Yaqub 450 Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Joepie! Dan kan ik eindelijk een E34 stuur inbouwen in de mijne. 1 Quote
gewoon ik 8.376 Geplaatst: 2 januari 2013 Geplaatst: 2 januari 2013 Joepie! Dan kan ik eindelijk een E34 stuur inbouwen in de mijne. Stiekem altijd al geweten dat jij een bmw-man bent. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 4 januari 2013 Auteur Geplaatst: 4 januari 2013 Heb eens gekeken in 'onze stock'. Een Mercedes stuur past perfect op een E34 stuurkolom. En @Asserti heeft er nog 2 complete liggen. Dus misschien kan je daar wat mee knutselen. Tof! Asserti, als je er eentje kan missen, geef maar een seintje! Voorlopig geen updates, want net terug van verlof sinds 31/12. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Dual screen geactiveerd: Is leuk, maar beter met drie schermen omdat nu een boord tussen de twee schermen zit. Ik ben zo gek om te denken aan het afzagen van die boord Of beter: de panelen uit elkaar vijzen en in een eigen behuizing te steken. Lampje in handschoenkastje aangesloten: En leeslampje: (plafondlampje lukt niet, is met een transistorschakeling en ik vind niet welke contacten stroom moeten krijgen) En melding gordeldracht: knippert 6x en stopt dan. Hoe is dat normaal? Ik zou verwachten dat het blijft als signaal gordel niet aan blijft duren? Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Een racespel met een vrachtwagen? Natuurlijk wel realistischer ivm dat mercedes stuur Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Dat is normaal dat dat 6x flikkert. Er zaten toen nog geen sensoren in de gordelsloten om te controleren of die gesloten waren. Is gewoon een melding om u eraan te doen denken dat je hem moet aandoen, geen alarm dat hij niet aan is. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 En vervolgens ... mijn switchboard. Ik had ineens een idee. Ik wil dus al lang alle knoppen van de auto koppelen aan een keyboard. Ik heb massa's keyboards liggen met van die plastieken vellen met baantjes op, maar geen meer the old way, met koperbanen die verbonden worden met een koolstofkussentje als een toets ingedrukt wordt. Wanneer ik eens goed nadacht, kon het niet anders dan dat elke baan een traject maakt zodat unieke combinaties gevormd worden. Je hebt dus een onderste vel met banen, en een bovenste vel met banen. Al die banen leiden naar een chip. Ik begon dus met die banen in te kleuren en te volgen, en elke baan een nummer te geven op het bovenste vel, en een letter op het onderste vel. Wanneer ik beide vellen op elkaar legde ... inderdaad ... een matrix van unieke combinaties cijfer/letter! Dus .... als ik op dat printje met het ic, aan alle contacten een draadje soldeer en het cijfer/de letter van de juiste baan geef, en ik noteer van elke toets de juiste combinatie, is het maar de juiste combinatie aan een schakelaar van het dashboard te hangen. Ik maak er dus een "switchboard" van: alle contacten van de sturing van het keyboard aan de ene zijde in "suikertjes", alle contacten van de auto aan de andere zijde in suikertjes (nog te plaatsen), en dan de juiste combinatie te verbinden tussen beide. Zo kan ik ten allen tijde aanpassen waar nodig. Elk vel apart: (reeds ingekleurd) (is doorschijnend, maar ligt op een witte tafel) Op elkaar: Toetsenbord erbij om elke combinatie te koppelen aan een toets: De lijst, nauwkeurig opgetekend door mijn zoon: De sturing van het keyboard, amper een paar cm groot, how cool is that! (hier wel van een eerste keyboard, waarop ik niet kon solderen dus een tweede genomen) Ondertussen dochter en nog een supporter op euro truck simulator (ze is er gek van, de dochter) De draadjes gesoldeerd: En gemonteerd: Nu nog een rij "suikertjes" eronder voor de schakelaars in de auto en het schakelen kan beginnen. Ik vind het gewoon maf dat zo een klein ding de auto koppelt met de pc. Ik krijg er een kickje van Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Een racespel met een vrachtwagen? Natuurlijk wel realistischer ivm dat mercedes stuur Klopt wel, ja. Zie verder; m'n dochter wou dat per sé. Dit weekend gekocht, is best wel cool. Ze is alleen van Brussel naar Bordeaux gereden en was haar oplegger vergeten en zag dat pas in Bordeaux Dat is normaal dat dat 6x flikkert. Er zaten toen nog geen sensoren in de gordelsloten om te controleren of die gesloten waren. Is gewoon een melding om u eraan te doen denken dat je hem moet aandoen, geen alarm dat hij niet aan is. bedankt Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Awel makker, nen ond op da leder???!!!! 2 Quote
Ugeken 11.783 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Correctie: nen ond die geen eten krijgt . 2 Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Als een Volvo met 250 000 km gen enkel spoor van slijtage toont op het leder, zal een mb daar ook wel tegen kunnen zeker? Onze anderen heeft er ook al in gelegen maar dan wel op een dekentje Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Correctie: nen ond die geen eten krijgt . Al m'n geld gaat naar m'n fake cabrio! Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Ofwel een dekentje onder dat beest ofwel nie!!! Allez zeg Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Den enen is wat minder gevoelig voor fris leder dan den anderen he Zal eens een foto posten van beide honden, op een dekentje, in de mb. Om je gerust te stellen. Quote
Corneel 2.587 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Dual screen geactiveerd:Is leuk, maar beter met drie schermen omdat nu een boord tussen de twee schermen zit. Ik ben zo gek om te denken aan het afzagen van die boord Of beter: de panelen uit elkaar vijzen en in een eigen behuizing te steken. Panelen zijn normaalgezien gemakkelijk uit elkaar te halen. In 1 is er ooit een nieuw lcd scherm gestoken door onze computerboer zelf dacht ik. Zou je kunnen zien aan de verschillende software om de scherminstellingen te wijzigen. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Vandaar dat de ene anders erkend wordt dan de andere in windows . Ik begreep er maar niks van. Bralo laat voorlopig niets meer van zich horen (zal het druk hebben vermoedelijk), kan je nog eens navragen voor die grotere schermen aub? Quote
Corneel 2.587 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Vandaar dat de ene anders erkend wordt dan de andere in windows . Ik begreep er maar niks van.Bralo laat voorlopig niets meer van zich horen (zal het druk hebben vermoedelijk), kan je nog eens navragen voor die grotere schermen aub? Ok, ik ambeteer morgen onze IT-peet. Quote
CAS 8.074 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Klopt wel, ja. Zie verder; m'n dochter wou dat per sé. Dit weekend gekocht, is best wel cool. Ze is alleen van Brussel naar Bordeaux gereden en was haar oplegger vergeten en zag dat pas in Bordeaux Ik heb al gelijkaardige stoten voorgehad zonder dat het een spel was toekomen bij klant om te laden en zien dat je de lading reeds geladen hebt... Dan komt het besef dat je eigenlijk moest gaan leveren. Sindsdien hebben ze de papieren wel aangepast... Uw keyboard is wel zot! Mooi doorzettingsvermogen precies. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 6 januari 2013 Auteur Geplaatst: 6 januari 2013 Ik heb dus de constructie getest zoals ze is op de laatste foto. Maar dan wel met nummer 1 tot 8 en letter i tot z onder de suikertjes geschreven. Aangesloten op pc en notepad geopend. En dan alle toetsen getest. Voor de a bv 5 verbinden met k, enter 7 verbinden met q enz. Was cool om te typen met een ijzerdraadje tussen suikertjes. Ik ga dus alle schakelaars, dus ook knipperlichten, ruitenwissers, enz verbinden met een bepaalde toets, in de meeste spellen kan je toch alle functies toewijzen aan een gekozen letter. 1 Quote
Jupke 11.099 Geplaatst: 6 januari 2013 Geplaatst: 6 januari 2013 Schitterend gevonden Bompa, love this project! Quote
DenDuvel 4.683 Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Fantastisch, Bompa. Ik hoop dat ik ook ooit zo'n geschifte ideeën in de praktijk kan omzetten voor mijn koters... Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Klopt wel, ja. Zie verder; m'n dochter wou dat per sé. Dit weekend gekocht, is best wel cool. Ze is alleen van Brussel naar Bordeaux gereden en was haar oplegger vergeten en zag dat pas in Bordeaux bedankt Welk spelletje is dat? Quote
Wouterr 883 Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Euro Truck Simulator waarschijnlijk? Het doosje ligt alleszins in het handschoenkastje. Quote
Jochen 6.090 Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Bompa is goed bezig!!! :yes: 1 Quote
Jonass 1.688 Geplaatst: 7 januari 2013 Geplaatst: 7 januari 2013 Euro truck simulator 2 is eigelijk een heel stuk beter. In dat spel kan je ook je vrachtwagen voorzien van toeters en bellen of euh ja lampen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.