Ga naar inhoud

DIY Car simulator - Logitech G27 - MB 300 CE


Bompa

Aanbevolen berichten

Waar ga je de geluidsinstallatie onderbrengen? Mij lijkt het doenbaar om zelf iets in elkaar te steken met compo-sets in de daarvoor bestemde openingen in het interieur: dasboard 2 x 12cm, deuren 2 x 16 o.i.d., en in de hoedenplank 2 x eigen keuze. + eventueel subwoofer onder de hoedenplank?

De 5.1 set zou ik achter deze roostertjes plaatsen, en dan de autoradio hier ook op aansluiten (line in van de pc).

De verlichting moet gelijk zijn als het dashboard, dus c_x raadde me een VDO aan. Ik veronderstel dat dat sowieso een radio is waarvan het niet erg is dat je wat verlies hebt door hem via de pc té sturen :).

Het id niet de bedoeling dat dit een fortuin zal kosten, bovendien is de radio wat sfeer, het meeste geluid moet nog altijd via het spel komen.

227€ Incl. BTW uiteraard een nieuwe.

Ok, da's een mooie prijs. Ik weet alvast waar naartoe als het een nieuwe wordt.

Ben je iets met een Logitech MOMO ding trouwens? Ligt hier ook maar te liggen...

Ik zocht eigenlijk eentje voor wisselstukken, om onze oude toch niet te moeten weggooien, dus eigenlijk is die welkom want beter dan eentje om weg te gooien of eentje voor wisselstukken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoeh. Een playseat.

Da's lelijk. :D

Maar wel gemakkelijk, je hoeft niets te knutselen, groepsaankoopje Benoit??

Toch een supertof en crazy project dat je opzet Bompa, ik heb hier nog een fles champagne staan, mag ik komen kijken (=spelen?)

Is toch niet ver voor mij <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het al, ik kan er niet vantussen. Deze zomer simulator-meeting.

Geen stimulator-meeting he.

Elk brengt wat drank mee, behalve de gulle schenkers van goederen, diensten en bijzondere kortingen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daar eens moeten voor luisteren voor die playseats. Moest er interesse zijn wil ik dat wel eens doen maar dan liefst voor min 2 stuks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gemakkelijker om gewoon de neus en koffer van die coupé te slijpen, en dus alles terug te steken waar het hoort? Daar dan zwenkwieletjes onder of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

227€ Incl. BTW uiteraard een nieuwe.

Dat is een zeer mooie prijs, waar kan ik die bestellen?

Iemand ervaring met een g27 op de xbox 360 met een converter?

Sorry voor de lichte offtopic :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gemakkelijker om gewoon de neus en koffer van die coupé te slijpen, en dus alles terug te steken waar het hoort? Daar dan zwenkwieletjes onder of zo.

Heb ik ook al aan gedacht :)

Maar dat weegt wel een pak. Het ware nog gemakkelijker om gewoon een hele auto op mijn oprit te zetten en dan een pc en scherm te installeren :lol:

Maar da's niet genoeg uitdaging.

Ha. :)

Maar 't moet occasie zijn bij mij. 't Budget moet wat beperkt gehouden worden he.

Zalig hoe zelfs de tellers werken, regel het :inlove:

Eveneens iets wat ik van in 't begin al in m'n achterhoofd houd.

Alleen .... de snelheidsmeter is analoog, zelfs mechanisch. Stappenmotor aansturen enzo, niet echt mijne winkel. Maar misschien bestaat er wel iets kant en klaar op usb.

Is één van de na-projectjes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha. :)

Maar 't moet occasie zijn bij mij. 't Budget moet wat beperkt gehouden worden he.

Inderdaad. Vreemd dat ie het bij mij volledig afkraakt en het bij jou aanraadt :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daar eens moeten voor luisteren voor die playseats. Moest er interesse zijn wil ik dat wel eens doen maar dan liefst voor min 2 stuks.

Ik heb ook wel interesse in zo'n 'playerseat'
Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic starten? Die 227€ is onze aankoop. Maar voor meerdere stuks kan ik nog wel eens luisteren. Idem met de playseats.

Zelf ook al eens zitten zien naar zo een playseat. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic starten? Die 227€ is onze aankoop. Maar voor meerdere stuks kan ik nog wel eens luisteren. Idem met de playseats.

Zelf ook al eens zitten zien naar zo een playseat. :-)

Goed idee.

Kzal eens uitzoeken hoe goed een g27 werkt met zo'n converter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zocht eigenlijk eentje voor wisselstukken, om onze oude toch niet te moeten weggooien, dus eigenlijk is die welkom want beter dan eentje om weg te gooien of eentje voor wisselstukken :)

ça va, zal hem zaterdag meebrengen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee.

Kzal eens uitzoeken hoe goed een g27 werkt met zo'n converter.

Wil ik ook wel eens weten eerst. Als ik die g27 ook op de xbox360 kan gebruiken heb ik ook wel interesse in een eventuele groepsaankoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dakhemel er gisteren zonder scheuren volledig kunnen uithalen :)

:party:

En we zijn begonnen.

Gisteren alle schakelaars (ook de hendel aan het stuur) uitgemeten en de instrumentencluster ook. Zodat ik weet hoe de verlichting aangeschakeld wordt van alle lampjes in de schakelaars en het dashboard. Er zijn er enkele stuk, die worden volgende week vervangen.

Daarnet ben ik mijn mdf gaan halen, 120 euro aan hout.

En nu ben ik plaats aan het maken in de garage en heb ik alle tapijten een grondige kuisbeurt gegeven. De zaagmachine en boormachine worden uitgehaald, het startsein is gegeven :)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid