ik kan het nu wel allemaal mooi uiteenvijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Hoe meer mensen zeggen dat't niet gaat lukken, hoe meer zin ik heb om er voor te gaan."

2 weken verder en zie eens hoe't met uw projectje staat.

Zalig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's al altijd zo geweest bij mij :D

Ik heb niet liever dat men zegt tegen mij dat het niet zal lukken.

Nog zo een vb: Als ik parkeerplaats zoek en m'n vrouw zegt dat het te klein zal zijn, wil ik er kost wat kost in. Als ik duidelijk weet dat het niet zal gaan, die ik dat niet hoor.

Als je een beetje handig bent, is dit eigenlijk zo moeilijk niet. En een leuke bouwdoos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel moeite om vanuit een oud MB salon op de PS3 wat 'sims' te draaien?

Waarom geen Fanatec GT3RS stuur compleet met 997GT3RS stuur? Of Fanatec Clubsport stuurtje compleet met E92 flocked dash en rolkooi?

racesimcentral-fanatec-BMW-M3-GT2-Racing-Game-Steering-Wheel.jpg

Maar geef mij dit maar, zoveel simpeler en eleganter, zonder al die rommel in je huis.

614413_464997730204335_1128370995_o.jpg

Toch succes ermee, ga je veel plezier van hebben... eens het af is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Davidk, Bompa's loft is anders ingericht. Hij vond geen Fanatec die erin paste dus maakt hij zelf iets op maat. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel moeite om vanuit een oud MB salon op de PS3 wat 'sims' te draaien?

Waarom geen Fanatec GT3RS stuur compleet met 997GT3RS stuur? Of Fanatec Clubsport stuurtje compleet met E92 flocked dash en rolkooi?

Omdat Bompa z'n idee 1000x cooler is dan zo'n steriel onfomfortabel stoeleke met een stuur en een stuk goedkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog met mecano gespeeld?

Meccano, lego en fisher technic.

:)

De max bompi. Ik zoek morgen nog eens voor die draaier en deurkrukjes.

Vanaf morgen gaat de auto wel buiten staan, klaar voor het schroot :(

Weet dat twee delen van haar een mooi tweede leven gekregen hebben: interieur en motor.

Omdat Bompa z'n idee 1000x cooler is dan zo'n steriel onfomfortabel stoeleke met een stuur en een stuk goedkoper!

Voila. En.....

Ik heb er uren knutselplezier en denkwerk aan.

Er zijn drie delen: het interieur, de g27 inbouwen en tenslotte alle verlichting binnenin, en de rest van de elektriciteit als radio, pc, multimediaset, ... , contactslot koppelen aan aanzetten pc, alles mooi wegwerken, enz.

Diverse verbeteringen nadien, zoals monteren van het dak, handrem aansluiten, ruitenwisserhendel en knipperlichten hendel aansluiten op een usb-toetsenbord om de in de spellen ondersteunde ruitenwissers en knipperlichten te doen werken, enz .... Je kan ermee bezig blijven.

Dat vind ik er leuk aan. Naast mijn paardrijden en lopen is het momenteel mijn derde manier van totaal ontspannen in drukke tijden. Eens helemaal weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt naar de crémaillère bij Bompa en brengt mee:

- Alexanderr - 1 bak Duvel

- DDke - 17" scherm en een fles blonde St. Feullien

Deze had ik nog niet opgemerkt!

DDke :inlove:

En al de rest ook :inlove:

Straks nieuwe foto's. Heb deze namiddag verder gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid